Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Nådde Kingdom of Tantal i Xenoblade Chronicles 2 her om dagen. Kom dit om natten, og ble høyt imponert over musikken. Så ble det dag...gud bedre.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Er godt i gang med Dragon Quest XI nå, og jeg koser meg veldig mye med det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Kingdom Hearts 1.5 Final Mix

Mens vi venter på RDR2.

Det er så rart, dette. Blandingen mellom Disney og Square Enix, som i korte trekk er lutter og leken uskyld krysset med konsentrert tenåringsangst. Jeg liker veldig godt øyeblikkene mellom Sora, Donald og Goofy. De har sånne koselige slapstick-øyeblikk seg i mellom som gjør dem til spillutgaven av The Three Stooges. Det hele blir bare toneskjærende psykotisk så fort noen JRPG-karakterer som IKKE er Sora blander seg inn, for jeg får inntrykket av at han er den eneste som har evnen til å ha det moro blant dem.
Red Dead Redemption 2. Kun 5-6 timer inn, men dette er snadder folkens. Rockstar er så overlegne. Innfrir til de grader, must for PS4 eiere.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Red Dead Redemption 2

Tok en sjans på tross av enorm skepsis. Noe har vist seg å være vel begrunnet, mens andre ting ikke er så ille som det har hørtes ut.
Først og fremst er dette spillet et sjeldent tilfelle hvor jeg skulle ønske det ikke var open world, eller hvertfall ikke så unødvendig stort. Sliter med det samme som i GTA V. Storyen er ålreit, men utforskning er forferdelig kjedelig, fordi alt man gjør tar hundre år, og det er egentlig ingen grunn til å gjøre noe av det. Alt utenfor oppdrag føles bare som bortkastet tid.
Og det er trist, for i open world spill pleier jeg som regel å suse gjennom storyen og så bruke brorparten av tiden på nettopp utforskning og sideaktiviteter.

Nærmer meg slutten av storyen og den har vært på linje med det forrige spillet så langt, så jeg har det ålreit med den, men jeg tror det er begrenset hvor mye jeg får ut av det i etterkant. Kommer ikke til å gå for 100% denne gangen.
  • 0
Holder på med litt av hvert for tiden.

Spyro: Reignited Trilogy

Er godt i gang med det andre spillet og jeg koser meg med det, men jeg merker godt at det er ganske gammelt spilldesign ute og går.

Dragon Quest 11: Echoes of an Elusive Age

Et ganske standard, men solid JRPG. Det er sjeldent at spill med turbaserte kampsystemer greier å holde på interessen min, men dette har gjort det med glans.

Pokemon Let's Go Eevee

Var ganske skeptisk i forkant, men etter å ha spilt det et par timer så syns jeg at det er et veldig friskt pust for serien. Gleder meg til å fortsette, selv om jeg er redd for at det kommer til å bli veldig lett.

Også spiller jeg også en del Overwatch enda, vanskelig å gå lei der, gitt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Fallout 76

Spilt noen timer med madammen og noen alene, og jeg forstår absolutt all kritikken spillet får. Det føles uferdig, det er ødelagt, og det er begrenset hvor moro det er i lengden.
Frame drops så fort det dukker opp mer enn en fiende på skjermen. Frame drops hvis man er i settlements eller steder med mer enn tre-fire bygg. Frame drops nårman looter. Frame drops når man går i områder med mye trær. Og ikke minst frame drops i menyer.
Heldigvis bare opplevd et krasj så langt, men det var på hovedmenyen når jeg prøvde å invitere min bedre halvdel til spillet før vi i det hele tatt fikk startet, så det sier jo sitt.

Det er helt ålreit å spille sammen, så en kan kikke rundt å bygge litt nå og da, men man får ikke så mye mer ut av spillet. Det er ikke stort med kule hemmeligheter eller loot å finne. Mye scrap og junk, men hittil har det vært mest steder som ikke har noe å by på i det hele tatt.
Løp f.eks. rundt utkanten av hele kartet (som forøvrig er gjerdet inn), og det var ikke en spesielt lønnsom tur. Fant noen telt og hytter med en håndfull junk items, samt en kikkert og en rifle jeg ikke kan bruke før lvl 50. Ellers var det ikke stort å rope hurra for. Også fikk jeg bekreftet at spillområdet "bare" utgjør i underkant av 3/4 av kartet da.

Bethesda har enormt mye arbeid foran seg for å gjøre dette til spillet det burde være. For nå er det litt som Sea of Thieves, ålreit en liten stund, men det er egentlig ingen grunn til å spille det.
Også har dette bøttevis med bugs og glitches da, så det er faktisk hakket mer bedritent enn SoT var ved release.

Skuffende. Satser på at opplevelsen bedrer seg med oppdateringer og mer innhold.
  • 0
Papers, Please.

Hektisk og merkverdig engasjerende hittil.
  • 0
Jobber meg gjennom Uncharted serien. Spilt de tre første før, og jeg liker dem bedre nå noen år senere. Hadde dog klart meg uten de overnaturlige elementene i denne typen spill for en gangs skyld, det blir litt forutsigbart etterhvert. Får se hva de to jeg ikke har spilt tidligere har å by på, men foreløpig liker jeg hvertfall de første spillene bedre enn sist.
  • 0
Sliter litt med å finne noe å sette meg ordentlig ned med akkurat nuh.

Jeg gikk litt tilbake til Dragon Quest XI for å samle noen troféer, men nå gjenstår bare den uungåelige JRPG-grinden jeg ikke vet om jeg orker å gå løs på. Tok noen runder i Modern Warfare Remastered i går, men det spørs nok hvor lenge det varer også. Shadow of War startet jeg på for en stund tilbake, men falt helt av da jeg så hvor klin likt det er forgjengeren.

Testet dog DMC5 demoen i går og det virker ganske kult. Kanskje jeg skal gå for det før Sekiro dukker opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ferdig med Uncharted 1-4, men klarer ikke like Lost Legacy, så sier meg ferdig for nå.
I stede har jeg spilt litt Black Desert Online med madammen. Muligens et MMO jeg kan like, ettersom det føles mer som et hack & slash med MMO elementer. Har ikke trengt å forholde meg til andre spillere så langt, og det virker som jeg ikke trenger det senere heller.
Xbox One versjonen henger ganske langt bak Pc, og den sliter med å kjøre stabilt nå i starten, men jeg liker det så langt. Rimelig sløvt spill, hvor alt går i ditt eget tempo og ikke er spesielt utfordrende, som passer meg bra.
  • 0
Siterer TK Quill:
Ferdig med Uncharted 1-4, men klarer ikke like Lost Legacy, så sier meg ferdig for nå.


Det er ikke like bra, nei. Jeg følte meg aldri like knyttet til Chloe og Nadine som jeg gjorde til Nate, Elena og Sully. Gameplayet er mye av det samme, men kjøringen er ikke så bra at jeg likte å gjøre det så mye som man må i LL.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det er ikke like bra, nei. Jeg følte meg aldri like knyttet til Chloe og Nadine som jeg gjorde til Nate, Elena og Sully. Gameplayet er mye av det samme, men kjøringen er ikke så bra at jeg likte å gjøre det så mye som man må i LL.


Har virkelig ikke sans for Nadine, hverken i 4 eller LL. Hun er en merkverdig kjedelig karakter sammenlignet med de andre. Ikke noe liv.
Kjøringen mellom tårnene er grunnen til at jeg stoppet for nå. Det blir for tregt og repetitivt.
  • 0
Kapittelene etter tårn til tårn levelet er bedre hvis det er noe trøst.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Personlig syns jeg tårn til tårn levelet er et av de beste kapitlene i hele Uncharted-serien. Jeg er egentlig ikke kjempefan av utforsking og sånt, men jeg syns den banen nailet det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Fikk FarCry New Dawn til 249,- allerede, så da slo jeg til. Virker ganske likt som FC5 foreløpig, og det er jo ikke en dårlig ting.
Tror dog storyen vil være hakket svakere (om det er mulig), utifra hva jeg har sett så langt.
  • 0
Sekiro babyyyyy. To timer inne og jeg kjenner allerede hatimpulsene og stadiene av fornektelse. Det er ikke meg det er noe feil med. Det er spillet det er noe galt med.
  • 0
Er i hovedsak 4 spill jeg bruker tiden på nå om dagen;

RDR2 Fantastisk spill, som på min skala var en soleklar 10'er frem til kapittel 6. Deretter ramlet vi ned toø 8, før vi kravlet oss opp til 9 igjen i epilogen. Onlinedelen har mange mangler, og psykopatene som spilte GTAonline blander fortsatt det ville vesten med det lovløse midtøsten og skyter alt som beveger seg.
Digger den åpne verden, og om noe så burde en viss del av kartet ha åpnet seg på et langt tidligere tidspunkt, og de kunne gjerne inkludert en manglende del fra originalspillet.

Civilization Med den siste DLCen har Firaxis klart å blåse litt nytt liv inn serien, men de kunne godt ha utviklet det hele litt mer. Samtidig er fortsatt AIen krampeaktig bedriten. Gjør et lite overtramp så er det ingen som vil ha noe som helst med deg å gjøre de neste 6000 årene.

Fortnite Jeg vil i bunn og grunn si at jeg hater dette spillet dypt og intenst. Jeg suger i det og mestrer overhodet ikke byggeaspektet, har trege reaksjoner og sitter med en konstant følelse av at "alle" andre jukser. Allikevel er det noe som får meg til å komme tilbake dag etter dag. Det sosiale når jeg får noen runder med gutta fra jobben, eller dattera mi, mestringsfølelsen når jeg faktisk vinner en runde, eller bare vinner en shoot-out. Samtidig er PVEdelen "Save the World" overraskende avhengighetsdannende, og slenger både loots og trofeer etter deg.

Assassins Creed: Odyssey Spiller det litt når jeg går lei av de andre spillene, men det er lite som drar meg tilbake hit. Historien fenger liksom ikke, selv om oppskriften er den samme som før - verden er pen, og kontrollene greie - og det hele er en grinders paradis/helvete.
@chubbyviking
  • 0
Plukket opp The Witcher 3 på Ps4 vårsalget. Fullførte det flere ganger på XO i fjor, men jeg har tydeligvis ikke fått nok.
Også blir det litt tid i nyutgaven av Borderlands. Små forandringer, men du verden de hjelper på de små irritasjonsmomentene fra orginalutgivelsen.
  • 0
Days Gone

herregud hva er dette
  • 0
Siterer Kristian:
herregud hva er dette


Velger å tolke dette negativt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Dragon Age Inquisition

Har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har prøvd å komme meg gjennom dette spillet. Først Xbox 360 versjonen, som var horribelt dårlig med absurde lastetider og feil, så Xbox One hvor savene min bestemte seg for å være ødelagt etter nesten 50 timer. Deretter Origin utgaven, som jeg etterhvert glemte at jeg eide, fordi Origin brukes sjeldnere enn myggspray om vinteren. Og sist nå på Ps4, som er en helt ålreit opplevelse, med akseptable lastetider og minimalt med bugs. Syns spillet er i overkant stort, og jeg føler jeg må gjøre ferdig alt i hvert område før jeg fortsetter storyen, så en føler ikke mye fremgang per spilløkt, men det er greit å snegle seg gjennom spillet mellom andre mindre tidkrevende titler.
  • 0
Plants VS Zombies. Prøver å slå rekorden i endless vasebreaking. Lettere sagt enn gjort når den er på 94.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Rage 2

Det har ikke gjort noen modige sprang hittil når det kommer til å fortelle historie, men det spillmekaniske er, i rent akademiske begrep, faen så fett.
  • 0
Siterer Kristian:
Rage 2

Det har ikke gjort noen modige sprang hittil når det kommer til å fortelle historie, men det spillmekaniske er, i rent akademiske begrep, faen så fett.

Nice. Gleder meg til å prøve det.
-Kill -Loot -Return.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!