Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Solid Snake vs Master Chief


Dette er ganske enkelt. Her føler jeg at vi må komme fram til hvilken av disse to karakterene som er best. Fikk ideen fra en side som heter factpile og en diskusjon mellom RDB og The Heretic på verste spillfigurer(Snake og MC var ikke nominert til disse bare så det er sagt).
Dette er ingen konsollkrig, men bare en enkel sjekk om hvem som er den beste fighteren i spillverdenen. Dette er jo da 2 veldig "spilte" karakterer. Selv har jeg bare spilt MGS-serien og testa Halo av og til. Men jeg skal ikke starte diskusjonen ennå.

De har begge noen sterke sider, og sikkert noen svake som andre personer kan nevne. Men nå tar jeg med in-game positiviteter(noe av dette er hentet fra factpile):

Solid Snake(Big Boss)
- Geniale nærkontakt egenskaper (CQC combat, laget av han og The Boss)
- God våpenhandling
- Kommunikasjonsekspert
- Snike-ekspert
- Rask tenker
- Fet stemme og badass personlighet
- Fet uniform
(Hvis dere har flere punkter er det bare å skrive dem ned)

Master Chief
-Forskjellige våpen egenskaper
-Regenererende skjold
-Han kan kjøre mange forskjellige kjøretøy
- Lone wolf mentalitet
- Fet rustning
- Genetisk forandret menneske
(Trenger flere punkter her fra Halo-fans)

Det er klart hva jeg støtter, men dere skal få starte opp diskusjonen, det er jo lenge siden det har vært serriøse spilldiskusjoner her og det er på tide.
Unngå å trekke inn noe som helst om konsollene, DETTE SKAL IKKE VÆRE EN FANBOY KRIG!!!

Da er det bare å starte og håper dere liker tanken bak dette og kom med gode argumenter og flere punkter!
Dere burde helst begrunne hva dere mener gjør den ene bedre enn den andre.
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
Denne tråden er bortkasta!
My Brain...
  • 0
Siterer Jacsterd:
Denne tråden er bortkasta!
Hvorfor er den det?
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
  • RDB
  • RDB
Beklager, men fra min side er den "diskusjonen" bare tull. Jeg så mer på det som en pissekonkurranse enn som noe skikkelig.
  • 0
liker Master chief bedre enn Snake. fordi:
-Jeg har spilt mest Halo
-Jeg har bare såvidt testa MGS-serien, og da var det MGS4 jeg testa

og TBH, en fyr så gammel og skrøpelig passer dårlig inn i et action-spill...litt av actionen blir borte når man annenhvert minutt må ta seg en pause for å passe på at ikke hoftebenet ryker!

MEN, jeg kan tenke meg at jeg vil like de andre MGS-spillene når/hvis jeg spiller de!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Solid Snake er ikke Big Boss men klonet av Big Boss. Selv om han har kunnskapen CQC.
xO
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Caveman:
og TBH, en fyr så gammel og skrøpelig passer dårlig inn i et action-spill...litt av actionen blir borte når man annenhvert minutt må ta seg en pause for å passe på at ikke hoftebenet ryker!

For meg styrker det den tragiske stemningen rundt snake. Han er gammel (ikke egentlig) og skrøpelig, og man vil så og si ta godt vare på ham. Uansett så påvirker ikke hans alder gameplayet på noen måte. (Han bruker en drakt som styrker musklene hans). Dessuten er det bare i MGS4 at han er gammel.
Det er ikke ett argument for at Snake er bedre. Følte likevel bare at jeg burde si det.

Siterer Jacsterd:
Denne tråden er bortkasta!

Enig.
  • 0
RDB og Jacsterd:

Hobbymodzzz

Men ontopic:
Hvis MasterChief hadde en spartan laser hadde Snake sittet fint i det, og jeg tror Chiefen er også overlegen i Hand to Hand combat.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Pouge:
RDB og Jacsterd:

Hobbymodzzz

Det jeg gjorde var bare å uttrykke min mening. Det er ikke hobbymodding.

Siterer Pouge:
Chiefen er også overlegen i Hand to Hand combat.

Ikke faen.
  • 0
Du, Solid er bare et menneske, Master Chief er genetisk manipulert + uovervinnelig drakt.

Det er som å putte en maur mot en sumobryter
  • 0
Sist jeg spilte Halo (Som er lenge siden), så kan jeg ikke huske at Master Chief var noen ekspert i hand to hand combat. Eneste han kan på det feltet er å slå med en rifle. *Wow!*

Solid Snake kunne ha knertet Master Chief lett som bare det, om de hadde tatt en Hand to hand duel. Basta.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Snake har tatt knekken på folk som er vannvittig mye heftigere og smartere enn master chief, for å nevne noen; Vulcan Raven, Vamp, Crysing Wolf, Psycko Mantis mm. Han er en old school badass soldat som ikke bør nevnes i sammeheng med Master Chief. Min mening anywayz

Siterer Caveman:
og TBH, en fyr så gammel og skrøpelig passer dårlig inn i et action-spill...litt av actionen blir borte når man annenhvert minutt må ta seg en pause for å passe på at ikke hoftebenet ryker!


Det er det som er så flott med Mgs spillene, samme hva, så går plott og følelsen for karakterer foran alt annet. Imotsetning til andre spill der steriotypiske og ikke minst kjedelige karakterer er i sentrum bare for å skape den "jeg er uovervinnelig" typen gameplay. Snake er badass på sin egen måte, ved å bruke kløkkt, en helsikkes god kampforståele samt CqC .

Siterer Pouge:
Du, Solid er bare et menneske, Master Chief er genetisk manipulert + uovervinnelig drakt.


Snake er en forbedret klone av biig boss, trenger ikke si mer
  • 0
Hentet fra Wikipedia.no

"Master Chief er i Halo 2-spillet, 2,13 meter høy og veier ett halvt tonn med fullt panser"

Tror ikke et dødelig slag i solarplexusen eller et leggspark fra Solid Snake vil legge noe som en liten skramme på Chiefen
  • 0
Fuck that shit!

Både Master Chief og Solid Snake hadde blitt tråkket på av Mikke Mus!
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Siterer Pouge:
Hentet fra Wikipedia.no

"Master Chief er i Halo 2-spillet, 2,13 meter høy og veier ett halvt tonn med fullt panser"

Tror ikke et dødelig slag i solarplexusen eller et leggspark fra Solid Snake vil legge noe som en liten skramme på Chiefen


Vulcan Raven var på den størrelsen, i tillegg satt han i en Abraham tanks, vi vet alle hvordan det endte med han
  • 0
  • RDB
  • RDB
MGS4-SPOILERS I DETTE INNLEGG

Enig med kneipen. MGS gir Snake svakheter, og gjør ham troverdig. Han klarer ikke engang skyte seg selv, når han vet at han må gjøre det. Master Chief er badass, joa. Men det er alt. Solid Snake er kompleks og godt igjennomført. Kanskje den best igjennomførte personen i ett spill noensinne.

Og Solid Snake "har" mer enn Snake. Master Chief har en drakt, og er "kul på alle måter". Solid Snake har pannebånd, er kjederøyker, har Kurt Russel-hårsveis, grumsette stemme og kule snikedrakter

Men MGS selger på plot og character-development. Halo selger på action. (Historiemessig, altså.)

Siterer kneipen:
Vulcan Raven var på den størrelsen, i tillegg satt han i en Abraham tanks, vi vet alle hvordan det endte med han

I andre omgang brukte han jo en minigun. Gikk ikke stort bedre, da heller
  • 0
Hvorfor skal man være kompleks?
Hvorfor ikke bare få jobben gjort?

Siterer kneipen:
Citerer Pouge:Hentet fra Wikipedia.no

"Master Chief er i Halo 2-spillet, 2,13 meter høy og veier ett halvt tonn med fullt panser"

Tror ikke et dødelig slag i solarplexusen eller et leggspark fra Solid Snake vil legge noe som en liten skramme på Chiefen

Vulcan Raven var på den størrelsen, i tillegg satt han i en Abraham tanks, vi vet alle hvordan det endte med han


Master Chief har arbeidet med litt større oppgaver:

http://gamernode.com/upload/Halo%203%20review/mongoosevssc
orpsmall1190544021.jpg
  • 0
  • RDB
  • RDB
Gjør ham sympatisk. Man bryr seg faktisk om personen man spiller som. Og med ett så character-drevet plot så hjelper det mye.

Siterer Pouge:
Master Chief har arbeidet med litt større oppgaver:

http://gamernode.com/upload/Halo%203%20review/mongoosevssc
orpsmall1190544021.jpg

Master Chief løser alt med ammunisjon. Snake kombinerer ammunisjon med vittighet. Mye mer inspirerende.
  • 0
Men dette handler ikke om hvem som spiller dem, men om karakterene i seg selv. Under Chiefen sitt panser kan det sitte en minst lite kompleks figur som Snake

Siterer RDB:
Citerer Pouge:Master Chief har arbeidet med litt større oppgaver:

http://gamernode.com/upload/Halo%203%20review/mongoosevssc
orpsmall1190544021.jpg
Master Chief løser alt med ammunisjon. Snake kombinerer ammunisjon med vittighet. Mye mer inspirerende.


Master Chief samarbeider med andre istedenfor å gå alene. Tror det går under vittighet.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Men det får vi aldri se. Han er bare nok en Super Space Marine. Det eneste han har som er minnesverdig er utseendet. Og ikke engang det er noe multidimensjonelt. Den eneste grunnen til at han er så populær er fordi han er hovedrollen i Microsoft sine flaggskip-spill.

Siterer Pouge:
Master Chief samarbeider med andre istedenfor å gå alene. Tror det går under vittighet.

Nei, det går ikke under vittighet.
Og Solid Snake sammarbeider òg med andre i flere tillefeller. Han har forresten ofte komplekse forhold med disse folkene.
  • 0
Siterer Pouge:
Hvorfor skal man være kompleks?
Hvorfor ikke bare få jobben gjort?


Snake får da jobben gjort, men bare mye mer stilfyllt enn alle andre. Man er mye mer badass om en tar å sniker seg bak en fyr, gir han et lite støtt så han slokner, for så å gå videre for å ikke skape mistanke, enn om man pepprer kuler i hytt og pine for så å håpe på at blyet finner sin rette veg.
  • 0
Siterer Pouge:
Men dette handler ikke om hvem som spiller dem, men om karakterene i seg selv. Under Chiefen sitt panser kan det sitte en minst lite kompleks figur som Snake


Kanskje det. Men det jeg har spilt av Halo, så oppdager jeg null personlighet. Vel bortsett fra at han liker en datamaskin, noe som tyder på at han er en nerd med røykstemme. Haha. Vel kanskje ikke. Men Solid Snake er personligheten selv når det gjelder spillfigurer.

Siterer Jacsterd:
Denne tråden er bortkasta!


Ser ut til at det har endret seg. Nå har det blitt litt diskusjon her, endelig!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer RDB:
Men det får vi aldri se. Han er bare nok en Super Space Marine.


Og Solid Snake er nok bare "en super soldat"?

Siterer RDB:
Den eneste grunnen til at han er så populær er fordi han er hovedrollen i Microsoft sine flaggskip-spill.


Og det er ikke Solid Snake for Sony? Det er jo en grunn til at ble populær.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Pouge:
Og Solid Snake er nok bare "en super soldat"?

Feil. Snake er ikke super i det hele tatt. Veldig menneskelig, faktisk. Spill hvilket som helst MGS-spill så forstår du.

Siterer Pouge:
Og det er ikke Solid Snake for Sony? Det er jo en grunn til at ble populær.

Feil igjen. MGS1 var aldri noe som helst flaggskip. Og det ble populært fordi gameplayet, historien og characterene er bra. Og utviklerne er ikke knyttet til Sony på noen som helst måte. MGS-spill har blitt utgitt til både Nintendo og Microsoft-konsoller.

Lagt til 2008-08-01 14:23:
Siterer dark samus nemesis:
Ser ut til at det har endret seg. Nå har det blitt litt diskusjon her, endelig!

Jeg syntes egentlig at tråden er fortsatt er bortkastet, og jeg mener denne diskusjonen egentlig er bare teit.
  • 0
Nå vet ikke jeg helt hva et flaggspill innebærer, men med litt logikk vet man at det er en konsoll sin mest prioriterte spill, som MGS4 helt sikkert er for Sony.

Siterer RDB:
Citerer dark samus nemesis er ut til at det har endret seg. Nå har det blitt litt diskusjon her, endelig!
Jeg syntes egentlig at tråden er fortsatt er bortkastet, og jeg mener denne diskusjonen egentlig er bare teit.


Du er virkelig sta? 50% av trådene her på GR trengs null av de små grå for å skrive et innlegg i.
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Stengt på ordre fra Kengro. Tråden er en VS-tråd. Suppeelsker.