Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Videregående Skolestart

Siterer Heksekongen:
Ba de deg om å kjøpe bøker for egne penger? Faen...alle på de videregående skolene i norge skulle jo FÅ gratis bøker da..etter det jeg veit. HVilken skole går du på a?

Citerer johannes-bakken:Citerer Heksekongen:Hun er nok litt mindre smartere på det området enn det fleste av oss er..slemt å si dum da..men..JA..hu er det.

Hah, vi hadde noen sånne fra 8-10 vi og, sånne jenter som ikke vet hvordan farge Napoleons hvite hest hadde-.-"

Da er du heldig... noen folk veit sikkert ikke hva hvit, hest eller Napoleon betyr... "Har en kake en hest"..er vell like før vi hører den.. En annen i klassen min viste ikke hva en åker var..hehe

Citerer dark samus nemesis:Citerer Heksekongen et som er sugent er at alle i 1. og 2. klasse får gratis bærbare dataer, men det gjør ikke vi i 3. Men vi skal nok få vår søte hevn i russetia..

You evil soul;D

I know^^

Går på Oppegård, men vurderer å bytte skole og linje.. Kanksje til Service og Samferdsel, men er det noen som vet om du kan få studiekompetanse på Service og Samferdsel?
Type here.
  • 0
Jeg trur du kan få det om du går et ekstra år med studiespesialiserende påbygging. Du får ta kontakt med en rådgiver på skolen og spørre.
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
I norsken spurte ei jente lærern hva litteratur betydde, og samme jenta spurte også lærern i historietimen når på 1800-tallet svartedauden var! Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte...

Jeg får unnskylde min enorme idioti på forhånd, men litteratur er vel boktekster og div. lignende? Og Svartedauden foregikk på... 1300 - tallet? Har ikke lært så mye om dette enda, så dette er spørsmål altså... .

Lagt til 2008-08-20 14:36:
Siterer Heksekongen:
Ba de deg om å kjøpe bøker for egne penger? Faen...alle på de videregående skolene i norge skulle jo FÅ gratis bøker da..etter det jeg veit. HVilken skole går du på a?

Slik er det for alle VG1 studenter ved vår skole... De fleste får "støtte" fra foreldrene, mens jeg bruker mine egne penger. Det er utrolig dyrt .
Square Enix.
  • 0
Syns første skole dag var ganske bra. Gledet meg egentlig litt. Går på Elektro, skogmo. Har også den beste kontaktlæreren. Han skulle ta med oss på paintball snart.

Når det gjelder skole og fag, så er det ikke så veldig vannskelig som jeg trodde. Ikke mye lekser, men mange innleveringer. Feks i matte. Der har vi 3 hvert halvår, så hvis jeg ikke leverer en så får jeg ikke karakter i faget. Det er også mer pratisk enn studie, som jeg syns er topp. Har blitt kjent med mange, eller alle. En ganske god klasse. Den beste, som læreren vår sier. Er ihvertfall veldig fornøyd med skolen.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Du har ikke no enorm idioti du Zechez.

Siterer Zechez:
Lagt til 2008-08-20 14:36:
Citerer Heksekongen:Ba de deg om å kjøpe bøker for egne penger? Faen...alle på de videregående skolene i norge skulle jo FÅ gratis bøker da..etter det jeg veit. HVilken skole går du på a?
Slik er det for alle VG1 studenter ved vår skole... De fleste får "støtte" fra foreldrene, mens jeg bruker mine egne penger. Det er utrolig dyrt .

Det var rart..trudde at alle elever ved videregående skoler i Norge skulle få gratis skolebøker..med mindre det var en privatskole kanskje?...
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Alle VG1 elever må kjøpe bøker. Mens fra nesteår blir det gratis(men de må ivertfall ha et fremedspråk med tellende karakter). Alle VG2 og 3 elever får gratis bøker da. Så det er synd på oss

Men det går ann å søke om stipenda da. Det hjelper veldig for de som må betale bøker selv, kansje du får nok til alle også
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Siterer Neivler:
Alle VG1 elever må kjøpe bøker. Mens fra nesteår blir det gratis(men de må ivertfall ha et fremedspråk med tellende karakter). Alle VG2 og 3 elever får gratis bøker da. Så det er synd på oss

Enig, brukte 1300 kr på bøker. :/ Kunne brukt dem på noe mer fornuftig. Pluss verktøykassen vi må betalefor.

Siterer Neivler:
Men det går ann å søke om stipenda da. Det hjelper veldig for de som må betale bøker selv, kansje du får nok til alle også

Fikk 10900 kr i stipend dette året og samme neste år. Det er ihvertfall et pluss med VGs.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Siterer Heksekongen:

Jeg fikk i 2. og 3. klasse jeg, men betalte 4000 kr eller noe i 1. klasse
Jeg kan få hele 800 kr i stipend btw. hvis jeg fyller ut noen sider med skjemaer!!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Jeg kan få hele 800 kr i stipend btw.

Til sammen i løpet av året?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • FLiP
  • FLiP
jeg startet på studiespesialisering med formgivningsfag på elvebakken. kjenner en til som går der sånn litt,men har etter tre dager blitt litt kjent med fire-fem andre.
Siterer Heksekongen:

nei, vi som går i førsteklasse nå er vel de siste som må kjøpe bøker...
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Jeg går i første klasse, og slipper å kjøpe bøker!
Jeg elsker vedkommende som innførte den ordningen.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Har hattt det veldig gøy på MK, jeg! Akkurat nå filmer vi til en musikkvideo. Hit Me Baby One More Time
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Da har jeg møtt klassen. Og jeg må si det var en veldig koselig og sosial gjeng
Og enda en ting jeg kan fryde meg over er at jeg slipper å kjøpe bøker. Jeg tar bare min brors bøker siden han går same linje, men går nå vg2.

Og neste onsdag skal jeg på matfestival i Ålesund. Det blir sikkert gøy og godt^^
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Begynte på MK på mandag og er kjempefornøyd. Fra før, var det nesten ingen som kjente noen andre, så alle var ganske stille...

Noe som er fett med å gå på Drømtorp er at i den store pausen vi har mitt på dagen, er at vi snart kan spille bordtennis mot rektor, lage skolens egen tv-kanal eller radiokanal eller ha LAN!

Gleder meg mye til å starte med Video og bilderedigering
ALF GEIR?!!
  • 0
Jeg er endelig ferdig med matte, for godt. Dere aner ikke hvor digg det er å gå på skole når man hverken har tysk, matte eller noen andre vanskelige fag. Faktisk har jeg bare fag jeg elsker. 3 året blir definitivt det beste.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg leste noe om at hvis du går tre år på Service og Samferdsel, så får du studiekompetanse? Vurderer virkelig å bytte dit liksom..
Type here.
  • 0
Må du ikke ta allmenn påbygning siste året da?
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer LeZimen:
Jeg leste noe om at hvis du går tre år på Service og Samferdsel, så får du studiekompetanse? Vurderer virkelig å bytte dit liksom..

Do not...jeg gikk førsteåret. It sux...
Men det er jo selvfølgelig avhengig av hvor man går på skole, og hvordan lærerne er.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Faen asså >.< andreklasse ¨på meg nå.. gått en uke.. er allerede lei av fuckings skolepiss... i wanna blew up schoolz! kom i samme klasse da som ifjord, men ingen har jo de strebefagene som jeg har.. så i drink alone foreløbig xP så dette året kommer egentlig til å suge kraftig balle...
YEEEEAH BUDDY!!!!!!111
  • 0
Informasjonsteknologi er faget! Gøye torsdagen hvor jeg bare har informatikk og slutter tidlig.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Alle mine skoledager varer fra 08.00-14.35. Slå den! Går vg1 elektrofag rett og slett fordi allmennfag suger balle..! Fagene er generelt greie bortsett fra at 90% av lærerne våre ikke er lærer og dermed ikke er veldig flinke til å lære bort, og jeg tror gymlæreren vår liker å se oss slite og ha det vondt.

Å leke med strøm og elektriske duppeditter er morsomt!
Fudge Yeah!
  • 0
Siterer magnus3510:
Går vg1 elektrofag rett og slett fordi allmennfag suger balle..!

Merkelig nok kan jeg ikke motsi det utsagnet...

Jeg får håpe det lønner seg i lengden.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Ble relativt eid på timeantallet ja.. I tillegg så har vi 10 min pause mellom hver time så blir faktisk enda mindre.

Har ikke gått allmenn nei, men tenker sånn generelt at allmennfag er fantastisk utrolig kjedelig. Har jo hatt allmennfag i grunnskolen i 10 år allerede!

Har forresten hørt at det blir helt jævlig mye lekser, prøver osv. på Vg3 allmenn og ikke akkurat lite på vg2 heller.. Har hørt det fra en som har gått allmenn btw. så har relativt pålitelige kilder. Men hvis en person syns det er mye lekser og prøver behøver ikke alle å mene det. For alt jeg vet så kan jo du syns det ganske lite lekser eller bare rett og slett kose deg med det nivået du har og får senere.

Det at allmennfag suger er jo bare min mening, krever ikke at noen skal være enige...
Fudge Yeah!
  • 0
Har kommet godt inn i ryttmen nå! Må stå opp kl. 0630 om jeg skal rekke dusjen, mat og bussen, så er det skole fram til 13.15-14.50 (kommer ann på dagen.)
Selve timeplanen er grei, man-ons er praktiske dager, med tegning og arbeid, går jo byggfag, mens tors og fre er teoretiske dager, med matte, norsk osv.
Men alle fagene er så lette at det er skummelt!
Er den beste i norsk, engelsk og naturfag i klassen og jeg hadde bare 3.1 i snitt i 10
Det som er digg er at vi slipper å ta engelsk om vi går påbygg og

Kjøpte værnesko og arbeidsbukse på fredag og, + passer, tegnebrett, blyant osv.
Bøkene tar jeg på mandag siden det er litt kluss med hvem vi får låne og hvem vi må kjøpe.

Sa tidligere at jeg var storfornøyd med byggfag og skolen, og jeg holder ved det
Lærerne er kule, skolen er grei å være i og vi lærer noe som jeg greier å bry meg om^^
  • 0
Startet på VG2 Transport og Logistikk og må si jeg trives.

Har store planer om å gå inn i familiebedriften så da er det greit å ha
utdanningen vedlike.
Fant forøvrig ut at skolen dekker billappen noe som er sinnsykt digg!
<3Rosenborg BK<3
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!