Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


hva er forskjellen fra DBZ og DB?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer remote:
hva er forskjellen fra DBZ og DB?


DBZ=Dragonball Z.
I USA bestemte de seg for å endre navnet på serien til Dragonball Z etter at Son Goku ble voksen, siden de følte at serien forandra seg litt, da.

Så i USA er vel bok 17-42 "Dragonball Z".
Så du har allerede lest DBZ, uten å vite det. Så du har med andre ord ikke gått glipp av noe.

Men etter at DBZ var ferdig lagte noen fans Dragonball GT, som var en fan-lagt oppfølger til serien på rundt 10-20 bøker.

Den ble ikke laget av han som lager serien, men han overvåket prosjektet, og sørga for at det holdt sammen.

Tror det er grei underholdning, dersom du plent vil ha mer.
Kanskje litt vrient å skaffe, men det skal være mulig å finne et eller annet sted.

Og så er det jo fortsatt masse rykter om at Dragonball R elns skal komme.
Kan være det skjer før eller senere. Men ikke noe å vente på.
  • 0
ah nå forstår jeg sammenhengen, takk.

hørt at Schibsted skal utgi DBZ i farger. da er det da ingen vits i å kjøpe det?(så lenge man ikke vil ha farger)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • tsk
  • tsk
Siterer RDB:
Citerer remote:hva er forskjellen fra DBZ og DB?

DBZ=Dragonball Z.
I USA bestemte de seg for å endre navnet på serien til Dragonball Z etter at Son Goku ble voksen, siden de følte at serien forandra seg litt, da.

Så i USA er vel bok 17-42 "Dragonball Z".
Så du har allerede lest DBZ, uten å vite det. Så du har med andre ord ikke gått glipp av noe.

Men etter at DBZ var ferdig lagte noen fans Dragonball GT, som var en fan-lagt oppfølger til serien på rundt 10-20 bøker.

Den ble ikke laget av han som lager serien, men han overvåket prosjektet, og sørga for at det holdt sammen.

Tror det er grei underholdning, dersom du plent vil ha mer.
Kanskje litt vrient å skaffe, men det skal være mulig å finne et eller annet sted.

Og så er det jo fortsatt masse rykter om at Dragonball R elns skal komme.
Kan være det skjer før eller senere. Men ikke noe å vente på.


Angående dbgt så er det ikke en fan-laget serie, er samme studioet som laget dbz, bare ikke noen manga bakgrunn.
Selve serien er ganske dårlig i seg selv, hele historien er jo helt fucka er ikke like fete fights som i dbz
  • 0
hvorfor er det så viktig å laste ned filmene nr dere kan se dem på sider som youtube, veoh, crunchyroll
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer tsk:
Angående dbgt så er det ikke en fan-laget serie, er samme studioet som laget dbz, bare ikke noen manga bakgrunn.
Selve serien er ganske dårlig i seg selv, hele historien er jo helt fucka er ikke like fete fights som i dbz

Ah. Daså.
Jeg har egentlig aldri lest/sett DBGT, så har ikke peiling. Men er fornøyd med DBZ, jeg.

Siterer remote:
ah nå forstår jeg sammenhengen, takk.

hørt at Schibsted skal utgi DBZ i farger. da er det da ingen vits i å kjøpe det?(så lenge man ikke vil ha farger)

Tipper de slenger på noen easter eggs og sånt. Men etter min mening ikke nok grunn til å kjøpe hele driten omigjen.

Siterer ESN17:
hvorfor er det så viktig å laste ned filmene nr dere kan se dem på sider som youtube, veoh, crunchyroll

Jeg gjør det fordi at når jeg laster ned så er videokvaliteten mye bedre. Og da er det mye mer underholdende, og jeg får "leve meg inn" litt mer. Og så har jeg også garanti for å få sett alle episodene/hele episoder.
For på youtube mangler det ofte en del av en episode. Eller verre: at jeg må se en episode dubba, siden den ikke finnest på japansk der.
  • 0
  • RDB
  • RDB
U GUYZZ!!!11

Nå har jeg tatt igjen Bleach, Naruto og One Piece.

Men nå vil jeg ha MER!!!
Så er det noen som har forslag til en bra anime? Helst noe som er lett tilgjengelig på internett. Helst torrent.

Vil ha noe med mening (personligheter og slikt), humor, "supernatural", og action.
Men det visste dere allerede. Anyways...noen forslag?
  • 0
hvis du er fan av action,supernatural og humor så burde du kjekke ut en serie som heter kekkaishi men det er mer humor og supernatural en action

Lagt til 2007-07-27 16:58:
vet noen hvor jeg kan finne episode 8 av major
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer ESN17:
hvis du er fan av action,supernatural og humor så burde du kjekke ut en serie som heter kekkaishi men det er mer humor og supernatural en action

Har sett/lest alt som er, nå.
Ikke min favorittserie, men grei underholdning.
Tusen takk for svar.

Noen andre serier dere kan anbefale?
Sitter med en torrent-side hvor jeg kan laste ned masse bra. Men vet ikke hva jeg skal ta, siden jeg må laste ned 25 anime-episoder (som tar mye sted og tid)

Forresten så lurer jeg på om dere har en side hvor jeg kan laste ned manga i full kvalitet?
  • 0
Har pløyd meg igjennom Full Metal Alchemist og Naruto og sett og lest noen kapitler av hauger av andre serier. Har også et ønske om å bli manga tegner og har brukt nærmere 3000 ark på å tegne det, men det er fortsatt langt igjen før jeg når en viss standar.

etter min mening er det mange av disse seriene om holder like høy standar som mange klassiske bøker, når det kommer til historiene i seriene.



Det virker som det er mange som mener at Manga og Anime er for unger, noe som irriterer meg noe jævlig. bare fordi mentaltilbakestende serier som Beyblade og Dual masters skal ødelegge hele ryktet.
Bytta til nicket K!M
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Razorsharp:
Har pløyd meg igjennom Full Metal Alchemist og Naruto og sett og lest noen kapitler av hauger av andre serier. Har også et ønske om å bli manga tegner og har brukt nærmere 3000 ark på å tegne det, men det er fortsatt langt igjen før jeg når en viss standar.

etter min mening er det mange av disse seriene om holder like høy standar som mange klassiske bøker, når det kommer til historiene i seriene.

Har du noen scans av tekningene dine?
Hadde virkelig likt å få sett noe. Jeg har også litt lysst å bli manga-tekner, men er så dårlig til å tekne at det nytter ikke.

Dersom du tar et lite teknekurs (finner sikkert et eller annet gratis på nettet) og studerer litt manga (ikke på universitet, men nok en gang på nettet...gratis) så finner du kanskje masse inspirasjon.

Og så bruker du en god stund på å tenke frem en bra storyline, med et fargerikt persongalleri med masse bakgrunnshistorie, en bra setting og storyline for et par-hundre sider så er du godt igang (nettopp det jeg liker med manga/anime: storylinen, miljøet og character-dybden det har).

Min mening når du skal komme på slikt er å bare ha det i bakhodet i et år eller to (ja, det tar så lenge...imens så trener du på å tekne), og hver gang du får en idè så skriver du det ned. Og legg masse fokus på karakterer. Du trenger ikke først og fremst komme med navn og utseende.

Men jeg tror ikke du burde satse på det som yrke. Du burde heller ha det som hobby.

Siterer Razorsharp:
Det virker som det er mange som mener at Manga og Anime er for unger, noe som irriterer meg noe jævlig. bare fordi mentaltilbakestende serier som Beyblade og Dual masters skal ødelegge hele ryktet.

De fleste manga/anime er vel laga for å passe til alle. Storyline, character development og slikt for de litt eldre. Så litt voksen humor, og masse humor som slår ann hos mindreårige. Så masse action for alle menn/gutter, og litt romantikk og drama for jenter/kvinner.
Vet ikke hvorfor folk likevel kun ser på den delen som skal passe for mindreårige... Kanskje fordi det er tekneserier, og folk tenker automatisk at tekneserier er for drittunger?
  • 0
Jeg har sett alle de 319 foreløpige episodene av "One Piece"
Men det tar så lang tid mellom hver episode...

Er det noen andre serier der ute som er omtrent på samme nivå?
  • 0
Siterer Razorsharp:
Det virker som det er mange som mener at Manga og Anime er for unger, noe som irriterer meg noe jævlig. bare fordi mentaltilbakestende serier som Beyblade og Dual masters skal ødelegge hele ryktet.

Ha ha. Så sannt som det er sagt. Da jeg drev å kopierte tegningene mine til overhead, for å tegne dem i stort format i kunst og håndverk-timene, kommer en av lærerene mine bort til meg og spør..

"Tegner du Pokemon?"

Jeg hadde aldri blitt så fornærma i hele mitt liv.
Høres ikke ut som en big-deal, men når noen forveksler hobbyen din med en serie som har synket til en no-name franchise.
(ja, jeg synes det var bra i begynnelsen)

Men nå er det en grusom blasfemi av tegne-kunsten kalt Manga!

Lagt til 2007-08-06 09:22:
Siterer TommyK:
Jeg har sett alle de 319 foreløpige episodene av "One Piece"
Men det tar så lang tid mellom hver episode...

Er det noen andre serier der ute som er omtrent på samme nivå?

Her er noen få:

Air Gear

Bleach

Tenjho Tenge

Yakitate Japan

Shaman King

Dragonball (Z)

Naruto

Samurai Champloo

Rurouni Kenshin

Lagt til 2007-08-06 09:26:
Siterer RDB:
De fleste manga/anime er vel laga for å passe til alle. Storyline, character development og slikt for de litt eldre. Så litt voksen humor, og masse humor som slår ann hos mindreårige. Så masse action for alle menn/gutter, og litt romantikk og drama for jenter/kvinner.
Vet ikke hvorfor folk likevel kun ser på den delen som skal passe for mindreårige... Kanskje fordi det er tekneserier, og folk tenker automatisk at tekneserier er for drittunger?

Det er slik det er, ja.
Til å være det landet i verden som leser nest mest tegneserier i forhold til folketallet (kun slått av Japan), så har Norge et rimelig teit syn på tegneserier.
I Japan ser du godt voksne foretningsmenn sitte på toget og lese manga, det er fordi de i Japan veit at tegneserier er for alle, og ikke kun noe for barn og unge.

Lagt til 2007-08-06 09:31:
http://www.ztv.se/#video/5799
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
hva er fillers? Anime ser egentlig litt fett ut ettersom jeg har sett et par battles! Jeg laster ned Bleach 1 nå.

Lagt til 2007-08-06 13:01:
Siterer Razorsharp:
Det virker som det er mange som mener at Manga og Anime er for unger, noe som irriterer meg noe jævlig. bare fordi mentaltilbakestende serier som Beyblade og Dual masters skal ødelegge hele ryktet.


Etter hva jeg har sett så er Anime og Manga voksen-tegnefilmer som er tegna på samme måte som Beyblade og alt det pisset. Mye morsommere med Anime . Ikke det at jeg har sett en hel episode, men..
Bah!!?
  • 0
Forresten hvor får man torrent? jeg trenger det. Sikkert mye bedre å laste ned filmer på torrent enn å se dem på youtube.. pluss at da trenger jeg ikke DivX..
Bah!!?
  • 0
Takk for de Ikki-kun, skal få sjekka dem ut i løpet av dagen

Ah... det har vært så jækla mange dårlige filler's i One Piece i løpet av de siste 100 episodene...
Men jeg må se dem, så jeg ikke går glipp av no
  • 0
Siterer TommyK:
Takk for de Ikki-kun, skal få sjekka dem ut i løpet av dagen

Ah... det har vært så jækla mange dårlige filler's i One Piece i løpet av de siste 100 episodene...
Men jeg må se dem, så jeg ikke går glipp av no


Hvor kan man SE One Piece? Jeg vet bare om bøkene, og de har da vel ikke kommet lengre enn bok... 26?

Siterer Razorsharp:
Har pløyd meg igjennom Full Metal Alchemist og Naruto og sett og lest noen kapitler av hauger av andre serier. Har også et ønske om å bli manga tegner og har brukt nærmere 3000 ark på å tegne det, men det er fortsatt langt igjen før jeg når en viss standar.

etter min mening er det mange av disse seriene om holder like høy standar som mange klassiske bøker, når det kommer til historiene i seriene.


Kan påstå at jeg vet noe om det å bli flink til å tegne...

Før tegna jeg bare strekmenn, men så kom en ny lærer(student) i klassen, og han var helt sinnsykt god til å tegne. han tegne Link(en person han aldri hadde sett før, men tegnet han likevel) og superman. Faktisk minst like flink til tegne som Akira Toriyama, Shigeru Miyamoto eller Kishimoto.

Etter at han dro syntes jeg det ble mye morsomere å tegne noe annet enn strekmenn, problemet er jo at jeg ikke er noe flink... Det nærmeste sukksess et bilde jeg laget noensinne har vært, er det som ligger under bilder i Krypinn'et mitt.
Square Enix.
  • 0
http://tv-links.co.uk/listings/3/215

der er det 313 episoder av One Piece alt på Japans seff.. vis du liker andre serier som Naruto eller Love hina så kan du bare trykke på Anime oppe i høyre hjørnet...
  • 0
Siterer MaiztRo:
http://tv-links.co.uk/listings/3/215

der er det 313 episoder av One Piece alt på Japans seff.. vis du liker andre serier som Naruto eller Love hina så kan du bare trykke på Anime oppe i høyre hjørnet...


takk for linken! Den funker dritbra!
Bah!!?
  • 0
null problem..
  • 0
jeg ser på One Piece på "Veoh.com" men jeg vet ikke om episodene før 260 ligger der...
For jeg har bare sett 260 - 319 på den sia Det kommer vanligvis en ny hver tirsdag, men nå kommer det ikke ny før 18.aug el. no sånt...
  • 0
jeg har sett en del animer intil nå og anbefaler en serie som heter (Elfn Lied) det er en ganeske bloodig serie men den er apsålut vert og se

Lagt til 2007-08-09 01:46:
Siterer Game-King-Martin:
Forresten hvor får man torrent? jeg trenger det. Sikkert mye bedre å laste ned filmer på torrent enn å se dem på youtube.. pluss at da trenger jeg ikke DivX..


her laser du ned torent programet http://www.bittorrent.com/download

og her finer du tingende du vil at torenten skal laste ned
http://www.isohunt.com/ eller http://www.torrentz.com/

å foresten du burde ha Divx får og kune se filmene i mediaplayer.
resten er opp til deg håper du får det til
  • 0
  • RDB
  • RDB
Har tatt igjen masse serier, men vil nå ha mer!
Er det noen som har forslag til serier jeg kan laste ned, eller har gode sider hvor jeg kan se anime? (helst torrent)

Jeg har bare Dattebayo.com
Men det er det kun Bleach og Naruto.

Takker på forhånd.

PS:
seriene jeg har sett/lest alt av er:
Naruto
Bleach
Devil May Cry

Veldig lite, jeg vet. Har lysst å se seriene "One Piece" og "Dragonball", men vet ikke hvor jeg kan finne dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!