Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Røyking


Siterer cosmo-kramer94:
jeg røyker ikke, men jeg respekterer de som gjør det. hvorfor? det handler om å leve i nuet.


Det handler også om å respektere andre mennesker, noe jeg gjør selv om de kanskje snuser, drikker eller røyker. Jeg trenger ikke å være enig i at det er fornuftig å gjøre det, men jeg vil ikke mislike dem pga. det!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg har ingenting imot folk som røyker og liker ikke å stigmatisere. Er enig i at det er dumt å skade seg selv og synes det er fryktelig ironisk med et markedsprodukt som faktisk er merket med advarsler av typen "Dette skader deg skikkelig, seriøst, det kan ta livet av deg, asså!" Men røyking har pågått altfor lenge til at man bare kan forby det. Synes røykeloven fungerer bra, og ellers må man bare flytte på seg der man kan om man ikke liker passiv røyking.

Siterer Baardern:
Så du mener at tyggegummi bør forbys i alle byer?


Utrolig nok er det forbudt med tyggegummi i Singapore av nettopp den grunnen.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja, og det er skadelig det også.


Det er mange som røyker hele livet og blir over 80 så passiv røyking en gang innimellom er nok ikke noe særlig skadelig, ikke verre en å puste inn litt eksos som folk gjør konstant i storbyer.
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Men at en man spiser en burger skader ikke andre, mens en røyk kan skade andre hvis man ikke er hennsynsfull.


Vel tenk på alle som blir drept av kuer mens de prøver å herde dem inn til slakting da!
  • 0
Siterer ildaian:
Citerer Kakashi sensei:
Men at en man spiser en burger skader ikke andre, mens en røyk kan skade andre hvis man ikke er hennsynsfull.


Vel tenk på alle som blir drept av kuer mens de prøver å herde dem inn til slakting da!


Tenk på alle som kunne blitt drept av alle kuene som ikke ble slaktet allikevel.
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Det er mange som røyker hele livet og blir over 80 så passiv røyking en gang innimellom er nok ikke noe særlig skadelig, ikke verre en å puste inn litt eksos som folk gjør konstant i storbyer.


Tja, det er da mer skadelig med passiv røyking enn ikke passiv røyking? Jeg skrev aldri hvor farlig de var, for det varierer veldig fra person til person.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Ryuzaki:
Det er mange som røyker hele livet og blir over 80 så passiv røyking en gang innimellom er nok ikke noe særlig skadelig, ikke verre en å puste inn litt eksos som folk gjør konstant i storbyer.


Tja, det er da mer skadelig med passiv røyking enn ikke passiv røyking? Jeg skrev aldri hvor farlig de var, for det varierer veldig fra person til person.


Ja men å stå ved siden av en person som tar en røyk en gang i blant er ikke så farlig. Alt er farlig viss du tenker på den måten.
  • 0
Tanten min er noen å femti, sluttet å røyke for sikkert 10 år siden. Hun har kols og kan ikke engang sykle opp en liten bakke om hun ikke bruker en slags el-sykkel.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Både farmor og farfar sluttet i praksis på dagen da de begge ble lagt inn på sykehus med hjerteproblem. I samme uke..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg festrøyker. Vet ikke helt hvorfor egentlig, men handler vel litt om at dama røyker
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
hehe, det er vel ingen tvil om man er idiot hvis man tar seg en røyk. Ingen er perfekte, vi alle har våre lidenskaper som vi andre bare må godta.

Likevel syntes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor ungdommer velger å begynne å røyke? Det er kanskje ikke så lett valg eller "fritt" for den saks skyld, ... jeg vet ikke. Kanskje man føler seg bedre akseptert blant eldre og voksne ved å røyke?

Hele familien min røyker, jeg røyker ikke selv. Blir nok utsatt for mye passiv røyking, men tenker ikke noe på det, bryr meg ikke noe særlig heller. Syntes det er helt greit at andre røyker, bare de tar hensyn til andre. F.eks. det er ikke jeg som skal flytte meg for at en annen skal ta seg en røyk, det er det røykeren som må Såpass burde de tåle (noe de aller fleste gjør også da).
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
man er da ikke idiot hvis man tar seg en røyk? obama røyker, og han er svært intelligent. paven røyker også. sikkert tusenvis av innflytelsesrike folk som røyker
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
obama røyker,

Han holder på å slutte
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
man er da ikke idiot hvis man tar seg en røyk? obama røyker, og han er svært intelligent. paven røyker også. sikkert tusenvis av innflytelsesrike folk som røyker


Hans Majestet Kongen røyker også.
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Citerer cosmo-kramer94:
man er da ikke idiot hvis man tar seg en røyk? obama røyker, og han er svært intelligent. paven røyker også. sikkert tusenvis av innflytelsesrike folk som røyker


Hans Majestet Kongen røyker også.


Ja, for Kongen er kjempeintelligent.
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Men å si at folk som røyker er idioter, er helt seriøst noe av det dummeste, minst gjennomtenkte og patetiske utsagnet jeg har hørt på lang tid
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Men å si at folk som røyker er idioter, er helt seriøst noe av det dummeste, minst gjennomtenkte og patetiske utsagnet jeg har hørt på lang tid


Helt enig, jeg røyker ikke selv, og har ikke tenkt å gjøre det heller, men jeg respekterer mange av vennene mine som gjør det. Mange jeg kjenner som røyker er smarte og flinke folk.

Selv om man i det store hele taper livskvalitet og penger på å begynne å røyke, vil det for mange som begynner handle om gruppepress, og å være like kul og tøff som de andre som røyker. Det kan jo diskuteres hvorvidt man er en idiot om man faller for gruppepresset og begynner å røyke, men man skal ikke undervurdere hvor lett det er å glemme at det egentlig ikke er så smart å røyke når "alle andre" gjør det.

Det er nok lettere å si at man synes røyking og drikking er kjempeteit i 7-9 klasse før det er blitt sosialt akseptert i klassemiljøet og gå på fest og å røyke, du vil nok se at de fleste av vennene dine iallifall vil begynne å drikke i løpet av ungdomskolen og vidregående. Men det er bra du har gode holdninger, så begynner du antagelig sent med fest og fyll, og vil ikke få problemer med røyking og alkohol senere
"Det er bedre med ti fugler på taket enn du tror"
  • 0
Jeg synes egentlig jeg har litt "flaks", jeg. Har astma(ikke så skikkelig sterk, men om det hadde vært en skala fra 1-10 der 10 var sterkest har jeg nok en 6 eller 7), så jeg har jo da egentlig en ganske god grunn til å ikke begynne å røyke

Astma ftw!
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Men å si at folk som røyker er idioter, er helt seriøst noe av det dummeste, minst gjennomtenkte og patetiske utsagnet jeg har hørt på lang tid

Selvmordsprosjekt, voldsomt tap av økonomi og støtte til verdens mest kyniske bransje = idioti
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Det er kanskje dumt, men det gjør ikke personen som røyker dum, vettu. Det blir som å si alle som kjører bil er idioter. De bidrar til fattige folk får det verre, de blir chubby, og bilindustrien har sikkert ikke helt rent mel i posen den heller
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer sofus_tha_beast:
Citerer Ryuzaki:
Citerer cosmo-kramer94:
man er da ikke idiot hvis man tar seg en røyk? obama røyker, og han er svært intelligent. paven røyker også. sikkert tusenvis av innflytelsesrike folk som røyker


Hans Majestet Kongen røyker også.


Ja, for Kongen er kjempeintelligent.


Hva slags grunnlag har du får å si at Hans Majestet ikke er intelligent?
  • 0
samme sier jeg
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Det at folk røyker er ikke direkte idioti, folk prøver, som regel når de er på fester eller lignende og blir avhengig i etterkant.

Jeg selv hater røyk, og det finnes utallige mange ULEMPER med røyk, ikke en jævla fordel.
Men jeg synes at folk som må få i seg nikotin på en eller annen måte kan snuse isteden.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Jeg har egentlig ikke så mye imot røykere eller røyking, så lenge det ikke rammer meg. Hvis du tar deg en røyk nå og da, så vær så god, men hvis du fyrer opp når vi sitter i samme sofa, må du ikke forvente så mange smil fra min side. Det verste jeg veit er når tullinger står og røyker i en større gruppe, for får alle den fæle lukta smelt opp i trynet.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Jeg selv hater røyk, og det finnes utallige mange ULEMPER med røyk, ikke en jævla fordel.


Hvorfor skulle det ha en fordel? Ta godteri for eksempel, det er kanskje den mest usunne maten, så hvorfor spise det? Jo, fordi det smaker godt, akkurat som mange synes om røyking.
Jævelhøns
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!