Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Gamereactors store dilemmaspalte [lek]


Siterer Joelspeanuts:
Du er lege. Du har en dødssyk jente på ni år på kontoret. Hun ber om at du kysser henne (ekte tungekyss), for å få oppleve hvordan det er å kysse før hun dør...

Hva gjør du?


Då er det nok nei frå mi side. Som lege så kan du ikkje springe rundt å oppfylle ønsker av den typen.

Dilemma:
2 timer lekser kvar dag, resten av livet. Eller aldri kunne ta nokon form for skule eller kurs. Sjølvsagt må du ta konsekvensene.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
2 timer lekser kvar dag, resten av livet. Eller aldri kunne ta nokon form for skule eller kurs. Sjølvsagt må du ta konsekvensene.


Lett 2 timer lekser hver dag. Knowledge is power.
Dessuten kan lekser være faglig interessante, og 2 timer er ikke så mye.

Dilemma
Mat på bordet på juleaften, eller gaver under juletreet?
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Du er lege. Du har en dødssyk jente på ni år på kontoret. Hun ber om at du kysser henne (ekte tungekyss), for å få oppleve hvordan det er å kysse før hun dør...


Veldig pedofilt.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Trukket rett ut av RadioResepsjonen, Taxta... Ikke mitt verk

Siterer Decyfer:
Mat på bordet på juleaften, eller gaver under juletreet?

Mat på bordet. Å spise tomatsuppe istedet for ribbe og pinnekjøtt hadde drept julaften for meg. Å ikke få gaver hadde faktisk bare gitt meg bedre samvittighet, og mindre drit å forholde meg til. Synes selv jeg får mye tøv i julegave... Ting jeg aldri bruker, som bare tar plass. Dessuten er det å sitte å spise sammen mye koseligere enn å åpne gaver. Så jeg velger mat, lett!

Dilemma:
Jul uten snø, eller jul uten mørke (lyst hele døgnet, som på sommeren)?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Jul uten snø, eller jul uten mørke (lyst hele døgnet, som på sommeren)?


Kan vel berre hugse 2-3 julaftener med snø, så ei jul utan snø ville nok gått bra .

Dilemma:
Du har blitt kjent med ein fyr fra Bergen. Ganske grei fyr eigentleg. Ganske lik deg sjølv. Den dag i dag har du kjent han ei stund, men du snakker ikkje med han lengre, og ser han aldri. Du får valget:
A: Du skal bli døv, stum og blind for resten av livet.
B: Han skal bli døv, stum og blind for resten av livet.

Velger du A eller B? Merk at du verken har lov til å ta direkte eller indirekte kontakt med han i ettertid. Det blir din hemmelegheit for resten av livet uansett kva du velger.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Jeg hadde nok valgt å pushe lidelsene på denne bergenseren. Er det noe jeg ikke vil bli, så er det døv og blind. Siden jeg praktisk talt ikke har noe forhold til karen lengre, så blir det som å gi problemet til en fremmed, og det kunne jeg ha levd med.

Dilemma:
Spise en appelsin med skallet på, eller spise en 5 cm lang jalaneño? Med spise mener jeg "tygge, smake, svelge".
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg ville spist Jalapenoen, så ville jeg fylt munnen med vann de neste ti minuttene.

Dilemma:

Aldri mer spise det beste du vet, eller bare spise det beste du vet resten av livet?
  • 0
når du sier "det beste du vet" regner jeg med du mener "den éne retten". Da må jeg si at det er mye godt jeg kan spise, men som ikke nødvendigvis er det beste jeg vet, så jeg velger lett å aldri mer spise det beste jeg vet.

Hadde det derimot stått mellom å bare spise det beste du vet, eller aldri mer spise noe godt... Ja da begynner vi å prate vanskelig dilemma

Dilemma:

Aldri mer spise kjøtt (fisk og skalldyr er tillatt), eller aldri mer nyte alkohol?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hah, lett! Drikker ikke alkohol, så da velger jeg å aldri mer nyte alkohol.

Dilemma:

Skjære av seg ene armen med en sløv kniv, eller la noen kappe raskt av deg begge føttene?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Oh, jeg vil svare på Joelspeanuts dilemma først:

Ofre kjøtt eller alkohol?
Som Grallen, drikker jeg ikke alkohol, har aldri rørt en dråpe og kommer heller ikke til å gjøre det i nærmeste fremtid.
Det er derfor ikke noe spørsmål om å "nyte alkohol" for det er urealistisk i mine øyne.
Men når det gjelder kjøtt, spiser jeg allerede så lite at en skulle tro jeg hadde valgt det andre allerede.
Det går stort sett bare i fisk her, med kylling av og til.
Er bare jeg her i huset som liker andre typer kjøtt, så jeg blir nedstemt hver gang.
Jeg kunner derfor valgt bort begge tingene i dette dilemmaet.
Men siden jeg overhodet ikke er intressert i å innta alkohol hverken nå eller senere, blir det valget mitt.

Så over til det neste:

Siterer Grallen:
Skjære av seg ene armen med en sløv kniv, eller la noen kappe raskt av deg begge føttene?


Føttene! Det er ikke noe spørsmål engang.

Armene er viktigere, siden jeg bruker dem begge til arbeid, spill og stort sett alt jeg gjør. Føttene bruker jeg bare til å gå frem og tilbake til butikken med og rundt i huset.
Dessuten er det langt lettere å få skikkelige proteser til føttene, så du kan gå noenlunde normalt igjen, enn det er å få en armproteste som gir deg samme bevegelighet og finmotorikk som en ordentlig arm.

Og hvis en skal slite med en sløv kniv alene, kan en jo risikere å dø av blodtap før en er "ferdig".

Så definitivt av med føttene fort og gæli.

Dilemma:
Ugh, jeg er sykt dårlig på disse.

Hva med:

Ha drømmejobben i utlandet, tjene plenty med penger,
men bare se familie og venner hvert syvende år
(ikke noe videochat, brev eller telefon heller)

Eller

Bo hos foreldrene dine resten av livet (annen familie hvis de går bort før deg), ha normal kontakt med venner,
men være stuck i den kjedeligste jobben du kan tenke deg og få minstelønn så du må vri og vende på krona hver gang du skal kjøpe noe.
  • 0
Da velger jeg drømmejobben. Jeg har såpass lite kontakt med venner at om de ikke hadde sett meg oftere enn hvert syvende år så hadde det sikkert bare blitt sett på som "min greie". Pluss, jeg får jo nye venner i utlandet, right?

Dilemma

Vil du begå et lovbrudd som resulterer i at du får stor personlig gevinst? Selvfølgelig er dette et lovbrudd som blir begått fordi det er liten sjanse for at du noen gang vil bli tatt og ingen blir direkte skadet, men det vil få sin negative ringvirkning, særlig på lokalsamfunnet.

Eller

Bedratt personen som betyr mest for deg fordi han/hun begår dette lovbruddet ved å ringe politiet og anmelde han/henne? Nevnte person vil hate deg for resten av livet og ikke lenger ha noe mer med deg å gjøre. En hevn kan også være å forvente.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Det første definitivt; de positive effektene utveier de negative ^^

Dilemma

Ta BCG-vaksine månedlig

eller

Være nødt til å delta i okseløpet i Pamplona hvert år
Just kill him with your awesome
  • 0
Siden jeg er ganske vant til å ta sprøyter, pga allergibehandlig jeg hadde som mindre, tar jeg nok månedlig BCG-vaksine ja.

Dilemma:

Å blø neseblod konstant, eller å ha tinitus permanent?

Man vil ikke bli sjuk av blodtap eller no, du bare blør og blør. Og for de som ikke visste det, så er tinitus øresus. Jeg har hatt det i 5 min eller noe i den duren, og tro meg, det er jævligt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siden jeg ikke kan bli syk av å blø, velger jeg nok det. Selv om det sikkert hadde blitt noe uaktelt å vise seg offentlig. Har også hatt øresus, og det er, som du sier. Helt forjævlig.

Dilemma:

Du pådrar deg en ny type sykdom, som raskt vil spre seg som en epedemi over store deler av verden, du får valget om å leve i eksil i en romsonde, helt alene. Resten av livet. Eller bli igjen på jorden, slik at leger og forskere kanskje finner en kur, men risikerer i samme slengen å få flere millioner av liv på samvittigheten under tiden det tar å finne en kur.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Er det ikke mulig å isolere seg på jorden?
Just kill him with your awesome
  • 0
Siterer Soraki:
Er det ikke mulig å isolere seg på jorden?


Hvorfor ikke i verdensrommet...? Det var jo bare et eksempel. Ser ingen grunn til å pirke på det...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kulere å bli isolert i rommet da, Soraki...
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Joda, men da er det jo ingen vits i å velge det andre alternativet... Det skal vel være en viss balanse i dilemmaet.

Uansett velger jeg da (selvfølgelig) å være isolert i rommet fordi jeg ser ingen negative sider ved det kontra det å skulle starte en epidemi på jorden ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Ikke pirk i dilemma... Isåfall pirk, og deretter svar, ellers blir det bare rot.

Nei, jeg prøver meg på en ny.

Dilemma:

Nappe alle hår på kroppen av med pinsett (for så å la dem vokse ut igjen etterpå), eller permanent fjerne alt hår på kroppen ved hjelp av rask, smertefri laserbehandling.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
teller hodet og?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Velger nok uansett å gjøre det permanent raskt og smertefritt, da jeg ser for meg at det vil gjøre ekstremt vondt å nappe alt med pinsett.
Just kill him with your awesome
  • 0
Nytt dilemma, Soraki...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Ok, Nytt dilemma:

Være konstant fyllesyk i en uke

eller

Være konstant beruset i en uke
Just kill him with your awesome
  • 0
Nå har jeg verken vært fyllesjuk eller beruset, men jeg tror det er en mer fornøyelig afære å være beruset, så jeg går for det.

Nytt dilemma:

Være jævla glemsk, eller huske absolutt alt?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Lett, Huske absolutt alt! Og hvis du da i tilegg mener fotografisk minne, så kommer du til å dra enorm nytte av det med tanke på jobbmuligheter ;P Du kan jo lese alt mulig av bøker og huske ALT og bli driiit smart, som Sheldon Cooper

Nytt Dilemma:

Spise 2 kilo ostepopp hver dag resten av livet, eller løpe 2 mil hver dag resten av livet =)
Skal du fiske, eller få fisk?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!