Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger
TK Quill
TK Quill
Dette er mitt 13 år som medlem på Gamereactor. En langvarig berg og dalbane, med høye topper og bratte fall, som nå ser ut til å gli i sakte tempo mot avstigningsplattformen. Bare noen få sitter igjen og lurer på om vi ikke skal ta en tur til.

Sosiale medier har gjort noe med tålmodigheten vår. Hvis ikke vi kan dele og motta informasjon kjapt, så er det ikke verdt det. I dag har vi ikke tid til å sitte ned ved pcen og delta i diskusjoner om ting vi brenner for. Man kan riktignok bruke to timer på å prøve å formulere en tweet om en film man ikke har likt, eller finne riktig filter til selfien, men da bruker man tross alt tiden produktivt. Å gi noen en tommel opp eller et hjerte, er så mye bedre enn et svar med flere ord på rekke. Det er slitsomt å lese, og vi har ting å gjøre. Tiden strekker ikke til, døgnet er ikke langt nok!

For noen er dagene faktisk for korte, det skal jeg ikke nekte for, men veldig mange av oss bruker ufattelig mye tid på fullstendig unødvendige ting, og klager fremdeles på at vi ikke gjør annet enn å sove, spise, jobbe og sove igjen.
Jeg har personlig testet effekten av å slette sosiale apper og/eller legge bort telefonen i lengre perioder, og dagene føltes betydelig lengre. Så det er ingen tvil om at jeg f.eks. kunne deltatt i masser av diskusjoner på GR, i stede for å scrolle på twitter og instagram ti ganger i døgnet. Tiden raser forbi når blikket fanges av en tweet, og man skal gjennom alle kommentarene, men får man noe ut av det? Sjelden.
Jeg tar meg ofte i å føle meg dummere nå enn før, fordi jeg ikke har tålmodighet til å sette meg inn i ting lenger. En skal bare fordøye så mye informasjon som mulig, uten at den er til noe som helst.

Jeg begynner å bli litt lei denne trenden, og jeg vet mange tenker det samme. Stadig flere tar steget bort fra sosiale medier igjen, og finner tilbake til de tingene som faktisk har betydning. Så kanskje dette er en fin tid å øke intravenøsdosen vår til Gamereactor og kanskje få forumet opp i sittende stilling i første omgang.
Nettforum er ikke like aktuelle lenger, men det er fremdeles tungt å se dem dø ut en etter en. Og da spesielt et jeg har vært en del av så lenge. Jeg har ingen tro på at vi kan nå den høyeste toppen igjen, men vi kan bedre enn dette. Vi har nådd et punkt hvor de samme 2-5 trådene ligger på topp hele uken, og en trenger ikke bla langt tilbake før vi plutselig er i 2017 eller enda tidligere. Det er trist, og antakelig hvorfor stadig flere dukker unna. Men det blir ikke bedre hvis ikke vi gjør noe. Og det er veldig lett å si at man skal bli flinkere, jeg har gjort det til stadighet selv, men man gjør det jo ikke. Jeg er heller sikker på at hver gang jeg sier det, poster jeg mindre i tiden som følger.

Så jeg syns vi skal slutte å si "jeg skal prøve" eller "jeg skal bli flinkere", det fører sjelden til noe som helst. La oss heller bruke litt av den bortkastede hverdagstiden på å gi litt liv til et forum enormt mange har hatt glede av siden før jeg ble medlem i 2006 og frem til i dag.
Hva er det som skal til for at vi skal gidde å skrive litt igjen? Hvordan har ting forandret seg siden de mer aktive periodene, hva er aktuelt nå? Det er ikke bare mangelen på folk som tar livet av et forum, det er også mangelen på noe å skrive.
Må vi hente frem leketråder og oppsummeringstråder fra dypet igjen? Må vi rydde litt i det gamle og lage noe nytt?
Hvorfor er det ikke like moro å dele meninger og opplevelser lenger?
Dette er tross alt ikke bare et spillforum, vi har alltid kunnet snakke om alt mulig, så det burde ikke være en brems at det ikke kommer så mange interessante spill lenger.

Jeg vet at mange bruker dagene sine på utdanning, jobb og familieliv, men det har vi da gjort hele tiden. Det har alltid vært brukere som er yngre eller eldre enn andre, og lever vidt forskjellige liv, og samtlige har funnet tid her og der til å delta med sine meninger og interesser. Så det finnes alltid litt tid, enten man sitter pal 24/7 som jeg gjorde en gang, eller bare hiver ut en kommentar her og der.
Jeg har også gitt opp GR ved flere anledninger, og vært sikker på at siden ville dø ut snart. Men jeg er lei av den negative innstillingen, så jeg prøver noe annet. Kall det et siste krampetak, kall det life support. Vi er nødt til å gjøre noe. En person kan ikke gjøre det alene, men en er bedre enn ingen. Og hvis flere tenker sånn, så får vi i gang rullebåndet igjen.

Så ikke påpek den lave aktiviteten lenger, tenk heller litt på hva som kunne vært kult å snakke om, eller få andre med på. Hvordan kan vi stable GR på beina igjen sakte men sikkert? Jeg tror og håper at det fremdeles er litt liv i nettforum, på tross av det vi ser. Spesielt hvis vi velger bort litt av tiden brukt på sosiale medier og unødvendig informasjon.

Takk for din tid

TK

Kristian
GR®
Kristian
Gnyg skrev for en tid tilbake et innlegg om at det å trå utenfor komfortsonen var noe av det bedre som hadde skjedd ham. Fint å høre egentlig, og etter mye fordøying av Kristopher Schau ifjor bestemte jeg meg for å gjøre det samme i år. Det har hittil vært jævlig artig, om enn litt uambisiøst, for jeg utforsker jo innenfor ting jeg kan, men likevel. Jeg tenkte å krone hele prosjektet med å involvere meg i kampsport, som jo er toppen av ubekvemt for meg, om jeg ikke ble bedt om å kjøre en fullsatt buss i mellomtiden.

Siden du nevner tiltak, TK, hva med å prøve det samme? Ta for deg et par ting du har en formening om er teit, men aldri prøvd, gi det et forsøk og så fortell om det etterpå?

Ingar Hauge
GR®
Ingar Hauge
At aktiviteten i kommentarfelter og forum har gått noe ned sammenlignet med 2006-nivå har mye å gjøre med internettkulturen generelt, som er betydelig annerledes i dag enn for ti år siden. Mye man ofte diskuterte i forum før er nå flyttet over til sosiale medier eller sider som Reddit. Samtidig er sosiale medier også et tidssluk som fort kunne vært brukt til mer kvalitativt innhold.

Hvordan man best kan ivareta et internett-fellesskap er ikke lett å svare på, men i mellomtiden kan vi i GR gjøre det vi kan for å skape best mulige rammer i form av god kvalitet på innholdet vårt. Der skal i hvert fall jeg fortsette å bidra med mitt.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
Jogro
Jogro
Personlig så hoppet jeg på det å være aktiv her først for et år siden ca, Så jeg var vel aldri her i gullalderen, men jeg må innrømme at min tid her fortsatt har vært veldig positiv, så jeg planlegger i hvert fall å fortsette med å være et kynisk rasshøl som blogger her.

TK Quill
TK Quill
Siterer Jogro:
så jeg planlegger i hvert fall å fortsette med å være et kynisk rasshøl som blogger her.

Det er riktig innstilling. Alle forum trenger minst en av disse personlighetene

Siterer Kristian:
Siden du nevner tiltak, TK, hva med å prøve det samme? Ta for deg et par ting du har en formening om er teit, men aldri prøvd, gi det et forsøk og så fortell om det etterpå?

Det er en god ide, men jeg er litt begrenset i det å prøve ting, på grunn av sosialangsten og frykten for alt nytt. Det er også generelt få ting jeg ser på som teit. Er jeg av den oppfatningen, så ignorerer jeg heller temaet. Men man skal aldri si aldri, det kan godt være jeg finner på noe i de baner likevel.

bent_a
bent_a
Jeg har lusket i utkanten av dette forumet siden 2008. Jeg har aldri vært en av de mest aktive brukerene. Uvisst hva som skal til for å få aktiviteten tilbake til glansdagene...?
Er jo mindre fanboys for tiden, i tillegg er jo folk så redde å bli rapportert på grunnlag av regelbrytende innhold.
I gamle dager var det også folk som postet blogger på 2-3setninger. Etterpå fikk de 20-30 meldinger om å skrive lengre osv.
Nå er man jo heldige om det i det hele tatt kommer en kommentar..

Kanskje man skulle hatt en annen type premiering ved konkurranser og lignende, der aktive brukere hadde en litt større sjanse for å stikke av med seieren..?

-Kill -Loot -Return.
TK Quill
TK Quill
Siterer bent_a:
I gamle dager var det også folk som postet blogger på 2-3setninger. Etterpå fikk de 20-30 meldinger om å skrive lengre osv.
Nå er man jo heldige om det i det hele tatt kommer en kommentar..

Har kikket i forumarkivet, og det har egentlig vært ganske likt helt siden blogger ble introdusert, hvor de fleste blogger har fått 0-5 kommentarer, mens en liten håndfull har tatt litt mer av i blant. Så jeg tror at bare vi fortsetter å skrive, vil responsen øke litt igjen.

Kanskje vi må ha noen felles temablogger igjen, eller prøve å finne ut hva flertallet liker å lese om. Det viktigste er hvertfall å poste noe, så det er bevegelse i forumet, uten å tenke så mye på responsen nå i første omgang.

Xtord
Xtord
Siterer TK Quill:
Har kikket i forumarkivet, og det har egentlig vært ganske likt helt siden blogger ble introdusert, hvor de fleste blogger har fått 0-5 kommentarer, mens en liten håndfull har tatt litt mer av i blant. Så jeg tror at bare vi fortsetter å skrive, vil responsen øke litt igjen.

Ja siden jeg har vært har jeg følt litt det samme at du får et par kommemater og knapt 6 lesere eller noe om du er heldig.

Uansett håper jeg vi får opp litt aktivtet igjen, jeg startet jo sent, så for meg har det blitt litt vane at det er litt som det er nå, men hadde ikke gjort noe med mer kommentarer, mer å lese og skrive , etc.

TK Quill
TK Quill
Det som er viktig er at folk skriver fordi de syns det er ålreit å dele meninger om diverse, og ikke for responsens del. Jeg har falt i den fella et par ganger selv, når jeg har vært heldig å få en del kommentarer eller views her og der. Da blir det plutselig veldig lett å gå for det folket vil ha, men det er litt feil. En burde fokusere på det en selv ønsker å dele, og får man respons så er det gøy, men det blir ikke like nedtur hvis en ikke hører stort.
Samme greia om du skriver, filmer let's plays, streamer eller lager noe kreativt. Gjør det først og fremst for deg selv, og fordi du liker det du holder på med. Det finnes alltid folk med samme interesser, og den håndfullen er bedre enn flertallet som hopper hit og dit.

Xtord
Xtord
Joda jeg ser jo den.Det handler jo først og fremst å skrive fordi du selv har lyst. Jeg ser jo absolutt den at det bedre å skrive for din egen del, og det er jo enkelig enig i. Men, det er å som du sier litt mer morsomt om man får noe respons. Det er kanskje litt lettere og motivere seg hvis du vet folk, hva skal vi si bryr seg. Men, ja jeg er enig i det. Allikevel mener jeg jo bare at 0-6 kommentarer eller 0-5 sier jo litt om aktiviten da.

The Cookiemonster
The Cookiemonster
Jeg tror det er vanskelig å skulle få folk aktive på forumet igjen. Det går selvfølgelig an å lure frem litt aktivitet, men jeg forventer at det dør ut igjen like fort.

At forumet dør ut er ikke noe eksklusivt for Gamereactor heller, det er en trend for alt av nettforum i Norge, nesten bare kvinneguiden som opprettholder aktiviteten fra år til år, resten har en negativ utvikling.

• Veni, Vidi, Cessi •
TK Quill
TK Quill
Stemmer nok det ja, men jeg velger å være positiv likevel. Er lei av de nyere plattformene, det blir for mye kjekling og svada. Vi har riktignok hatt vår del av det her også, men da som filler mellom alt annet.
Kommer hvertfall til å poste i blant, om jeg så har dobeltposter i samtlige tråder hehe.

Glorfindel
Moderator
Glorfindel
Forumkulturen er nok i ferd med å visne litt vekk, som Kakemonsteret sier.
Samtidig har det jo alltid vært relativt grei kok i kommentarfeltene, selv om forumtrådene har ligget begravet. Men det krever jo selvfølgelig mer å skrive ting selv, enn å lese en ferdig tekst og svare med tommel opp eller ned. Det kan virke som det digitale mennesket anno 2019 rett og slett bare har blitt for vant til å få alt servert på sølvfat.

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
TK Quill
TK Quill
Siterer Glorfindel:
Det kan virke som det digitale mennesket anno 2019 rett og slett bare har blitt for vant til å få alt servert på sølvfat.

Absolutt, og det er jo kjedelig, men ikke overraskende. Håper dog vanene endrer seg litt igjen, som alt annet som går i sirkel. Jeg er hvertfall forsynt med dagens typiske nettbruk.

The Cookiemonster
The Cookiemonster
Siterer TK Quill:
om jeg så har dobeltposter i samtlige tråder hehe.

Koreanske spambotter er ikke beste måten å fremkalle aktivitet på, TK.

• Veni, Vidi, Cessi •
Kristian
GR®
Kristian
H̷͖̗̲̪̥̭͐̀͛͌͌̎͋̒v̶̨̡̢͖̜̤̅̌͑̈́̎͛̔̅̍̈̚̚o̶̢̱̣̫̥͚͎̬̅͘r̴̝͍͉͆̔͒͗̒̓̕d̵̘͓̣̪̮̹̞̙͖͎̲̦̓̽͠͝ą̵̢̳̪͔͕̟͓̣͕͓̙̭̽̑̂̄̄́͝ͅṋ̸̜̟͈̯̹͈̞̣͈̑̓̀́̀͒̎̈́͝ ̷͉̋͐͒̏̉ķ̷̡̹̲͓͖̪̲̜͚̲͕͇͙̩̾̊u̸̢͕̠̒́͊̎̃͠n̵̨̜̻̙̘͚͚͛̅̀̾̾̏̒̈́͂̚͠n̷̞̗̖̘̥͐̈̔͋͗́̔̊͊́́̆̍͘e̸̡̥͓̭̙̟̽̑͊̎͗͆ ̷̡̨̟̝̻̘͖̙̞̣̩̞̟̳̩̈́̔̏d̷̢̧̪̥̫̫͚̖̩͎̣̤̯͔̟̍̋̈̓͒̃̋u̶̩̗̟̰̹̘͇̺̞͉̙̐̅̀̈̓̈́̀̒̂̅̑̈́̚͠ͅ,̴̡̡̖̞͖̫͕͎͎͙̋̐̀̊͗̀̈́̌͋̔̄̏̚͠ͅ ̷̛̹̜̲̞͔̖͙̤̳̰͖̯̪́͌̃͂̊́̀́̕ͅT̵̺̫̰͎͑̑̓̂̈̈́̍̅̀̽͐̏̚͘͜͝ͅK̵̠̤̗̰̽̓̎͌̑́͗̄̈́͐̀̾̈́̀̓!̸̯̰͙̩̞̜͔̭̘̭̠̳̖̬͓̑͝ ̷̛̹̬̰̦͖̩̺̞͖̤͕͂̆͒͊̈́̂̀̎͋͐̈́͊͗͘Ş̴͔͉̗̜̹̅̅̈̂́̔e̵͔̹͖̘̬̠̙͚͓̒̔́̂̂͂͊͋̓͝ ̴̤̲̩̰̱̼̽́̈́͋̐͛̋̎̂͊ḣ̷̨͈̯̙̭͓͍̞̬̈́̄͌̅̎̿͆͂̿͠͠v̵̤͉̟̻̈́͛̌̾͛́̅́a̶̡̨̜̳͎̬̠̪̖̺̦͍̮̓̽̓̾͆̚̕ͅ ̴̧̢͍̯̻̻͔̞͆d̶̨͈̩̠̞͍̠̙̄̍͌͠u̴͖̥̻̘̹̥̪̗͖͇͐́͐̕ ̶̨̩͓̗͖̦͍̀̆͑͌̓̓̓̿͠͠h̶̛̦̆̈́̄̄͂̓̓̊̑̊a̴̧͍̰͎̦͙̻̣̫̞̳̟̝̤̔̋́̏̎͊̿͌̓͐͋̒͌̿̑͜r̶̢̡̨͈̮̞̣̝̦̗̱̫̦̈̉ ̸̻̩͍̄̾̀̄͗̋̒̋̇g̴̝̜̳̗̞̫̖͐̒͊j̷̡̡̼͇̲̲̥͍̞͔͎̳̋̇͜ọ̸̡̩̮̘̺̜͍̬̎̅̌̐̍͗̓̽͝͝ŗ̶̺̤̪͓̗͊̋͆̆t̷̙̱̘̝͉̬̗̓̑̊̇̏͒̀̔̈́́̊̕ ̷̧̢̛̠̩͈̙̳̭͉̜̩͉͐͂̀̓̕̕ḿ̵̧̝̣̩̜̗̍̂̾̿̅͑̉̓͒̃͜ô̵̰͚̥͔̯̂̀̋͑̃̊͛t̷̛̙̟̹̲̅̌͒̿͛͌͌̀̈́̇͝͠ ̴̢̛̹͓͉͖̰̫͕̣̤̩̪̦̓̒̎̈́́̐̊̔̅̋͊ͅm̴̢̧̙͉̜̥̮̲̭̠͕̎͒͗̽͒̂̀͛̔͜͝e̸̮̭̞̩̤̮̱͛́̀̎̀̀̐̉͌̚̚͝ͅͅģ̵̖̱̯͚̓̈́̂̽̽̌́!̶͖̙̩͎͗

TK Quill
TK Quill
Siterer The Cookiemonster:
Koreanske spambotter er ikke beste måten å fremkalle aktivitet på, TK.

Søren også, trodde jeg hadde knekt aktivitetskoden.

Bob-Ingolf
Bob-Ingolf
Jeg registrerte denne brukeren først i 2015, allerede da var det laber aktivitet her. Har gått fra labert til rett ut sørgelig. Moderne tider har sine tendenser og jeg tviler på at dette forumet noen gang vil se en gjenreisning. Brutal honesty for you.

Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
TK Quill
TK Quill
Det er nok ikke så brutalt dessverre, og jeg tror heller ikke vi får noen enorm aktivitet igjen. Men det har nå vært litt bevegelse igjen den siste uken, mer enn siden før jul, så det er fremdeles potensiale her og der.

Marlboro Red
Marlboro Red
Jeg hiver meg på mimre koret.., medlem siden 2008.
Jeg savner da man fikk 40-50 kommentarer på bloggene og når diskusjonene gikk en kule varm både titt og ofte. Det var tider det.

Den siste bloggen jeg skrev her på forumet fikk null kommentarer.

Da viste jeg at toget var gått og at en era omsider var slutt.

Den kommer ikke tilbake TK .

The gavel corrupts
peterernoob
peterernoob
lol denne bloggen var for lang til å lese

Dette forumet er for generelt. Jeg spiller stadig, og hadde gjeerne diskutert Total War, Steel Division og Skyrim mods. Og kanskje et par til. Jo deep rock galactic!! Men da er det, for å være helt ærlig, mer å hente på nettsamfunn som bare handler om disse spillene. Selv i gamle dager var det tre - fire stykker som likte de samme spillene som meg. Nå er det praktisk talt ingen. Bruker heller tia mi på tinder.

Husker det var gøy å irritere meg over at folk faktisk mente at Oblivion var et bra spill. Husker det var litt sånn shiiit folkens snart kommer ny total war tilleggspakke!! Husker Bernt Erik ble anklaget for å voldta ei jente lol. Gode minner!!!

"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
remote
Moderator
remote
Tror det er få norske forum som holder koken bedre enn GR selv om det er lite aktivitet her også. Ungdommen nå til dags er ikke på forum. De er ute i skogen og spikker pinner. Neida, de spiller Fortnite.

«Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!