Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Politikk- og valgtråden


Siterer Crazy Kraken:
Null miljøpolitikk altså?


Sa det bare for å terge Cookie.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Tror du har misforstått. Det vil bli gradvis mindre innvandring og en strammere integrering


Eller så har godeste Bård Hoksrud forsnakket seg igjen. Det er ikke noe nytt det da.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nå skal røkla bort
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg ser virkelig fram til å tilbrenge resten av uken på jobb med å si "jeg er ikke interessert i å diskutere politikk med deg". Heldigvis jobber jeg i en dagligvare hvor en eventuelt kan argumentere med at "jeg respekterer dine meninger, men det passer seg ikke her". Er tross alt et fristed uavhengig av farge, politisk tilhørighet eller religion.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ser ut som at det er en mulighet for at det kan bli mindretallsregjering med FrP. Det ville i såfall vært gøy.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
97% ferdig nå.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
97% ferdig nå.


Ser ålreit ut for SV. Nedtur. Ønsket de under grensa.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Bra MDG fikk et mandat
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Flott resultat, bare utrolig døvt at SV klarte å holde seg over grensa.
  • 0
Blir spennende å se hvilke partier som går i regjering. Prøver Høyre og FrP seg på en mindretallsregjering? Går de inn for å ha med både KrF og Venstre?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har noen her opplevd å bli slettet som venn på facebook på grunn av politisk uenighet enda eller?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nei, for jeg tror de færreste på vennelisten min bryr seg så mye - enda.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer gnyg:
Har noen her opplevd å bli slettet som venn på facebook på grunn av politisk uenighet enda eller?


Jeg har ikke det, men jeg vet at to av vennene mine (ene AP og andre FRP) kan bli ganske furtne på hverandre etter at det har gått litt hett for seg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer gnyg:
Har noen her opplevd å bli slettet som venn på facebook på grunn av politisk uenighet enda eller?


Ble slettet av 2-3 siden jeg spammet ned med for mange lykkemeldinger i går.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer gnyg:
Har noen her opplevd å bli slettet som venn på facebook på grunn av politisk uenighet enda eller?


Nope. Bruker ikke Facebook til å fremme mine politiske meninger.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer gnyg:
Har noen her opplevd å bli slettet som venn på facebook på grunn av politisk uenighet enda eller?

Hehe nei, men det er kanskje fordi jeg ikke tar i så mye som mange andre av vennene mine. Men har observert mange gode venner i ganske idiotiske krangler på facebook i løpet av de siste dagene, og spesielt i går
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Hva er det folk ser i en ny regjering? Høyre har aldri gjort noe som helst for Norge. De har stemt mot kvinnes stemmerett, mot lånekassa, mot sykelønn, mot åtte timers arbeidsdag, mot alderstrygd, mot arbeidsledighetstrygd, mot lovfestet rett til vgs ... Virkelig, tror dere at Høyre kommer til å gjøre noe som helst bedre i Norge. Internasjonalt sett går vi som smurt, og resten av høyrelandene i Europa er i økonomiske kriser. Jeg håper det beste for Norge, men jeg tviler på at det blir noen framskritt de neste fire årene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ah, sosialistene spår dommedag og undergang under borgerlig regjering. Det måtte komme.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Same shit, different wrapper.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ah, sosialistene spår dommedag og undergang under borgerlig regjering. Det måtte komme.


Jeg retter meg etter fakta. Ta ballen og ikke mannen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Med FRP i regjering skal det bli spennende å se hvordan innvandringspolitikken blir. Er enig i noe av deres innvandringspolitikk, men i helheten, nei.

Det å få gjort nynorsk til ett valgfritt fag er vell også noe både Høyre og FRP står for? Ikke sant? Problemet er bare at jeg sikkert er ferdig med nynorsk inntill dette blir endret på.

Siterer Archana:
Bra MDG fikk et mandat


Enig. Noe miljøpolitikk må inn.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Ash Ketchum:
Problemet er bare at jeg sikkert er ferdig med nynorsk inntill dette blir endret på.


Og jeg som strøk mens AP var i regjering må nok fortsatt ta det opp. Jaja, slik kan det gå.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Og jeg som strøk mens AP var i regjering må nok fortsatt ta det opp. Jaja, slik kan det gå.


Haha, ikke sant?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Enig. Noe miljøpolitikk må inn.


Nåja, Venstre, SV og KrF har da fokusert på miljø de og. Tror derimot ikke at MDG har stort å bidra med i saker som ikke handler om miljø. Når de kun har ett mandat er det også begrenset hva de kan få gjennom.

Siterer Ash Ketchum:
Det å få gjort nynorsk til ett valgfritt fag er vell også noe både Høyre og FRP står for? Ikke sant? Problemet er bare at jeg sikkert er ferdig med nynorsk inntill dette blir endret på.


Jeg slipper faktisk nynorsk. Læreren søkte om fritak fra nynorsk, og fikk innvilget. Liker egentlig ikke den læreren, men akkurat det likte jeg at hun gjorde.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Kikket på nettsiden til Tønsbergs blad og så tilfeldigvis en oversikt over stemmene fra valget. Vet at det er mange som ikke stemmer (jeg er en av dem), men jeg ble overrasket over hvor mange som faktisk ikke gjorde det.

Av 176.769 vestfoldinger med stemmerett, var det nesten 40.000 som ikke stemte.
Det tilsvarer antall mennesker som bor i hjembyen min...
(Hvor det forøvrig var 6300 av ca 30.000 som ikke stemte)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!