Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?

Xtord
Xtord
Siterer Grallen:
Benyttet meg svært sjeldent av fast travel, og jeg bruker vanligvis det litt for mye i open world spill.

Det er et problem jeg kjenner meg i , et litt unntak er kanskje zelda nå og witcher 3.

Siterer Grallen:
t. Er også veldig stor fan i storyen, for det er lenge siden en historie i et spill har fenget meg så mye, og jeg endte opp med å lese alt jeg fant av notater, fordi jeg hadde lyst til å vite mer.

Nice , en venn av meg liker også historien, jeg må få prøvd dette i løpet av året.

Missing Avatar
TK Art
Solitairica

Rougelike kabal med RPG-elementer.

I'm sorry, what?

Man starter ved å velge en class, som også er en kortstokk. Den skal hjelpe deg å overvinne 18 monstre, for å nå en siste boss.
Gameplayet er laget rundt en standard rekkefølge-kabal. Hvor du fjerner kort som er høyere eller lavere en det du har.
Problemet er at du bare har så mange liv i hver runde, og må fjerne alle kortene før motstanderen gjør livet ditt surt med diverse spells og effekter. Disse brukes hver gang du ikke har mulighet til å fjerne et kort, og er fullstendig random, så ting kan fort gå skeis.

For å hjelpe deg har du også tilgang på en rekke spells og items som kan kjøpes før hver runde (det er tilfeldig hvilke som kan kjøpes). Items har en konstant effekt, mens spells lades opp av fargen på kortene du fjerner. Motstanderen kan i noen tilfeller endre eller fjerne fargen på disse kortene, så plutselig står du der uten det ene trikset du hadde i ermet. Det gjelder altså å tenke litt før man gjør noe som helst.

Flaks har også enormt mye å si for om du når siste boss, eller ryker ut før runde fire. Du kan plutselig få en lang rekke med ubrukelige kort, som gir motstanderen sjansen til å tråkke deg ned i søla uten at du kan gjøre noe.

Bare en gang har jeg kommet meg helt til enden, og det var bare på grunn av overraskende gode kort i tre av de verste rundene, og at jeg fikk muligheten til å kjøpe gode spells.

Ikke ofte jeg blir hekta på kabal, men har nesten 10 timer i dette spillet, så det har blitt en del runder, på tross av at jeg blir knust av RNG stort sett hele tiden.

Anbefales for de som liker kortspill som tidsfordriv på trøtte dager, men vil ha en ekstra utfordring over den vanlige kabalen.
Tilgjengelig på Steam og Android (muligens ios).

Tips:
-Spar opp til et Rogue deck. Mye større sjans for å komme lengre, med spells som er å få der.
-Ikke kjøp noe før etter runde tre. Stort sett da bedre ting blir tilgjengelig, og du trenger sjelden noe annet enn det du starter med før det.
-Ikke kjøp resurrection timeglass før etter runde 6. Du kan ha maks 3, de koster enormt mye og du vil trenge de senere i spillet.

Xtord
Xtord
Siden dette var en typisk fotball dag , så spilte jeg veldig lite, men jeg bestemte meg for å ta den siste 30-45 min av beyond two souls... Hva skal man si... Definisjonen på film aktig spill... Helt greit, for ikke stryk karakterer , men, nei likte heavy rain bedre... så et eller annet sted mellom 6 og 7 tenker jeg, følger at 5 blir alt for strengt har tross alt ikke bugs , å du har tross alt en del valg som forandrer litt ting.... noen ok karakterer og et helt greit plot føler jeg... Men, ja det vel enkelig ikke så mye å si enn det. Kan i hvertfall si at jeg fremdels siden året startet har fullført et spill i snitt hver uke. Slipper hvertfall kameraten min å mase mer om dette haha. Heller ikke helt fan av alt den hoppinga frem og tilbake i tid. Helt greit.

Xtord
Xtord
Fullføre main storien arkham knight var jaggu på tide... så får vi se om jeg gidder å prøve senere og få en av de to true endingen.... likte asylum og city mye bedre da. For en aller grunn så ble jeg aldri helt vant til kontrollene her , var noe som manglet i forhold asylum or city hvor jeg følte at jeg var bedre på selve combat delen... Alt for forutsigbar historie... Noen ok bosser da. Litt for mye kjøring/ kjøre kamper. Siste delen av spillet er ganske greit da. Men, nei ,knight var bare ok, kan i hvertfall si jeg har fullført dette å , men helt elendig er det ikke å true ending kan jo hvis jeg går får det kanskje vippe det litt opp, men tviler uansett 7.5.

Cherno
Cherno
Siterer Xtord:
så får vi se om jeg gidder å prøve senere og få en av de to true endingen

Akkurat det med sluttene synes jeg var maks bullshit..

"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Xtord
Xtord
Siterer Cherno:
Akkurat det med sluttene synes jeg var maks bullshit..

Ja, jeg er ikke helt fan av måten de gjorde det på.. endingen du får etter bare main storien er jo ikke så kjempe bra.. men jeg kan jo se at de hadde to endinger , at du får noe litt ekstra ved å ta alle side oppdrag, men , ja kunne vel blitt gjort bedre

Grallen
Grallen
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

For det meste veldig bra, men jeg har noen høner å plukke med det. For det første, så blir shrines jævlig kjipt i lengden. Når jeg hadde tatt ca 40 så hadde jeg rett og slett ikke motivasjon til å ta fler. Weapon durability er no dritt, uansett hva folk sier, og jeg skulle ønske det var litt mer main missions rundt de fire rasene rundt om i Hyrule, for jeg syns det ble litt tamt.

Også er spillet så som så teknisk, i alle fall på Wii U. Hyppige frame drops, elendig draw distance, men det verste er at objekter fuckings despawner rett foran nesa til Link. Insekter og sånt kan jeg se bort ifra, men ikke større dyr, det blir for dumt.

Men alt i alt hadde jeg det veldig moro med spillet, selv om jeg følte meg ganske klar for å bli ferdig med det etter å ha spilt i ca 40 timer.

8/10

Let the voice of love take you higher
Xtord
Xtord
Valkyria Chronicles 44 timer spilt. Solid turn based strategi spill... med en decent lore. Gode og interessante karakterer, en del av de karakterene du blir ganske så glad i. Er også ganske så trist. Vanskelig, krever at du tenker litt, derimot er det ikke like ille som si fire emblem, du kan save det i banene , du har tre turns på å redd folk som skulle "dø" i combat hvis ikke fienden går på de da. Fantastisk musikk ( https://www.youtube.com/watch?v=MP9rJdxmuQU). Liker grafikk stilen. Liker at de har brukt så pass mye tid i forklare alt fra våpen typer til alle karakteren du kan ha på laget.

Kan hende det blir en anmeldelse, det får vi se , spesielt hvis folk har lyst... Veldig lite å si noe imot dette spillet, tankse kontrollene kunne vel ha vært bedre, men det er så å si det eneste jeg misliker. Et spill som kommer til å gå høyt blant mine favoritt spill. Bunnsolid. Har også en fordel at story er god, karakter utvikling er bra og det er heller ikke så forutsigbart
Score hmm usikker mellom 9.0 og 9.5.
PS: spilte pc versjonen. Her er også steam mini anmeldelse https://steamcommunity.com/profiles/76561198029093963/recommended/294860/

Glorfindel
Moderator
Glorfindel
NieR: Automata

Fullført alle 3 gjennomspillingene og sett alle hovedsluttene, så nååååååå .... Kan jeg ta resten senere i en anmeldelse eller noe. Brain needs a cooldown...

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
SirThomas
SirThomas
Journey

Tok meg en runde, blitt noen år siden sist. Fortsatt ikke undervurdert å treffe på en reisekompis.

SirGalahad
SirGalahad
Horizon Zero Dawn

Klarte ikke helt å bry meg om historien, men gameplayet var ganske artig.

Xtord
Xtord
Fullførte Mother 3 ( Earthbound 2) . Brukt rett rundt 30 timer. bunnsolid turnbased rpg, der det er mye å ta i og snakk om. Litt usikker på score enda, må la det synke litt. Spilt på gba emulator og med Engelsk patch.
Både blogg og en anmeldelse vurderes.

Glorfindel
Moderator
Glorfindel
FFXV: Episode Gladiolus

Tja. Tjaeh. Tjaeeeøøøhh. Dette var ikke så mye å hoppe i taket for egentlig. Historiemessig får du i hvert fall ikke så mye ut av denne DLC'en, med mindre du lurer noe ekstremt på hvor Gladiolus ble av i kapittel 7. Gladio er heller ikke like smooth å styre som Noctis, har ikke mye variasjon i moveset og kan heller ikke bytte våpen. Men det var nå i det minste et par kule kamper, samt heftig musikk av NieR: Automata komponist: Keichii Okabe.

Så... helt greit. Verken mer, eller mindre. Ser dog frem til de andre DLC'ene.

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
SirThomas
SirThomas
Siterer IranianNosebone:
Beyond: Two Souls

Hva er dine tanker om det?

IranianNosebone
IranianNosebone
@SirThomas: Det er ikke helt min type spill, men det var greit for hva det var. Historien var interessant nok, med noen følelsesvekkende vendinger og slikt.

Ellers er spillet lite interaktivt, så lengden kan man bli litt lei av.

Bob-Ingolf
Bob-Ingolf
Er mer eller mindre ferdig med Breath of the wild.
Eneste jeg kan si er dette: SATAN FOR ET SPILL!!!

Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Bob-Ingolf
Bob-Ingolf
Siterer IranianNosebone:
Jeg må nok skaffe dette spillet snart

Hvis du eier en Wii U og enda har til gode å plukke opp Switch, kjør Wii U versionen

Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
IranianNosebone
IranianNosebone
@Bob-Ingolf: Det var planen selv før utgivelsen. Nintendo is rather predictable in the regard of quality.

Xtord
Xtord
Virtue last reward. Solide karakterer , relativ vanskelig puzzles. En god historie, med en del twister og masse forskjellige tidslinjer osv. Er nok det beste virtuelle novellen jeg har spilt, tror du har spilt 30 min så har det godt 2-3 timer. Solid spill, med mye god dialog. Det å velge betray er rett og slett bare veldig veldig vanskelig. Anbefales sterkt hvis du liker virtuelle noveller, dog anbefalt å spill eller lese litt om 999 (forgjengeren først).

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!