Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Tull og tøys i Gamereactor-bladet!


For et par år siden irriterte jeg meg over de mange feilene i Gamereactor, både når det gjelder grammatikk og fakta. Siden den gang har jeg av diverse årsaker ikke hatt mulighet til å lese bladet før nå nylig. Plukket det opp da jeg svingte innom Platekompaniet, og skummet gjennom da jeg kom hjem. Jeg ble nok en gang smått irritert. Bladet er generelt sett bra, og jeg setter jo pris på gratis informasjon. Likevel, det hadde kanskje vært en idé å sjekke fakta litt bedre av og til, samt å ikke radbrekke det norske språk i den grad det gjøres nå. Den oppvoksende generasjon har ikke godt av det!

Så, noen av feilene jeg umiddelbart fant:

- Enig i at Batman er tøffere enn Spiderman, men førstnevnte har da vitterlig ikke horn! Det er ører!

- Star Wars er lagt til fortiden, ikke fremtiden slik det påstås i ingressen til artikkelen om The Old Republic.

- I artikkelen om Max Payne 3 står det:
"Det samme gjelder hvordan fiendene beveger seg når de blir truffet. De skyves rundt og faller bakover på en troverdig måte, alt avhengig av hvor de blir truffet."

At mennesker blir skjøvet rundt og faller bakover er på ingen måte troverdig. En kule har rett og slett ikke nok kinetisk energi til å kaste en person bakover, ei heller skyve ham rundt. Selv ikke en .50 (12,7 mm) kan gjøre noe slikt. Fakta folkens, fakta!

Det er en hel del andre ting å ta tak i, som for eksempel engelsk setningsoppbygning med norske ord. Er det slik at artikler blir oversatt kjapt og gæli i Google Translate uten noen form for korrekturlesing?

Ellers et bra blad
  • 0
Siterer vermis:
- Star Wars er lagt til fortiden, ikke fremtiden slik det påstås i ingressen til artikkelen om The Old Republic.

Som Peter Griffin(?) sier, "a long time ago, but somehow still in the future".
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • 192
  • 192
Jeg ble kalt 123 i et av de seneste bladene
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Jeg ble kalt 123 i et av de seneste bladene

Hvor vil dette ende?!
  • 0
Siterer vermis:
Hvor vil dette ende?!


På Gamereactor.no
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer vermis:
Citerer 192:
Jeg ble kalt 123 i et av de seneste bladene

Hvor vil dette ende?!

Siterer Ash Ketchum:
Citerer vermis:
Hvor vil dette ende?!


På Gamereactor.no

Artige.no
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Noral:
Citerer vermis:
Citerer 192:
Jeg ble kalt 123 i et av de seneste bladene

Hvor vil dette ende?!

Citerer Ash Ketchum:
Citerer vermis:
Hvor vil dette ende?!


På Gamereactor.no

Artige.no


Hva med det??
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Hva med det??

Fordi ingen bryr seg en dritt om hva du heter. Et nick er for å skjule din ordentlig identitet, og skape en "falsk" en. Hvis du kjenner deg igjen, og du vet det er deg, hva faen bryr det oss andre da?
Det er ikke noe morsomt bak det, ingenting som folk kommer til å huske, ingenting. Det er en skrivefeil..det eneste som det faktisk er.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
  • 192
  • 192
Mensen, Noral?

Har jeg sagt noe mer?? Jeg tok det hele ironisk på en ironisk måte, og hvis du har lest hva denne tråden handler om, så ville du kanskje skjønt hvorfor jeg skrev det her. Og jeg vet det er en skrivefeil, så neste gang vær så snill åhold din noe nerdete raging for deg selv, så vi andre slipper å bli flaue på dine vegne...
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Mensen, Noral?

Har jeg sagt noe mer?? Jeg tok det hele ironisk på en ironisk måte, og hvis du har lest hva denne tråden handler om, så ville du kanskje skjønt hvorfor jeg skrev det her. Og jeg vet det er en skrivefeil, så neste gang vær så snill åhold din noe nerdete raging for deg selv, så vi andre slipper å bli flaue på dine vegne...

Hmm. Hvem skal bli flau?
Jeg har da fulgt med, og dette med 123 har du tatt å nevnt hundre ganger rundt om på forumet. Hvorfor, spør jeg. Jeg sier det til deg, rett ut, at dette er det ingen andre som ser noe moro i, i det hele tatt.

Greit nok at det handler om feil i bladet, men skal vi alle sammen sitte her å fnise og le av skrivefeil? Virker som du leter etter flere steder/sammenhenger du kan nevne 123.

Beskriv nerd rage for meg, vær så snill.

192, ja, morna!
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Noral:
Et nick er for å skjule din ordentlig identitet, og skape en "falsk" en.


Oh crap...!
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Noral:
Jeg har da fulgt med, og dette med 123 har du tatt å nevnt hundre ganger rundt om på forumet


Har nevnt det 2 ganger. En gang i et brev, og en gang her. Så det argumentet må du nok bytte med et litt mindre dårlig ett.

Siterer Noral:
Hvorfor, spør jeg. Jeg sier det til deg, rett ut, at dette er det ingen andre som ser noe moro i, i det hele tatt.


Var formålet mitt å få folk til å le? Ok, det visste jeg ikke.

Siterer Noral:
Greit nok at det handler om feil i bladet, men skal vi alle sammen sitte her å fnise og le av skrivefeil?


Det burde du kanskje spørre trådstarteren om.

Siterer Noral:
Virker som du leter etter flere steder/sammenhenger du kan nevne 123.


Ja, fordi jeg har nevnt det så utrolig mange andre steder tidligere... nei, wait... Én gang.

Siterer Noral:
Beskriv nerd rage for meg, vær så snill.


Svett kar som sitter å irriterer seg over hva andre skriver på et forum, og som ikke har andre ting å bekymre seg for. Sikkert et artig liv du har. Misunner deg.

Morna, ja.
Get ready for a better you
  • 0
Du er en artig liten skrue 192. Så mange spørsmål du svarte på. Flink gutt.
Jeg vil stille deg noen nye spørsmål. Hva er hensikten med å nevne 123 som en skrivefeil? Dine venner, de aktive brukerene og fanklubben din forstår nok at det er deg det snakk om. Hva er så hensikten med å ta det frem?

Når du først prøver å henge ut en person ved å bruke ord du føler er overlegne og motparten ikke kan håndtere, så er det vel noe man burde tenke seg litt om først før man nevner. Du sitter ufattelig mange fler timer på dette forumet enn jeg gjør, og så er det meg du kaller en person som bryr seg om hva som blir skrevet på nettsiden, for så å prøve å fikse det på egenhånd?

Jeg har brukt rundt 1.5 time i gjennomsnitt lengre tid enn deg å svare på postene, noe som fremhever hvor opptatt du er av saken. For det andre, så forstår du ikke humoren i å slenge på et tall som vi alle vet ikke eksisterer, for å provosere, og se på det gitt, det virket nok det.

For det tredje, så tar du ikke referanser i det hele tatt, noe som tyder på at du ikke utvider kretsene dine, eller henger med på popkulturen. For det fjerde, så håper du har lagt merke til at jeg prøver bare å fylle dødtid i hverdagen min ved å sette meg ned å argumentere over din kommentar om 192 og 123. Noe som i min bok er utrolig kjedelig og totalt bortkastet tid. Du vil nok tror at...(og her mistet jeg helt konsentrasjonen pga en gjesp, og husker ikke mer av denne setningen)
Nå er jeg helt blank faktisk, skal vi bare la det være som det er, så du ikke får sove pga agglutinasjonen som sprudler på innsiden av ditt skranglete skjelett?

Hei Tommy.
192, fortsatt ja, morna.

(PS: Jeg er nok ikke helt sikker på om denne posten har noen som helst mening. Men, den er da noe å lese på)
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Noral:
Nå er jeg helt blank faktisk, skal vi bare la det være som det er


Kanskje det er like greit, før du blir for usaklig. Syns forresten det er morsomt åssen du tråkker ned på mine måter å svare på, for så å gjøre akkurat det samme senere.
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Citerer Noral:
Nå er jeg helt blank faktisk, skal vi bare la det være som det er


Kanskje det er like greit, før du blir for usaklig. Syns forresten det er morsomt åssen du tråkker ned på mine måter å svare på, for så å gjøre akkurat det samme senere.

Flink til å finne easter eggs du.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Noral:
Du er en artig liten skrue 192. Så mange spørsmål du svarte på. Flink gutt.
Jeg vil stille deg noen nye spørsmål. Hva er hensikten med å nevne 123 som en skrivefeil? Dine venner, de aktive brukerene og fanklubben din forstår nok at det er deg det snakk om. Hva er så hensikten med å ta det frem?


Er det så jævlig vanskelig å skjønne at noen ikke liker å få navnet sitt feilstavet?

Jeg skjønner han godt jeg.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Citerer Noral:Et nick er for å skjule din ordentlig identitet, og skape en "falsk" en.

Oh crap...!


  • 0
Herregud Noral, han nevnte bare en feil GR gjorde i et av bladene sine, som er helt i tråd med hva trådstarter (see what I did there?) vil diskutere rundt. Det er vel ingen grunn til å kverulere og krangle/"diskutere" på grunn av noe slikt.

Forøvrig kunne denne tråden passet bedre som en blogg, med mindre vermis vil fortsette å grave etter feil i hvert eneste blad. ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Denne tråden endte opp med å gi meg et godt svar på hva som hadde skjedd om man kombinerte superiority complex og PMS. Good going.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Jeg må si meg enig med DoanDavid, not very mature folks
Jeg var her
  • 0
Herregud ass 123 herre gud slutt å klag a herre gud
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!