Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Split Screen multiplayer


Hva har skjedd med split screen?
Jeg husker en gang for ikke så lenge siden da spill uten multiplayer nærmest ble sett ned på (se vekk ifra visse sjangere, som RPG)
Nå spilles alt over nettet virker det som, og det er morro nok det, men jeg ønsker ikke kjøre rundt i Paradise City uten å kunne rope "in your face!" til en som sitter ved siden av meg når personen feiler!
Hvor blir det av det sosiale med å spille? Jeg elsker spill og spiller ofte for meg selv, men spill er for meg et alternativ til å se en film med noen, det er mer sosialt, man gjør noe sammen selvom det er foran en TV.
Jeg kan så klart alltid spille mine eldre spill, og jeg gjør det, men jeg vil ha neste generasjonsspill med den samme sosiale faktoren!

Jeg vil irritere mine venner ved å holde dem for øynene når vi spiller timesplitters, så gi meg tilbake min elskede split screen!

(og GR, lag gjerne en egen liten side for spill med split screen, for å gjøre min hverdan en liten bit lettere)
TreKopperTe.no
  • 0
Jeg er helt enig med deg!
Jeg elsker split-screen og har det ofte mye mer moro på den måten en online. Det er som du sier, mer sosialt.
Men nå har du jo også en god del splitscreen spiller kommende/ute noen eksempler:
- Army of Two
- Kane and Lynch: Dead mean
- Halo 3

For meg virker det som om online har blitt litt for populært da spill får dårligere karakterer pga. 0 onlinestøtte og lignende. Det er selvfølgelig gøy med online, men selv syntes jeg single/split-screen er minst like morsomt. Dette kommer jo litt annpå spillet, men i de fleste tilfeller er det slik for meg.
  • 0
Helt enig! Se på turok, det er coop men er det splitcreen coop? Nei. Mange spill mangler coop for tiden og da tenger jeg serlig på wii. Wii har ingen ordentlige coop spill og for meg er dette et stort savn.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Missing Avatar
  • WES
elsker splitscreen men noen ganger kan det bli litt frustrasjon oer den andre vennen min
Det er bare en. BARE en. Han han han, herregud jeg glemte det!
  • 0
Husker før i gamle dager. Jeg og tre kompiser satt og spilte spiltscreen på Halo2. vi lo av hverandre og hadde det helt topp.Jævlig gøy å se på skjermene til hverandre og akkurat i siste liten unngå et headshot med sniper
So long suckersssssss.........
  • 0
Siterer Duuude:
gamle dager.


Kremt. Gamle dager? 3 år siden er ikke gamledager.

Lagt til 2008-02-15 14:07:
Men ja det var fett det, vente til siste sekund med å flytte seg ut av siktet av en sniper og like etter skuddet er fyrt av høre "HEY IKKE SE PÅ SKJERMEN MIN!!!"
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Spill online med headset med mikrofon. Da kan du rope "in your face" igjen
Må... ha... Ikke-FPS... SPILL!!!!
  • 0
Siterer Hakadalmann:
Spill online med headset med mikrofon. Da kan du rope "in your face" igjen


Men det er jo ikke akkurat helt det samme da

Savner det sånn jeg og... Var tider når halo 2 kom ut, og jeg var den eneste i vennegjengen som hadde xbox. Da satt vi fire klistret til skjermen, og unngikk ikke bare et, men tre sniperskudd. Det var sykt hektisk, og skikkelig gøy. Nå er det treern som gjelder, men det er blitt kjedelig å spille det samme spillet hver gang... Det er INGEN (utenom halo 3) bra 360 spill som har 4 player offline, og bare noen få 2-player coop. Savner gamle dager, når co-op og 4-player offline var nesten forventet
Recivlisation started May 12 2135. Forgiv me
  • 0
Bra tråd!
Kansje du skal skrive et leserbrev eller en blogg om dette?
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Siterer stigus_pigus:
Bra tråd!
Kansje du skal skrive et leserbrev eller en blogg om dette?



Nå får man vel Army of Two for beste leserbrev i neste blad, gjør man ikke?
Multiplayer spill, så jeg må nesten skrive inn, ja!
TreKopperTe.no
  • 0
er det split screen i burnout paradise?
er der road rage?
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Helt enig.
Utviklerne tenker altfor lite på spli-screen. Det er morsomt å spille online men det blir ikke det samme som å spille mot noen av kompisene sine som sitter ved siden av deg i sofaen. Men nå ser det ut som utviklerne skjerper seg å slipper ut spill som Army Of Two og Halo 3.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Siterer -Wraith-:
er det split screen i burnout paradise?
er der road rage?


Nei, det er nok ikke det. Eier ikke spillet, men har ikke sett noe om det (og jeg har sjekket), og det er ikke på demoen.


Jeg antar at spillene med split screen kommer tilbake etterhvert. Har bare virkelig savnet det og blitt skuffet over for mange spill.
TreKopperTe.no
  • 0
Jeg og vennene mine spiller enda split-screen på halo Vi kommer til den ene vennen min, tar med vær sin kontroll og begynner å spille, det er kjempegøy Det eneste så er drit er at de ser på skjermen min når jeg har dem i headshot siktet mitt med sniper
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Okey, vet noen om PS3 spill som har skikkelig, god, gammeldags, 2 player splitscreen ? har Army of Two, Rainbow six Vegas 1 og 2, Lego star Wars, GRAW 2, GT5P og COD4... hva annet fins det ?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
jeg og vennene mione spiller mario kart DD sammen rett som det er! det er gøy det!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
De spillene som har kommet med split-screen er FPS-er stort sett, og er greit nok det, men burnout uten split-screen er ikke like morro altså.
TreKopperTe.no
  • 0
Det er forfærdelig at split-screen i spill blir nedprioritert ettersom det er blant de beste delene med gaming. Noe av det kuleste er forresten Split-Screen online!
Ta med en kamerat online, det er genialt det.
Her er et par spill som vet hva de gjør:

Warhawk:
Fire stykker kan spille i ikke rankede matcher på nett mot 28 andre spillere
Karakter:

Resistance 2:
To gode venner kan spill co-op sammen og med 6 andre på nett. Begge spillere kan bruke hver sin PSN konto og få experience lagret på den. De kan også spille competetive sammen mot 58 andre spillere. Det er på alle mulige måter veldig genialt!
Karakter:
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Coop på nett høres genialt ut! Må jeg kanskje skaffe meg ett av de, da.
TreKopperTe.no
  • 0
Finnes det NOEN spill på PS3 som har en virkelig god 4 player?

Spilte MYE Red Faction 2, der kan man både være 4 spillere, og man kan putte inn en del boots og ha en episk deathmatch!

Går forresten ann å spille Modern Warfare (1) på 4 spiller, men det er ganske tamt ed kun 4 spillere...
  • 0
Brink skal kanskje ha splitscreen, men Splash damage(Sd) er ikke sikker at de kan greie å få kodet det inn.

Får vel se
  • 0
Siterer tyfonknut:
Finnes det NOEN spill på PS3 som har en virkelig god 4 player?

Må vel nesten nevne Rock Band 2

Selv er jeg ikke veldig fan av splitscreen, siden skjermen blir så minimal (Joda, jeg har 47" TV, men liker allikevel å ha god oversikt.)

Noen steder er det dog veldig morro, som i James Bond- spillene på PS2 Går 4 player split-screen der, noe som var veldig artig.

En av de gode tingene med split screen (I forhold til online) er jo at man kan fortelle de andre spillerne mer direkte hva de gjør rett eller galt. Det er ofte et problem å samarbeide online, spess om man ikke har headset...
Knurr...
  • 0
Elsker split-screen det er jo gøy og spille med en venn mens han er hjmme hos deg!
"Doh!"
  • 0
Noen som veit om noen gode Split Screen spill til Xbox 360?

Jeg veit/har allerede:

- Halo
- Gears of War
- Left 4 Dead
- Army of Two

Men det er strengt tatt ikke veldig mye. Finnes det mer?
Og ikke sånn dritt som The Club, Perfect Dark Zero osv.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
kanskje fordi split-screen er ganske ressurskrevende og utviklerne for xbox prioriterer grafikk fremfor det. Og siden spill som er for både ps3 og xbox skal være så like som mulig så er situasjonen lik på ps3 og.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!