Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Trophies


#39 - Assassin's Creed: Broterhood (Remastered)

Takk høyere makter for at de har fjernet onlinetroféene i dette spillet. Da er det overkommelig, selv om det også er en uhyre langdryg affære. Collectibles-gallore med 144 kister, 101 flagg, 10 fjær og et hav av sideoppdrag hvor det noe klønete kontrollsystemet virkelig skinner som best...
Allikevel merkverdig hvor tilfredstillende det er å huke av det ene symbolet etter det andre, men i lengden kan man begynne å lure på hvorfor i all verden man gidder.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
#39 - Assassin's Creed: Broterhood (Remastered)

Takk høyere makter for at de har fjernet onlinetroféene i dette spillet. Da er det overkommelig, selv om det også er en uhyre langdryg affære. Collectibles-gallore med 144 kister, 101 flagg, 10 fjær og et hav av sideoppdrag hvor det noe klønete kontrollsystemet virkelig skinner som best...
Allikevel merkverdig hvor tilfredstillende det er å huke av det ene symbolet etter det andre, men i lengden kan man begynne å lure på hvorfor i all verden man gidder.


Grætz. Personlig fant jeg det siste oppdraget i da Vinci-DLCen mest irriterende.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Crash: Team Racing Nitro-Fueled

Faen så mye frustrasjon, men gud så tilfredsstillende, et platina jeg er stolt over og ha fått. Nå legger jeg dette spillet dødt ei stund...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
#26 Bioshock 2

Manglet et par trofeer, dermed tok jeg en sjarmøretappe på veldig enkel vansklighetsgrad.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Sniper Elite 4

Angrer på at jeg gadd midtveis, men nå er det gjort. Lenge siden jeg har plata at spill jeg ikke har likt skikkelig godt. Og det blir nok ei stund til neste for å si det sånn.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
#40 - Resident Evil 2

Jeg visste spillet var bra, men trodde ikke det skulle falle så godt i smak som det gjorde, med tanke på at dette ikke akkurat er favorittsjangeren. Men dette var litt av noen saker. Deilig, guffen stemning hele veien, flott leveldesign og også underholdende gameplay. Ble litt ensformig å spille gjennom 5-6 ganger, men det kan jeg delvis skylde på meg selv, for et par av troféene kunne vært fullt mulig å kombinere med litt bedre planlegging. Jevnt over overkommelig troféjakt, selv om mangelen på 1 collectible, samt 4th survivor-moden, fikk meg litt på tilt.

#41 - GRIS

Et spill jeg bare satt og ventet på skulle dukke opp på PS4. Den visuelle stilen må være i toppsjiktet for hva som er mulig å finne i et videospill, lydsporet er fantastisk og spillet har også et helt ålreit gameplay. Tematikken i spillet er nok også noe som svært mange vil kjenne seg igjen i. Magisk opplevelse og veldig enkel platinum, da chapter select gjør at du kan gå tilbake å hente det du eventuelt skulle gå glipp av.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
#42 - Celeste

Dette spillet må vel være fysisk umulig å fullføre 100% uten bruk av "assist-mode".
B og C-sidene til hvert kapittel får jo selv de verste banene i Rayman Origins/Legends til å se lette ut. Og det teite minispillet du også er nødt til å gjennomføre. Blæ.
Spillet som helhet er top notch, tho.

#43 - Concrete Genie

Et sjarmerende og kort, lite eventyr. Plankekjøring hele veien, med bare noen få collectibles å hente etter slutten, men det er et ganske kjekt spill. Veldig samfunnsaktuell historie og kreativt gameplay.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
I det siste har jeg tatt Trover Saves the Universe, Assassin's Creed Odyssey, Concrete Genie, Death Stranding, Call of Duty: Modern Warfare, What Remains of Edith Finch (100 %), Ratchet & Clank, Telltales Game of Thrones og Telltales Batman.

Bare å spørre om dere har spørsmål angående noen av dem.
  • 0
Jeg tok Platium til Death Stranding og The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

Nå har 174 platiumer, neste platium skal bli Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy.
  • 0
70. Nioh
En ren fornøyelse.

71. Bloodborne

Enda renere fornøyelse.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Blitt en stund siden jeg oppdaterte her ser jeg.

#62 - Tomb Raider: Definitive Edition

Grusom multiplayer, middelmådig gameplay, grusom historie. Noe av det mest oppskrytte dritet jeg har spilt.

#63 - Call Of Duty Modern Warfare (2019)

Særdeles pent spill, og teknisk veldig polert. Historien var helt ok, føltes dessverre ikke som at den noen gang virkelig tok av. Ventet på øyeblikket da den virkelig skulle ta av, slik den gjorde i originale MW og MW2, men det skjedde liksom aldri. Platinumet var derimot særdeles enkelt.

#64 - Crysis

PS3-versjonen var ikke akkurat stort å skrive hjem om. Ser forjævlig ut, og har tidvis en FPS på 5. Optimalisering fra helvete.

#65 - Tekken 7

Fighting-spill er virkelig ikke min greie.

#66 - Persona 5

Fornøyelse å spille det her igjen, selv om jeg løst fulgte en guide for å rekke alt. Et passende trofé nummer 4500.

#67 - Far Cry 3 Classic Edition

Av alle remasters jeg har spilt, er det her trolig den lateste av de alle. De har lagt null energi inn i å gjøre det bedre visuelt, eller for å forbedre gameplay. Jeg syntes ikke at det levde opp til hypen da det var nytt, og jeg kan ikke si at jeg har endret mening. Andre øya er så bortkastet tid at jeg ikke skjønner hvorfor de gadd.

#68 - Untitled Goose Game

HONK

#69 - Mr. Massagy

Nice. Passende skittent horeplatina for nummer 69. Første og siste av den typen for min del.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
#44 - Star Wars Jedi: Fallen Order

Et veldig typisk action-adventure spill, med påfølgende typiske troféer. En grei miks av combat, exploration og collectibles. Et ganske bra spill generelt sett, så troféjakten føltes stort sett veldig naturlig og givende. Eneste unntak er nok at jeg startet litt vel sent med å samle ting på hver planet, i tillegg til at kartet også kan være ganske rotete. Så det ble en del backtracking, hvor det spesielt var én planet jeg fikk oppi halsen til slutt...

#45 - Untitled Goose Game

Et kort og artig spill som handler om å være drittsekk.
Grei skuring ellers, hvor noe kronglete kontroller og RNG er det eneste som spiller inn.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
#46 - The Last Guardian

Kanskje det beste eksemplet jeg har sett på et absolutt strålende spill, med en helt forferdelig troféliste.

Eksempelvis:

- Du må få med deg alle "hintene" i spillet. De er det 95 av, noen dukker opp av seg selv, men mange er du nødt til å stå rolig på et sted i flere minutter for å aktivere.

- Du må "fjerne alle spydene fra Trico så fort som mulig". Det er umulig å vite hva tidsfristen er og tidvis ganske vanskelig å se om han har blitt truffet av et spyd.

- Du må spille gjennom spillet på under 5 timer og også én gang uten å dø.

- Du må fôre Trico med alle tønnene i spillet. Det er 48 stykker, hvor mange er gjemt på klønete steder. Det må du i tillegg gjøre to ganger, altså 96 tønner totalt.

- Du må "catch Trico in the act", nærmere bestemt sniktitte på at han gjør fra seg.
En hendelse som også er helt tilfeldig og umulig å vite når skal skje. Heldigvis dukket det opp ganske tidlig i spillet for meg.

- Du må "henge på ryggen" til en av rustningene i spillet i 30 sekunder. Nokså overkommelig i forhold til nevnte troféer, men samtidig smått frustrerende når både kontrollene og kameraet ikke flyter like godt bestandig.

Resten er derimot grei skuring og som nevnt er spillet generelt meget bra. Flott fortalt historie om vennskapet mellom to enkle, men svært velfungerende rollefigurer, den typiske, melankolske stemningen man finner i Ueda sine spill, imponerende verdensbygging og utsøkt musikk. Kult spill å ha i samlingen og relativt sjelden plat. Det overtok i hvert fall plassen som mitt sjeldneste platinum og for så vidt også trofé generelt.

#47 - Doom (2016)

Underholdende FPS-kaos, selv for en som er lei hele FPS-sjangeren.
Småtypisk troféjakt med collectibles, samt noe combat og storyrelatert. Lite av det som er særlig vanskelig, kanskje med unntak av første oppdrag på Ultra Nightmare hvor du nær sagt blir "one-shotted".

#48 - Donut County

Et kort og festlig indiespill hvor du styrer et hull i bakken og målet er å svelge alt du ser. Enkle troféer du nesten kan gjøre i blinde.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Her går det unna Gunnar.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Roter rundt for å mekke plat i dark souls 3 for tida. Gruer meg fryktelig til den siste grinden.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
#101 - Sekiro: Shadows Die Twice

Ganske greit, ettersom at jeg allerede har rundet det før på PC, men et par av de bossene jeg ikke hadde tatt før ga meg litt problemet. Eneste irriterende var skill point-grindingen på slutten.
Let the voice of love take you higher
  • 0
#49 - Hellblade: Senua's Sacrifice

Straightforward spill som regelrett gir deg alle troféer med unntak av ett. Og det siste (finne alle runesteinene) er ikke særlig vanskelig på gjennomføre det heller.
Ganske god opplevelse generelt også. Kanskje litt mindre "spill" enn man er vant til, men narrativen gjør opp for det.

#50 - Ico

Denne klassikeren har den enkleste trofélisten blant sine slektninger, med unntak av speedrunnen. Der både Shadow of the Colossus og The Last Guardian kan gjennomføres i nokså behagelig tempo og fortsatt la deg ha tid til gode, er fristen i Ico på 2 timer, noe som gir rom til å gjøre ytterst få feil. Savepunkter er bare på spesifikke steder i spillet og enkelte områder kan virkelig bidra til mye frustrasjon. Trodde lenge at dette var et prosjekt jeg måtte se meg nødt til å droppe, men jeg kom meg gjennom. Nå har jeg plattet alle 3 mesterverkene til Ueda og det er digg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
På tide med en oppdatering for meg også.

#70 - The Sims 4

Fikk det av PS Plus, og med hjelp fra noen ferdiglagde familier tok det bare noen få timer for å ordne platina. Begredelig kvalitet, så om du virkelig vil spille Sims, hold deg til pc.

#71 - Madden 20

Igrunn ikke spesielt vanskelig, men tok litt tid. Kunne riktignok ha gjort det veldig kjapt om det var målet.

#72 - AO Tennis

Grindy som faen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Hva dere sliter dere igjennom for disse platsa...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Hold my beer.

#73 - Killzone Shadow Fall

Her ble det særdeles mye grinding mot bots for multiplayer-trofeene. Heldigvis skaffet det meg mitt sjeldneste trofé så langt.

https://psnprofiles.com/trophy/2237-killzone-shadow-fall/1-hero
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
#69 - Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered
Ganske lett platinum hvor de aller fleste trofeer nok vil komme naturlig.

#70 - Nioh 2
Enda et lett platinum, men her må det en del flaks til for å gjøre det unna raskt siden et par av trofeene handler om loot du får.

Begge to ganske underholdende vil jeg si, noe som er en selvfølge i min bok siden jeg ikke er en "skikkelig Trophy Hunter" som er villig til å spille noe jeg ikke liker særlig godt over lang tid. Skyldes litt at jobben krever jeg at jeg kan dele meninger om de aller fleste nye spill også
#102 - Persona 4: Dancing All Night

Utrolig lett platina som var artig å ta siden soundtracket bare består av bangere. Det var litt ork å grinde penger på slutten for å kjøpe alt, da.

#103 - Rayman Origins

Jobber for tiden med evighetsgrinden som er platinaet i Rayman Legends, så fant ut at jeg kunne gjøre meg ferdig med platinaet i Rayman Origins. Et par av time trialsene var ganske vanskelige, men utenom det var det grei skuring.

#104 - Resident Evil 3 (2020)

Dette er veldig lett bare man får låst opp infinite rocket launcher: Det krever en del gjennomspillinger da, jeg brukte 6.
Let the voice of love take you higher
Gratulerer til begge to.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Here I go again on my own, going down the only road I've ever known.

#74 - Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered

The pit på 19.7 sekunder. For noe drit. Klokket inn til 19.25 etter alt for mange forsøk. Veteran var mest seigt i oppdraget Takedown, som forventet. Koselig å spille det igjen etter så lang tid. Husket til og med hvor noe av intel-collectiblene var.

#75 - Red Dead Redemption 2

Men her kommer langtidsprosjektet mitt. Fabelaktig spill, men fy så mye arbeid for å platte det. Ble rett under 250 timer totalt, men foruten noen irriterende dyr så var det stort sett en fornøyelse å platte det. Passende som nummer 75 synes jeg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
#51 - Assassin's Creed: Revelations

Siden PS4-utgaven har kuttet onlinedelen, var dette en rimelig enkel affære. De helt vanlige "100-synch alle oppdrag", "samle x-antall det og det", samt et og annet combat-trofé. Småkjedelig å levle opp snikmordere til maksnivå, samt at nåtidsdelen fortsatt er et eneste stort gjesp.

#52 - Assassin's Creed III: Remastered

Selve spillet AC III var faktisk ikke fullt så ille som jeg mente å huske (bortsett fra at Connor fremdeles er seriens dølleste hovedperson). Men denne trofélisten da... for en langdryg affære. Det er de gjennomgånde trofeene som går igjen i samtlige spill i denne serien, men her bestemte en eller annen festlig person seg for at du også skal samle absolutt alt. 100% alle hovedoppdrag, alle sideoppdrag, alle utfordringer, samle alt som kryper og går. Skal ikke røre det spillet igjen så lenge jeg lever.

# 53 - Final Fantasy VII: Remake

Dette var også noe som tok godt med tid, rundt 80 timer tenker jeg. Men i motsetning til de to nevnte spillene, var dette en fortreffelig affære. Jeg digget så og si alt med dette spillet og combaten gikk jeg aldri lei. Hard-mode var litt utfordrende på enkelte bosser, men stort sett plankekjøring så for du kom opp i 50 og sørget for riktig bruk av materia. Det kjedeligste var å måtte spille gjennom enkelte kapitler flere ganger, men heller ikke det var i nærheten av det verste jeg har gjort når det kommer til troféjakt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!