Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Dark Souls, et spill som leder meg gjennom alle stadiene i Kübler-Ross sorgmodellen til jeg ender opp i et slags raseri-nirvana. Mystisk og anspent, og faen som jeg liker det.
Spiller Horizon: Zero Dawn DLCen og Overwatch på PS4, og Cuphead og Overwatch på PC. Good stuff alt sammen. Spiller egentlig også Assassins Creed Origins på PC, men jeg vil se om Ubisoft fikser CPU-problemene før jeg fortsetter.
Let the voice of love take you higher
Vel siden flere kommenterer så har jeg satt meg inn i total war shogun 2. Spilte et par timer tidlige i 2013 , siden da sa det bare stopp, litt fordi jeg slett med å finne ut hva jeg burde bygge og hvilke enheter jeg bør lage og økonimi systemet og sånn, skal det jo sies at jeg brukte litt vel kort tid når jeg prøvde å finne det ut og litt vel lite søk på nettet for se om jeg fikk noe tips.

Nå har jeg nådd 25t + på steam , sist kampanje gikk realtivt dårlig når jeg nådde 45-50% uti der , da hadde jeg problemer så det holdt med økonomi , men også problemer med å holde på baser/byer uten at de ble tatt over , men jeg tok over andre byer, ble veldig sånn at klart jeg å forsvare en by, ble en annen by tatt hvis jeg prøvde å ta noen andre byer.
I tillegg hadde jeg klart å ta to byer ved siden av den ene øyen, så fort jeg tok de to så kom jo cpu-en med et litt storm angrep både, der men også på hver side av fjellet så måtte gi opp de to byene , tenkt fremdeles det gikk greit, de hadde jeg ikke investert mye i og de kunne jeg vel ta tilbake senere hvis jeg klarte å ta over de andre byen ved fjellet gikk jo dårlig når de angrep fra alle kanter i tillegg til at de angrepet byene sør på øyen, der hadde jeg jo så og si ingen som forsvarte, så det ble og gi opp.

Startet på nytt og fikk noen timer til i går , å da har jeg prøvd å lære av feila, har større her før du tar siste basen før Realm divide, lag flere og ikke minst tidligere trading ship, følg litt mer på familie treet , ordne taxes om det kan opp hvis du har sjansen og, lag flere samuraier siden den klanen jeg bruker nå kan både lage bedre men, også mindre upkeep samt andre små ting. Har kommet inn i et lite total war humør igjen. Og fikk både veldig lyst å spill et strategi spill igjen men, ikke minst prøve å fullføre en total war kampanje
  • 0
CoD WWII og Telltale for det meste.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer SirThomas:
Har alltid likt nåtidshistorien i AC, men i Unity og Syndicate så de ut til å droppe den fullstendig. Liker at Origins kaster oss rett inn i historiene til Bayek og Layla uten noen videre introduksjon. En ny Desmond som ikke bryr seg om sin mentale helse, det kan man like.


Eh, vet ikke helt. Klarer ikke å bry meg den døyt om det som skjer på utsiden. Selv under delen som tydeligvis skulle fremstå som noe dramatisk satt jeg der bare og ventet på å få spille som Bayek igjen. Flott at andre liker det, men personlig vil jeg bare ha det som foregår tilbake i tid.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Witcher 3 for alle penga!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Witcher 3 for alle penga!

Speak of ze devil
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Går stort sett i Assassin's Creed Origins. Når jeg bare vil drepe litt tid, fikler jeg med Fate/Grand Order på telefonen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Xnbld Chrncls 2. Mmyes.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Assassin's Creed Origins

Var veldig skeptisk etter de siste skuffelsene, så hadde tenkt til å vente, men så fikk jeg det på salg, og ga det en sjans. Snart ferdig med storyen, og ca 75% av sideaktiviteter nå, og vil nok si at dette er det klart beste spillet i serien. Ikke nødvendigvis historiemessig, men så og si alt annet. Den lekre verdenen og alt som kan oppdages, alle sider av gameplayet, hvordan det føles som man går fra dark souls type utfordring i starten til å ta ting på strak arm med en enkel plan mot slutten.
Herlig!
Spiller det nye kappittelet til DLC-en for Little Nightmares samt Outlast Whistleblower.
Dette blir det nok lite med fra i dag.
Jo, fordi jeg har kjøpt til meg et nytt memory card til gamecube-gaming på Wii. Har også kjøpt StarFox Adventures og Mario Kart Double Dash!! Spilte disse på tidlig 2000-tall men solgte både gamecube og spill for noen år siden grunnet dårlig økonomi.

Har et spørsmål om noen leser dette: kan man veksle mellom et memory card fra wii til gamecube frem og tilbake, eller må det da formateres om?

Jeg hadde et kina-import memory card før som ble korrupt på wii. Nå har jeg Nintendo-linsert memory card.

Takk og god helg til alle.
  • 0
Call of Duty WW2 for det meste. Og litt Infinite Warfare
Rainbow Mushroom
  • 0
Bayonetta 2 på WiiU. Rundet den ferdig forrige uke, og prøver nå på den vanskeligste modusen av spillet. Digger rett og slett det spillet as!
Solidus95
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Rainbow Mushroom
  • 0
Super Mario Odyssey
  • 0
Enda mer Zelda: Breath of the Wild
Rainbow Mushroom
  • 0
Monopoly Nintendo Switch Edition
  • 0
Samme som Akres Zelda: Breath of the wild ,blir bare bedre å bedre , mer og mer morsomt enkelig. Spennende på endingen for hvis den er brukbar så blir det bra.

Har også startet på Bayonetta 2 , det har jeg vurdert å starte en par ganger, nå var rett tidspunkt.
  • 0
Spilt AC: Origins en del de siste dagene. Mangler 2 troféer for platinum, men nå kan det jaggu se ut som en glitch på 1(!) location, muligens hindrer meg i å få det. Har sendt en sinnamail til Ubisoft, men i mellomtiden startet jeg opp God of War III: Remastered for å få ut frustrasjonen...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spiller Persona 5 for tiden. Mitt aller første JRPG, så det er utrolig mye jeg må sette meg inn i. Blir nesten litt overveldet heheh... Tar vel i mot tips! Er nettopp ferdig med første palace.
  • 0
Siterer HopeN:
Spiller Persona 5 for tiden. Mitt aller første JRPG, så det er utrolig mye jeg må sette meg inn i. Blir nesten litt overveldet heheh... Tar vel i mot tips! Er nettopp ferdig med første palace.


Går i det samme her, og er første for meg også. Uansett vant til turn-based combat fra Pokémon, dermed ganske greit så fort jeg kom meg inn i typiske styrker og svakheter.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Går i det samme her, og er første for meg også.


Hva syntes du om spillet så langt?

Syntes selv det er veldig bra til nå, men ikke helt sikker på om det lever opp til hypen enda. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg såvidt har begynt på spillet, egentlig..

Musikken er forøvrig fet!
  • 0
Siterer HopeN:
Hva syntes du om spillet så langt?

Syntes selv det er veldig bra til nå, men ikke helt sikker på om det lever opp til hypen enda. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg såvidt har begynt på spillet, egentlig..

Musikken er forøvrig fet!


Liker det godt, veldig avhengighetsdannende. Det blir bedre etterhvert som man får litt flere på laget, slik at man ikke sitter med skillpoint-mangel etter 15 min. Første palass var veldig seigt sånn sett.

Musikken er bra, men jeg har gått ganske lei den etterhvert.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer HopeN:
Tar vel i mot tips!

Tja det enkelste tipset er vel å ta din tid og ikke rush. Klart øk confidant linksene er bra også og ikke har får mye av samme type personaer Ellers er det bare å ta din tid, det er ikke noe veldig vanskelig spill spesielt ikke i forhold til for eks nr 3 i serien.
  • 0
Tørket støv av Fallout 4 og fortsetter og spille det mens jeg venter på at Monster Hunter World kommer i slutten av Januar. For øyeblikket så fokuserer jeg mest på de forskjellige sidequesta og Nuka Cola World DLC,siden jeg endelig fikk fullført Far Harbor.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!