Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mafia 2


ser ut som dagen idag er dagen for utsendelser. fikk mail fra spaceworld om at min kopi var sendt idag. hvis jeg er virkelig heldig så kan jeg hente det på postkontoret i morra allerede men får det sikkert på torsdag.

men det de fleste trekker på er at man er på oppdrag hele tida. betyr det at deler av byen er stengt eller som på demoen, at når man kommer fram til x'en på kartet så starter en cutscene? is å fall håper jeg på full frihet når alt er gjort..
And now for something completely different:
  • 0
Sendt fra Platekompaniet. I morgen blir det gaming
Fabelaktig!
  • 0
Dere har virkelig noe å se fram til, kommet meg til kapittel 4 nå
  • 0
Syns IGN anmeldelsen var litt rar. Så bare videoanmeldelsen og fikk en følelse av at anmelder trodde spillet skulle vært et sandbox spill som GTA. Samtidig så sier han at han vet det ikke var meningen at spillet skulle være sandbox. Jaha ja...

Jeg får spillet på fredag. Har byttet inn The Orange Box og Lost Planet 2 mot det, og håper jeg blir fornøyd med det. Har aldri prøvd Mafia 1 men demoen til 2ern fikk meg overbevist om at Mafia 2 er et bra spill.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Mafia 2 er i mine øyner et sandbox spill.

http://bildr.no/view/708964 I pwn'ed him
  • 0
Nei, du har rødt rundt skjermen og betyr at du er skada. Du ble eid først.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns IGN anmeldelsen var litt rar. Så bare videoanmeldelsen og fikk en følelse av at anmelder trodde spillet skulle vært et sandbox spill som GTA. Samtidig så sier han at han vet det ikke var meningen at spillet skulle være sandbox. Jaha ja...

Jeg får spillet på fredag. Har byttet inn The Orange Box og Lost Planet 2 mot det, og håper jeg blir fornøyd med det. Har aldri prøvd Mafia 1 men demoen til 2ern fikk meg overbevist om at Mafia 2 er et bra spill.


Helt enig. Mafia 2 er et spill der historien er viktig, men også freeroamingen er helt fabelaktig. Perfekt bilfysikk er nok for meg til å kjøpe det!
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
hele byen er åpen under oppdrag.
har sett en film på youtube der de viser karte
der er det ikke rød flekk som på demoen

så du kan si det som at du er på vei til oppdrag
men tar omveier for ta fri kjøring i byen
tror også at du må gå inn på stedene oppdraget er
så du kjøre forbi uten at oppdagene begynner før du selv vil
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns IGN anmeldelsen var litt rar. Så bare videoanmeldelsen og fikk en følelse av at anmelder trodde spillet skulle vært et sandbox spill som GTA. Samtidig så sier han at han vet det ikke var meningen at spillet skulle være sandbox. Jaha ja...

Jeg får spillet på fredag. Har byttet inn The Orange Box og Lost Planet 2 mot det, og håper jeg blir fornøyd med det. Har aldri prøvd Mafia 1 men demoen til 2ern fikk meg overbevist om at Mafia 2 er et bra spill.



Ja det høres dumt ut, et ikke sandbox spill som alle forventer at det skal være sandbox? Mener altså anmelderene at det haddevært bedre uten en by? At man starter hele tiden der neste mission begynner og f. eks som er vanlig på spill at de ikke lager en hel by, men det ser ut som det, at f. eks bare en riktig vei og rensten av veien er enten stengt av en svært trailer, politi eller veiarbeid?

Lurer virkelig på om anmelderene hadde gitt det bedre? Litt som uncharted 1, bare story og thats it?

Lagt til 2010-08-24 16:57:
Gamespot ga det gansk bra argumenter for å kjøpe det og sa at spillet var bra selvom det var litt kort og ikke så mye å gjøre på freeroamen.
Så at eurogamer ga det 4/10???? Hva faen? Han som anmeldte det var sikkert like full som niko og roman bellic på gata sjanglende.



BTW jeg synes det var gøy å leke meg i demoen, og både skyting og bilkjøring var dritfett!!
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
hele byen er åpen i hele spillet
ingenting som er stengt
og du må hjemme å legge deg for å sove for at spillet skal gå videre


er sånn jeg har oppfatta det
  • 0
Det eneste jeg synes kan virke litt dumt er at spillet går over flere år. Enten så er det bare et oppdrag på 40-tallet, eller så er det veldig lang tid mellom oppdragene. Freeroaming vil bli mulig i 40-talls-oppdragene også, håper jeg.

Noen som vet om man må begynne spillet på nytt ved andre gjennomspilling, eller om man kan velge kapittel og freeroame ut i fra det?
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Jepp, etter du har fullført alt i missionet kan du fritt dra rundt og utforske og "leke" deg som du vil. Eneste måten å komme videre på er ved å gå inn i leiligheten, gå bort til sengen og legge deg ned og sove.


Siterer ROJ123:
Nei, du har rødt rundt skjermen og betyr at du er skada. Du ble eid først.


Mesteparten av livet mista jeg i en "shootout" rett før og han fikk inn ett slag på meg når jeg måtte finne fram "f11" på tastaturet.
  • 0
Men, for meg så er det viktigste karakterer og historie. Så om det er sandbox eller ikke bryr meg ikke i det heletatt. Zyrocz, du har spillt spillet endel nå ikke sant? Er stemmeskuespill og slikt bra? Bra karakterer og en god story?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skal låne spillet til PC hos en venn noen dager etter lansering
  • 0
Siterer Zyrocz:
Jepp, etter du har fullført alt i missionet kan du fritt dra rundt og utforske og "leke" deg som du vil. Eneste måten å komme videre på er ved å gå inn i leiligheten, gå bort til sengen og legge deg ned og sove.


Citerer ROJ123:Nei, du har rødt rundt skjermen og betyr at du er skada. Du ble eid først.

Mesteparten av livet mista jeg i en "shootout" rett før og han fikk inn ett slag på meg når jeg måtte finne fram "f11" på tastaturet.


kan man besteme hvor man skal ha sin egen leilughet/hus
har sett at vito har vforskjelige steder han bor
veit du kan på hos joe og din egen familiie
men kan ha egen sted og bo og?

tall me about it?
  • 0
Virker som mesteparten har bestilt spillet på PC syns jeg, hmm.. Jaja, jeg angrer egentlig ikke, bryr meg fint lite om gress og de andre små bagatellene.. Forhåndsbestilte det på PS3. Bonus Edition, klarer meg nok fint me det
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
xbox 360 her
  • 0
Siterer 9dazyh:
kan man besteme hvor man skal ha sin egen leilughet/hus
har sett at vito har vforskjelige steder han bor
veit du kan på hos joe og din egen familiie
men kan ha egen sted og bo og?

tall me about it?


Jeg tror ikke man får selv kjøpe leiligheter/hus. Man får et nye bosted utover i spillet.

Siterer Crazy Kraken:
Men, for meg så er det viktigste karakterer og historie. Så om det er sandbox eller ikke bryr meg ikke i det heletatt. Zyrocz, du har spillt spillet endel nå ikke sant? Er stemmeskuespill og slikt bra? Bra karakterer og en god story?


Jeg synes stemmeskuespillet, litt usynk. enkelte plasser da, og karakterene er gode, selv synest jeg den er litt treg i starten, men den virker ganske solid.
Eneste som jeg har misforstått med spillet er at jeg trodde det ville være et stort (GTA stort) "free roam" spill, men det virker som utviklerne har fokusert på at alt skal hende i en by og de har en litt mer lineær historie. Selv synest jeg 2K er "tilgitt" for et litt mer avlukket sandkassespill fordi byen ser ganske annerledes ut når det er vinter og sommer.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Jepp, etter du har fullført alt i missionet kan du fritt dra rundt og utforske og "leke" deg som du vil. Eneste måten å komme videre på er ved å gå inn i leiligheten, gå bort til sengen og legge deg ned og sove.


Yess! Det vil da si at ved å sove, begynner du på neste kapittel? Kan man freeroame på starten av kapitler, eller må man spille gjennom hele for å kunne leke seg? Kan man da eventuelt velge deler av kapitler? Hvordan fungerer pengesystemet og oppgraderinger av biler? Hvis du oppgarder noe helt i slutten av spillet og spiller et tidligere kapittel, er da oppgraderingene og våpen/penger/biler også tilgjengelige da? Kan man freeroame på hvert eneste kapittel, også på 40-tallet? Hvordan fikk du takk i spillet?

Sorry for mange spørsmål, men det er praktisk med en kar som praksiserer i skrivende stund!
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Nordic Bonus Edition av PS3 skal være den som ha flest nedlastbar innhold ;)
Det skal være hele 4 stk. nedlastbar innhold til slutt for MAFIA II av Playstation 3 eiere

- Mad Man Pack: Alle konsoller, og begge utgavene (Nordic Bonus Edition og Collectors Edition)

- War Hero Pack: Alle konsoller, men kommer bare kun i (Nordic Bonus Edition)

- The Betrayal of Jimmy Pack: PS3 Eksklusiv, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)

- Jimmy's Vendetta Pack: Alle konsoller, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)
You can kill a Turk but you can`t defeat him.
  • 0
Siterer Turkish Mafia:
Nordic Bonus Edition av PS3 skal være den som ha flest nedlastbar innhold ;)
Det skal være hele 4 stk. nedlastbar innhold til slutt for MAFIA II av Playstation 3 eiere

- Mad Man Pack: Alle konsoller, og begge utgavene (Nordic Bonus Edition og Collectors Edition)

- War Hero Pack: Alle konsoller, men kommer bare kun i (Nordic Bonus Edition)

- The Betrayal of Jimmy Pack: PS3 Eksklusiv, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)

- Jimmy's Vendetta Pack: Alle konsoller, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)




Tror nok collectors får the batrail i og med at alle som kjøper mafia 2 nytt får the betrail.
Og tror ikke jimmis vendetta er med? Den skal visst komme senere, tror jeg altså
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
Siterer kris2ffer:
Citerer Zyrocz:Jepp, etter du har fullført alt i missionet kan du fritt dra rundt og utforske og "leke" deg som du vil. Eneste måten å komme videre på er ved å gå inn i leiligheten, gå bort til sengen og legge deg ned og sove.

Yess! Det vil da si at ved å sove, begynner du på neste kapittel? Kan man freeroame på starten av kapitler, eller må man spille gjennom hele for å kunne leke seg? Kan man da eventuelt velge deler av kapitler? Hvordan fungerer pengesystemet og oppgraderinger av biler? Hvis du oppgarder noe helt i slutten av spillet og spiller et tidligere kapittel, er da oppgraderingene og våpen/penger/biler også tilgjengelige da? Kan man freeroame på hvert eneste kapittel, også på 40-tallet? Hvordan fikk du takk i spillet?

Sorry for mange spørsmål, men det er praktisk med en kar som praksiserer i skrivende stund!


slapp av litt a man.
du finner det ut om noen dager

og foresten tror jeg du kan freeroame når du selv vil
bare at du er midt i et oppdrag du ikke trenger og kjøre til om du bare vil kjøre rundt
  • 0
Siterer 9dazyh:
slapp av litt a man.

"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Man er jo ivrig 9dayzh, nå som zyrocz har fått skal han bli spurt til han tar selvmord
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
han har sikkert dratt til pirat bukta
lasta det ned
så det var der istad
men gidder ikke laste det ned
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!