Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden

Tar du få repetisjoner får du korte, store og sterke muskler,tar du mange repetisjoner og mange sett får du lange utholdende muskler.Men det er delvis riktig det du sier.
  • 0
Vel, vi sier jo at 1RM - trening (få reps, stor belastning) sitt mål er å bedre den nevromuskulære styringen, altså ta i bruk større deler av muskelen. Nervesystemet fungerer altså bedre ved slik påvirkning. Jeg vil si musklene blir sterkere uten at de øker for mye i volum.
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer kneipen:
Så lenge man trener forskjellige ting hver dag så går det greit,man skal ikke trene muskler som er støle.Når musklene er støle betyr det at musklene bygger seg opp igjen etter "skadene" man påfører under trening,det er derfor det er viktig å spise mye.Trener man når musklene er støle,kan det bli for lite av de fiberdanende proteinene og stoffene i musklene som kan føre til at musklene blir mindre isstedenfor større,og det er ikke en sitvasjon jeg vill komme opp i

å det får eg veta nå
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
kan jeg trene annenverdag eller hver tredje dag eller noe lignende, viss jeg f.eks tar hånklemmer ein dag, manualer e.l en annen dag.....?
  • 0
Du kan trene vær dag.Musklene skal helst være i topp form når du trener,da vet du at du har fått maks ut av den treningen du gjorde dagene før.Så du burde ikke trene muskler som er støle,det er derfor du bør vente 3 dager med vær treningsøkt for armer,mage,bein,osv.Kroppen blir ikke sterkere med en gang ,det er dagene etter når kroppen bygger seg opp.

Men håndklemmer kan du vell trene sammen med noe annet.Det er såpass "lett" muskel å trene.
  • 0
Har ikke sett så mye på innleggene her men;
alt er sunt bare du forbrenner d du spiser
  • 0
nope, ikke viss du er underærnert eller undervektig eller hva det nå heter
  • 0
Siterer braxboy:
Citerer kneipen:

Kjøp deg noen manualer.vill du vokse mye i muskellmasse,så tar du få repetisjoner.

FEIL! Det kalles 1RM trening og bedrer din nevromuskulære styring, altså hvor mange muskelfibre man har "aktivert". 1RM trening øker ikke tverrsnittet merkbart, men man blir så klart sterkere. I noen idretter er det gunstig og være sterk, men allikevel holde en lav vektprofil. For slike utøvere er 1rm trening smart.

Les min tidligere post om trening for å øke muskeltverrsnittet (Volumet).
Oppsummert har slik trening følgende fellestrekk:
- Langsom kontraksjonshastighet
- 60-85% av 1RM som belastning
- Mange repetisjoner
- Gode pauser mellom seriene (2-3 minutter for nybegynnere)

Second that.
Cluet for å øke muskelvolum er er mange reps. med passelig motstand.
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
snakker vi om manualer da eller??
  • 0
Siterer ThreepWood:
Citerer braxboy:
Citerer kneipen:

Kjøp deg noen manualer.vill du vokse mye i muskellmasse,så tar du få repetisjoner.

FEIL! Det kalles 1RM trening og bedrer din nevromuskulære styring, altså hvor mange muskelfibre man har "aktivert". 1RM trening øker ikke tverrsnittet merkbart, men man blir så klart sterkere. I noen idretter er det gunstig og være sterk, men allikevel holde en lav vektprofil. For slike utøvere er 1rm trening smart.

Les min tidligere post om trening for å øke muskeltverrsnittet (Volumet).
Oppsummert har slik trening følgende fellestrekk:
- Langsom kontraksjonshastighet
- 60-85% av 1RM som belastning
- Mange repetisjoner
- Gode pauser mellom seriene (2-3 minutter for nybegynnere)

Second that.
Cluet for å øke muskelvolum er er mange reps. med passelig motstand.

Se da her.Det står at det beste er å trene 6-12 rep.Det er ikke mange reps.Se under trening,det står at det er best å trene tungt.

Skjekk denne linken http://www.iform.no/pub/art.php?id=531
  • 0
Kjernen i konflikten er altså en misforståelse rundt din oppfattelse av mange/får reps. La oss bare konkludere med at 6-12 reps er mange reps, ikke få. Leser man et hvilket som helst treningsprogram så finner man raskt ut at 6-12 ikke er i det laveste sjiktet akkuart. Heller motsatt
  • 0
Etter min(ogmanga andre sin) mening så er iallefall 6 reps ikke mye.12 er passe.Men da er vi iallefall enig
  • 0
hmm ja då veti eg det.. men hva menere dere med 6 - 12 reps... feks jeg tar 10 armhevinger og repeterer det 6 ganger???
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Repetisjoner er hvor mange du tar i strekk.Hvor mange ganger du tar repetisjonene er antall sett..
  • 0
eee ok... hmmm jes da.. ok tror eg fatta det
  • 0
Si at du tar 10 armhevninger,det kalles reps.Når du tar dette flere ganger kalles det sett...ok?
  • 0
Har nettopp begynt på treningssenteret, noen som vet hva jeg bør spise om jeg vil gå opp i vekt? Har sykt rask forbrenning, så jeg kan spise det meste uten at det har noen effekt...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Opp i vekt: Fet mat med masse karbohydrater? MacDonalds ^^
Blå...
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Har nettopp begynt på treningssenteret, noen som vet hva jeg bør spise om jeg vil gå opp i vekt? Har sykt rask forbrenning, så jeg kan spise det meste uten at det har noen effekt...

Spis mye av disse tingene:

Gulost,kylling,skinke,havregryn,banan,biff,egg. Altså gjenerelt mye proteiner for muskellbygging og en del fett for energiens skyld.

Legger ut en link her og jeg http://www.iform.no/pub/kat.php?id=11
  • 0
angående gym. dersom det er eit gymkrav du trur du kommer til å klare dårlegt....er det då betre å prøve enn å la være, dersom ein har valget om å ta det?
  • 0
har noen smakt den derre gainomax....eg smakte den , og eg synest den smakte "medisin"
  • 0
Siterer torleif:
gainomax

mhm va når me va på fjellet det.. herre gud for ei tjokke smørja med dritt.. du drakk nå heile dritten og da.. greit nok kjekkt med sunne ting som skal gi deg energi.. men finnes grenser for ka eg kan putta i meg
  • 0
Om det är viktminskning man är ute efter, så kan jag rekommendera att ät en gång om dagen, har gjort det i 2 dagar och man tappar vikt som fan ska jag säga.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Er jævla dumt å spise en gang om dagen. Da mister du masse muskelmasse i samme slengen.
  • 0
Siterer kneipen:
Nettopp derfor vi trenger slike tråder,så ikke vi ender opp som amerikanere

Vel, så er vel mange amerikanere MYE bedre trent enn oss nordmenn da. De har et skille mellom treningsnarkomaner og hvalberg, vi er midt i mellom.

Jeg trener ikke så mye. Litt curl med 20 kg på stanga, litt jogging og slikt, og ellers bare litt forskjellig styrke og kondisjon. Jeg har fucka venstre albue, så har ikke løfta benkpress eller tatt en eneste push-ups på snart 2 år med unntatt av en uke lang god periode.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!