Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Terrorangrepet i Oslo og Utøya


Her oppretter vi en egen tråd for å diskutere rundt dagens terrorangrep i Oslo og på Utøya. Dette for å åpne opp Chat-tråden for det den er ment for, nemlig småprat. Dype diskusjoner skal andre steder i forumet.

Det siste nye er at politiet melder at de mistenker at det er en lokal gruppe som har agert mot det norske politiske systemet, og ikkeet tilfelle av internasjonal terrorisme.

Kilde: http://www.t-a.no/nyheter/article171131.ece
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Og politiet har nok rett.

Det som skjedde på Utøya idag er noe av det mest tragiske som har skjedd i Norge på lenge.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Håper gjerningsmennene brenner hardt i helvete for dette
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fyfaen, dette er helt forferdelige greier

De som har slektinger/bekjente på Utøya atm må ha det kjipt nå, å leve i uvitenheten.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Kan det komme flere angrep?
  • 0
Og der var det bekrefta, mannen de har tatt er norsk.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hater terrorisme!
  • 0
Det rapporteres om mange muslimer som er blitt trakassert og hetset i Oslo og andre steder. Det viser nok en gang hvor mye fremmedfrykt det er i dette landet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
For ille at denne mannen kan komme ut om 21 år igjen og gjøre akkurat det samme på nytt
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer fantomena:
Kan det komme flere angrep?


Vel. I følge Al-Qaida forum, så er dette bare starten. Men, nå er det jo meldt om at morderen er norsk. Men man vet aldri. Kan jo hende at Al-Qaida har startet med å hyre inn nordmenn som er lei av AP.

Ellers er det et politisk attentat. Mange muligheter.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det første som slo meg var nynazisme og høyreekstremisme, ikke muslimsk terror.
  • 0
Siterer gnyg:
Ellers er det et politisk attentat.


Setter nok pengene mine på dette, eller ihvertfall et angrep for å svekke AP, siden AUF er en ungdomssleir for Arbeiderpartiet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Selv om det er trist det som skjedde. Så er det kanskje til det beste. Å oppleve slikt i sitt eget "trygge" hjemland. Jeg gleder meg til å se hva politikerne gjør. Og jeg håper de GJØR det ordentlig. Fortsetter de i samme spor så blir jeg sint.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Tror et slikt angrep, om det er et angrep på landets sosialisme, vil styrke sosialismen heller enn å svekke den.
  • 0
Det første som slo meg var muslimske ekstremister pga krigen i negerland og at vi har Mulla krekar fanget.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer toiletgamerduck:
Det første som slo meg var muslimske ekstremister pga krigen i negerland og at vi har Mulla krekar fanget.


Ville ikke Krekar hjem for en tid tilbake?

Første tanken min var Al-Qaida står bak. Nå ser det jo ikke slik ut, men man vet aldri.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer jonskja:
For ille at denne mannen kan komme ut om 21 år igjen og gjøre akkurat det samme på nytt


Om ikke noen andre gjør det før meg, sporer jeg opp og kverker denne skapningen. Han fortjener ikke å kalles menneske.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Håper inderlig at det var en såkalt etnisk Nordmann som sto back. Da blir ikke innvandrer frykten for drøy. Kommer ikke mye godt ut av det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jag kommer från det svenska forumet för att uttrycka min sorg om vad som hänt. En sorglig dag i historien. Jag är skärrad, mitt hjärta blöder. Vi är med er våra bröder och systrar!
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Håper inderlig at det var en såkalt etnisk Nordmann som sto back. Da blir ikke innvandrer frykten for drøy. Kommer ikke mye godt ut av det.
Den er allerede for drøy.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg kjenner jeg mister respekt for alle som griper til rasismen, og fabler om "snikislamisering" og "krig i negerland".
  • 0
Snikislamisering er jo ett faktum da, Ursa.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
Snikislamisering er jo ett faktum da, Ursa.


Er du helt idiot?
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Snikislamisering er ikke mer et faktum enn noen annen vill konspirasjonsteori.
  • 0
Strategist, ifølge rapporten jeg antar du referer til, var 97 prosent utført i Spania eller Frankrike, altså av separatister fra Baskerland og liknende. Dette er kanskje terrorisme på papiret, men det er ikke den terrorismen vi leser om i avisene, og den har ingenting med oss å gjøre, i motsetning til for eksempel 9/11 og angrepene i London og Madrid. Terrorismen i Baskerland er dessuten langt mindre alvorlig enn den vi ser i dag og de tidligere nevnte.

Det er fortsatt hold i påstanden min.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!