Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Telltale's Guardians of the Galaxy

Begynt litt på første episode.
Dette funker ikke for meg. De prøver å følge formelen til filmene, men tryner fra første stund.
Det er stivt, kjedelig og manuset er ubegripelig dårlig.
Tror jeg står over resten. Glad jeg ikke kjøpte hele greia.

Yooka Laylee

Første nivået var greit, men det tok ikke lange tiden før jeg skjønte hvorfor det fikk så lunken respons.
Det har ting som er ålreit for nostalgiens del, men ellers har det ikke stort å stille med.
Det blir fort dørgende kjedelig, det er ikke pent å se på (spesielt landskapsteksturene er grimme) og stemmene er mer irriterende enn de noen gang var i BK/BT.
Det er heller ikke spesielt barnevennlig når det gjelder vanskelighetsgrad. Nevøen til madammen hadde ikke sjans på stort mer enn å surre rundt å samle fjær.
Selv jeg sliter med visse utfordringer, og da gjerne på grunn av horrible kontroller.

Hvem er dette spillet egentlig laget for?
Jeg var kjempefan av de gamle Rare spillene og de i samme gate, men dette er ikke spesielt underholdene på noen måte.
Har begynt på Assassin's Creed: Syndicate og er positiv til nå. Har et par timer i det, og det kommer nok ti å bli noen til. Først og fremst: takk gudene for at de har hørt på tilbakemeldinger når det kommer til starten. Her er det rett inn i kjernen av gameplayet, ingen dumme følge-oppdrag (noe de har ditchet helt) og ingen oppdrag i den moderne verden som går i sneglefart. Takk!

London ser helt utrolig ut, og den nye generasjonens hardware vises her (skulle gjerne hatt no 60 FPS tho). De har gjort kontrollene mer "kompliserte" og kampene byr på flere utfordringer der de forrige spillene var å spamme counter for insta-kills. Det er smått forvirrende at begge karakterene man spiller deler XP, har like oppgraderinger, men sies å ha forskjellige egenskaper. Til nå er begge for meg prikk like. Det er vittig hvor mye forfatterne prøver å gjøre dem morsomme der banter faller rett på trynet. Har enda å introdusere en ordentlig story, der den igangsettende hendelsen fikk meg til å le.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Kjøpt en PS4 Pro og begynt på Resident Evil 7. Virker som det kan bli et kjekt spill.
  • 0
Har begynt på Until Dawn. Det startet litt treigt, men nå virker det som om det endelig har blitt fart på sakene.

Også spiller jeg et par runder med Titanfall 2 sin multiplayer av og til. Den har vokst endel på meg de siste dagene.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Prey

Spilt et par timer, og foreløpig er jeg enig med flere anmeldere. Det er tidvis pent å se på, og det er ålreit å utforske. Combat er dog trøtte greier, og det føles som jeg spiller en eldre fps shooter fra et sted mellom Xbox og Xbox 360 generasjonene.
Mimics var moro i ca 20 min. Lærte fort hva de kan være, og det er ikke noe spenning i det lenger uansett, for så fort jeg er innenfor 5 meter av gjenstanden, blir de monstre igjen.
Ellers har jeg bare møtt to andre fiendetyper foreløpig, og en av dem har et grusomt kjedelig design, så jeg håper ikke det er Preys svar på den gjennomsnittlige soldaten og de dukker opp over alt.

Satser på at det blir bedre etterhvert, for utforskning er bare gøy så lenge, og spesielt hvis det ikke har noe annet å by på.

Also, hvorfor skal hacking i spill alltid være så forbannet kjedelig? Det må da finnes en måte å lage en mini-game man ikke går lei etter de to første gangene.
Bioshock og SR4 gjorde det noenlunde greit, for jeg liker pipe-puzzles, men labyrint greiene i Prey er ikke gøy, så jeg unngår hacking hvis jeg kan.
  • 0
Grallen!! Du spiller endelig Until Dawn! Lurer på hva Mr Grallen synes om det.
  • 0
Spiller Hollow Knight selv om jeg egentlig burde lest til eksamen. Artig lite metroidvania typ spill som har gått meg hus forbi tidligere.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Spiller Hollow Knight selv om jeg egentlig burde lest til eksamen. Artig lite metroidvania typ spill som har gått meg hus forbi tidligere.


Det er lov med en liten pause i eksamenslesingen.
Siterer Quinzel:
Lurer på hva Mr Grallen synes om det.


Jeg likte det veldig godt!
Let the voice of love take you higher
Fallout 4

Foreløpig er det litt kjedelig
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Spiller litt på en FM17-onlinesave med et par kompiser. Vi er henholdsvis United, Arsenal og Tottenham.

Første sesongen tok jeg en "United IRL". Havnet på 5. plass ... men vant Europaligaen. Solgte halve laget og endte opp med i overkant av 1,7 mrd i overgangsbudsjett. Inn kom følgende:

- Gonzalo Higuain
- Marco Verratti
- Ousmane Dembélé
- Alexis Sanchez (byttet mot Memphis Depay, lel).
- Aymeric Laporte
- Juan Bernat
- Serge Aurier

Leder ligaen halvveis i 2. sesong. Rashford har scort mer enn Higuain. No matter. Kjørrrrrrrrrrrrrrrrrr.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Første sesongen tok jeg en "United IRL". Havnet på 5. plass


Noob.

Siterer Glorfindel:
Første sesongen tok jeg en "United IRL". Havnet på 5. plass ... men vant Europaligaen. Solgte halve laget og endte opp med i overkant av 1,7 mrd i overgangsbudsjett. Inn kom følgende:

- Gonzalo Higuain
- Marco Verratti
- Ousmane Dembélé
- Alexis Sanchez (byttet mot Memphis Depay, lel).
- Aymeric Laporte
- Juan Bernat
- Serge Aurier


Omtrent samme jeg forsøkte å hente Varane for i FM14. Fortsatt bitter over at den overgangen strandet som følge av agenten hans.
_____________________

Går i Steep, Saints Row 4 og Rocket League litt om hverandre.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Prøver ut Telltale sitt Batman spill, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke heller kjøpte The Walking Dead sesong 3.
  • 0
Spilte Tera i ca 5 timer i går, med min bedre halvdel.
Har aldri kommet ordentlig inn i MMOs, men nå som jeg faktisk har noen å spille med, kan jeg se hvorfor folk liker det. Level 22 så langt, får se hvor langt vi kommer før vi går lei. Helt ålreit hittil hvertfall. Definitivt et pluss at en kan gjøre det meste med kontroller, i stede for mus/tastatur.
Lagt litt flere timer i Tera, og nå begynner vi å se de svakere sidene av MMOs igjen. Vi fokuserer på historieoppdrag, og det har fungert greit frem til lvl 30, men nå står vi ovenfor utfordringen i det å få historieoppdrag ment for flere spillere.
Det hadde jo vært greit hvis vi kjente tre personer til som spiller, men når vi bare er to, blir vi stående å lure på hva vi skal gjøre.
Det enkleste skulle jo være å invitere fremmede til party, så de kan hjelpe, og samtidig få hjelp. Og det sto flere titalls andre spillere utenfor portalen til startområdet, så det burde ikke være et problem.
Men etter å ha spurt om hjelp i halvannen time, var det ingen som aksepterte eller inviterte oss, selv om de fleste ikke var i et party selv.
Så vi fikk aldri gjort oppdragene, og lurte på om det var enden på visa for karakterene våre. Heldigvis dukket det opp et annet oppdrag i lvl 31, så vi har noe annet å fokusere på.
Håper flerspilleroppdragene holder seg på samme lvl hele tiden, så vi to kan komme tilbake senere og få vite hva som skjer videre, selv om vi ikke får hjelp av noen.
  • 0
Jeg har blitt med noen kamerater i GTA Online igjen. Ganske gøy med sosial spilling, men så mye av det er en eneste lang grind...
Vi vier stadig noen timer til Tera. Ca 25 timer nå, og straks lvl 50, som betyr at jeg har brukt mer tid på, og kommet lenger i Tera enn noe annet MMO jeg har prøvd.
Fant veier utenom de problemene vi støtte på i forrige post, så det snegler seg fremover. Merker at det er repetitivt nå. Nye historier, men stadig de samme oppdragene. Løp hit, samle det, løp dit, drep dem, gjenta. Har ikke noe i mot den typen quests mellom andre ting, men det er alt spillet har å by på, så lenge ingen andre spillere er interessert i å joine.
Tar lang tid mellom hver level nå, så vet ikke hvor mye lenger vi gidder å spille, men da har vi hvertfall lagt en del timer i et MMO, og jeg kan si at jeg ikke hater sjangeren like mye som før.

Ellers jobber jeg meg gjennom diverse spill jeg har kjøpt de siste årene, og enda en håndfull jeg snublet over på Steam salget. Merker at de fleste spill har vanskelig for å holde på interessen min. Er gjerne innom 3-5 forskjellige spill på få timer.
  • 0
Her går det hovedsakelig i Persona 5 for tiden, med litt Sly 2 på Vitaen ved siden av.
Let the voice of love take you higher
Går i The Witcher 3, som jeg nå har begynt å like litt bedre (hjelper litt når jeg ikke dør hele tiden). Til og med ordnet meg noen alrighte gwent-kort.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har det gøy med Crash Bandicoot: Nsane Trilogy.
Kjøpte AC Ezio collection på XO, så begynte på Brotherhood, siden det er min favoritt av de tre.
Ålreit gjensyn, men hadde glemt hvor stivt gameplayet er i forhold til de to-tre siste spillene.
For ikke å snakke om den trege introen.
  • 0
Koste meg et par timer med Final Fantasy VII Remastered, men kommer nok ikke til å spille det jevnlig.

Kjøpt meg min egen spill-PC nå, så snart får jeg begynt ordentlig på Total War: Warhammer!
  • 0
Startet på Sly 1.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Startet på Sly 1.


God serie! 2ern og 3ern tho.. beste barndomsminnene!
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Startet på Sly 1.


Love is in the air! <3
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!