Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


  • RDB
  • RDB
Jeg satt og søkte litt på forumet, og fant ut at vi ikke har en tråd om anime og manga generelt, så jeg laget en.

Til de som ikke vet hva manga og anime er:

Manga er det japanske ordet for tekneserie (leseformat)
Manga er en teknemetode som ofte blir brukt i japan, og er et kulturikon i østen.
Manga er sykt populært i hele verden, og blir oversatt av både fans og "proffer".

Et par ting som skjennetegner manga er at det lesest baklengs, oftest har en samenhengende handling, består av flere korte kapittel og nesten alltid er i svart og hvitt.

Anime betyr "animasjon", og er tekneserier ("film") som ofte har lik teknestil som manga, og vanligvis er basert på manga-serier (Naruto, Dragonball, One Piece, Bleach, osv).
Anime er minst like populært som manga i hele verden, og er også et kulturikon for Japan.

Manga og Anime henger ofte "sammen". Ofte er det en anime basert på en manga, eller omvendt.
En serie består vanligvis av flere sjangere, og har ofte stor fokus på historiefortelling.
De populære seriene blir ofte oversatt til mange språk, men det er også ganske mange som laster ned "fansubs" fra internett. Altså anime med japansk tale og engelsk tekst, tekstet av fans. Og manga oversatt av fans.
Men det er til en viss grad ulovlig i enkelte land (tror ikke det er det i Norge), så jeg oppforder dere ikke til å lage fansubs selv.

(Er noe av dette er feil så bare si ifra. Har du en bedre beskrivelse å sette inn, så bare send den til meg)

Har du ikke lest manga eller sett anime før så anbefaler jeg det sterkt.
Et par serier jeg anbefaler er:

Naruto
Naruto Shipuuden
One Piece
Dragon Ball
Dragon Ball Z
Devil May Cry
666 Satan
Shaman King

Vil du ha mer info om en serie, utgivelser, oversettelser, steder å laste ned eller noe sånt så er det selvfølgelig bare å sende PM/spørre på denne tråden.
Jeg er ikke den største eksperten her på forumet, tho'

På denne tråden kan vi diskutere meninger om manga og anime i tillegg til å gi hjelp til dem som trenger det.
Enjoy.

For å begynne:
Jeg har hørt mye om serien "Bleach", men har ikke fått sett/lest noe.
Er det noen som har en bra side å laste ned de første episodene?
Helst anime, siden jeg har lest så mye one piece i det siste at jeg er gal.

PS: Beklager den uoppfinnsome tittelen på tråden.
PS2(lawlz): Siden det også er snakk om manga så kan kanskje denne tråden flyttest til Off Topic
  • 0
jeg elsker manga, men er ikke noe fan av animé.
leser det som har kommet ut i norge. (dragonball, one piece, shaman king, tidligere shonen jump, tidligere yu-gy-ho og snart narouto)

den beste mangaen etter min mening er dragonball. den er jo mest solgt og da.

bra tråd, RDB!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
God første post, sånne ser vi ikke mange av
Digger Naruto og Bleach, har dog ikke sett så mye annet da .
"Let's make cancer feel foolish!" Dr. Jan Itor- Scrubs
  • 0
Siterer RDB:
Jeg har hørt mye om serien "Bleach", men har ikke fått sett/lest noe.
Er det noen som har en bra side å laste ned de første episodene?


Jeg digger Bleach, min favoritt manga og anime. Her kan du laste ned Bleach: http://www.animedownloadz.com/download.php
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Ember:
Jeg digger Bleach, min favoritt manga og anime. Her kan du laste ned Bleach: http://www.animedownloadz.com/download.php


Ok. Tusen takk for linken!
Laster ned første episode i dette øyeblikk.
Det er forresten meningen at jeg skulle bli videreført til
www.megaupload.com, ikke sant?
  • 0
Siterer RDB:
Ok. Tusen takk for linken!
Laster ned første episode i dette øyeblikk.
Det er forresten meningen at jeg skulle bli videreført til www.megaupload.com, ikke sant?


Ja, det har kommet dit når jeg skulle laste ned før også. btw kul tråd du har laget, glemte å skrive det i stad
  • 0
  • RDB
  • RDB
wasthef***?

Jeg må tydeligvis vente 360 minutter mellom hver fil jeg laster ned

Dvs. at jeg må vente 6 timer mellom hver episode jeg laster ned, og det gidder jeg ikke dersom jeg skal se så og si alle episodene.

Noen som har en annen side hvor jeg kan laste ned de første episodene av Bleach? torrent hadde vært greit.

(fortsatt takknemlig, Ember... tanken som teller, og jeg fikk sett første episode.)
  • 0
*slettet*
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
som sagt. love hina som manga. kjempe bra. blade skal vist være bra det og.

samurai shomploo. konge anime.

last order (final fantasy)
Bygones
  • 0
Digger Naruto jeg. Lenge siden sist episode jeg så (har akkurat begynt å se på det, 12 episode XD)
Ich Bin das unske punkse <--- hva enn nå det betyr
  • 0
La meg anbefale noen manga!
Ikke alle jeg liker, men ok.

Shounen
Qwan, Louie the Runde Soldier, Rurouni Kenshin, Suikoden III, Blood Sucker, Yakitate!! Japan, Air Gear, Samurai Champloo, FullMetal Alchemist, Death Note, blade of the Immortal, Battle Angel Alita

Sånn for de fleste
Nausicaa of the Valley of the Wind, Beck

Shoujo
Fruits Basket, +anima, Yami no Matsuei, The Wallflower/Perfect Girl Evolution/Nadeshiko Shiki Henge, God Child, Hana Kimi, Fullmoon wo Sagahiste, Yamada Taro


Savner å lese manga, all manga he er stort sett på Kinesisk!
  • 0
jeg kjøper naruto på engelsk jeg. Orker ikke vente på den norske utgivelsen, og de norske versjonene er alltid full av fantastisk dumme oversettelser.
  • 0
Siterer RDB:
wasthef***?

Jeg må tydeligvis vente 360 minutter mellom hver fil jeg laster ned

Dvs. at jeg må vente 6 timer mellom hver episode jeg laster ned, og det gidder jeg ikke dersom jeg skal se så og si alle episodene.

Noen som har en annen side hvor jeg kan laste ned de første episodene av Bleach? torrent hadde vært greit.

(fortsatt takknemlig, Ember... tanken som teller, og jeg fikk sett første episode.)


Det var ikke sånn når jeg lastet ned anime derfra for en stund siden, sikkert blitt blitt noe nytt. Men likte du Bleach?
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Ember:
Det var ikke sånn når jeg lastet ned anime derfra for en stund siden, sikkert blitt blitt noe nytt. Men likte du Bleach?


Jepp. Utrolig bra serie!
Ser episodene på youtube og har kommet til episode 13.

Når jeg kommer til episode 50 så har jeg en torrent-side hvor jeg kan laste ned resten av episodene, så det er ikke så utrolig fælt.

Men dersom det er noen som har en side hvor jeg kan få sett Bleach frem til episode 50 så hadde det vært veldig greit, iogmed at youtube har dårlig bildekvalitet på filmene.
  • 0
Visste dere at det er en referanse til AKIRA i en av south Park-serien?
Det er i episoden "Trapper Keeper" i sesong 4.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Fint å se at flere kjenner til og liker 666 Satan/O-parts hunter, det er en konge serie tegnet og skrevet av tvillingbroren til Kishimoto Masashi(Naruto's skaper) Gleder meg til animèn som kommer seinere i år.
Og RDB jeg anbefaler til deg: Fullmetal Alchemist, Code Geass, Death Note og Fate Stay Night.
Angående episoder av Bleach som du vil se streamet, prøv å søke etter Animeepisodes(tror det, bruker eller aldri brukt den før, men han Luxe brukte den en liten stund opp til episode 100)
Bombing for peace, is like fucking for virginity
  • 0
  • tsk
  • tsk
For folk som ikke har kommet så langt, eller ikke begynt å se på bleach/naruto så hopp pent over episode 63-109(bleach) og 136-220(naruto) er ikke verdt å bruke tid på. Bleach er på fillers atm 128- ???, er ikke noe vits å se de heller.

Når en er ferdig med episode 136 av naruto kan man jo lese kakashi gaiden delen av mangaen, den kommer sikkert ut som OVA om ikke så alt for lenge.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer tsk:
For folk som ikke har kommet så langt, eller ikke begynt å se på bleach/naruto så hopp pent over episode 63-109(bleach) og 136-220(naruto) er ikke verdt å bruke tid på. Bleach er på fillers atm 128- ???, er ikke noe vits å se de heller.


Er Bleach 63-109 fillers, slik som Naruto-episodene?
Har kommet til 73 med Bleach, men dersom det er det så hopper jeg frem til 109.

Siterer tsk:
Når en er ferdig med episode 136 av naruto kan man jo lese kakashi gaiden delen av mangaen, den kommer sikkert ut som OVA om ikke så alt for lenge.


Det MÅ den. Fatter ikke hvorfor de droppa den i animen.
  • 0
  • tsk
  • tsk
De droppa den ikke, men slik de har tenkt de passet det ikke inn å begynne rett på den.
Og ja, bleach 63-109 er reine fillers. Hopp frem til 110 du
  • 0
  • RDB
  • RDB
Ok. takk for tipset
  • 0
Håper at Naruto kommer i Bok form her i Norge snart... Det ser så BRA ut.

Har Dragon Ball 15 - 41, og kan nesten ikke vente til neste bok(SISTE bok ;( )

Skal begynne å lese Shaman King, har første bok, har bok 25 & 26 av One Piece, veldig morro, så skal nok ta meg en tur til -per (GR bruker) & lese litt i bøkene hans... (Shh!)

Håper Norge får Dragon Ball på TV snart(Helst Tv2,Nrk eller TVN eter som parabol korte vårt ikke er brukbart.. (NEI vil ikke bruke sånn ulovli Bypass ting ^^. )

Noen som kan noen Tegner navn? Jeg kan.. Akira Toriyama.. Og Shigeru Miyamoto
Square Enix.
  • 0
Sett bort i fra begynnelsen, så er DB en elendig serie.

En anime jeg anbefaler nå er Claymore, den er on going ^^
Kick ass
  • 0
Hei jeg er ny dette er første meldingen jeg noen gang har sendt inn på et forum
  • 0
leste bok NR. 42 nettopp av dragon ball. den beste boka av alle, etter min mening. litt trist at det er slutt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • tsk
  • tsk
Er jo bare til å se DBZ det, historien fortsetter jo der
DBGT derimot er ikke laget av samme fyren bak db/dbz.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!