Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Voldtektsbølgen i Skandinavia


Denne tråden vil dreie seg om den enorme økningen i antall voldtekter i blant annet Norge, Sverige og Finland. En stor del av voldtektene blir begått av unge menn fra Afrika eller Midt-Østen, som oftest muslimer. Før jeg begynner med harde fakta vil jeg understreke:Jeg er ikke rasist, og denne tråden er ikke laget for å skape fremmedfrykt eller sverte ryktet til muslimer eller andre minoriteter. Jeg vil kun skape diskusjon rundt saken.

Jeg har lest på denne tråden på Total War Center: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=142033

Det er der jeg har hentet min inspirasjon. Fakta og informasjon som jeg har hentet fra førsteposten på tråden og oversatt fra engelsk/redigert etter mitt eget ønske:

- I 2001 var 2 av 3 dømte voldtektsmenn i Oslo ikke-vestlige innvandrere. Bare 1 av 5 av innbyggerne i Oslo er innvandrere, og da er også vestlige innvandrere slik som svensker regnet med.

Skremmende statistikk, ikke sant? Hvorfor er det slik? Er vi nordmenn virkelig så rasistiske at vi ved å fryse ut mennesker med en annen hudfarge skaper et slikt hat mot norske kvinner? Er ikke-vestlige, og da særlig muslimske menn opplært til å behandle kvinner slik?

- Unni Wikan, professor i sosialantropologi på UiO sier at norske damer på ta en del av ansvaret for voldtektene fordi de kler seg utfordrende og ikke tilpasser seg muslimske menns oppfatning av hvordan de bør kle seg.

Hva faen? Skal norske damer tilpasse seg et mindretall som kommer til vårt land? Hvorfor i helvete skal ikke innvandrere tilpasse seg den norske kulturen, og ikke omvendt? Om en dame så gikk naken i Oslos gater har ikke en levende sjel noen som helst rett til å voldta henne!

- I Sverige føler mange etnisk svenske jenter seg svært utrygge i områder der etnisk svenske personer er i mindretall (for eksempel Rinkeby i Stockholm). Noen har opplevd å bli kalt "hore" på grunn av at de har blondt hår, og mange farger håret sitt mørkere for å slippe å bli trakassert. Noen forteller om at de later som de snakker i mobilen på kveldstid for å beskytte seg mot overfall

Hva er dette? Jo! Rasisme! Det er akkurat like rasisme som å hevde at Michael her på forumet er dum fordi han er av afrikansk opprinnelse, noe som selvfølgelig ikke stemmer, siden Michael er en kjernekar og dessuten svært intelligent. Rasisme går begge veier, og det må folk forstå! PS: Hvis du ikke vil bli brukt som eksempel, Michael, så kan jeg fjerne det

- "Når norske jenter går halvnakne på byen er det som å rope «kom og knull meg», mener de tre afrikanske mennene."

Les dette sjokkerende intervjuet med tre afrikanske menn her:
http://www.p4.no/story.aspx?id=272134
De klarer til og med å forsvare en ungdomsgjeng som la norske kvinner i bakken og dro av dem klærne. "De var jo bare nysgjerrige". Fy faen.

I Finland blir 20 % av voldtektene begått av innvandrere, som utgjør ca. 6 % av befolkningen

Trenden er den samme i alle de nordiske landene, og muligens også Storbritannia, Frankrike, Nederland osv. selv om jeg ikke har skaffet tall på det.

Jeg kunne fortsatt med å finne slike utdrag i det uendelige, men jeg tror jeg har oppnådd poenget mitt. Jeg ønsker ikke å bidra til at flere her inne stemmer på NorgesPatriotene eller Demokratene, partier jeg stiller meg sterkt tvilende til, jeg vil ganske enkelt vise saken sånn som den er. Nå lurer jeg på:

- Hva mener dere er årsaken til dette? Er det muslimenes kultur som er slik? Er det snakk om desperasjon pga. arbeidsløshet, rasisme eller lignende?

- Hva kan gjøres med det? Skal vi begrense antall innvandrere? Skal vi bare godta innvandrere med utdanning? Skal vi deportere alle muslimer?

- Kan damer virkelig ha en del av skylda hvis de kler seg utfordrende?


Mine synspunkter på det ovenfor er:

1. Jeg tror årsaken er en kvinneundertrykkende kultur hos noen av de som tror på Islam, men det kan være en kombinasjon av isolasjon og arbeidsløshet. Uansett tror jeg at et kvinnehat ligger i bunnen.

2. Jeg mener at vi bør begrense antall innvandrere for å bevare norsk kultur. Vi er et lite land som ikke takler en ukontrollert strøm av innvandrere. Vi kan heller gi folk arbeidstillatelse og så kan de dra hjem igjen når de har utført sine oppgaver. Dette fungerer utmerket med polakkene som ikke skiller seg noe særlig negativt ut på kriminalitetsstatistikkene. Jeg vil ikke sende ut de som allerede er integrert, da det vil bli helt feil. Det finnes mange flotte mennesker her i landet som er av ikke-vestlig opprinnelse!

3. Kvinner har sånn ca. 0 % av skylda. Det er uhørt at de ikke kan kle seg som de vil. Menn har ALDRI rett til å voldta kvinner. UANSETT!

Jeg håper ikke at noen føler seg støtt av denne tråden. Min intensjon er å skape debatt! Jeg synes statistikken er tragisk og skremmende, og jeg håper at vi kan få bukt med dette så fort som mulig! Samtidig vil jeg si at jeg er motstander av FrP og andre partier som ligger så langt ut til høyre. Jeg hører mer hjemme på midten av skalaen. Så kom igjen! Skriv!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Å si at det er kvinnenes skyld at de blir voldtatt er bare helt feil. Å skylde alt på religion er også feil. Så hva er det riktige svaret? Hvem vet.
Min mening er at de invandrerne som gjør positive ting for fedrelandet fortjener å bo her. Hvis de jobber og er oppegående, har de fortjent sin plass i landet. Er de bare sinte og mener at alt var bedre i deres land, kan de like godt få foten ut av Norge.

Uansett, jeg sporet av dær
Voldtekt av kvinner er feil, feil, feil, og kommer aldri til å bli riktig. La oss si at noen tvinger deg til å spise avføring, ville du likt det? Samme greia (Ikke det at jeg hinter til at utenlandske folk smaker som avføring. Det var bare et eksempel!)
:D <3<3<3
  • 0
Siterer Joeminator:
Å si at det er kvinnenes skyld at de blir voldtatt er bare helt feil. Å skylde alt på religion er også feil.


Men hvorfor er da Islam overrepresentert? Dette beviser jo at Islam må ha en finger med i spillet. Til denne religionens forsvar kan jeg si at muslimer fra India og Indonesia ikke er overrepresentert, dette gjelder bare de fra Midt-Østen og Afrika. Afrikanske kristne har lavere tall igjen.. Med andre ord tror jeg at både kultur og religion spiller inn.

Nordmenn voldtar også, og de folka er like mye svin som innvandrere som voldtar, men likevel må det være en grunn til at statistikken er som den er!

Siterer Joeminator:
Voldtekt av kvinner er feil, feil, feil, og kommer aldri til å bli riktig. La oss si at noen tvinger deg til å spise avføring, ville du likt det? Samme greia (Ikke det at jeg hinter til at utenlandske folk smaker som avføring. Det var bare et eksempel!)


Å spise avføring fører ikke til uønsket graviditet i hvert fall! Hyggelig ville det vel ikke vært uansett.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Dette beviser jo at Islam må ha en finger med i spillet.
Det beviser ingenting pga.
Siterer Suppeelsker:
kan jeg si at muslimer fra India og Indonesia ikke er overrepresentert

Det har nok ingenting med religion å gjøre, men derimot med kultur, og det at det er en stor overgang å gå fra et land i Midtøsten til lille, rike Norge. I deres kultur er det slik at om en kvinne kler seg slik som de gjør her er det galt, og betyr egentlig at de er "fritt vilt". Ikke det at dette forsvarer det at deikke tilpasser seg dette aspektet i det norske samfunnet, men det forklarer til en viss grad problemet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dette er skremmende tall så absolutt. Hva dette kommer av er nokså vanskelig å fastslå, men jeg tror at det kanskje kan ha med ulikt syn på menneskers verdi generelt blandt mange folkeslag i spesielt de sørlige delen i verden sammenlignet med Norge.

Har du tenkt på at de økende voldtektstallene kan ha en sammenheng med det økende antallet innvandrere?

Det er forresten ikke bare helt feil å si at voldtektene er kvinnenes skyld, men rett og slett latterlig. Det er det dummeste jeg har hørt. Dersom folk ikke er i stand til å se en lettkledd kvinne uten å voldta henne har de ikke noe i vårt samfunn å gjøre. Intervjuet med de tre afrikanske mennene var sjokkerende og viser disse mennenes ville syn på kvinner. De utøver kvinnediskriminering og de er rasistiske ovenfor nordmenn. Det virker nesten som om det er kun hvite som kan være rasistiske noen ganger, men det kan uten tvil mørke også være!

Jeg ser heller ikke hvordan desperasjon, arbeidsløshet eller lignende kan føre til såpass ufordragelige handlinger. De har ingen kobling overhodet, ran eller tyveri hadde passet bedre inn...

Jeg ser heller ikke hvordan rasisme fra norske borgere kan drive innvandrere til voldtekter. Er de virkelig så dumme, ja dumme, at de lar sin frustrasjon forårsaket av uteforstående gå utover tilsynelatende uskyldige kvinner?

Jeg er ikke rasistisk, men slikt som dette får meg noen ganger til å tvile på hvorvidt innvandrere er bare positivt for samfunnet. Økt kriminalitet er ikke ønskelig.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer Suppeelsker ette beviser jo at Islam må ha en finger med i spillet.Det beviser ingenting pga. Citerer Suppeelsker:kan jeg si at muslimer fra India og Indonesia ikke er overrepresentert
Det har nok ingenting med religion å gjøre, men derimot med kultur, og det at det er en stor overgang å gå fra et land i Midtøsten til lille, rike Norge. I deres kultur er det slik at om en kvinne kler seg slik som de gjør her er det galt, og betyr egentlig at de er "fritt vilt". Ikke det at dette forsvarer det at deikke tilpasser seg dette aspektet i det norske samfunnet, men det forklarer til en viss grad problemet.


Jo, det kan bevise at Islam har en finger med i spillet for de som er bosatt i Midt-Østen eller Nord-Afrika, for eksempel fordi de kanskje tolker sin religion mer bokstavelig. Nå er vel arabiske kristne en liten gruppe i Norge, men jeg tror ikke disse har like mange voldtekter på samvittigheten i forhold til innbyggertall.

Men, Islam sin skyld eller ikke, mennesker fra de nevnte områdene er svært høyt oppe (om ikke på toppen) når det gjelder voldtekter.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er riktig at hele greia er et spørsmål om kultur. Jeg har selv ikke lest koranen, så jeg har for det meste ingen kunskap om selve innholdet. Likevel tviler jeg på at de som styrer landene, og er ansvarlig for deres kultur har lest deres dyrebare bok.
Står det virkelig noen plasser i den boken at kvinner er så underlegne mannen, at de må bruke telt når de går på gata? Islam har ikke hatt et godt styre i landene religionen representerer, og jeg skylder på mullaene. Uansett... Islam er da et halvt millenium yngre enn kristendommen. Var vi så ekstremt mye bedre på den tiden?
:D <3<3<3
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Har du tenkt på at de økende voldtektstallene kan ha en sammenheng med det økende antallet innvandrere?


Det er ikke helt uvesentlig, men likevel: Det er en svært liten gruppe mennesker som begår mange voldtekter. Hvor stor gruppe er ikke nordmenn i forhold? Og de begår færre voldtekter enn innvandrerne!

Siterer The Silent Assassin:
Jeg ser heller ikke hvordan desperasjon, arbeidsløshet eller lignende kan føre til såpass ufordragelige handlinger. De har ingen kobling overhodet, ran eller tyveri hadde passet bedre inn...


Isolasjon kan passe inn der, men det føles heller ikke riktig. Ofte får de lett kontakt med norske kvinner som faller for kjekke menn, og jeg tror ikke det er mangel på kvinner som gjør dette. Det er heller mangel på respekt!

Siterer The Silent Assassin:
Jeg ser heller ikke hvordan rasisme fra norske borgere kan drive innvandrere til voldtekter. Er de virkelig så dumme, ja dumme, at de lar sin frustrasjon forårsaket av uteforstående gå utover tilsynelatende uskyldige kvinner?

Jeg er ikke rasistisk, men slikt som dette får meg noen ganger til å tvile på hvorvidt innvandrere er bare positivt for samfunnet. Økt kriminalitet er ikke ønskelig.


Det er utenkelig for meg også, men det er visst hovedargumentet til de som mener jeg er en rasist fordi jeg skriver det jeg gjør. Vi nordmenn er så grusomme at de rett og slett må voldta noen kvinner i sin frustrasjon. Jeg er akkurat som deg ingen rasist, men jeg har innsett at innvandring ikke bare er positivt. Arbeidskraft, ja, men også økt kriminalitet og store utgifter.

Siterer Joeminator:
Det er riktig at hele greia er et spørsmål om kultur. Jeg har selv ikke lest koranen, så jeg har for det meste ingen kunskap om selve innholdet. Likevel tviler jeg på at de som styrer landene, og er ansvarlig for deres kultur har lest deres dyrebare bok.
Står det virkelig noen plasser i den boken at kvinner er så underlegne mannen, at de må bruke telt når de går på gata? Islam har ikke hatt et godt styre i landene religionen representerer, og jeg skylder på mullaene. Uansett... Islam er da et halvt millenium yngre enn kristendommen. Var vi så ekstremt mye bedre på den tiden?


Verken kristne eller jøder var noe bedre for så lang tid siden. Jøder steinet folk over en lav sko, og kristne har jo hjemsøkt mesteparten av verden med vold og uro. Sånn er det med alle religioner, dessverre. Jeg vet ikke om dette står i Koranen. Jeg aner ikke om det er "offisielt" med denne undertrykkingen og dette kvinnehatet eller om det bare er kulturen i seg selv.

I Norge var 80 % av ofrene for voldtektene etnisk norske, men i andre land, som Frankrike er gjengvoldtekter av innvandrerkvinner et stort problem. Disse kvinnene får ikke støtte noe sted og blir forlatt av familien sin hvis voldtekten blir kjent. Det er ufattelig tragisk!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
"Les dette sjokkerende intervjuet med tre afrikanske menn her:
http://www.p4.no/story.aspx?id=272134
De klarer til og med å forsvare en ungdomsgjeng som la norske kvinner i bakken og dro av dem klærne. "De var jo bare nysgjerrige". Fy faen."

Jeg må virkelig si, hva i helvette! La oss samle en drøss med våpen og folk for å rane en bank, jeg trenger penger til en snickers. NYSGJERRIGE MY ASS! Vil de vite om kvinnekroppen, kan de slå opp i et leksikon!

Siterer Suppeelsker:
I Norge var 80 % av ofrene for voldtektene etnisk norske, men i andre land, som Frankrike er gjengvoldtekter av innvandrerkvinner et stort problem. Disse kvinnene får ikke støtte noe sted og blir forlatt av familien sin hvis voldtekten blir kjent. Det er ufattelig tragisk!

Å i det hele tatt bli voldtatt, er en sorg i seg selv. De kommer aldri til å glemme det, og i tillegg blir de forlatt?! Hva slags verden er dette!?
:D <3<3<3
  • 0
Siterer Joeminator:
Jeg må virkelig si, hva i helvette! La oss samle en drøss med våpen og folk for å rane en bank, jeg trenger penger til en snickers. NYSGJERRIGE MY ASS! Vil de vite om kvinnekroppen, kan de slå opp i et leksikon!


Eller gå inn på www.*Sett in obskønitet*.com.
Det er ikke verre. De ungdommene gjorde noe straffbart, og det må alle i det somaliske miljøet innse!

Siterer Joeminator:
Å i det hele tatt bli voldtatt, er en sorg i seg selv. De kommer aldri til å glemme det, og i tillegg blir de forlatt?! Hva slags verden er dette!?


Vet jeg er pessimist og alt det der, men vi lever i en fæl verden. Det vi kan gjøre er å opparbeide gode holdninger der vi respekterer kvinner og deres rett til å selv bestemme over hvem de vil ha sex med, og bringe disse holdningene videre til alle rundt oss.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Om det er kulturen i deres gamle land som gir innvandrerene så høy plassering så antar jeg vi snakker om førstegenerasjonsinnvandrere? For da er det nok det som har skylden. Tviler på at det er selve religionen som har skylden.

Og at kvinner har skyld i sin egen voldtekt er noe av det dummeste jeg har hørt. Som sagt, de skal få gå kledd hvordan de vil. Eller ikke kledd i det hele tatt. Jeg har absolutt ikke noe imot det. Ta det som en oppfordring, kvinner av verden
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Det er ikke helt uvesentlig, men likevel: Det er en svært liten gruppe mennesker som begår mange voldtekter. Hvor stor gruppe er ikke nordmenn i forhold? Og de begår færre voldtekter enn innvandrerne!


Akkurat! Det sier kanskje litt om nordmenns verdier i forhold til de gruppene innvadrere som er representert her.

Siterer Suppeelsker:
Det er utenkelig for meg også, men det er visst hovedargumentet til de som mener jeg er en rasist fordi jeg skriver det jeg gjør. Vi nordmenn er så grusomme at de rett og slett må voldta noen kvinner i sin frustrasjon. Jeg er akkurat som deg ingen rasist, men jeg har innsett at innvandring ikke bare er positivt. Arbeidskraft, ja, men også økt kriminalitet og store utgifter.


Det høres rett og slett tåpelig ut når du fremstiller det på den måten. Dersom dette faktisk er sant, forstår jeg ikke hva som foregår i hodene på visse innvandrere. Når innvadrere er så heldige å få bosette seg i ett av verdens beste land å leve i, er det virkelig nødvendig å ødelegge samfunnet på den måten?

Innvadrere er også positivt må mange måter, men også negativt på flere måter. Kanskje antall innvadrere som opptas i vårt samfunn burde reduseres litt med tanke på dette? Det sies at Norge er ett av landene som tar inn minst innvandrere i Europa, men det burde samkjøres en smule med tanke på innbyggertall fra før.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Om det er kulturen i deres gamle land som gir innvandrerene så høy plassering så antar jeg vi snakker om førstegenerasjonsinnvandrere? For da er det nok det som har skylden. Tviler på at det er selve religionen som har skylden.


Tendensen fra Sverige viser at andregenerasjonsinnvandrere er like ille. I Norge tror jeg førstegenerasjonsinnvandrere er verst. Det er en grunnleggende mangel på respekt som ofte videreføres fra foreldre til barn. For eksempel sa en mor til voldtektssiktet som var blant flere titalls som voldtok en 15 år gammel jente i Frankrike: "Hva gjør vel litt oral-sex? Det er jenta som skulle fått straff". Hva faen?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
For eksempel sa en mor til voldtektssiktet som var blant flere titalls som voldtok en 15 år gammel jente i Frankrike: "Hva gjør vel litt oral-sex? Det er jenta som skulle fått straff". Hva faen?

Seriøst? Noen burde tatt superlim i kjeften på noen folk.. Men da må det være andregenerasjonsinnvandrere som holder seg til et miljø lik gamlelandet deres. Tror neppe at skikkelig integrerte folk tenker slikt.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Det er forresten ikke bare helt feil å si at voldtektene er kvinnenes skyld, men rett og slett latterlig. Det er det dummeste jeg har hørt.
Det er ikke kvinnenes feil, men argumentet er ikke så dumt som det høres ut til. Som sagt, det er kulturforskjeller, og vi må ikke la være å innse at for dem kan klesstilen i Norge virke som den innbyr til hva som helst. På det mest ekstreme er jo den normale klesstilen her, omtrent som det mest utfordrende undertøyet i hjemlandet deres (sterkt overdrevet).

Siterer Suppeelsker:
for eksempel fordi de kanskje tolker sin religion mer bokstavelig.
De tolker utifra sin erfaring, og sine samfunnsnormer, noe som utgjør kulturen, ergo er det kulturen ikke religionen som er problemet. Men jeg tror heller ikke nødvendigvis at kulturen deres åpner for slike handlinger, bare at den ikke forteller klart nok at dette er noe man bare ikke gjør, heller ikke i andre land. Men jeg tror faktisk ikke voldtekter er et så stort problem (i forhold til folketall) i landene der disse invandrergruppene kommer fra. Noe som tilsier at overgangen har MYE av skylden.

Siterer Suppeelsker:
Nå er vel arabiske kristne en liten gruppe i Norge, men jeg tror ikke disse har like mange voldtekter på samvittigheten i forhold til innbyggertall.
Men kristne i landene i Midtøsten lever gjerne til dels adskilt fra muslimene. Selv om de kanskje lever på samme sted blir kulturen formet delvis adskilt.

Siterer Joeminator:
Uansett... Islam er da et halvt millenium yngre enn kristendommen. Var vi så ekstremt mye bedre på den tiden?
Nei. Egentlig ikke. Godt poeng. Noe av problemet er vel at land i Midtøsten isolerer seg en del fra vestlige land, for å hindre påvirkning, og derfor henger litt igjen i gammel kultur og gamle normer.

Siterer Suppeelsker:
men jeg har innsett at innvandring ikke bare er positivt. Arbeidskraft, ja, men også økt kriminalitet og store utgifter.
Innvandring er, etter min mening, grunnleggende positivt, men ikke bare positivt, og det krever en god del av innvandrerne, men også av mottakerlandet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Her er det viktig å huske på en del ting:

- innvandrere er ikke overrepresentert på kriminalstatistikken, med unntak av noen få områder, blant dem voldtekt.

- årsaken til dette har faktisk svært lite med kultur å gjøre. Det er forbløffende å se folk skylde på kultur når en med innvandrerbakgrunn voldtar, mens en nordmann aldri blir beskyldt å være påvirket av noen norsk kultur. Er ikke alle personer ansvarlig for sine egne handlinger? Kultur er ikke noe statisk, en mann kan voldta og skylde på kultur, en annen kan fordømme handlingen og begrunne det utifra den samme kulturen. Å trekke inn kultur som hovedårsak til at personer med utenlandsk opprinnelse voldtar er noe jeg avviser. Kriminologiske individuelle årsaker, som oppvekst, spesifikke hendelser og annet er langt viktigere, selv om det kan ha en del med skjevt kjønnssyn og normer å gjøre, spesielt i samfunn som isolerer seg.

- Ser man på statistikker vil man se at flertallet av innvandrere er unge menn som bor i byer, med andre ord den folkegruppen som i de fleste samfunn begår mest kriminalitet, ikke minst voldtekter. Slik er det for etniske nordmenn også.

- Islam har svært lite med voldtekt å gjøre, selv om kjønnssynet selvfølgelig inneholder ting jeg misliker mye. Men å hevde at muslimske menn voldtar på grunn av islam rimer heller ikke. Hva da med alle de konservative muslimer som ikke gjør det?
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Men det kan kanskje være relevant å nevne den fjerde statsmakt i denne sammenheng.
Innvandrerne fra de nevnte "versting-landene" kommer gjerne fra samfunn der media i større eller mindre grad er statskontrollert, eller strengt følger grensene satt av religion og kultur.
Når disse kommer hit til vesten og Norge, så blir de møtt av et uvant samfunn der media ikke nødvendigvi er like moraliserende eller reflekterer lover regler og grenser.
Om du nå skrur på TVapparatet og surfer gjennom kanalene, vil jeg påstå at du nesten garantert vil komme over enten en musikkvideo eller en såpeserie (eller fler) som i stor grad spiller på sex og kanskje portretterer ting som ikke er akseptert IRL. Hvordan tror du da en innvandrer, som er vandt til et mye mer moraliserende og kontrollert mediasystem, vil tolke dette?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Det er ikke kvinnenes feil, men argumentet er ikke så dumt som det høres ut til. Som sagt, det er kulturforskjeller, og vi må ikke la være å innse at for dem kan klesstilen i Norge virke som den innbyr til hva som helst. På det mest ekstreme er jo den normale klesstilen her, omtrent som det mest utfordrende undertøyet i hjemlandet deres (sterkt overdrevet)


Hadde innvadrere giddet å sette seg litt inn i landet de faktisk har valgt å bosette seg i, hadde dette problemet vært ikke-eksisterende. Det kan ikke være så vanskelig å forstå at det er galt å voldta noen, i et samfunn hvor dette regnes som et svært grovt lovbrudd.

Siterer Strategist:
De tolker utifra sin erfaring, og sine samfunnsnormer, noe som utgjør kulturen, ergo er det kulturen ikke religionen som er problemet. Men jeg tror heller ikke nødvendigvis at kulturen deres åpner for slike handlinger, bare at den ikke forteller klart nok at dette er noe man bare ikke gjør, heller ikke i andre land. Men jeg tror faktisk ikke voldtekter er et så stort problem (i forhold til folketall) i landene der disse invandrergruppene kommer fra. Noe som tilsier at overgangen har MYE av skylden.


Er det virkelig så vanskelig å sette seg inn i våre normer og samfunnsregler? Er det så til de grader vanskelig å kontrollere sine lyster?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Er det virkelig så vanskelig å sette seg inn i våre normer og samfunnsregler? Er det så til de grader vanskelig å kontrollere sine lyster?


Satt litt på spissen kan du tenke deg hva som skjer om du bestemmer deg for å bo i et samfunn som er svært ulikt vårt eget. For eksempel et samfunn hvor man ikke bruker TV, snakker et annet språk, ikke har det samme matutvalget, helt andre normer å forholde seg til osv. Tenk om du kom til et samfunn hvor det var forbudt å spille TV-spill? Eller forbudt å spise hurtigmat?

Man skal forsøke å bli en del av et samfunn man ikke har hatt noe å gjøre med før, hvor du ikke forstår språket engang. På toppen av alt finnes det skepsis som skaper hindringer. Det er alt annet enn lett.

Siterer Strategist:
Hvordan tror du da en innvandrer, som er vandt til et mye mer moraliserende og kontrollert mediasystem, vil tolke dette?


Godt poeng. Når man treffer personer med et annet syn på hva som er rett og galt, vil det oppstå gnisininger hvis dette går på verdier som personene anser som særlig viktige. Om en feminist treffer en person som forakter kvinner vil det fort kunne bli krangel, om en dypt religiøs treffer en ateist kan det også fort bli diskusjon. Når personer med forskjellige normer og verdisyn treffer hverandre, er det viktig å forstå at for de som kommer er det like sprøtt å se et samfunn med andre normer som det er for oss.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer michae2109:
Satt litt på spissen kan du tenke deg hva som skjer om du bestemmer deg for å bo i et samfunn som er svært ulikt vårt eget. For eksempel et samfunn hvor man ikke bruker TV, snakker et annet språk, ikke har det samme matutvalget, helt andre normer å forholde seg til osv. Tenk om du kom til et samfunn hvor det var forbudt å spille TV-spill? Eller forbudt å spise hurtigmat?


Jeg hadde allikevel avstått fra å voldta kvinnene i samfunnet jeg bosatte meg i.

Siterer michae2109:
Man skal forsøke å bli en del av et samfunn man ikke har hatt noe å gjøre med før, hvor du ikke forstår språket engang. På toppen av alt finnes det skepsis som skaper hindringer. Det er alt annet enn lett.


Det er greit at det er krevende å skulle bli en del av noe nytt og ukjent, men er det virkelig nødvendig å voldta kvinnene i landet uansett? Jeg ser ikke helt hvordan dette kan passe sammen.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Hadde innvadrere giddet å sette seg litt inn i landet de faktisk har valgt å bosette seg i, hadde dette problemet vært ikke-eksisterende.

Det kan være de sliter med å integreres i det norske samfunnet.

Siterer The Silent Assassin:
Er det virkelig så vanskelig å sette seg inn i våre normer og samfunnsregler? Er det så til de grader vanskelig å kontrollere sine lyster?

Jeg tror nok ikke all voldtekt gjelder lyst, men rett og slett og nedverdige kvinnen. Det kan være mange forskjellige grunner til at noen vil gjøre dette og den er like idiotisk som den neste. Noen mener f. eks. at kvinner er underlegne menn og vil få dette frem i handlingene sine.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Seriøst? Noen burde tatt superlim i kjeften på noen folk.. Men da må det være andregenerasjonsinnvandrere som holder seg til et miljø lik gamlelandet deres. Tror neppe at skikkelig integrerte folk tenker slikt.


Ja, seriøst
Det er andregenerasjonsinnvandrere som gjorde dette forferdelige, men moren var jo førstegenerasjonsinnvandrer. De er ikke integrerte, de lever i ghettoer i Frankrike, akkurat slike som etableres i Stockholm og Oslo.

Siterer michae2109:
- innvandrere er ikke overrepresentert på kriminalstatistikken, med unntak av noen få områder, blant dem voldtekt.


Nå er det jo voldtekt vi diskuterer her, og det er ikke snakk om en liten forskjell, det er en enorm forskjell! Hadde nordmenn og innvandrere vært like ill i hovedstaden ville problemet ha vært stort, siden nordmennene er fem ganger så mange, men vi snakker om at flere innvandrere begår voldtekt, og da er problemet enormt!

Siterer michae2109:
- årsaken til dette har faktisk svært lite med kultur å gjøre. Det er forbløffende å se folk skylde på kultur når en med innvandrerbakgrunn voldtar, mens en nordmann aldri blir beskyldt å være påvirket av noen norsk kultur. Er ikke alle personer ansvarlig for sine egne handlinger? Kultur er ikke noe statisk, en mann kan voldta og skylde på kultur, en annen kan fordømme handlingen og begrunne det utifra den samme kulturen. Å trekke inn kultur som hovedårsak til at personer med utenlandsk opprinnelse voldtar er noe jeg avviser. Kriminologiske individuelle årsaker, som oppvekst, spesifikke hendelser og annet er langt viktigere, selv om det kan ha en del med skjevt kjønnssyn og normer å gjøre, spesielt i samfunn som isolerer seg.


Svært lite å gjøre med kultur? Hvordan vil du forklare det da? Det med at vi nordmenn er så fæle mot innvandrere og de da voldtar uskyldige kvinner holder bare ikke! Hvis Islam ikke har noen ting å si heller, så står vi kun igjen med Nord-Afrika og Midt-Østen som fellestrekk. Hva skal vi si om det?

Hvorfor ikke nordmenn blir beskyldt for å være påvirket av norsk kultur? Fordi det er en selvfølge! Vi nordmenn er norsk kultur! Jeg fordømmer den norske drikkekulturen! Et eksempel!

Oppvekst alene godtar jeg ikke som forklaring. En kvinneundertrykkende kultur der damer er kjøttstykker som man kan ta etter forgodtvefinnende er derimot noe jeg tror mer på. Jeg vil igjen påpeke at jeg vet at få tenker slik, men en overvekt av de med slike holdninger bor i store byer. Da kommer nok manglende integrering inn, siden de kan fortsette med sine holdninger og få gehør for dem fra andre likesinnede.

Siterer michae2109:
- Islam har svært lite med voldtekt å gjøre, selv om kjønnssynet selvfølgelig inneholder ting jeg misliker mye. Men å hevde at muslimske menn voldtar på grunn av islam rimer heller ikke. Hva da med alle de konservative muslimer som ikke gjør det?


Det er forskjell på å være konservativ og radikal! Det er dessuten stor forskjell på å tro noe eller godta at noe skjer og faktisk ta det skrittet å bryte norsk lov og voldta noen!

Siterer Strategist:
Hvordan tror du da en innvandrer, som er vandt til et mye mer moraliserende og kontrollert mediasystem, vil tolke dette?


Innvandrere bør ha blitt gjort oppmerksom på dette "sjokket" allerede ved ankomst. Så vidt jeg vet får de en type kulturell opplæring, stemmer ikke dette?

Siterer michae2109:
Man skal forsøke å bli en del av et samfunn man ikke har hatt noe å gjøre med før, hvor du ikke forstår språket engang. På toppen av alt finnes det skepsis som skaper hindringer. Det er alt annet enn lett.


Hvordan i all verden kan det forsvare voldtekt? Om jeg så ikke forsto en dritt og ble behandlet som en dritt så hadde jeg fortsatt aldri voldtatt en uskyldig kvinne!

Siterer michae2109:
Om en feminist treffer en person som forakter kvinner vil det fort kunne bli krangel, om en dypt religiøs treffer en ateist kan det også fort bli diskusjon. Når personer med forskjellige normer og verdisyn treffer hverandre, er det viktig å forstå at for de som kommer er det like sprøtt å se et samfunn med andre normer som det er for oss.


Ja, det kan bli diskusjon og krangel, kanskje til og med slåsskamp, men hvorfor voldtekt? Dette er snakk om mennesker som får penger, møbler og bolig og så svarer med kvinnehat og voldt! Det kan ikke forsvares!

Siterer Love-PlayStation:
Jeg tror nok ikke all voldtekt gjelder lyst, men rett og slett og nedverdige kvinnen. Det kan være mange forskjellige grunner til at noen vil gjøre dette og den er like idiotisk som den neste. Noen mener f. eks. at kvinner er underlegne menn og vil få dette frem i handlingene sine.


Som sagt har jo mange av dem tilgang på kvinner, så jeg tror ikke det er lyst jeg heller. De vil nedverdige, og dét er det tragiske som jeg vil poengtere.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Jeg hadde allikevel avstått fra å voldta kvinnene i samfunnet jeg bosatte meg i.


Fordi du allerede har vokst opp med dette verdisynet, at å voldta noen er galt. Personer som har opplevd ting i oppveksten, som har fått et annet syn på kvinner overlevert fra foreldre og miljø og lignende vil ikke se det på samme måte som deg. Vi er ikke så like.

Siterer The Silent Assassin:
Det er greit at det er krevende å skulle bli en del av noe nytt og ukjent, men er det virkelig nødvendig å voldta kvinnene i landet uansett? Jeg ser ikke helt hvordan dette kan passe sammen.


Det er ikke det at der er nødvendig, det er at normer ikke er universelle, det finnes de som ser ned på kvinner, det finnes de som har opplevd ting som har formet deres syn på ting, haugen av mulige årsaker er ekstremt stor, men for oss blir det vanskelig å få det til å passe sammen fordi vi er oppvokst med andre holdninger.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Det kan være de sliter med å integreres i det norske samfunnet.


Kan så være, men voldtekt er uakseptabelt uansett hva årsakene måtte være.

Siterer Love-PlayStation:
Jeg tror nok ikke all voldtekt gjelder lyst, men rett og slett og nedverdige kvinnen. Det kan være mange forskjellige grunner til at noen vil gjøre dette og den er like idiotisk som den neste. Noen mener f. eks. at kvinner er underlegne menn og vil få dette frem i handlingene sine.


All voldtekt handler nok ikke om ren lyst. Det at noen ønsker å nedverdige å ydmyke kvinnen, er nok en grunnleggende årsak, ja. Kvinnesynet i mange kulturer er altfor gammedags, mye på grunn av isolasjon fra den vestlige verden. Samfunnene som er overrepresentert når det kommer til voldtekter burde nok ta seg i nakkeskinnet og revolusjonere store deler av sitt kvinnesyn. Kan godt være at dette er vanskelig, og går imot gammle normer og regler, men det er nødvendig for et godt og velfungerende samfunn. Det hjelper ikke hvor mye dette er tradisjon eller hva nå de ønsker å kalle det.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Hva faen? Skal norske damer tilpasse seg et mindretall som kommer til vårt land? Hvorfor i helvete skal ikke innvandrere tilpasse seg den norske kulturen, og ikke omvendt? Om en dame så gikk naken i Oslos gater har ikke en levende sjel noen som helst rett til å voldta henne!


Når jeg øvelseskjører med min far, nevner han alltid uttrykket "hadde rett men ble drept". Det han mener er at det ikke alltid er så viktig å tviholde på rettighetene sine i trafikken, siden konsekvensene kan bli skikkelig nasty. Mye av det samme gjelder vel her... Dessverre
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!