Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Bør russefeiringen avskaffes eller ikke?


Bare lurer, men har russen et sånt enormt behov for å sprute vann på folk andre steder i landet? Her tar det helt av - en gjeng på ca. 20 sto utenfor hovedinngangen på skolen vår i dag og vannet alle som kom ut, inkludert undertegnede. Ukult. Gleder meg til jeg ikke skal være russ.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Det er vel terrordag rundt om i landet i disse dager. På skolen min har vi vært relativt avslappet ettersom rektoren vår hater russen og truer med nedsatt ordenskarakter dersom noen bøller på skolen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Det er vel terrordag rundt om i landet i disse dager. På skolen min har vi vært relativt avslappet ettersom rektoren vår hater russen og truer med nedsatt ordenskarakter dersom noen bøller på skolen.


Hørtes egentlig ut som en god idé.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Det var terrordag på skulen vår også. Kaos er vel eit bra beskrivande ord. Urolege 1. og 2. klassingar som sprang i alle retningar. Russ som sprang rundt med vannflasker i tusj. God underholdning til maten .
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Hørtes egentlig ut som en god idé.


Egentlig er det litt kjedelig når vi fikk gjennomgå i VG1 og VG2, så bestemmer rektor for å stramme inn når vi er russ. Tviler på at det hadde skjedd så mye i dag uansett, ettersom de fleste elevene (inkludert meg selv) har hatt avspasering alle skoletimene i dag. I fjor ble de som var på toppen av terrorlisten båret ut av skolen og dynket i egg, mel, majones, eddik, fisk og andre diverse matvarer. Hendig at vi har butikk 20 meter fra skolen. Som torleif sa, utrolig god underholdning til maten, ettersom vi kunne se det hele fra kantina.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Napalm Scum:Hørtes egentlig ut som en god idé.

Egentlig er det litt kjedelig når vi fikk gjennomgå i VG1 og VG2, så bestemmer rektor for å stramme inn når vi er russ. Tviler på at det hadde skjedd så mye i dag uansett, ettersom de fleste elevene (inkludert meg selv) har hatt avspasering alle skoletimene i dag. I fjor ble de som var på toppen av terrorlisten båret ut av skolen og dynket i egg, mel, majones, eddik, fisk og andre diverse matvarer. Hendig at vi har butikk 20 meter fra skolen. Som torleif sa, utrolig god underholdning til maten, ettersom vi kunne se det hele fra kantina.


Wow, om noe sånt hadde skjedd på skolen min hadde sikkert politiet blitt innvolvert. Tre russer på skolen min ble politianmeldt fordi de hadde dyttet en førsteklassing ut i et badebasseng, og alle tre får også nedsatt og må betale en saftig bot. Lærerne som bare sto å så på skjedde det ikke en dritt med. Ganske kjipt.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Siterer Sithlord:
Wow, om noe sånt hadde skjedd på skolen min hadde sikkert politiet blitt innvolvert. Tre russer på skolen min ble politianmeldt fordi de hadde dyttet en førsteklassing ut i et badebasseng, og alle tre får også nedsatt og må betale en saftig bot. Lærerne som bare sto å så på skjedde det ikke en dritt med. Ganske kjipt.


Her var det en elev som blei teipet med gaffateip til et veiskilt ved parkeringsplassen på skolen og tagget med vannfast tusj i ansiktet. Eller en annen elev som ble hentet i kantina på skolen, fraktet ut i en russebil og kjørt ut til der russen pleier å møtes (som er i ingenmannsland), før han ble teipet inn i en madrass og etterlatt der en times tid. Og det har nesten blitt rutine at russen dypper folk i bekken som renner mellom skoleavdelingene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Merker fort at etter man har vært russ selv så er russen bare irriterende. Terrordag er noe vi aldri hadde, og jeg synes det bare er sykt at russen ofte får holde på slik uten å ta noen straff for det.
Likevel unner jeg de å ha det morsomt, men da innenfor rimelighetens grenser selvsagt.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Her tar det helt av - en gjeng på ca. 20 sto utenfor hovedinngangen på skolen vår i dag og vannet alle som kom ut, inkludert undertegnede.


Samme skjedde på skolen min for noen dager siden, heldighvis kom jeg meg akkurat unna. I tilleg var det opptill flere personer som ble tatt av russen og stripset fast til flagstangen mens de ble dynket vått og tusjet på. Gleder meg til jeg ikke skal være russ. De burde egentlig ikke få lovt til å holde på sånn, men jeg antar det er lite å gjøre med det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Samme skjedde på skolen min for noen dager siden, heldighvis kom jeg meg akkurat unna. I tilleg var det opptill flere personer som ble tatt av russen og stripset fast til flagstangen mens de ble dynket vått og tusjet på. Gleder meg til jeg ikke skal være russ.


Hvorfor skal du ikke det? Da kan jo du gå foran med et godt eksempel da, vise at man kan drekke øl med vennene sine, ta russeknuter og feste uten å være slem med andre.. Det gjorde jeg!

Siterer Levaiathan:
Merker fort at etter man har vært russ selv så er russen bare irriterende.


Jeg så opp til russen, ble russ, og nå ser jeg ned på russen
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Har aldri helt skjønt greia med russ. Det er kult å feste og ha det hyggelig med venner og slikt, men det kan du gjøre når som helst ellers i året. De tingene som bl.a. The Heretic har beskrevet synes jeg blir altfor drøyt, og burde bli politianmeldt.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Har aldri helt skjønt greia med russ. Det er kult å feste og ha det hyggelig med venner og slikt, men det kan du gjøre når som helst ellers i året. De tingene som bl.a. The Heretic har beskrevet synes jeg blir altfor drøyt, og burde bli politianmeldt.


Synes du det er rart å feire at du er ferdig med så mange års skolegang? Det er jo logisk at folk vil ta av litt. Dessuten er det kult med en helnorsk tradisjon.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Synes du det er rart å feire at du er ferdig med så mange års skolegang? Det er jo logisk at folk vil ta av litt. Dessuten er det kult med en helnorsk tradisjon.


Joa, men det er langt mer logisk å feire ETTER eksamen. Dessuten må du ikke være russ for å feire at du er ferdig med skolen Jeg har ikke noe imot russen altså (så lenge de oppfører seg anstendig)
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!