Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Kjærlighetstråden


Siterer RockFuzzEleven:
Det finnes andre måter å styrke selvtilliten på, gjør det ikke?


Jojo, selvsagt. Men det var heller ikke poenget.

Siterer RockFuzzEleven:
Det er sikkert så, men jeg synes det blir for dumt når folk setter seg mål om å miste jomfrudommen, før de blir f.eks. 20.


Det er jeg helt enig i. Mange har et rart forhold til hvordan det er og når de vil debutere seksuelt og det er jo slik som kan skape problemer. Ofte for seg selv og forventinger osv.

Men så skal man tenke på at man har et lite tidspress også, for den biologiske klokken tikker jo. Det er ikke "sunt" å få barn (om man skal ta den så langt) når man er 40 år gammel. Så Selv om man ikke burde forvente å debutere seksuelt når man er 20 år, så har man fremdeles litt "tidspress" når det kommer til andre viktige biologiske funksjoner.

Selvfølgelig så sporer jeg litt av her nå, men om man skal dyrke sin hobby eller karriere til man er 40 år gammel, uten å ha noen interesse av å debutere eller få barn så vil man kanskje angre på dette når man skal leve i 60 til uten å ha noen som følger i sine fotspor.

Lagt til 2013-02-14 22:59:
Siterer gnyg:
Samtidig så har jeg veldig høy forbrenning og er tynn fra før, så jeg VET at så fort jeg begynner å trene og få mer kropp. Så kommer tilbudene. Mitt potensial er endeløst.


Se der, noen har mer selvtillit enn andre!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Den perfekte alderen for min del i forhold til unger er slutten av 20-åra. Vil ikke binde meg for tidlig. Kan se for meg at jeg er ferdig utdannet rundt 25år.. Må jo ha økonomien i orden for å klare å brødfø ungen også.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Citerer Kontrollfriken: Det er direkte farlig å bruke ironi i tekster, fordi det kan bli misforstått til de grader.

Vel, ironi og sarkasme er mye lettere å bruke muntlig.
Helt korrekt! For i muntlig kan man bruke tonefall og legge vekt på ordene, noe man ikke kan skriftlig.
  • 0
Siterer gnyg:
Den perfekte alderen for min del i forhold til unger er slutten av 20-åra. Vil ikke binde meg for tidlig. Kan se for meg at jeg er ferdig utdannet rundt 25år.. Må jo ha økonomien i orden for å klare å brødfø ungen også.


Ja, det er en ganske fornuftig vurdering i forhold til det norske samfunnet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer gnyg:
Samtidig så har jeg veldig høy forbrenning og er tynn fra før, så jeg VET at så fort jeg begynner å trene og få mer kropp.


Jeg har også høy forbrenning. Opplevde en del flørting på ungdomsskolen (cocky vettu), da jeg trente, men det var jenter jeg ikke var noe særlig interessert i.

Siterer gnyg:
Den perfekte alderen for min del i forhold til unger er slutten av 20-åra. Vil ikke binde meg for tidlig. Kan se for meg at jeg er ferdig utdannet rundt 25år.. Må jo ha økonomien i orden for å klare å brødfø ungen også.


Veldig enig.

Siterer Crazy Kraken:
Jojo, selvsagt. Men det var heller ikke poenget.


Beklager. Det er positivt for selvtilliten til en person, ikke nødvendig.

Siterer Crazy Kraken:
Men så skal man tenke på at man har et lite tidspress også, for den biologiske klokken tikker jo. Det er ikke "sunt" å få barn (om man skal ta den så langt) når man er 40 år gammel.


Jeg vil ikke akkurat kalle 40 år et tidspress. Det skal gjøres godt å ikke få kjæreste før det, uansett om man prøver eller ikke.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer RockFuzzEleven:
Jeg har også høy forbrenning. Opplevde en del flørting på ungdomsskolen (cocky vettu), da jeg trente, men det var jenter jeg ikke var noe særlig interessert i.


Var en gang jeg var på jobben til mamma faktisk for en god stund siden. Da fikk jeg høre det senere om at hvis jeg hadde vært noen år eldre enn det jeg var da så ville jeg blitt fanget opp.

Uten å skryte så vil jeg si at jeg har de riktige personlige trekkene. Men at fysikken min ødelegger.. Ellers har jeg denne uvanen med å klore på sår i ansiktet, men der har jeg bedret meg bra mye.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer LesMiserable:
Citerer Kontrollfriken:Hadde egentlig Ei Valentin for i dag, men hun brakk benet i går. Så nå sitter jeg alene på rommet mitt og ler høyt for meg selv over hvor uheldig jeg var.

Hun brekker beinet, og så er det du som er uheldig? Javel.


Fikk et lite latteranfall der. takk.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer gnyg:
Uten å skryte så vil jeg si at jeg har de riktige personlige trekkene. Men at fysikken min ødelegger.. Ellers har jeg denne uvanen med å klore på sår i ansiktet, men der har jeg bedret meg bra mye.


Selv vil jeg nok si at jeg mangler de riktige personlige trekkene. Det betyr jo bare at jeg må jobbe hardere når sjansen byr seg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selv vil jeg nok si at jeg mangler de riktige personlige trekkene. Det betyr jo bare at jeg må jobbe hardere når sjansen byr seg.


Jeg har hverken de fysiske trekkene (noe lubben og flatt ansikt) eller personlighetstrekkene (introvertert, smått gal spillnerd) og klarer fortsatt å skaffe meg en kjæreste. Vær deg selv, og håp på det beste.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Jeg har hverken de fysiske trekkene (noe lubben og flatt ansikt) eller personlighetstrekkene (introvertert, smått gal spillnerd) og klarer fortsatt å skaffe meg en kjæreste. Vær deg selv, og håp på det beste.


Men Clawed, du er jo til gjengjeld en storsjarmør.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Citerer Crazy Kraken elv vil jeg nok si at jeg mangler de riktige personlige trekkene. Det betyr jo bare at jeg må jobbe hardere når sjansen byr seg.

Jeg har hverken de fysiske trekkene (noe lubben og flatt ansikt) eller personlighetstrekkene (introvertert, smått gal spillnerd) og klarer fortsatt å skaffe meg en kjæreste. Vær deg selv, og håp på det beste.


Veldig fornuftig sagt, det på slutten

Det handler tross alt om å ikke tro det verste om alle. Ja, det finnes mennesker som er overfladiske og velger utseende før de i det hele tatt vil bli kjent med en person. Men så er det til gjengjeld så utrolig mange som heller vil se personen BAK et ytre.
Påstand/spørsmål: Om man selv føler man må "se bra ut" for å ha en sjanse hos noen - er du automatisk "shallow" selv i forhold til hva man blir tiltrukket av selv?
For etter å ha lest litt her i denne tråden, er det mange som fremstår slik.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Får vel være shallow da. Jeg kan si det at jeg ikke vil ha no spesiell selvtillit in my current state. Dessuten merker jeg godt at jeg sitter for mye og at kroppen forfaller av det. Hvorfor ikke ta i både pose og sekk? Hvorfor kan jeg ikke utnytte det maks siden jeg har sjangsen? Er det overfladisk å ville trene? Om du kun kunne hatt en bil, der hvor reservedeler gjør bilen dårligere, så ville alle tatt godt vare på bilen. Hvorfor gjør ikke folk det med sin egen kropp? Men men, får bare være overfladisk. Vet at jeg har standarder i alle fall.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg vil ikke si at jeg har hverken personlighetstrekkene eller de fysiske trekkene. Jeg anser meg selv om som en snill og grei person, som er greit likt av de fleste, men jeg er ikke noe storsjarmør. Jeg er ganske så tynn og spinkel fysisk (ca. 1.80 høy og veier 58 kg), så noe spesielt kjekk er jeg nok heller ikke. Jeg er derimot igang med å trene meg opp, da spesielt armer, mage og bryst.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det er ikke overfladisk å ville trene, du har misforstått hva jeg skulle fram til gnyg.
Det er forskjell på helse og forfengelighet og å være overfladisk. Hva jeg mente var at når man kobler sammen hva som er attraktivt med utseende og trekk, og utelater å nevne hva en person har på innsiden, og at man TROR at attraktivitet i forhold til utseendet er det som teller, for begge kjønn, det er DET jeg mener er shallow. Og ganske trist.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg vil ikke si at jeg har hverken personlighetstrekkene eller de fysiske trekkene. Jeg anser meg selv om som en snill og grei person, som er greit likt av de fleste, men jeg er ikke noe storsjarmør. Jeg er ganske så tynn og spinkel fysisk (ca. 1.80 høy og veier 58 kg), så noe spesielt kjekk er jeg nok heller ikke. Jeg er derimot igang med å trene meg opp, da spesielt armer, mage og bryst.


Det ser ut som vi har mye til felles. Skal begynne å trene jeg også. Armer og mage.

Uansett som Clawed skrev: Vær deg selv!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Da beklager jeg i så fall at jeg misforsto.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Jeg var selvfølgelig like kåt som alle andre 14 åringer, men man kan synes at jenter er digge uten å være forelsket i dem.


Haha, ja men det blir en annen sak! Uansett tenker jeg at om du var like kåt som andre 14 åringer, så var nok du like mye ute etter et forhold ;) Med tanke på at dette med forhold, sex og alt det der henger sammen.

Siterer RockFuzzEleven:
Det skal gjøres godt å ikke få kjæreste før det, uansett om man prøver eller ikke.


Feil, det skal gjøres jævlig godt å få kjæreste om du ikke prøver, med mindre vi snakker om en person som er helt uimotståelig og endeløst digg. For eksempel Macgruber.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Å "være seg selv" er bare teit å si. Hvis man er en kjedelig, og ikke pen person som ikke fungerer godt sosialt så er det ikke nok å være seg selv. Å være seg selv virker som en unnskylding for å være interssant individ.

Det er jo en grunn til at vi prøver å vise oss fra vår beste side for folk vi liker. Få dem til å le, vise omsorg, kle seg litt penere osv. Folk "er" ikke seg selv hele tiden, man endrer personlighet rundt dem man liker, kjenner osv.

For det er jo sånn at man skal ha endel positive egenskaper før noen finner deg interssant. Utseende er også en av disse tingene.

Man skal jo helst være litt tiltrukket av sin parter, og det er ikke sånn her i verden at det er enten eller. Enten Pen og dum, eller stygg og smart. Det er jo mange flotte mennesker som også er smarte og morsome, så hvorfor er man shallow om man selv prøver å fikse litt på sitt utseende? Jeg gjør ikke dette selv, men blir ikke det det samme som folk som endrer andre aspekter ved seg selv for å virke spennende osv.

Men å gå for ett eneste trekk (som store pupper eller masse muskler) er shallow ja, men jeg syns ikke det er shallow å ønske seg en partner som er pen og smart osv.

Dette igjen er interessant fordi hva som er pent kan være veldig subjektivt. Så på en måte er vi alle shallow? Fordi vi selv har ting vi ønsker, som ikke alle andre deler? Nei, dette blir komplisert.

Lagt til 2013-02-16 00:45:
Tror jeg har argumentert i en sirkel her nå. Bare glem alt det der...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Man er ikke "shallow" fordi man er ute etter en pen jente og/eller trener selv, men fordi man utelukkende lar utseende styre hvilke personer man går etter.

Vi er alle på utkikk etter personer som er attraktive, hvis du ikke tenner på personen du er sammen med blir sexlivet dårlig, og et dårlig sexliv kommer i lengden til å smitte over på forholdet. Det er dog forskjell på å finne en pen gutt/jente som du kommer godt overens med, og å finne en superheit gutt/jente som du ikke kommer så godt overens med, men likevel tenke "score" fordi personen er superheit. For samtaler fungerer på samme måte som sex på denne måten - hvis man prater dårlig sammen, vil dette også føre til et dårlig forhold i lengden. Som overalt ellers i livet gjelder det å finne balansegangen. Tenk at partneren din også skal være din beste venn.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Selvtillit er det viktigste. Jenter digger gutter med god selvtillit. Vær stolt over den kroppen du har og de personlighetstrekkene du har. Liker ikke jenta hvordan du er, og du må "forandre" deg, via trening og oppføre deg helt annerledes enn hva du egentlig pleier, er ikke hun noe for deg.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har aldri sagt at jeg forandrer kroppsfasongen på grunn av noen..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg er lubben, og har ikke så mye muskler, jeg er ikke særlig høy (171). Jeg sier mye dumme ting, jeg blir sett på som en merkelig person. Når jeg får meg kjæreste så kan alle det. Jeg fant meg en liten søt jente, som også er merkelig. Vi passer veldig godt i hop og har vært ilag i snart 14 måneder ^^
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Venom140:
Jeg er lubben, og har ikke så mye muskler, jeg er ikke særlig høy (171). Jeg sier mye dumme ting, jeg blir sett på som en merkelig person. Når jeg får meg kjæreste så kan alle det. Jeg fant meg en liten søt jente, som også er merkelig. Vi passer veldig godt i hop og har vært ilag i snart 14 måneder ^^


Gratulerer med det! Så bare for å ha sagt det, så er det samme hvordan du ser ut og er (til en viss grad) du kan fremdeles finne en som passer akkurat deg
  • 0
Siterer ElGamer:
Citerer Venom140:Jeg er lubben, og har ikke så mye muskler, jeg er ikke særlig høy (171). Jeg sier mye dumme ting, jeg blir sett på som en merkelig person. Når jeg får meg kjæreste så kan alle det. Jeg fant meg en liten søt jente, som også er merkelig. Vi passer veldig godt i hop og har vært ilag i snart 14 måneder ^^

Gratulerer med det! Så bare for å ha sagt det, så er det samme hvordan du ser ut og er (til en viss grad) du kan fremdeles finne en som passer akkurat deg


Takker ^^
*MacGyver Theme*
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For å si det slik. Jeg har mye sjarm, men vet ikke hvordan jeg skal angripe situasjonen fra en arbeidssituasjon. Uten at jeg gidder å gå for mye inn på det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!