Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?

Ayub Dizaei
GR®
Ayub Dizaei
Sunset Overdrive - sinnsykt morsom spill med mye humor fra start til slutt. Rett og slett Ratchet & Clank i en mye mer voksen versjon. Anbefales!

Ayub
Xtord
Xtord
Pokemon ultra sun. Man kan vel kanskje aldri sin man har helt fullført disse spilla, men jeg har i det minst kommet ditt at jeg har sett creditsen. Jeg likte enkelig dette veldig godt, ville til og med tørre å påstå at jeg nok liker det mer en y. Det er nok ikke favoritt generasjonen min, men igjen at jeg ikke spilte så mye av 4 gen og ikke spilte noe av 5 gen kan jo kanskje ha hjulpet litt. Likte uansett de nye trials, de nye pokemonen osv. Godt spill for min del. Nå blir det litt post game content tipper jeg.

Kristian
GR®
Kristian
Assassin's Creed Odyssey

70 timer tok det. Jeg fikk sannelig valuta for pengene, men dette må være det mest intetsigende og identitetsløse Assassin's Creed-spillet jeg har vært borti. Likevel, jeg likte skuespillerprestasjonene veldig godt, selv om animasjonene var janky som bare pokker. Det var lite helhetlig variasjon hva gameplay angikk, og det føltes alltid som om jeg ble dyttet ut i konflikt når jeg ikke ville det.

Stealthen føles minimal og lite tilstede. Det er ikke lenger følelsen av å være en dolk blant folkemengden. I stedet er jeg svært klar over at jeg spiller et spill, og plukker heller avgårde på en enorm helsemåler med bue eller sverd, som gir meg samme følelsen av ork som The Division gjorde. Forskjellen er at The Divison aldri ga meg krampe i fingrene.

Helt greit, bare.

TK Quill
TK Quill
Shadow of the Tomb Raider

Mer av det samme, men mindre variasjon og en enda tammere story. Det er vel og bra å følge trygge formler, men det skal gjerne ha noe ekstra i tillegg, og det finnes ikke her. Helt greit spill, men ikke noe must.

Xtord
Xtord
428 Shibuya scramble. Hva skal man si om dette spillet da. Vel før dette så hadde jeg fullført 6 visuelle noveller. Likt alle sammen. Men, denne visuelle novellen og spesielt hvism an kan akseptere at det er et 10 år gamelt spill som foregår i japan for 10 eller noe sånn år siden , så vil man få et fantastisk god visuell novelle.

Jeg har vært borti mange emosjonelle og triste spill, og det er jaggu dette å. Hadde tårer i øyene på enkle scneer i spillet.

Likte rollegalleriet og alle de forskjellige karakteren, alle med forskjellige personligheter. Hvordan 5 helt forskjellige mennesker havner under samme sak. Hvordan du må hoppe mellom 5 karakterer frem og tilbake for å komme fremover i historien.

Musikken er også blant det bedre jeg har vært borti, likte det veldig godt, enten det var trist musikk, intro musikken eller sangene som ble spilt. Solid. Eller bare generelt veldig bra.

Spillet har en sjarm som er helt utenom det vanlige og for meg sitter også humoren veldig bra. Historien er bunnsolid og gir det mye forskjellige og varierte hendelser. Mange gode twister som du ikke ser komme. Også skal det sies at selv om du vil få en par eller en del bad endings så gir hvertfall de jeg fikk mening, og noen av de er også bare morsomme.

Jeg liker at du kan hoppe frem og tilbake mellom karakterer og tidslinjen.

Nå skal jeg få prøvd å få tak i true endingen, alle alternativ sluttene osv.

Selv om dette er 10 år gammelt føler jeg den novellen har holdt seg meget meget bra, spesielt om man klarer og spille dette uten hype og for store forventninger, jeg stort koste meg ,og dette blir fort et av mine favoritt spill.

Liker man visuelle noveller så er det anbefalt bare synd sjangeren enkelig er så niche. Jeg stort koste meg i hvertfall gjennom de 30 ish timene jeg har brukt så langt. Og det blir nok noe mer.

Ved untakk av noen feil stavelser som ikke påvirket med så er spillet utrolig bra. Diologen er alt i alt veldig , veldig bra og holder deg virkelig engasjert. Den for deg til å ha lyst å se hva som skjer eller å se hva de andre valgene du gjør i forhold til om du får andre bad endings eller om det gjør at du kommer videre med den karakteren du spiller eller med de karakterene. Valgene du gjør på en karakter kan påvirke de andre karakteren du spiller. Noen ganger spesielt mot slutten skal det sies at det blir noe mer komplisert å skjønne hvilke valg som gjør at de overlever eller at du kommer videre, men dette ser jeg heller ikke på som en direkte feil, heller mer at du må kanskje tenke noe mer eller eksperimentere noe mer med valgene du får.

Anbefales på det sterkeste. Dette er et sånt type spill hvis du ikke liker sjangeren så kan det hende dette er unntaket.

TK Quill
TK Quill
Red Dead Redemption 2

Et spill jeg i utgangspunktet var superhypet på, men som jeg ble gradvis mindre interessert i etterhvert som vi fikk nyheter fra utviklingsprosessen. Det virket som Rockstar hadde gått for langt innen realisme denne gangen. Ventet noen dager før jeg plukket det opp, og har lest både ekstrem ros og hatkommentarer fra spillere rundtom, men sjelden noen mellomting.
Personlig havner jeg dog midt i mellom et sted. Det er ikke noe 10/10 spill, ikke noen GotY kandidat, men det er heller ikke et bedritent møkkaspill.

Storyen er det beste her, og det er sjelden nå til dags, og spesielt i spill med åpne verdener. Den begynner veldig tregt, men bygger seg opp etterhvert. Tar litt av igjen mot slutten, men overall er det en av de bedre storyene jeg har fått servert de siste årene. Rockstar kan det å lage interessante karakterer, og en vil like noen og hate mange, slik det skal være. Ikke alle utviklere som får til det. Så det skal de ha, storyen er litt lang, men overall solid.

Gameplayet er hovedproblemet i spillet. Det er seigt. Veldig seigt. Burde ikke være overraskende, siden det er Rockstar som står bak, men det føles enda mer tungt enn i GTA V. Realismen er strukket utenfor det som er moro for min del, og det føles til tider som en simulator på lavt nivå. Det fungerer greit i storyen, hvis man følger den på skinner gjennom spillet.
Det er når man slipper seg selv løs og skal utforske landet at de føles tungt og tregt. Det tar lang tid å komme noe sted, det tar lang tid å kikke gjennom skuffer, skap, kister og kropper, det tar lang tid å finne det du leter etter, og det er veldig mye frem og tilbake for å kvitte seg med ting for å gjøre plass til mer.
Sistnevnte løser seg til en viss grad med en spesifikk oppgradering, men man får ikke endret på at resten er enormt tidkrevende.

Jeg elsker vanligvis å utforske åpne verdener. Så langt det lar seg gjøre er det alltid det første jeg gjør i et nytt spill. Finne alle steder og hemmeligheter, før jeg begynner på historien, som gjerne er ganske halvhjerta.
I RDR2 ble det dog motsatt for meg. Gameplayet gjør at jeg ikke har lyst til å utforske noe særlig, så storyen ble hovedgreia den siste uka. Og nå som den er over, har jeg ikke den samme trangen til å starte opp spillet.
Det er masse igjen å gjøre, jeg har f.eks. bare gjort 1 av 90 challenges, og nesten ikke sett noen dyr, men jeg føler heller ingen lyst til å gjøre det.

Hadde kartet enda vært krydret med noen spørsmålstegn her og der, så hadde det vært litt spenning i å utforske hytter og gårder, men det er lite spennende å finne, og man får ikke stort igjen for tid brukt utenfor historien. GTA V hadde forøvrig det samme problemet, som gjorde at jeg aldri gikk for 100% der heller. Det føles ikke som det er verdt å gjøre noe utenfor storyen.
Noe som er veldig trist, for verdenen er fantastisk gjennomført, og man burde se kriker og kroker av det de har satt sammen. Spoiler:Liker inkluderingen av området fra det første spillet, så man kan besøke kjente steder og mimre.

Kommer til å fortsette å spille fra tid til annen, men lister kommer nok aldri til å bli komplette og diverse trofeer vil forbli låst. Kanskje jeg får noen timer ut av online delen når den dukker opp. Brukte tross alt en del timer online i det første spillet, selv om jeg vanligvis skyr multiplayer som pesten.
Og jeg har litt lyst til å starte storyen en gang til, siden jeg nå vet hva som skjer og hvordan de forskjellige karakterene er. Gikk heller aldri i dybden og snakket med folk i campen eller gjorde sideoppdragene deres.
Kanskje jeg skal prøve å være gjennomført drittsekk neste gang, for jeg var i overkant snill for en outlaw denne gangen. Unngikk alt av aktiviteter relatert til stjeling, pengeinnkreving og bounties, som ikke var en del av storyen.

Uansett. Ikke en fulltreffer her altså. Det har gode og dårlige sider, som alle spill har, men det er litt feil ting som havner på den dårlige siden. At det føles meningsløst å utforske er et kjempeminus for meg, ettersom det bør være på topp i spill med åpne verdener. Savner masser av spørsmålstegn på kartet, eller hvertfall noen kule belønninger for å surre rundt i villmarken og finne gamle rønner og slikt.
Rockstar er veldig gode på karakterer og story, samt å lage fantastisk vakre verdener. Men de har mye å lære i å gjøre nevnte verdener interessante og fylle de med ting å gjøre. Minigames er bare moro så lenge. Collectibles er vel og bra, men da bør man også få noe igjen for det.
Gi meg en grunn til å ri i tjue minutter til en gammal rønne i skogen, utenom en hermetikkboks og en boks med ammo jeg ikke trenger.

Karakter 6/10
+ Story og karakterer, visuelt flott verden, utmerket soundtrack.
- Uforskning er ikke gøy og man får lite igjen for det. Minigames, jakt og fiske er ålreit de første to-tre gangene. Trege animasjoner blir frustrerende i lengden.
Survival funksjoner burde kunne deaktiveres (hvertfall etter storyen).

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!