Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer The Cookiemonster:
Så kjedelig.


Så gøy mener du vel.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Så gøy mener du vel.


Hehe. Hvordan har folkehøgskole vært så langt da? Hva har du gjort der egentlig?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Your mom told me.


But, my mom is dead!

Siterer Glorfindel:
Tenkte mer for din del. Du blir så slem når du har bilde av Zeref.


Du vet vel at jeg er slem uansett bilde. Bare at Zeref får det til å virke mer ondskapsfullt.

Siterer JoEy_Odd:
Helgen hjemme fra folkehøgskole, endelig kan jeg drikke.


Skjer med at så mange er på folkehøyskole? What's the deal lissom?
  • 0
Siterer ElGamer:
Du vet vel at jeg er slem uansett bilde. Bare at Zeref får det til å virke mer ondskapsfullt.


Føler at noen trenger å omprogrammeres.

Siterer ElGamer:
Skjer med at så mange er på folkehøyskole? What's the deal lissom?


Fordi det er #yolo.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer ElGamer:
But, my mom is dead!


That's what you think! #plottwist
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hvordan har folkehøgskole vært så langt da? Hva har du gjort der egentlig?


Gjort absolutt ingenting, og det har vært fantastisk.

Siterer ElGamer:
Skjer med at så mange er på folkehøyskole? What's the deal lissom?


Merket at jeg kjente mange som skulle det i år, ja, men etter to uker kan jeg virkelig skjønne hvorfor. Det er jo nesten som et friår.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Gjort absolutt ingenting, og det har vært fantastisk.


Haha, daså.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Glorfindel:
Føler at noen trenger å omprogrammeres.


You ain't touching me, Bitch!

Siterer The Cookiemonster:
That's what you think! #plottwist


What?! Are yah foh sho?

Siterer JoEy_Odd:
Det er jo nesten som et friår.


Nesten som det året jeg har? Bare at jeg tjener penger i mellomtiden, mens de på folkehøyskole gjør nøyaktig hva?
  • 0
Siterer ElGamer:
mens de på folkehøyskole gjør nøyaktig hva?


Bruker penger.

Og skaffer seg venner. Ellerno.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Bruker penger.

Og skaffer seg venner. Ellerno.


Hehe, sounds Nice, bortsett fra det å bruke penger. Liker mye bedre å tjene dem.
  • 0
Siterer ElGamer:
Hehe, sounds Nice, bortsett fra det å bruke penger. Liker mye bedre å tjene dem.


Har ikke noe imot å bruke 30 000 når jeg er temmelig sikker på at jeg får et godt år ut av det.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har ikke noe imot å bruke 30 000 når jeg er temmelig sikker på at jeg får et godt år ut av det.


Skjønner den. Selv har jeg ikke sett noe særlig vits med å ta meg et år på folkehøyskole. Friår nå, med jobbing og bestemme meg for noe å gjøre fremover. Pluss at jeg nok sparer de 30k fra folkehøyskola til å reise litt når året viser 2015.
  • 0
Siterer ElGamer:
Friår


Vurderer nesten å ta meg to "friår"nå. Har et halvseriøst tilbud om å bli dykkeinstruktør i USA, med betaling, så kan veldig godt hende jeg utsetter utdanningen litt til. Bare litt redd for at om jeg fortsetter å utsette så kommer jeg aldri til å begynne.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Vurderer nesten å ta meg to "friår"nå. Har et halvseriøst tilbud om å bli dykkeinstruktør i USA, med betaling, så kan veldig godt hende jeg utsetter utdanningen litt til. Bare litt redd for at om jeg fortsetter å utsette så kommer jeg aldri til å begynne.


Hva for slags utdanning tenker du at du skal prøve deg på da?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hva for slags utdanning tenker du at du skal prøve deg på da?


Har ikke den fjerneste anelse. Om jeg liker dette året med film kommer jeg sikkert til å vurdere det veldig sterkt.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har ikke den fjerneste anelse.


Sitter i samme båt vi to da.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har ikke den fjerneste anelse.


Siterer ElGamer:
Sitter i samme båt vi to da.


Håper den båten har en jævla stor motor, for jeg sitter meg på.
  • 0
Siterer SirThomas:
Håper den båten har en jævla stor motor, for jeg sitter meg på.


Du har jo ikke et vitnemål, og har droppet ut av skolen, så du bør kanskje fullføre VGS før du tenker på videre utdanning.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har ikke noe imot å bruke 30 000 når jeg er temmelig sikker på at jeg får et godt år ut av det.


De fleste jeg kjenner som har gått FHS synes det er et opplevelsesrikt år, så jeg tror ikke du vil angre. Jeg hadde planer om å ta et år på fotball selv, men så fikk jeg tilbud om plass på grunnfag idrett noen dager senere, så da sparte jeg heller de 70 000 kronene
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Du har jo ikke et vitnemål, og har droppet ut av skolen, så du bør kanskje fullføre VGS før du tenker på videre utdanning.


Ohh damn!
  • 0
Siterer ElGamer:
Ohh damn!


Det var ikke engang ment som en burn, haha. Mer som en påminnelse om at han vel egentlig ikke kan ta videre utdanning før han fullfører VGS.

Fullførte han egentlig VG2, eller må han gå VG2 på nytt?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det var ikke engang ment som en burn, haha. Mer som en påminnelse om at han vel egentlig ikke kan ta videre utdanning før han fullfører VGS.


De beste burnsa er de burnsa som egentlig ikke var planlagte burns!

Siterer The Cookiemonster:
Fullførte han egentlig VG2, eller må han gå VG2 på nytt?


Mener han fullførte VG2 og droppa ut i VG3.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Du har jo ikke et vitnemål, og har droppet ut av skolen, så du bør kanskje fullføre VGS før du tenker på videre utdanning.


Det var overhodet ikke noe poeng i den uttalelsen der, så du skrev det åpenbart kun som et stikk mot meg igjen, din lille dritt.

Er ikke noe vits i å fullføre en linje med noe du ikke vil jobbe videre innen, med mindre du er muslim med foreldre som setter i overkant store krav til hva du skal bli.
  • 0
Siterer SirThomas:
Det var overhodet ikke noe poeng i den uttalelsen der, så du skrev det åpenbart kun som et stikk mot meg igjen, din lille dritt.

Er ikke noe vits i å fullføre en linje med noe du ikke vil jobbe videre innen, med mindre du er muslim med foreldre som setter i overkant store krav til hva du skal bli.


Det var ikke det. At du lar deg provosere er ikke mitt problem. Faktum er at du står igjen uten et vitnemål, og uten et vitnemål kommer du ikke inn på videre utdanning.

Og hey, tanken slo deg ikke at du kunne forsøke deg på en annen linje?

Det siste der er vel kanskje litt fordomsfullt?

Siterer ElGamer:
De beste burnsa er de burnsa som egentlig ikke var planlagte burns!


Haha, joa.

Siterer ElGamer:
Mener han fullførte VG2 og droppa ut i VG3.


Var vel en del styr med spesialopplegg mot slutten, så jeg vet ikke. Har ikke hatt en ordentlig samtale med han på en stund. Han blir så hissig. I tillegg har jeg han ikke på face, og IRC, der jeg som oftest pratet med han, er dødt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det var ikke det. At du lar deg provosere er ikke mitt problem.


Er det rart, når folk drar det at jeg droppet ut opp igjen som noe negativt gang på gang på gang, uten å tenke noe som helst over at det hadde med min vanskelige, personlige situasjon å gjøre? Jeg vet konsekvensene av valgene mine uten at det skal dras opp hele tiden, takk.

Siterer The Cookiemonster:
Og hey, tanken slo deg ikke at du kunne forsøke deg på en annen linje?


Og hey, tanken slo deg ikke at jeg allerede hadde gjort det 1 år tidligere? Skole var dødt for meg etter at jeg droppet ut, å begynne på nytt var ikke et alternativ engang.

Siterer The Cookiemonster:
Han blir så hissig


Fordi du hver eneste gang skal dra opp pekepinnen, og det ødelegger humøret mitt fullstendig. Jeg snakker heller med folk som har forståelse for det jeg har gått igjennom uten å være så forbaska dømmende, og som derfra stiller spørsmål hvis det er noe de ikke har fått med seg eller lurer på.
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Chat 4.0 er tilbake. Bruk den. /Strategist