Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Tok meg en runde med Reign of Chaos og Frozen Throne.. Minnet meg på bedre tider
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
The Witcher 3 - Hearts of Stone

Litt usikker på hva som fikk meg til å stoppe opp, men godt å få fullført det nå som Blood and Wine er like rundt hjørnet. God utvidelse, med nye interessante karakterer og spennende historie. Tidvis muligens bedre enn originalen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Tok meg bare 150+ timer å få fullførte spillets historie. For tiden som ellers burde vært brukt på å virkelig få 100% i det, ble brukt på å surre rundt for å skaffe bedre staff. Så vel, nå kan jeg legge dette stykket spillgull bort inntil videre og la alt synke inn.

9/10
  • 0
Alien Isolation

Skummelt, og overraskende sterk historie og veldig godt gjennomført spill. Nydelig grafikk, sammen med en Alien som får en til å pisse i buksa så var dette rett og slett en nydelig opplevelse! Minus for mye dautid, og mye ubrukt potensial flere steder i spillet. Ensformig puzleløsning...

8/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Uncharted 4: A Thief's End

Jeg kommer ikke over hvor bra dette spillet var. Og jeg kommer ikke over hvor bra Naughty Dog er. Beste i serien.

Drake's Fortune: 8.5/10
Among Thieves: 9.5/10
Drake's Deception: 10/10
A Thief's End: 10/10

Verdt å nevne at jeg synes The Last of Us fremdeles er det klart beste Naughty Dog har gjort. Men som du ser ovenfor, er det i bunn å grunn sammenligning av mesterverk jeg gjør her. Så betyr ikke mye. Men Last of Us er best.
Predator.
Siterer The Zombie:
Beste i serien.


Godt vi er enig om det i hvert fall. Drake's Fortune har i alle år vært min favoritt i serien, men selv ikke nostalgien klarte å vinne over hvor bra A Thief's End var. Jeg forstår riktignok ikke hvordan du klarer å gi Drake's Deception 10/10, som jeg mener er det klart svakeste i serien. Men jeg fikk spolert flystyrten i trailerne, da.

Siterer The Zombie:
Men som du ser ovenfor, er det i bunn å grunn sammenligning av mesterverk jeg gjør her.


Smak og behag, rett og slett. Har opptil flere kompiser som mener at The Last of Us er det beste spillet noensinne, så er spent på å se om de er enige med deg etter at de har spilt Uncharted 4. The Last of Us ga meg mye følelser det også (inkludert Left Behind), men det ga meg ikke følelsen av å være det beste spillet jeg har spilt noensinne, i like stor grad som det jeg følte gjennom, og etter fullføringen av Drake sitt siste eventyr.
  • 0
Gravity Rush Remastered

Kult spill. Gravitasjonsmekanikkene var artige. De kunne godt gjort mer med kampsystemet, det ble rimelig monotont i lengden. Musikken var god, og det var artig å utforske bydelene, selv om de gjerne kunne vært større. Kunne også tenkt meg at de gjorde mer med storyen, da den føltest litt halvveis. Kontrollene og kameraet kunne også være litt all-over-the-place til tider, men det var sjeldent et problem. Mye av det jeg klager på kommer hovedsaklig av at det opprinnelig var til PS Vita, så det blir gøy å se hva de får til med toeren, ettersom det blir utviklet med PS4 i tankene.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Mye av det jeg klager på kommer hovedsaklig av at det opprinnelig var til PS Vita,


Spilte du det på PS Vita?
  • 0
Siterer SirThomas:
Spilte du det på PS Vita?


Nei, men jeg antar at PS Vita sine begrensinger i forhold til PS4 er skylden i noe av det jeg klager på.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nei, men jeg antar at PS Vita sine begrensinger i forhold til PS4 er skylden i noe av det jeg klager på.


Ah. Har spillet på PS4 selv skjønner du, betalte vel 349 på GameStop - men har ikke gått i gang med det enda. Hvilken karakter landet du på?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvilken karakter landet du på?


Hmm. Ikke godt å si. En svak 7/10 kanskje. Men det er fortsatt et underholdende spill.
Let the voice of love take you higher
  • 0
spiller for det meste bf, minecraft, dayz og csgo om dagen... så hvis jeg tenker litt hardt etter så må det nok være Last of us på ps4 og borderlands 2 med alle DLC'ene på PC.

Tiny Tina FTW
Skal du fiske, eller få fisk?
  • 0
Fullførte Blood Bowl 2 sin campaign for noen dager siden. Underholdende spill. Nå håper jeg faktisk at de gir det ut på PS Plus, slik at det finnes noen å spille mot i multiplayer, som det så og si ikke gjorde da jeg sjekket..

Jeg holder meg til å spille mot AI mens jeg venter.
  • 0
Starcraft 2: Legacy of the Void.

Jeg er en av de raringene som knapt har satt sin fot i multiplayeren, men som ene og alene har spilt disse spillene for enspillerdelen. Synes LotV knyttet sammen både trilogien og serien generelt nokså greit, men som enkeltstående spill, har det nok den svakeste historien. Artanis er dog en av de bedre hovedkarakterene. Uansett en glimrende spillserie jeg har blitt glad i med årene. Håper den fortsetter å leve på multiplayeren sin i noen år til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Wolfenstein: The Old Blood

FPS-spill er virkelig ikke lenger min greie, men må jo innrømme at en dose tanketom voldsfest som dette kan nytes når en trenger noe raskt å gjennomføre mellom de virkelig store og lange spilla. Dog sitter ikke igjen med lysten til å starte opp The New Order right away. Så det får tas når tiden er moden igjen for mer voldskalas.

6,5/10
  • 0
Outlast Hadde jo spilt og rundet dette for noen år siden på pc, men prøvde igjen på Xbox One på grunn av at jeg ville spille dlcen. Spillet var like skummelt, like artig og like spennende som sist. 8.5/10.

Whistleblower DLC Dette var grunnen til at jeg kjøpte spillet igjen. Og etter alt det gode jeg har hørt om den så ble jeg egentlig litt skuffet. Ikke noen nye gameplay mekanikker og den høyt betrakta torturscena var dårligere enn den i selve spillet følte jeg. Kanskje jeg forventa for mye av dlc'en, fordi dårlig var den ikke, men den brakte heller ingenting nytt. 7/10


Outlast II kan ikke komme fort nok
The D' is silent.
  • 0
Fire Emblem Fates

Bakt etter samme oppskrift som Awakening, men det er stort sett bare positivt. En interessant historie man kan se fra flere sider og nok innhold til å holde deg sysselsatt et tresifret antall timer. Conquest er nok hakket bedre enn Birthright når det gjelder vanskelighetsgrad og oppdrag. Gleder meg til Revelations.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Gone Home

Et litt underlig spill, annerledes i positiv og negativ retning. Ikke mye å si uten å spoile.
7/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Watch Dogs

Det var okay, men ikke stort bedre enn det. Ble positivt overrasket over historien, selv om den tapte seg mot slutten. Et par av de siste oppdragene var ganske ræv. De kunne godt gjort mer med snikesystemet. Det var ikke så engasjerende å snike rundt, og jeg endte ofte opp med å skyte meg gjennom situasjoner istedet. Men så skal det sies at jeg likte skytingen overraskede godt. Hovedpersonen er like kjedelig som en gråstein, men et par av sidekarakterene var litt interessante. Chicago var en alright by utseendemessig, men den føltest så jææævla død. Gav meg ikke lyst til å utforske eller å gjøre sideoppdrag. De kunne godt gjort mer ut av hacke-mekanikken, og kjørefølelsen er det verste jeg har vært borti på en stund, helt horribel.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Watch Dogs

Det var okay, men ikke stort bedre enn det. Ble positivt overrasket over historien, selv om den tapte seg mot slutten. Et par av de siste oppdragene var ganske ræv. De kunne godt gjort mer med snikesystemet. Det var ikke så engasjerende å snike rundt, og jeg endte ofte opp med å skyte meg gjennom situasjoner istedet. Men så skal det sies at jeg likte skytingen overraskede godt. Hovedpersonen er like kjedelig som en gråstein, men et par av sidekarakterene var litt interessante. Chicago var en alright by utseendemessig, men den føltest så jææævla død. Gav meg ikke lyst til å utforske eller å gjøre sideoppdrag. De kunne godt gjort mer ut av hacke-mekanikken, og kjørefølelsen er det verste jeg har vært borti på en stund, helt horribel.


Heeeelt enig. Kjørefysikken er så på trynet at det faktisk er vanskelig å spille.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Gone Home.

Wow.
Emma Watson er skikkelig digg.
The Witcher 3: Blood and Wine

Knappe året siden det ble lansert, men jaggu har det ikke vært litt av en reise allerede. Først og fremst klarer jeg nesten ikke å se på Blood and Wine som en utvidelse, for det er så stort at det overgår mange fullversjoner av spill. Det nye området er det peneste i hele spillet til nå og i likhet med Hearts of Stone, har Blood and Wine en ny god historie med interessante karakterer.
Ellers finner man noen forbedringer i gameplay, som mer oversiktlig UI og nye egenskaper.

Totalpakken til The Witcher 3 er i hvert fall en av de mer omfattende rollespillopplevelsene jeg har vært borti. Også en av de beste.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Totalpakken til The Witcher 3 er i hvert fall en av de mer omfattende rollespillopplevelsene jeg har vært borti. Også en av de beste.


Jeg har bare brukt 60-70 timer på Witcher 3 og sluttet etter jeg fullførte hovedhistorien, men kan si meg enig i hvor omfattende det er. Det er så sinnsykt mye å gjøre at du rett og slett ikke føler du kommer deg noe vei med det du gjør - det er bare enda mer som venter. Når det er sagt så er Witcher 3 virkelig det mest givende og vakreste rollespillet jeg har vært borti, jeg ville sagt det er bedre enn Skyrim, som jeg også holder høyt.

Må virkelig få gjort sideoppdragene jeg mangler, og kanskje kjøpt litt DLC.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Må virkelig få gjort sideoppdragene jeg mangler, og kanskje kjøpt litt DLC.


Begge DLC'ene er bunnsolide og etter min mening, tidvis bedre enn originalspillet. Så de er helt klart verdt å sjekke ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Gone Home

Njæææ, det var alright.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!