Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~


  • Zook
  • Zook
Siterer Tommy Kvaernerud:
Siterer meg selv fra forrige side:

Frost dragon er i lvl 30, normale og blood dragons er i 10 og 20, så det er nok derfor de er litt mer utfordrende.


Ja, er nok jeg som tåler lite is siden jeg er Dark Elf.
You're sleeping over, right?
  • 0
Er det lurest å slette save files rett i spillet, eller går det greit å slett dem ifra Dokumenter? Må bare være sikker på at mine 50 timer ikke går i dass pga. korrupte saves.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg er ambivalent i forhold til kjøp av Skyrim. Slik jeg har forstått spillet vil jeg like sandkasse-aspektet ved spillet, friheten og utforskningsmulighetene dette innebærer. På den andre siden har jeg en sperre når det gjelder Skyrim; jeg kan ikke fordra kjedelig slåssing hvor skills ikke spiller noen spesiell rolle, og jeg er redd for at Skyrim kommer til å virke nedstemmende ved at hele Skyrim-universet er sjeleløst. Dreper du en drage foran en innbygger, for så snakker med hun/han vil personen begynne å snakke om været eller noe helt annet. Dessuten har alle karakterene i spillet lik kroppsfasong.

Hva synes dere? Hva er de største MINUSENE og hva er det største PLUSSENE ved Skyrim?
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Siterer ES:
Jeg er ambivalent i forhold til kjøp av Skyrim. Slik jeg har forstått spillet vil jeg like sandkasse-aspektet ved spillet, friheten og utforskningsmulighetene dette innebærer. På den andre siden har jeg en sperre når det gjelder Skyrim; jeg kan ikke fordra kjedelig slåssing hvor skills ikke spiller noen spesiell rolle, og jeg er redd for at Skyrim kommer til å virke nedstemmende ved at hele Skyrim-universet er sjeleløst. Dreper du en drage foran en innbygger, for så snakker med hun/han vil personen begynne å snakke om været eller noe helt annet. Dessuten har alle karakterene i spillet lik kroppsfasong.

Hva synes dere? Hva er de største MINUSENE og hva er det største PLUSSENE ved Skyrim?


+ ALT
- Ingeting
The D' is silent.
  • 0
Siterer ES:
Hva synes dere? Hva er de største MINUSENE og hva er det største PLUSSENE ved Skyrim?


For å like Skyrim må en helt klart legge litt godvilje til. Det er ikke et spesielt troverdig spill. Eksemplet du bruker om møtet mellom dragen og de lokale innbyggerne er et godt eksempel på nettopp det. Det at alle innbyggerne går rundt å gjentar den samme dialogen hele tiden hjelper heller ikke noe særlig på inntrykket. Dessuten er det mange bugs som trekker en ut av opplevelsen, for det det meste små ting, men likevel.

Skyrim er heller ikke et spesielt bra rollespill for de som faktisk vil spille ut en rolle og være delaktig i valgene som blir tatt. I Skyrim løses de fleste konflikter med vold og det er sjelden vi som spiller har noen direkte innvirkning på historien.

Når det er sagt glimter Skyrim ofte til med underholdende quests, særlig hvis en tar seg tid til å lese bøker o.l. Det er dessuten massevis av quests så en kan holde det gående lenge. Spillet krever ikke direkte "skills", men det er likevel ikke et spill som føles nummerbasert ut på samme måte som WoW eller Final Fantasy. Å ha en god taktikk å være flink til å bevege seg er ofte viktig og i Skyrim. Mye av gleden med å spille ligger likevel som i andre rollespill i det å bygge opp en figur med forskjellige ferdigheter og utstyr, og se hvordan figuren blir sterkere og tøffere.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer ES:
Hva synes dere? Hva er de største MINUSENE og hva er det største PLUSSENE ved Skyrim?


Jeg finner egentlig få minuser. Teksturene er til tider dårlige, og det er noen bugs her og der. Når saven din får litt størrelse kommer det nok også til å lagge innimellom. Bortsett fra dette har det ikke vært mange negative ting i spillet for min del. Masse å utforske og gjøre hele tiden, god historie og bra gameplay. Skills-systemet er genialt.
You're sleeping over, right?
  • 0
har 2 1 handed sverd med 101 i damage C:


Deadric Sword (Legendary) med 2 Enchants

og

Chillrend (Legendary)

I løøøøøøøve dual wielding
  • 0
Folkens! Where the hell is Gray Fox!?!? Eller i det minste Cowl of Nocturnal!? Det var det jeg gledet meg mest til av alt!! FML!

Jeg syntes at alt er så mye mindre episk når det gjelder guild questene...?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Så langt er guildene på langt nær like engasjerende som de var i Oblivion. Har ikke gjort alle, men det er hvertfall mitt inntrykk.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ugh, Forsworn Briarheart er så ekstremt overpowered. Jeg har full Ebony Armor og Ebony Battleaxe (alt Legendary), mens de nesten ikke har armor i det hele tatt og har kun to pinglesverd som er sånn 5 ganger svakere enn mitt. Men allikevel må jeg slå dem sånn hundre ganger før de dør, mens de bare kan bruke to slag før jeg er død. Hva faen, Bethesda?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Noe jeg syntes er meget sært er at Forsworn Briarheart har to pinglesverd som lett klarer å drepe med to slag, og jeg har Ebony Armor Legendary som er sånn ti ganger bedre enn det de har, men allikevel tar det omtrent to slag før jeg dør. I tillegg så har jeg Ebony Battleaxe Legendary, og det tar jo hundre slag med den for å drepe dem når de nesten ikke har armor i det hele tatt. Jeg er level 39 for øyeblikket, men skal snart skaffe full Daedric Armor og oppgradere det til Legendary, så da skal det nok bli andre boller.

Enig
Per aspera ad astra
  • 0
Driver og summoner en Dremora, og den er så bra at jeg aldri sliter lenger.

Spesielt ikke hvis jeg kombinerer den med en companion og destruction-spells.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Fuck. Trodde jeg var skikkelig skilled ista.
Fant ut at jeg hadde på godmode ...
Hadde tatt på God Mod for å bære alt sammen bort til huset mitt ... Så glemte jeg å skru det av igjen

Lagt til 2011-11-27 09:02:
Siterer fanzypanzy:
det er sjelden vi som spiller har noen direkte innvirkning på historien.


Njaa.
Det er noen viktige valg man må ta, og flere i slutten av spillet. Samtidig er det mange valg man kan gjøre, som endrer oppdraga radikalt. Som når man velger side i borgerkrigen.
  • 0
Den borgerkrig questen syntes jeg var dårlig laget. Er ferdig med alle questene, men folk i alle byene later fortsatt som om den fortsatt pågår....
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Njaa.
Det er noen viktige valg man må ta, og flere i slutten av spillet. Samtidig er det mange valg man kan gjøre, som endrer oppdraga radikalt. Som når man velger side i borgerkrigen.


Jeg har ikke spilt ferdig siste act av historien så akkurat den questen kan jeg ikke si noe om, men de resterende 95% av questene er det ihvertfall ikke noe særlig annet valg en har. En må som oftest bare følge instruksjon fra personen en får questen fra uansett hvor uenig en måtte være. En kan så klart bare la være og ta et oppdrag, men det er jo ikke et særlig godt alternativ hvis det er snakk om f.eks. å myrde noen.

Alt for ofte har jeg havnet oppe i oppdrag som jeg egentlig ikke har lyst til å gjøre i håp om at jeg kan forandre utfallet, men i de aller fleste tilfeller går ikke det an.
This is great banter, it really is.
  • 0
Dragon armor, weeee
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Angående The Dark Brotherhood:

Spoiler:Jeg ble "bortført" av The Dark Brotherhood igår, men istedet for å drepe en av de hun sa jeg skulle drepe, drepte jeg hun. Etter det kom det opp "Mission started: Destroy The Dark Brotherhood"

Det er greit å bruke litt utradisjonelle metoder i blant. Jeg tipper de fleste som har vært der gjorde som hun sa. (men jeg kan ta feil?)
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Predator:
Noen som vet hvor mange huler, fort osv som er med i spillet? Har snart tatt 50 og bekymrer meg konstant for at jeg skal gå ut av innhold. Innerst inne vet jeg at det bare er tull å tenke slikt, med tanke på hvor stort spillet er, men vil ha et sikkert tall.


På et intervju før skyrim kom ut, ble det sagt rund 150 forskjellige huler.
  • 0
Noen god ide hvordan jeg lærer one handed fort? Hvem jeg kan få "trening av", og et lurt tips/glitch?
  • 0
Hadde forventet meg den responsen på innlegget mitt. All hail Kvaernerud. Men enig at det kanskje var litt overdrevet og spydig.
Entourage!
  • 0
Skyrim skulle hatt litt RuneScape skills. Hadde vært ganske episk med farming, woodcutting, cooking og den type ting. Hadde gjort spillet mye mer variert og spennende
  • 0
Siterer Daffmelsa:
woodcutting, cooking


Det er det ;)
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer Daffmelsa:
woodcutting, cooking


Det er det ;)
Skill? som i levling etc? Jeg vet at det er woodcutting, men ikke som man levler? Eller?
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Spoiler:Jeg ble "bortført" av The Dark Brotherhood igår, men istedet for å drepe en av de hun sa jeg skulle drepe, drepte jeg hun. Etter det kom det opp "Mission started: Destroy The Dark Brotherhood"


Spoiler:Du drepte altså Astrid-dama som sa du skulle drepe en av de tre? Ikkjeeee braaa, kan like godt drepe dem, du får sikkert dritmye audiens hvis du gjør, alle hater dem
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Daffmelsa:
Skill? som i levling etc? Jeg vet at det er woodcutting, men ikke som man levler? Eller?


Nei, ikke som man levler.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!