Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Videregående skole


Rett etter u.s.?
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Studiespesialiserende, første året i Norge, andre året i U.S og tredje i Norge.
  • 0
Tok 9. klasse i NY, time of my life. Har veldig lyst til å ta videregående i NY igjen, ihvertfall ett år. Hvordan virker det egentlig?
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Siterer DoGRoG:
blablabla


Har du også tenkt på Greven eller Re. Hmm...
  • 0
Må være drit gøy å ta et år i utlandet..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Indeed. Derfor jeg skal gjøre det! Ønsker det så jævlig, skal gjøre det så godt jeg kan osv for og bli akseptert.
  • 0
Jeg tror ikke jeg gidder, blir sikkert jævla mye styr med reising og drit.. Egentlig har jeg veldig lyst da..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Jeg har egentlig også litt lyst til å ta et år av VGS i utlandet, men tror ikke jeg gidder. Man mister jo også ett år midt i, så man blir kanskje litt outsider når man kommer tilbake...

Men skal studere i utlandet etterpå!
  • 0
Hva skal du utdanne deg som, the-gamer?
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Siterer The-gamer:
Jeg har egentlig også litt lyst til å ta et år av VGS i utlandet, men tror ikke jeg gidder. Man mister jo også ett år midt i, så man blir kanskje litt outsider når man kommer tilbake...

Men skal studere i utlandet etterpå!


Neida, det tror jeg ikke. Mener du outsider med venner og sånt, eller outsider med kunnskap og fag?
Jeg var i NY i 9.klasse, har ingen problemer med verken fag eller venner nå, og det hjalp meg enda mer med engelsken min ^^
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Siterer Spartan EXR:
Neida, det tror jeg ikke. Mener du outsider med venner og sånt, eller outsider med kunnskap og fag?
Jeg var i NY i 9.klasse, har ingen problemer med verken fag eller venner nå, og det hjalp meg enda mer med engelsken min ^^

Sosialt. At det liksom er mye som er skjedd og sånn i løpet av det året du er vekke. Selvfølgelig blir kanskje outsider å ta litt hardt i, men man må nok bruke litt tid på å komme inn i tingene igjen.

Uansett så er det en del andre ting også som gjør at jeg ikke kommer til å gjøre det.

Siterer Joeymacflow:
Hva skal du utdanne deg som, the-gamer?

Er litt usikker, men blir kanskje noe innen journalisme. Den som lever får se Derfor jeg skal ta studiespes, for å ha flest mulig åpne dører^^
  • 0
Finnes det de forskjellige utdanningstilbudene i utlandet? F.eks tip, helse og sosial osv?
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Nja. Men det er lurest og ta Studiespesialiserende, ad har en størt sjangse også videre. Er da man blir tatt inn, du blir så godt som ikke tatt inn hvis du velger andre linjer. Når det gjelder outsider og slikt, tvert imot. Du skal jo også gå VK3 i Norge om du ikke velger og ta det året også i utlandet. Blir jo en opplevelse for livet, oppleve annen kultur! Lære språket, få nye venner og kanskje kjæreste?. Går alt etter planen, noe jeg håper den sannsynligvis gjør så drar jeg fra norge i August 2011.
  • 0
I USA setter man fagene sammen selv. Det er bare to fag som alle må ta: Engelsk og Amerikansk Historie. Bortsett fra det velger man bare de tingene man har lyst til, men tror det er en minimumsgrense et sted.
Og så har High School i USA et mye større fritidstilbud enn i Norge. Her er det klubber, idrettslag i nesten alle sporter, osv. Selvfølgelig varierer det litt, men stort sett er det mye bedre enn i Norge.
I tillegg får man jo lært masse om en helt annen kultur, og man får virkelig satt seg skikkelig inn i tingene og tradisjonene.

Men som sagt, så kommer jeg ikke til å utveksle.
  • 0
Hmmm, kult.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
JAdaså

Lagt til 2009-12-19 21:28:
JAdaså
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
jeg skal søke meg inn på befalskola siden jeg vil i militære og senere blir våpentekniker og etter det spesialjeger men kommer jeg ikke inn på befalskola. Så håper jeg at jeg kommer inn på idrettsfag eller elektro også militære senere
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Siterer Lord boms:
våpentekniker


My dream job.

Men jeg aner ikke hva jeg skal bli, Media og kommunikasjon ser interessant ut, men jeg har mest lyst til å gå i militæret og bli felt mekaniker.
I was frozen, today!
  • 0
det du gjør smarten er å gå befal skola også går du våpenteknikker eller så går du elektro eller teknikk og industriell også automatiseringsfag på vg2 og vg3 vis du skar bli våpenteknikker for å bli felt mekaniker veit jeg ikke helt men jeg kan høre med den ene fadern min så skal jeg finne ut for deg hva du må gjøra
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Så den ene faren din skal hjelpe han å velge rett?
  • 0
fadern :p ikke faren min. men det er vis han vil bli felt mekanikker da så kan han få ekstra help med å finne ut av ting siden den ene fadern min er felt mekanikker
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Mener du faddern?
I was frozen, today!
  • 0
ja, trur det xD er så artig med dysleksi<3
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
haa tenkte på fadern som i prest xD anyways, boykott militæret lol
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
haa tenkte på fadern som i prest xD anyways, boykott militæret lol



Boikott militæret? Hva er det du snakker om? Aner du hvor mye fett du kan få gratis i millitæret? Du kan jo ta alle førerkortene i militæret. GRATIS! + at du får skyte med masse kule våpen å være skikkelig MW2 hvis du skjønner .
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!