Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Sunset Overdrive - sinnsykt morsom spill med mye humor fra start til slutt. Rett og slett Ratchet & Clank i en mye mer voksen versjon. Anbefales!
Pokemon ultra sun. Man kan vel kanskje aldri sin man har helt fullført disse spilla, men jeg har i det minst kommet ditt at jeg har sett creditsen. Jeg likte enkelig dette veldig godt, ville til og med tørre å påstå at jeg nok liker det mer en y. Det er nok ikke favoritt generasjonen min, men igjen at jeg ikke spilte så mye av 4 gen og ikke spilte noe av 5 gen kan jo kanskje ha hjulpet litt. Likte uansett de nye trials, de nye pokemonen osv. Godt spill for min del. Nå blir det litt post game content tipper jeg.
  • 0
Assassin's Creed Odyssey

70 timer tok det. Jeg fikk sannelig valuta for pengene, men dette må være det mest intetsigende og identitetsløse Assassin's Creed-spillet jeg har vært borti. Likevel, jeg likte skuespillerprestasjonene veldig godt, selv om animasjonene var janky som bare pokker. Det var lite helhetlig variasjon hva gameplay angikk, og det føltes alltid som om jeg ble dyttet ut i konflikt når jeg ikke ville det.

Stealthen føles minimal og lite tilstede. Det er ikke lenger følelsen av å være en dolk blant folkemengden. I stedet er jeg svært klar over at jeg spiller et spill, og plukker heller avgårde på en enorm helsemåler med bue eller sverd, som gir meg samme følelsen av ork som The Division gjorde. Forskjellen er at The Divison aldri ga meg krampe i fingrene.

Helt greit, bare.
  • 0
Shadow of the Tomb Raider

Mer av det samme, men mindre variasjon og en enda tammere story. Det er vel og bra å følge trygge formler, men det skal gjerne ha noe ekstra i tillegg, og det finnes ikke her. Helt greit spill, men ikke noe must.
  • 0
428 Shibuya scramble. Hva skal man si om dette spillet da. Vel før dette så hadde jeg fullført 6 visuelle noveller. Likt alle sammen. Men, denne visuelle novellen og spesielt hvism an kan akseptere at det er et 10 år gamelt spill som foregår i japan for 10 eller noe sånn år siden , så vil man få et fantastisk god visuell novelle.

Jeg har vært borti mange emosjonelle og triste spill, og det er jaggu dette å. Hadde tårer i øyene på enkle scneer i spillet.

Likte rollegalleriet og alle de forskjellige karakteren, alle med forskjellige personligheter. Hvordan 5 helt forskjellige mennesker havner under samme sak. Hvordan du må hoppe mellom 5 karakterer frem og tilbake for å komme fremover i historien.

Musikken er også blant det bedre jeg har vært borti, likte det veldig godt, enten det var trist musikk, intro musikken eller sangene som ble spilt. Solid. Eller bare generelt veldig bra.

Spillet har en sjarm som er helt utenom det vanlige og for meg sitter også humoren veldig bra. Historien er bunnsolid og gir det mye forskjellige og varierte hendelser. Mange gode twister som du ikke ser komme. Også skal det sies at selv om du vil få en par eller en del bad endings så gir hvertfall de jeg fikk mening, og noen av de er også bare morsomme.

Jeg liker at du kan hoppe frem og tilbake mellom karakterer og tidslinjen.

Nå skal jeg få prøvd å få tak i true endingen, alle alternativ sluttene osv.

Selv om dette er 10 år gammelt føler jeg den novellen har holdt seg meget meget bra, spesielt om man klarer og spille dette uten hype og for store forventninger, jeg stort koste meg ,og dette blir fort et av mine favoritt spill.

Liker man visuelle noveller så er det anbefalt bare synd sjangeren enkelig er så niche. Jeg stort koste meg i hvertfall gjennom de 30 ish timene jeg har brukt så langt. Og det blir nok noe mer.

Ved untakk av noen feil stavelser som ikke påvirket med så er spillet utrolig bra. Diologen er alt i alt veldig , veldig bra og holder deg virkelig engasjert. Den for deg til å ha lyst å se hva som skjer eller å se hva de andre valgene du gjør i forhold til om du får andre bad endings eller om det gjør at du kommer videre med den karakteren du spiller eller med de karakterene. Valgene du gjør på en karakter kan påvirke de andre karakteren du spiller. Noen ganger spesielt mot slutten skal det sies at det blir noe mer komplisert å skjønne hvilke valg som gjør at de overlever eller at du kommer videre, men dette ser jeg heller ikke på som en direkte feil, heller mer at du må kanskje tenke noe mer eller eksperimentere noe mer med valgene du får.

Anbefales på det sterkeste. Dette er et sånt type spill hvis du ikke liker sjangeren så kan det hende dette er unntaket.
  • 0
Red Dead Redemption 2

Et spill jeg i utgangspunktet var superhypet på, men som jeg ble gradvis mindre interessert i etterhvert som vi fikk nyheter fra utviklingsprosessen. Det virket som Rockstar hadde gått for langt innen realisme denne gangen. Ventet noen dager før jeg plukket det opp, og har lest både ekstrem ros og hatkommentarer fra spillere rundtom, men sjelden noen mellomting.
Personlig havner jeg dog midt i mellom et sted. Det er ikke noe 10/10 spill, ikke noen GotY kandidat, men det er heller ikke et bedritent møkkaspill.

Storyen er det beste her, og det er sjelden nå til dags, og spesielt i spill med åpne verdener. Den begynner veldig tregt, men bygger seg opp etterhvert. Tar litt av igjen mot slutten, men overall er det en av de bedre storyene jeg har fått servert de siste årene. Rockstar kan det å lage interessante karakterer, og en vil like noen og hate mange, slik det skal være. Ikke alle utviklere som får til det. Så det skal de ha, storyen er litt lang, men overall solid.

Gameplayet er hovedproblemet i spillet. Det er seigt. Veldig seigt. Burde ikke være overraskende, siden det er Rockstar som står bak, men det føles enda mer tungt enn i GTA V. Realismen er strukket utenfor det som er moro for min del, og det føles til tider som en simulator på lavt nivå. Det fungerer greit i storyen, hvis man følger den på skinner gjennom spillet.
Det er når man slipper seg selv løs og skal utforske landet at de føles tungt og tregt. Det tar lang tid å komme noe sted, det tar lang tid å kikke gjennom skuffer, skap, kister og kropper, det tar lang tid å finne det du leter etter, og det er veldig mye frem og tilbake for å kvitte seg med ting for å gjøre plass til mer.
Sistnevnte løser seg til en viss grad med en spesifikk oppgradering, men man får ikke endret på at resten er enormt tidkrevende.

Jeg elsker vanligvis å utforske åpne verdener. Så langt det lar seg gjøre er det alltid det første jeg gjør i et nytt spill. Finne alle steder og hemmeligheter, før jeg begynner på historien, som gjerne er ganske halvhjerta.
I RDR2 ble det dog motsatt for meg. Gameplayet gjør at jeg ikke har lyst til å utforske noe særlig, så storyen ble hovedgreia den siste uka. Og nå som den er over, har jeg ikke den samme trangen til å starte opp spillet.
Det er masse igjen å gjøre, jeg har f.eks. bare gjort 1 av 90 challenges, og nesten ikke sett noen dyr, men jeg føler heller ingen lyst til å gjøre det.

Hadde kartet enda vært krydret med noen spørsmålstegn her og der, så hadde det vært litt spenning i å utforske hytter og gårder, men det er lite spennende å finne, og man får ikke stort igjen for tid brukt utenfor historien. GTA V hadde forøvrig det samme problemet, som gjorde at jeg aldri gikk for 100% der heller. Det føles ikke som det er verdt å gjøre noe utenfor storyen.
Noe som er veldig trist, for verdenen er fantastisk gjennomført, og man burde se kriker og kroker av det de har satt sammen. Spoiler:Liker inkluderingen av området fra det første spillet, så man kan besøke kjente steder og mimre.

Kommer til å fortsette å spille fra tid til annen, men lister kommer nok aldri til å bli komplette og diverse trofeer vil forbli låst. Kanskje jeg får noen timer ut av online delen når den dukker opp. Brukte tross alt en del timer online i det første spillet, selv om jeg vanligvis skyr multiplayer som pesten.
Og jeg har litt lyst til å starte storyen en gang til, siden jeg nå vet hva som skjer og hvordan de forskjellige karakterene er. Gikk heller aldri i dybden og snakket med folk i campen eller gjorde sideoppdragene deres.
Kanskje jeg skal prøve å være gjennomført drittsekk neste gang, for jeg var i overkant snill for en outlaw denne gangen. Unngikk alt av aktiviteter relatert til stjeling, pengeinnkreving og bounties, som ikke var en del av storyen.

Uansett. Ikke en fulltreffer her altså. Det har gode og dårlige sider, som alle spill har, men det er litt feil ting som havner på den dårlige siden. At det føles meningsløst å utforske er et kjempeminus for meg, ettersom det bør være på topp i spill med åpne verdener. Savner masser av spørsmålstegn på kartet, eller hvertfall noen kule belønninger for å surre rundt i villmarken og finne gamle rønner og slikt.
Rockstar er veldig gode på karakterer og story, samt å lage fantastisk vakre verdener. Men de har mye å lære i å gjøre nevnte verdener interessante og fylle de med ting å gjøre. Minigames er bare moro så lenge. Collectibles er vel og bra, men da bør man også få noe igjen for det.
Gi meg en grunn til å ri i tjue minutter til en gammal rønne i skogen, utenom en hermetikkboks og en boks med ammo jeg ikke trenger.

Karakter 6/10
+ Story og karakterer, visuelt flott verden, utmerket soundtrack.
- Uforskning er ikke gøy og man får lite igjen for det. Minigames, jakt og fiske er ålreit de første to-tre gangene. Trege animasjoner blir frustrerende i lengden.
Survival funksjoner burde kunne deaktiveres (hvertfall etter storyen).
  • 0
Spyro Reignited (første spillet)

Merkelig balanse i vanskelighetsgrad. Brorparten av spillet er barnemat, men så har du en håndfull ting som er på et helt annet nivå. Flybaner spesielt kan brenne et eget sted i helvete.
Ellers var det ålreit med litt plattforming igjen, alt for langt mellom 3D plattformerne nå for tiden.
  • 0
Wandersong

Det var veldig, veldig bra.
  • 0
Spyro 2

Føltes enklere enn det første, men har også sine frustrerende momenter. Ga nesten opp på en av bossene, før jeg etter 15 forsøk fant ut at jeg bare burde løpe i sirkel på samme sted i stedet for å utnytte banens størrelse.
Hadde ikke noe i mot å samle orbs via simple oppgaver i stedet for de trøtte dragestatuene som bare er plassert rundt, så sånn sett var det et bedre spill.
  • 0
Fullførte FFX på PS4 nå i dag og det var.... og det var....
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Call of Cthulhu

Grafikken er litt funky, men story og stemning er ganske ålreit. Spillet har visstnok en del forskjellige slutter, og jeg håper de andre er bedre enn de to jeg så, for de var ganske skuffende når oppbygningen var som den var.
Tok ca 8 timer, og jeg var ganske grunndig på utforskning og skippet ingenting.

Verdt en gjennomspilling eller to hvis du er fan av Lovecraft inspirerte storyer og/eller horror uten jump scares.
Blir hvertfall en til på meg for å se om jeg får til en annen ending.
  • 0
Gears of War 2 (Xbox360-utgaven)

Utrolig kul spill og digger Gears-gjengen. Marcus Fenix med sin mørke tone gjør hele settingen 1000 ganger bedre og spillet er fylt med brutalitet, 'masse ketchup' og humor! Ja, du finner haugevis av humor både her og der.

Spiller det på Xbox One og er definitivt verdt å skaffe seg. Sitter du med en Xbox One og ikke har spillene, så er Gears of War Ultimate Edition på salg for 50-lappen.
  • 0
Call of Duty Modern Warfare
Remastered

Har ikke spilt enspiller-delen siden 2007 på PS3.
Dette var gøy. Perfekt lengde. Variert gameplay, med masse hjernedød action.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
DOOM

Begynte på det ved release en gang, men en bug halvveis inn i spillet gjorde at det krasjet hver gang, så la det bort. Plukket det opp igjen nå i julen og fortsatte der jeg slapp. Fikk egentlig ikke med meg historien, ettersom jeg bare brukte tid på å sveitserostifisere demoner. Og på akkurat det feltet fungerer spillet ganske effektivt. Fin avkobling fra historietunge spill og hverdagsaktiviterer.
Kanskje jeg plukker det opp igjen for å samle collectibles og slikt.

Katamari Damacy Reroll

Har sans for slike fjollete spill, og Katamari er noe jeg gjerne kunne sett utallige oppfølgere til, for selv om gameplayet alltid er det samme, føles det ikke gammelt. Damacy er i korteste laget, men kan fint spilles flere ganger. Nok en fin avkobling fra andre ting.

Super Mario 64

En av få retro titler jeg fremdeles vender tilbake til med jevne mellomrom. Er ikke på noe speedrun nivå, men raskere enn når jeg fikk N64 som fjerdeklassing
  • 0
Ferdig og ferdig. Jeg kom meg til siste boss i Kingdom Hearts 1.5 dubstep-remix eller hva nå faen enn den forvirra søppelhaugen heter. Jeg ga rett og slett opp og jeg føler ikke jeg glipp av noe som helst for det var helt forferdelig skrevet, fremført, regissert og designet.
  • 0
Siterer Kristian:
Ferdig og ferdig. Jeg kom meg til siste boss i Kingdom Hearts 1.5 dubstep-remix eller hva nå faen enn den forvirra søppelhaugen heter. Jeg ga rett og slett opp og jeg føler ikke jeg glipp av noe som helst for det var helt forferdelig skrevet, fremført, regissert og designet.


Nei nå får De gi Dem Kristian.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei nå får De gi Dem Kristian.


jeg vet, en ny og spennende vending, men gud skal vite at jeg prøvde. kanskje 2.69-kanye west-remix er bedre.
  • 0
Gears of War: Judgement. Grei gameplay, men i forhold til de tidligere spilene så har denne en veldig dårlig historie. Vet ikke om jeg en gang orker å spille "Aftermath"...
  • 0
Siterer Kristian:
jeg vet, en ny og spennende vending, men gud skal vite at jeg prøvde. kanskje 2.69-kanye west-remix er bedre.


Nei, jeg er bare en fanboy i forsvarsposisjon.

Om du ikke likte det første spillet, så vil du neppe like de andre noe bedre. Kingdom Hearts II har et ganske forbedret gameplay, men der begynner også historien å røre mer enn noe annet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, jeg er bare en fanboy i forsvarsposisjon.

Om du ikke likte det første spillet, så vil du neppe like de andre noe bedre. Kingdom Hearts II har et ganske forbedret gameplay, men der begynner også historien å røre mer enn noe annet.


Det var jo selvsagt sjarm å finne i Sora, Donald og Goofy, men herrefred.. Slåsskamper myntet på akrobatikk i små avlukker, en siste boss som tydeligvis bare kan slås ved å grinde i et allerede irriterende kampsystem og en fortelling fremført på en så keitete måte. Hvis denne serien vil sniffe klor og arsenikk i historie-avdelingen, så skal de værsegod få gjøre det, men gameplayet må da bli bedre etter hvert. Tenkte jeg skulle dyppe tåa ned i KH2, og der starter vi med at bilder, i tillegg til ordet "bilde" er blitt stjålet og I'm lost. Jeg vettafaen.

Jeg vil bare komme meg til Mulan-nivået, jeg.
Siterer Kristian:
gameplayet må da bli bedre etter hvert.


Tja, kampsystemet har (stort sett) blitt forbedret litt ved hver tittel. Birth by Sleep har nok det beste. Men ellers går det stort sett ut på å denge løs på alt du ser i alle spillene i serien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Agony Unrated

Jeg har sans for kunst i medier som baseres rundt helvete og synder. Det være seg malerier, bøker, filmer, og i noen tilfeller spill.
Agony prøver å fortelle noe lignende Inferno, men på en mer avskyelig og forstyrrende måte. Og akkurat det skal det ha, det er stygt, og man vil helst se vekk... på noe som er mer verdt å bruke tid på.
Jeg går utifra at de vil du skal føle på angsten og torturen som går igjen rundt hver sving, men man føler egentlig bare svimmelhet av utallige forstyrrende skjerm-effekter som blir kastet på deg oftere enn du blunker. Bloddråper, fiskeøyelinse, sort/hvitt filter, kameraristing, tåke, og noen abstrakte mønstre. For ikke å snakke om blur, vignett og noise, som jeg var rask med å skru av.
Det virker nesten som de prøver å skjule spillet sitt bak filtre, så vi skal slippe å se hva de har laget.

Grafikken er veldig varierende i omgivelser og karaktermodeller, som er noe overraskende ettersom alt er ganske likt. Det føles som man navigerer gjennom et tarmsystem godt inn i forråtnelsesprosessen, og møter diverse nakne pensjonister (som du forøvrig spiller som selv) og demoner her og der.
Spillet er fylt til randen med grotesk vold og demonsex, og det hele ser utrolig fjollete ut der karaktermodeller ikke passer sammen og glitcher rundt.

Spillet er ikke spesielt langt, så for å kompensere har de lagt til collectibles i mengder. Og da mener jeg på et nivå som kan sammenlignes med klassiske plattformspill. Ulempen er at de glemte å gjøre det interessant å samle alle disse, for en låser bare opp concept art, malerier, og 3D karaktermodeller. Som du allerede ser mer enn nok av i løpet av spillet.

Karakter: So edgy/10

Anbefaler å lese Dante's Inferno i stedet.
Eller spille Dante's Inferno.

Eventuelt spise et eple sakte... det er bedre bruk av tid.
  • 0
Gears of War 4. Bra grafikk, ellers må jeg si at historien er svakere enn trilogien. Synd å se noen gamle kjente nær slutten av spillet. Følte ting gikk litt for fort her.

Gleder meg til Gears 5, men de bør for pokkers la oss styre Marcus Fenix bittelitt! Come on!
  • 0
Invisible inc. Sold turn based stealth spill. Veldig mye gjennspillings verdi. Mer enn nok av karakterer du kan prøve med sine fordeler og ulemper i forhold til våpen de startet med og abilites. Godt og variert level design, samt godt og varierte oppdrag. Historien er det ikke mye å skrive om for , musikken er vel å helt ok. Alt i alt et godt spill som gir deg grunn til å runne det et par ganger og prøve å eksperimentere litt.
Spillet er også ganske vanskelig, og etter en del timer fant jeg vel enekelig ut at jeg burde gjøre som spillet sa og ikke starte på experienced.
Anbefales
  • 0
Resident Evil 2 Remake

Ganske solid spill, men som i RE VII, faller kvaliteten litt rundt halvveis gjennom. Det er mer moro å utforske politistasjonen enn det som følger, akkurat som det i VII var mer moro i huset enn skipet og gruvene.
Karakterer mangler litt dybde og storyen er litt tam, men det er jo en remake, så jeg går utifra at spillet er ganske tro mot orginalen der.
Grafikken er som regel ålreit, bortsett fra plakater og slikt som gjerne er i overkant pixelerte.
Spillet krasjet en gang i løpet av to gjennomspillinger, ellers har jeg ikke opplevd en eneste bug eller glitch, og det gir stor gullstjerne.
Blir nok hvertfall et par gjennomspillinger til, også er det jo en del greier man kan låse opp.

7/10

Tror rankingen min blir seende slik ut foreløpig.
RE VII
RE 2 Remake
RE 1 (remake)
RE Revelations
RE 4

I RE 5 er det en boss jeg ikke klarer, og 6 er forferdelig kjedelig, så de har jeg ikke fullført. Zero og Revelations 2 har jeg knapt begynt på, ettersom jeg fikk en RE overdose etter VII kom ut.
Så satser jeg på at det kommer en remake av 3, så jeg kan få spilt det også.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!