Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Lockerz


Nope. Du får en kode, som du fyller på penger på PayPal kontoen.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
sweet, Noral You just made my day!

Thank you!
  • 0
Hvordan er det man bruker poeng til å kjøpe ting egentlig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Lockerz har dager (stunder) der hvor de arrangerer "Redemption" - Du må da ha så og så mye poeng for å kunne redeem'e ett produkt.

Så det du må, er å fylle kravene for å være med i redemption's. Så sjekk veggen deres på Facebook, Twitter eller nettsiden når den er åpen.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Heisann folkens! Akkurat registrert meg på forumet.
Er helt sykt hvor mye PTZ man kan tjene nå. Har over 3500PTZ som betyr at jeg har råd til en iMac ( Hvis man rekker det da. )
Spørsmålet mitt er, sendes iMacen som en "gave"? Må jeg betale rundt 2000kr i moms for noe jeg egentlig ikke har brukt penger på, men som sendes som en gave?

Er det noen som har bestilt noe dyrt fra Lockerz som kan dele hva de har opplevd?

Takk på forhånd.
  • 0
Hei Hexero.

Hvis du tjener deg nok penger til å skaffe deg en Macbook, så må du være heldig nok til å være med på en "Redemption". Hvis du velger å bruke poengene dine på en Macbook, så blir den sendt som en gave ja.
Norge har noen fryktelige tollregler og dermed må du betale en viss rar sum av produktets verdi for å få tatt det med hjem fra postkontoret.

Jeg vet ikke hvor mye DEN Macbooken som ligger på Lockerz er verdt, slik at jeg ikke har helt peiling. Men med en 25% moms av $999 (hvis den hadde kostet det), så blir det 6323kr, så du hadde havnet på 7.500kr eller noe for den. Siden det er en GAVE så har jeg ikke peiling i Norge. Vil ikke tro de bryr seg, men i andre land så får du ikke noe i toll hvis det er gave.


Teksten er ganske rar og rotete, men håper du fikk noe info ut av den.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Ok, takker for svar!
Sendte mail til toll.no bare for å være sikker:

"Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner.

En gavesending er en vare som sendes uten noen form for vederlag fra privatpersoner bosatt i utlandet til privatpersoner i Norge. Dette forutsetter at verdien på varen uten frakt er under 1000 norske kroner. Du kan motta gaver avgiftsfritt så lenge den skal brukes av deg eller din familie. Gaver fra firma vil ikke være avgiftsfrie og skal fortolles dersom verdien av gaven er over 200 norske kroner.

Det er ikke toll på datautstyr, men det skal beregnes 25 % merverdiavgift ved innførsel.

De fleste produkter er i dag tollfrie med unntak av klær, mat og kosttilskudd.

De fleste varer som importeres er imidlertid merverdiavgiftspliktige.

Unntakene er:

- Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner. (ikke kr 1000,- som du har skrevet i mailen din)

- Bøker - uansett verdi - som importeres av privatpersoner til eget bruk.

Beregningsgrunnlaget for merverdiavgift er innkjøpsprisen dvs. den pris som faktisk er betalt eller skal betales for varen. I dette tilfellet vil verdien av varen blir brukt som beregningsgrunnlag for merverdiavgift.

I tillegg kommer frakt- og forsikringskostnader (porto) frem til norsk grense med i beregningsgrunnlaget for merverdiavgift.

Får du forsendelser fra utlandet får du ofte også et krav på et såkalt "fortollingsgebyr". Dette er betaling for utførte tjenester, ekspedisjonsgebyr og kreves av firmaet som utleverer pakken.

Dette gebyret har ikke tollvesenet noen befatning med. Størrelsen på gebyret varierer for de forskjellige transportørene. Dersom du får vite hvem som er transportør (posten, UPS, DHL etc.) kan du kanskje kontakte firmaet og undersøke hva de tar i fortollingsgebyr på forhånd.

Du kan lese mer om netthandel her:

http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslang
uage=NO


Ta kontakt igjen dersom noe skulle være uklart

Med hilsen

Infotjenesten
Tollregion Nord-Norge"

Jeg skjønte ikke så altfor mye av dette. Sier dem at jeg slipper og betale evt. MVA/toll for en gave fra USA? Sorry hvis jeg spør dumme spørsmål, har liksom bare ikke lyst å ende opp med å betale 2000kr, for noe som er gratis.
  • 0
Har nettop startet med Lockers igjen. Utrolig lett å få mye poeng av videoene.
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
får faktisk enda 12 ptz, skulle ikke det være over? har 32 sider med videoer jeg ikke har sett, bare å kjøre på!
  • 0
Og ja, Noral, får man koden i epost eller? og vet du hvor mye 1000$ i paypal koster ?

ps. sry fårr double post
  • 0
Koster 4000PTZ hvis de har samme priser som i Juni.
  • 0
Siterer Hexero:
Koster 4000PTZ hvis de har samme priser som i Juni.


får 1000$Paypal penger?! ! MONEEEEEYTIMEEEEEZ!
  • 0
ok jeg har lest og funnet ut en del, om du redeemer paypal penger, så får du instrukser fra lockerz (tror jeg) men hvis ikke, må du ha paypal adressen akkurat samme som eposten du bruker på lockerz
  • 0
Går det ann å bli Z-lister ved å lage mange falske e-mailer? Blir mann bannet?
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Spreeky: Ja man får Z-lister, men man får ikke den fete t-skjorta (not that i care)


JEG skal bort i helga, og jeg tror REDEMPTION er i dag, om noen sjekker ut redemption, kan du skrive i et gjestebokinlegg på profilen min hva paypal 1000$ koster?
  • 0
Funker dette? Har noen egentlig fått noenting enda?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Jeg ligger på 14.5K for øyeblikket. Jeg gidder ikke å stresse med videoer lengre. Siden de funket det med 5xPtz og så tilbake til 3x og da blir de jeg har sett borte og ledige igjen og de har lagt til mange mange videoer.

Uansett, har ptz til å kjøpe meg en Macbook Pro hvis jeg er heldig å får være med på en redemption.

coolandcalm - Prisene er ikke som i Juni, det var en Retro Redemption, som var som prisene i 2009. Fra 1200 til 6200 ptz på en Macbook Pro. (Tror jeg det er)

Bleeeh. Jeg datt helt ut av det her jeg, tror jeg har skrevet det jeg skulle. So.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer fattigmann:
Funker dette? Har noen egentlig fått noenting enda?


Jeg fikk 25$ Paypal en gang. Kostet 250 ptz da


Leste at General redemption skulle være i dag klokken 6. 12 pm EDT
Har bare 253 PTS nå, men så på Lockerz sin side at mange av tingene koster over 1000 PTZ.
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
De har skrevet at det blir general redemption neste uke
  • 0
Så Lockerz funker faktisk? Har de ikke bare sånn 4 av hver ting da? Så det blir utsolgt instantly?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Har sagt det før, men fikk en PSP 3000 m/ Assassins Creed derfra
  • 0
Forbanna apeside. Dere har fått med dere at poengene begynner å tikke radig nedover hvis de ikke brukes innen ett år? Problemet er bare.. At det finns ikke en eneste satans måte å bruke dem på! Jeg har rundt 900 poeng som jeg har brukt ganske så lang tid på å skaffe meg, og som nå snart vil forsvinne uten å gi meg så mye som ett hersens wallpaper. Møl!
Knurr...
  • 0
Siterer Turbo-Kåre:
oblemet er bare.. At det finns ikke en eneste satans måte å bruke dem på! Jeg har rundt 900 poeng som jeg har brukt ganske så lang tid på å skaffe meg, og som nå snart vil forsvinne uten å gi meg så mye som ett hersens wallpaper. Møl!


Hi hi hi, noen har vell ikke sett på videoer? se på hvor mye Noral har, scroll up.

jeg selv skal bli som noral å få så mange ptz
  • 0
Siterer coolandcalm:
Citerer Turbo-Kåre:oblemet er bare.. At det finns ikke en eneste satans måte å bruke dem på! Jeg har rundt 900 poeng som jeg har brukt ganske så lang tid på å skaffe meg, og som nå snart vil forsvinne uten å gi meg så mye som ett hersens wallpaper. Møl!


Hi hi hi, noen har vell ikke sett på videoer? se på hvor mye Noral har, scroll up.



jeg selv skal bli som noral å få så mange ptz



Hva er det godt for, når de forsvinner etter ett år uansett, med mindre du er en av de fem som rekker innom redemption før det stenger?
Knurr...
  • 0
Jeg forstår ikke hvorfor alle er så hissige på Lockerz. De har over 2 millioner brukere. Du MÅ være ganske heldig for å komme inn på en Redemption.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!