Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Sekiro: Shadows Die Twice

Fantastisk spill. Det tok litt tid å bli vandt til combaten her, siden der er litt annerledes enn combaten i SoulsBorne, men når den endelig sitter er den skikkelig tight. Områdene er kule, og et par av bossene er blant de beste From Soft har laget.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Sekiro: Shadows Die Twice

Fantastisk spill. Det tok litt tid å bli vandt til combaten her, siden der er litt annerledes enn combaten i SoulsBorne, men når den endelig sitter er den skikkelig tight. Områdene er kule, og et par av bossene er blant de beste From Soft har laget.


Hvor vanskelig synes du det var? Sett opp mot tidligere spill?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Hvor vanskelig synes du det var? Sett opp mot tidligere spill?


I starten føltest det mye vanskeligere, siden jeg spilte det med en SoulsBorne-tankegang, men etter at jeg ble vandt til kampsystemet så var vanskelighetsgraden ganske lik SoulsBorne sin. Kan se for meg at dette er vanskeligere generelt om man ikke greier å lære seg kampsystemet da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Okei, I see, men ingen håpløs oppgave med andre ord. Brutalt, men rettferdig, akkurat som jeg liker det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Borderlands GotY Remaster

Fremdeles et strålende spill, og nå med et knippe endringer som gjør irriterende ting mindre så. Fikk et av de nye legendariske våpnene rundt lvl 15, og det holdt seg helt til slutten av spillet, så balanseringen er litt merkelig, men det gjorde ikke meg noe å slippe grindingen denne gangen.
Går nok løs på de fire DLC pakkene før eller siden, samt en gjennomspilling til.
  • 0
Skal vi se......
Husker ikke.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Siterer Madzen:
Skal vi se......
Husker ikke.


Jævlig bra spill det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
God of War - 10/10, noe av det beste jeg noen gang har spilt.
Uncharted 4 - 8.5/10 - Hadde landet på 7,5, men en sterk slutt økte scoren - kjedet meg litt.
The D' is silent.
  • 0
Fullførte akkurat Pacman og jeg slo verdensrekord i arkade versjonen av Donkey Kong. Har ikke opptak men dere må bare tro meg på mitt ord.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Sekiro: dude gets penetrated by many men

Det var sannelig en opplevelse. Ikke en dårlig opplevelse, men som med alle FromSoft-spill gjør det meg betenkt; kan et spill som er ment å være vanskelig anklages for dårlig design? Er ikke irritasjonsmomenter bare en ekstra feature som gjør spillet mer ekstremt?

Jeg forstår at stealth-elementene er her med viten og vilje, men når jeg omsider roper "FUCK IT" fordi jeg ikke orker å drepe søtti karer rundt én fiende for hundrede gang, og bare cheeser meg gjennom hele affæren, så føles det som om jeg har skuffet noen. Som om jeg uvitende har brukt en dessertgaffel til spaghettien.

Likevel, det er svært tilfredsstillende når man gjenkjenner fienders mønster og rytme, og man får en rytmisk og uavbrutt fektekamp Tarantino verdt. Slett ikke dårlig i det hele tatt.
Days Gone

Et narrativt, teknisk og spillmekanisk mareritt som ga meg lyst til å inhalere støvsugerposen min. Det føles som om noe har blitt dratt ut av spillet med en rusten kleshenger minutter før lansering, og for guds skyld, hva enn du gjør, ikke kjøp alle oppgraderingene til sykkelen. Hvis du har min flaks så vil du kjøre så fort at spillet ikke klarer å laste inn sitt eget innhold, og du vil kanskje finne deg selv midt i en bandittleir hvor du kan se universet legge puslebitene på plass i alt fra to til femten minutter.

Om ikke annet er det veldig artig å se AI'en - som for øvrig er mer A enn I - forsøke å legge to og to sammen for å innse at flammer, kuler og ulver gjør vondt. Stemmeskuespillet er overalt og oppå hverandre, hvor Deacon kan rope faenskap til noen som står rett ved siden av ham, eller så blir han midlertidig besatt av demonen i stemmebåndet sitt og han snakker med to linjer samtidig, oftest når du plukker opp en tape-recorder.

Det er selvsagt mer, men det får bare være. Anyhoo, 11/10, would play again, og jeg gleder meg til neste innslag i det utvidede Ride to Hell-universet.
  • 0
God of War

Dette blir en botgjørelse for meg. Mens jeg lå sjuk denne uka fikk jeg lyst å gå fra et Sony-spill til et annet, og fulgte opp Days Gone med God of War, og jeg endte opp med virkelig like det denne gangen. Jeg står fremdeles på litt av gnålet mitt. Slåsskampene er knotete og uoversiktlige, bossgalleriet heller mot den tamme siden og det er en del plotthull spillet trekker oppmerksomhet mot men ikke fyller inn. Dette til tross satt jeg veldig mye pris på regien, at hele greia foregår uten kamerakutt og manuset, selv når Atreus går inn i sin emo Peter Parker-fase.

Blant alle Sony-spillene, for la oss være ærlige - de er nesten helt like, liker jeg dette best, og gleder meg veldig til det neste. Jeg spiser dermed ordene fra sorgmodellen jeg skrev for ett år siden, med tyttebær og sjysaus. Ikke dårlig i det hele tatt.
  • 0
Ble jo ferdig med persona 5 for andre gang rett etter jeg tok og skaffet platinum. Var vel på tide å fullføre ng+. Men, jeg står vel på det samme jeg sa første gang om spillet. Dette er å forblir et av min absolutt favoritt spill. Liker igjen karakterene, teamene i historien, musikkene. At bossene generelt tar mindre tid å ta en i p3 og p4. Bonus bossen på andre gjennomgang var også veldig bra. Alt i alt et spill jeg er utrolig glad i som treffer meg såpass godt. Så får vi se om det blir en p4g gjennomgang i år for jeg har vel så vidt startet det opp å.
  • 0
Det tok sin tid, men jeg fullførte endelig Persona 4 Golden i går. Det var litt tungt å gå fra Persona 5 til Persona 4, ettersom kampsystemet er så mye bedre i 5, men det tok heldigvis ikke lang tid før jeg ble vandt til det. Og det er en fenomenalt spill. Generelt så liker jeg Persona 5 bedre, men det er visse aspekter, sånn som karakterene, som jeg tror jeg liker bedre i Persona 4. Har ikke så mye negativt å si, egentlig. Kanskje at vanskelighetsgraden er litt for ubalansert, for jeg syns det var litt for vanskelig i starten, men det ble ganske lett mot slutten.

Kommer sikkert til å fise igjennom NG+ ganske snart, bare for å røske med meg de resterende trofeene.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Og det er en fenomenalt spill. Generelt så liker jeg Persona 5 bedre, men det er visse aspekter, sånn som karakterene, som jeg tror jeg liker bedre i Persona 4. Har ikke så mye negativt å si, egentlig.

Nice med at du har runnet p4g. Er enig her. P4g er et mer karakter drevent historie om man kan kalle det ,det pluss noe mer humor. Spillet er jo fremdeles et av mine all time fav, er veldig spendt på hvor jeg plasserer det når jeg får runnet det etter p5, det kan hende det er rett bak , eller like mye eller mer . P4G har jeg dog uansett fullført 2 ganger å det er et spill som treffer meg så godt.
  • 0
Rage 2

Det er ironisk at et spill som prøver å gjøre seg så godt lagt merke til, er det spillet i år jeg har glemt fortest. Det virker som om noen så all suksessen DOOM (2016) hadde og tenkte at det ville funke i en åpen verden. For all del, jeg hadde noe moro med det, men det var ikke snakk om noe langvarige massakrer uten at tempoet kommer til en nakkeslengende stans. Verden er tilgjengelig ved første stund og uten en veiledende regisserende hånd er den ikke særlig innbydende, bortsett fra når den står i veien for deg. Fortellingen er naturligvis et forglemmelig blaff, og over på et blunk uten at noen karakterer utmerker seg. Et enormt "eh" i korte trekk.
  • 0
Devil May Cry 5.

When memes become dreams.

Godt å ha Dante tilbake.
  • 0
Katana Zero

Sjeeeeeeeeeef. Spill det.
  • 0
Blitt litt over en ukes tid nå, men jeg har fått runnet både Baldurs gate 1 enhanced edition og Shadowrun Hong Kong

Shadowrun Hong Kong var alt i alt et godt spill, noe svakere enn dragonfall, men noe bedre enn return. Historien er grei og jobben ved å hvertfall holde deg interresert i hva som skjer videre. Noen greie twister. Dessverre er ikke skurken så mye å skryte av. Musikken er ganske bra. Spillet har nok best companions i serien. Kanskje noe lett. Ellers så liker at oppdragen kan bli løst uten å måtte ta liv av noen. Hacking delen er også helt grei, selv om jeg nok ligger dragonfall sin et hakk bedre

Baldurs gate enhanced edition. Har holdt seg overraskende bra. Historien er grei nok å det samme med skurken. Spillet er rimelig vanskelig og det tar både en del tid å mestre combat systemet og hvordan du kan utnytte fiendens aggro. Liker å at det er en del companions å velge mellom selv om jeg i brukte mer enn 7 forskjellige. Prøvde meg også litt på expansion pakken å den var også veldig bra. Er ikke helt umulig at jeg tar en ny gjennomgang en annen gang å prøver å gjøre litt mer av side oppdragene, utforske litt mer eller bli ferdig med expansion pakken. Musikken er alt i alt ok. Men, spillets stor fordel er nok rett og slett en varierte companions. Også ganske greit at man har forskjellige måter å gjøre oppdrag på.

Nå har jeg begynt å spille en del av nr 2 hvor jeg har gjordt så og si alt av side oppdrag , prøvd å tatt de fleste companion questene. Jeg tar meg rett og slett mer tid til og utforske , gjøre side oppdrag, spillet er rett og slett så langt bedre på alle måter.
Ni No Kuni 2

Fikk endelig rotet meg til å spille dette. Det har ligget urørt en god stund.
Jevnt over liker jeg det nok bedre enn originalen. Det narrative er nok hakket svakere en forgjengeren, men gameplayet og da særlig kampsystemet, er mye mer givende.
"Bybyggeren" er noe av det artigste i hele spillet og store deler av den minner veldig ofte om Dark Cloud-spillene. Det gjør meg i grunn bare mer furt over at Level-5 har forlatt den serien fullstendig, men det skal ikke dette spillet lide av. En meget solid rollespillopplevelse.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Mer av det samme, men mindre variasjon og en enda tammere story. Det er vel og bra å følge trygge formler, men det skal gjerne ha noe ekstra i tillegg, og det finnes ikke her. Helt greit spill, men ikke noe must.,
  • 0
I går fullførte jeg Breath of The Wild på Switchen min, gøyt spill men det var noen på irritable propleme jeg hadde med spillet.
9/10 so close but so far......
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Days gone

Jeg likte historien, karakterene og verden veldig godt til tross for en veeeeldig treg start. Men det kan bli vanskelig å overse de tekniske problemene. Er første gangen jeg har opplevd en playstation eksklusiv kjøre så dårlig på en playstation 4.
  • 0
Sniper elite 4

Jeg likte det sånn passe. Blåste meg ikke av banen.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siden sist så har jeg tatt ferdig
Baldurs Gate 2 EE

Jeg ventet enkelig med å skrive om det til jeg tok ferdig expansion packen men, det har på en måte blitt satt litt på hold. Spillet øker gradvis i vanskelighets grad fra 1-2 til Throne of Bhall hvor spillet virkelig begynner å ha seksjoner som er ganske så utfordrende.

Baldurs gate 2 står igjen for meg som et av de beste rpgen eller for den slags spill jeg har spilt , at enkle folk enda holder det så høyt kan jeg forsåvidt skjønne. Jeg likte enkelig ganske godt at store deler av BG2 foregikk i en stor by. Brukt flere dager, timer bare å utforske hele byen , få oppdrag osv. Tok så og si alt av side oppdrag og companion quest i spillet , et få tall jeg ikke tok. Skurkene er generelt sett å bedre, samme med historien. Alt i alt et utfordrende rpg, med mye variasjon både i karakter, quest og gameplay. Solid spill. Og er heller ikke utenkelig at jeg tar en ny gjennomgang en annen gang, men først må jeg få bli ferdig med expansion pakken.
Når det kommer til det jeg har fått så langt spilt av Throne og Bhall så er den å ganske grei. Litt mer linær, men alt i alt virker det ut som en god expansion pack, men god historie og at den gir deg en utfordring.

Modern warfare 2019 . Hva skal man si om dette. Ganske brutal kampanje ikke i vanskelighetsgrad men tematikk. En av de bedre sp cod spilla jeg har godt igjennom dog, ikke spesielt vanskelig selv på realism. Alt i alt vil man ha et greit fps så er ikke dette så ille selv om det igjen er ganske så brutalt

Fire emblem : New mystery of the emblem.
Et av spilla i serien som må spilles på emulator og i tillegg med engelsk patch. Før jeg tok det opp igjen for en uke siden hadde jeg bare kommet til kapittel 3. Spillet blir noe bedre som fleste spill om ikke alle i denne serien når du kommer litt ut i det og får flere karakter og dermed flere muligheter i hvordan noen av disse levlene tas. Spilte gjennom på hard og det må sies å være hakk vanskeligere enn shadow dragon men, lettere en fe 6 normal mode, fe 7 hectors hard mode etc. Historien er så der, det er ikke derfor du bør spill disse spilla, men den holder det vel noen lunende engasjert nok. Variasjonene i karakterene er ganske så bra. Og jeg syns å det er greit at noen få kapitler foregår på samme maps som i shadow dragon. Alt i alt liker man serien vil man fort like dette å.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!