Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Endelig gjenoppdaget leselysten etter mange år hvor jeg knapt har klart å lese ferdig en bok. De siste 6 ukene, har jeg pløyd gjennom 8 bøker. De to første Witcher bøkene, Animal Farm, The Haunting of Hill House, The Subtle Art of Not Giving a Fuck, Reckless (Chrissie Hynde biografi), Exquisite Corpse og Twin Peaks: The Final Dossier. Ikke alt som var verdt det selvfølgelig, men sånn er det jo med all underholdning.

Har kjøpt enormt mye bøker de siste årene, men aldri lest dem, så jeg har masser å velge fra.
Liker å variere innen sjangre og sideantall for å ikke risikere og gå lei igjen.
Merker at konsentrasjonen og hukommelsen har begynt å ta seg opp igjen, etter å ha vært heller ustabil i en del år. Og det er absolutt ikke negativt.
  • 0
Animal Farm er, i mangel på et bedre ord, ålreit. Lettere å fordøye enn 1984 som jeg bare gav opp på. Ble mye bruk av ordbok der.
  • 0
Begynt på den første boka i Elling-serien. Morsom og forstyrrende skraper så vidt overflaten på hva dette er, men jeg kjenner meg virkelig igjen og skal vurdere å slutte med overtenking etter dette.
  • 0
Har knapt lest ei side i hele vinter, men nå er det snart vår, så da regner jeg med at det går an å sitte ute å lese litt igjen. Begynte på The Exorcist, Blood Meridian og The Ocean at the End of the Lane i fjor, og er omtrent halvveis i alle, men ikke funnet leselysten til å fullføre.

Siste jeg fullføre i fjor høst var vel The Road, som er på nivå med filmen, som betyr at sistnevnte er rimelig tro mot boken. Det er jo ikke så ofte man ser det tilfellet, hvor det egentlig ikke spiller noen rolle hvilket medium du går for, opplevelsen er omtrent den samme.
  • 0
the Passage
Første boken i triologien til Justin Cronin.
Virker lovende. Blanding av the Road, Fallout og diverse vampyrfilmer.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Pløyde gjennom de siste 130 sidene i "The Ocean at the End of the Lane", i dag tidlig. Ikke veldig givende lesestoff dette her, svakeste jeg har lest av Gaiman, så langt.
Nå i ettermiddag har jeg plukket opp Chuck Palahniuks "Haunted" igjen. Ganske sære historier, men ikke på langt nær så forstyrrende som jeg fikk inntrykk av, der den står høyt på samtlige "most disturbing books of all time" lister. Kan ha noe med at jeg har aphantasia og ikke kan se for meg bilder i hodet, men boken byr ikke på noe verre enn jeg har sett på film heller.
  • 0
Song of Ice and Fire. Vet ikke hvorfor folk hevder at bøkene er bedre enn tv serien, dette er jo tilnærmet barnebøker.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Da jeg tok eksamen i fjor hadde skolens bibliotek lagt ut en masse bøker det bare var å forsyne seg av. En av disse var The Dunwich Horror, eller Skrekken fra Dunwich, ettersom den er oversatt til norsk. Veldig godt oversatt også, vel og merke. Språket er enormt og hjemsøkende, men fremdeles usikkert selv når avsløringene kommer på rekke og rad. Lovecrafts tid kommer også gjennom i all sin rasistiske prakt, men er heldigvis ikke så utpreget at det blir usmakelig.

Som en introduksjon til Cthulhu eh.. "universet" funket det greit for min del, selv om jeg ikke kjenner så mye til det, men jeg er absolutt interessert i mer. Det får bli senere, for nå er jeg halvveis gjennom "Premien for alt" av Ingrid Holvik, skrevet på nynorsk og omhandler alderdom og alt det uoppgjorte en sitter med. Ganske nedstemt affære, men likevel fengslende lesing hittil.
  • 0
Har lest mye biografier i det siste. Den jeg holder på med nå er Steve Jobs skrevet av Walter Isachsson

Lagt til 2019-05-19 21:13:
Har lest mye biografier i det siste. Den jeg holder på med nå er Steve Jobs skrevet av Walter Isachsson
  • 0
Leser Tysteren av Jan Erik Fjell om dagen. Har lest den før, men krimbøkene om Anton Brekke er absolutt verdt å få med seg
  • 0
Mye mørk litteratur om dagen. Den mest blytunge, tross sitt spede volum, er sikkert "Der jeg tenker er det alltid mørkt," en essaysamling av Stig Sæterbakken. Ikke bare å forstå seg på det svært unødvendig blomstrete språket, men hey ho. Utover det er det Ingvar Ambjørnsens nyeste, "Ekko av en venn." Forhåpentligvis holder den mål.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!