Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer sonic og link:
Anohana og Fullmetal alchemist brotherhood er å anbefale.


AnoHana er ikke akkurat episk. Episk betyr mektig og storslagent. /språknazi

Siterer Ash Ketchum:
Aw, trenger en anime å se. Anbefalinger? Trenger ikke å være noe spesifikt, bare no epic .


Death Note er det første jeg tenker på, men det kvalifiseres knapt som episk, til tross for omfanget og musikken. Du har dessuten sett den. Det meste av GAINAX, tror jeg egentlig burde gå fint. Tengen Toppa Gurren-Lagann er nummer en uansett, men den har du også sett. Aim for the Top! Gunbuster! er veldig god, og det er oppfølgeren, Aim for the Top 2! Diebuster! også. Du burde se dem.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
AnoHana er ikke akkurat episk. Episk betyr mektig og storslagent. /språknazi


Vet, bare anbefalte de jeg liker best av de han ikke har sett.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Aw, trenger en anime å se. Anbefalinger? Trenger ikke å være noe spesifikt, bare no epic .


Darker than Black?
  • 0
Stilig bilde!
Darker than Black er også skikkelig kult, og faktisk verdt å se bare for de deilige kragebeina til Hei.


Idolm@ster 14 var morsom, men ikke noe spesielt. Jeg likte de fruktige kostumene, men det var Hibiki som Masaki Aiba i dyrehagen som tok kaka. Saksofonsoloen på slutten av EDen var også kul.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Aim for the Top! Gunbuster! er veldig god, og det er oppfølgeren, Aim for the Top 2! Diebuster! også. Du burde se dem.


Takker, skal sjekke dem opp straks .

Siterer LesMiserable:
Darker than Black?


Har sett omtrent 5 episoder, men var visst ikke helt noe for meg. On hold intill videre.

Siterer sonic og link:
Anohana og Fullmetal alchemist brotherhood er å anbefale.


Har ikke engang hørt om Anohana, får vell ta et research .

Vil også selv anbefale Eureka Seven til de av dere som ikke har sett den. Uten tvil en anime du forelsker deg i .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Citerer Kuriri:
Aim for the Top! Gunbuster! er veldig god, og det er oppfølgeren, Aim for the Top 2! Diebuster! også. Du burde se dem.


Takker, skal sjekke dem opp straks .

Citerer LesMiserable:
Darker than Black?


Har sett omtrent 5 episoder, men var visst ikke helt noe for meg. On hold intill videre.

Citerer sonic og link:
Anohana og Fullmetal alchemist brotherhood er å anbefale.


Har ikke engang hørt om Anohana, får vell ta et research .

Vil også selv anbefale Eureka Seven til de av dere som ikke har sett den. Uten tvil en anime du forelsker deg i .


AnoHana er forkortelse av Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai (Vi vet fortsatt ikke navnet på den blomsten vi så den dagen). Handler om drama, kjærlighet, ensomhet eller noe, vet ikke. Vet at et par her virkelig likte den.


Så første episode av Ben-To i forigårs, og likte den godt. Jeg hadde det gøy med å tilegne karakterene norske politikere, men jeg likte at serien faktisk var som den ble pitchet, aka "Fight Club møter ferdiglunsj". Skal nok likevel ikke følge den.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det har gått meget sakte på anime fronten i det siste. Har vært så totalt hekta på Dark Souls.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Så Idolm@ster 15 her forleden, og det var mer av det samme, ikke at det er noe galt i det. Så andre halvdel med en kompis som ikke ble veldig imponert av første episode, og han hadde som kommentar "det var veldig mye søte jenter som gjør søte ting". Sier han som leser To LOVE-ru, Rosario+Vampire, og annet tull.
Jeg skal overtale ham, bare vent og se.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Jeg skal overtale ham, bare vent og se.


Lykke til. I guess. Idolm@ster ser såpass bra ut at han burde gi det en sjangse. Og det sier jeg som ikke har sett serien engang.

Når det kommer til Mirai Nikki, så ser det ut til at jeg liker nesten alle karakterene bedre enn Yukkiteru. Slight spoiler for de som ikke har sett til episode 4. Spoiler:Liker ganske godt både sixth og twelfth, spessielt twelfth egentlig. Han virker sånn passe lunatic, just to my tastes. Liker også at de bruker forskjellige typer dagbøker, f.eks at sixth bruker en skriftrull og blekk, og ikke bare mobiltelefoner. Forandring fryder. Og Minene fortjener mer spotlight. Hun MÅ ha mer spotlight, beste karakteren i serien så langt.

Vet ikke hvorvidt noe av det var særlig til spoiler, men skjuller det uansett. Så får de som er for nysjerrige bare ødelegge for seg selv.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Når det kommer til Mirai Nikki, så ser det ut til at jeg liker nesten alle karakterene bedre enn Yukkiteru.


Dette kan jeg si meg meget enig i, en av de karakterene jeg mener er bra gjennomført er Spoiler poiler:politimannen som jeg ikke husker navnet på for øyeblikket.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
r:Liker ganske godt både sixth og twelfth, spessielt twelfth egentlig. Han virker sånn passe lunatic, just to my tastes. Liker også at de bruker forskjellige typer dagbøker, f.eks at sixth bruker en skriftrull og blekk, og ikke bare mobiltelefoner. Forandring fryder. Og Minene fortjener mer spotlight. Hun MÅ ha mer spotlight, beste karakteren i serien så langt.


Er den sjette hun tempeljenta? Hvordan var den tolvte, igjen?
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Er den sjette hun tempeljenta?


Det medrører riktighet. Nummer tolv er han med den store kula på hodet, som skal forestille et øye, elns.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kanskje noen kan hjelpe meg?
Jeg ser etter en anime med et satanistisk/okkult tema.
Serier som omtaler slike ting som demon-dyrkelse, svart magi, ritualer, alter-ofringer osv.
Jeg har lett litt, men det eneste jeg finner er Hentai serier.

Bible Black, for dere som har sett den, passer egentlig ganske bra til det jeg ser etter, utenom Hentai delen.

Om dere vet noe, si ifra.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Ord kan ikke uttrykke hvor mye jeg elsker Persona 4. Episode 3 opprettholdt den glimrende standarden vi har sett så langt, men med ekstra mye Chie, noe jeg ikke skal klage på. Må si at de har gjort en glimrende jobb med å korte ned rundt 8 timer til en og en halv. Så herlige karakterdesign, så herlig utførelse...


Siterer Ikki-kun:
Kanskje noen kan hjelpe meg?
Jeg ser etter en anime med et satanistisk/okkult tema.
Serier som omtaler slike ting som demon-dyrkelse, svart magi, ritualer, alter-ofringer osv.
Jeg har lett litt, men det eneste jeg finner er Hentai serier.

Bible Black, for dere som har sett den, passer egentlig ganske bra til det jeg ser etter, utenom Hentai delen.

Om dere vet noe, si ifra.


Må si at jeg ikke kan hjelpe deg der. Bible Black er riktignok en av mine favoritter (hosthost), men der stopper det.
Du kunne jo se Detroit Metal City, som ikke handler om slikt, men var det første som kom opp i hodet mitt. Den er dessuten kjempemorsom.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Må si at jeg ikke kan hjelpe deg der. Bible Black er riktignok en av mine favoritter (hosthost), men der stopper det.
Du kunne jo se Detroit Metal City, som ikke handler om slikt, men var det første som kom opp i hodet mitt. Den er dessuten kjempemorsom.


Detroit Metal City kjenner jeg allerede.
Den er råartig.
Skikkelig pute-humor.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Pingvintromme 15 og 16: Kjempekjempekjempebra! Den nye OPen er kjempekul, og hele episode 16 var kjempemorsom, og gjorde for en gangs skyld at jeg ikke hadde lyst til å kutte noe.

Idolm@ster: Episode 16 var som andre episoder, og det er det ikke noe galt med. Regissøren var superfab.

Mirai Nikki: Episode 2 var kul. Minene var yesyesyesyesyesyesyesyesyes! Helt fantastisk. Yukiteru er grusom, og Yuno har en stemme i Idolm@ster. jeg må bare komme på hvem.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer


Når det kommer til Mirai Nikki, så ser det ut til at jeg liker nesten alle karakterene bedre enn Yukkiteru.


Sjæl as.
  • 0
Leste Mirai Nikki som manga en gang. Likte det, men tror ikke jeg kommer til å se det som anime også, med mindre det er uber-bra.

Noen som ser Un-go? Tanker om serien?
Run away, fight another day...
  • 0
Nope, desverre ikke.


Prøvde å lese Yotsuba&! på japansk i helgen, men stoppet ganske fort da jeg møtte et slang-ord. Det var likevel kult å se hvordan karakterene snakker så forskjellig, også i forhold til font brukt i dialogboblene, hvor Yotsuba har ingen kanji, og rotete håndskrift, mens Ena og faren har masse kanji og dataskrevet tekst. Skal gjøre et nytt forsøk i helgen.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har så vidt startet å se videre på Samurai Champloo igjen. Så den episoden med utlendingen. Han fra Nederland.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ah, den episoden var morsom, særlig den nervepirrende konkurransen.

EDIT: Så Idolm@ster 17 og 18 i går, og jeg tror den nesten må få plass på topp 5-listen min for i år. Virkelig bare utrolig godt laget, men også så morsom og herlig å se på.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
^ Ja. Kult at de snakket på nederlandsk også. Skal se et par episoder nå. Btw, når jeg kommer på det så adder jeg deg på PSN.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Den er grai


Så Idolm@ster 19 i dag, og har nå plassert Takane på topp tre-im@s-lista mi sammen med Makoto. Hvem tredjemann blir gjenstår å se. Håper inderlig dette blir lokalisert, men tviler sterkt på det. Skulle også gjerne likt å se budsjett-tallene her. Må være rundt Heartcatch-nivå (eller så har de bare verdens beste animatører).

EDIT: Persona 4 episode 4 var som alle de andre. Jeg tenkte at jeg kom til å ikke bli overrasket, men plutselig kom musikken, og BAM. Det eneste problemet jeg har er at de prøver å fremstille Teddy som mer melankolsk enn han var i spillet, men det er ikke så farlig.

Pingvintromme 18 var disgrilhgdithmormvstbfynhmopiwshdoimsasoyg
PINGVINTROMME, HVORFOR GJØR DU DETTE MOT MEG!?
Har også begynt å lese gjennom refleksjonsnotatene til oversetteren, som virkelig har gjort en fabelaktig omfangsrik jobb med både research og tolkning.

Mirai Nikki droppet jeg fordi jeg var minst interessert i den.

EDIT 2: Pingvintromme 19 var god, men med et par forvirrende punkt. Må jeg virkelig vente til neste episode for at plottet skal ta seg opp? Så mange løse tråder!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
kan noen si om guiltycrown er bra ? tror jeg skrev det riktig
  • 0
Siterer thehalohater:
kan noen si om guiltycrown er bra ? tror jeg skrev det riktig


Guilty Crown. Nesten riktig ivertfall. Serien er helt grei så langt, litt vanskelig å dømme utifra seks episoder. Men definitivt verdt å sjekke ut. Om den er verdig å følge med videre på, er opp til deg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!