Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~

Siterer Predator:
Etter snart 3 år og 165 timer med samme karakter skaffet jeg meg min første Platinum - på Skyrim. Føles svært godt.

Rimelig lett platinum, men også rimelig tidkrevende.

Uheldigvis finner jeg ikke samme glede i spillet som før, jeg har liksom sett alt og opplevd alt allerede.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Etter å ha drevet og satt opp den nye PC'en de siste dagene, ble jeg under nedlastningen av Steam, påminnet om at det begynner å bli en stund siden jeg spilte Skyrim. Så derfor har jeg lastet ned DLC'ene, lekt meg en god del med mods og i bunn og grunn blitt smått hektet igjen (passende tidspunkt yes). Har ihvertfall blitt kraftig påminnet om hvor vanvittig stemningen i dette spillet er. Dæver jo nesten av nostalgi, selv om det "bare" er 3 år siden spillet kom ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
http://bildr.no/view/b3ltSWZa (måtte ta bilde med mobilen)

Lucan Valerius fra Riverwood Trader, liker åpenbart ikke at man "låner" et sverd,
han valgte nemlig å følge etter meg helt til Windhelm og inn til Ulfric.
  • 0
Jeg har et stort problem med skyrim. Når jeg trykker på play kommer det opp en melding om at renderer ikke kan lastes. Noen som vet hav som skal gjøres med dette?
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer TK Art:
Lucan Valerius fra Riverwood Trader, liker åpenbart ikke at man "låner" et sverd,
han valgte nemlig å følge etter meg helt til Windhelm og inn til Ulfric.

Hahahaha! Vil sikkert bare forsikre seg om at du ikke misbruker sverdet hans.
  • 0
Siterer thosol01:
Jeg har et stort problem med skyrim. Når jeg trykker på play kommer det opp en melding om at renderer ikke kan lastes. Noen som vet hav som skal gjøres med dette?

Vet ikke om du har fått fikset dette enda, men hvis ikke så kan du prøve å oppdatere driveren på skjermkortet. Eventuelt gå til C:\Users\<Navn>\Documents\my games\skyrim og slett filene som heter Skyrim.ini og SkyrimPrefs.ini. Deretter kjør spillet via launcheren.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
I og med at jeg nettopp har gått til anskaffelse av Skyrim til PC, så må jeg jo så klart prøve å skaffe noen tøffe mods. Noe jeg til en viss grad har gjort alt. Selv om jeg enda ikke har fått startet spillet (siden jeg har fått det lille problemet med at launcheren bare restarter konstant), så har jeg min tvil på om PCen faktisk kommer til å klare å kjøre spillet med mange mods. Så dette kan bli spennende så fort jeg har fått startet spillet for fullt.
  • 0
Siterer ElGamer:
I og med at jeg nettopp har gått til anskaffelse av Skyrim til PC, så må jeg jo så klart prøve å skaffe noen tøffe mods. Noe jeg til en viss grad har gjort alt. Selv om jeg enda ikke har fått startet spillet (siden jeg har fått det lille problemet med at launcheren bare restarter konstant), så har jeg min tvil på om PCen faktisk kommer til å klare å kjøre spillet med mange mods. Så dette kan bli spennende så fort jeg har fått startet spillet for fullt.

For mange mods kan nok bli overkill etterhvert. Noen av dem er på flere GB f.eks. Denne siden har mye bra og jeg anbefaler blant annet å laste ned Nexus Mod Manager. Hvis du fremdeles ikke får startet spillet, så prøv å kjøre det direkte som administrator i stedet for via launcheren.
  • 0
Siterer Glorfindel:
For mange mods kan nok bli overkill etterhvert. Noen av dem er på flere GB f.eks. Denne siden har mye bra og jeg anbefaler blant annet å laste ned Nexus Mod Manager. Hvis du fremdeles ikke får startet spillet, så prøv å kjøre det direkte som administrator i stedet for via launcheren.

I know, har drept et par spill med overkill modding. Men har vel funnet et par som gjør ting bedre, uten å presse for mye. Går for det meste etter tweaks i utseende på karakterer, dialoger som forbedres, litt overhaling av diverse ting, og reelt sett sånn mods som er "må ha" i form av forbedringer og bug-fix. Bruker allerede Nexus Mod Manager, sammen med noe som forbedrer scriptingen og BOSS som loader modsa i riktig rekkefølge. Så spillet fungerer, nå må jeg bare laste ned de modsa jeg vil ha igjen.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer thosol01:Jeg har et stort problem med skyrim. Når jeg trykker på play kommer det opp en melding om at renderer ikke kan lastes. Noen som vet hav som skal gjøres med dette?

Vet ikke om du har fått fikset dette enda, men hvis ikke så kan du prøve å oppdatere driveren på skjermkortet. Eventuelt gå til C:\Users\<Navn>\Documents\my games\skyrim og slett filene som heter Skyrim.ini og SkyrimPrefs.ini. Deretter kjør spillet via launcheren.

Funka nå TAKK!
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer thosol01:
Funka nå TAKK!

Good, good.
  • 0
Siterer Glorfindel:
For mange mods kan nok bli overkill etterhvert.

Jeg tror jeg begynner å nærme meg der. Jeg har brukt SKSE, BOSS og NexusMM men føler det har blitt så utrolig rotete etter hvert. Spesielt når jeg prøvde å lage ting selv. Det er nesten så jeg har lyst til å fjerne alt og begynne med en ren spillfil igjen, men jeg er redd spillet blir uspillbart og at jeg mister alt jeg har gjort.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Jeg har brukt SKSE, BOSS og NexusMM men føler det har blitt så utrolig rotete etter hvert. Spesielt når jeg prøvde å lage ting selv. Det er nesten så jeg har lyst til å fjerne alt og begynne med en ren spillfil igjen, men jeg er redd spillet blir uspillbart og at jeg mister alt jeg har gjort.

Hehehe, sitter selv og bruker SKSE, BOSS og NMM for å ha litt orden i modsa. Men siden jeg ikke engang har startet å spille, så kan jeg ikke klage enda. Men ser at det fort kan bli bra rotete.
  • 0
Siterer Royality-indeed:
men jeg er redd spillet blir uspillbart og at jeg mister alt jeg har gjort.

Hehe, det var det da. Jeg tror ikke jeg hadde klart å begynne å spille vanilla Skyrim igjen nå
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hehe, det var det da. Jeg tror ikke jeg hadde klart å begynne å spille vanilla Skyrim igjen nå

Once you go mods, you never go back.

Kan jeg se for meg, i det minste. Jeg har bare vanilla Skyrim, siden jeg bare har det på PS3. Men ser frem til dagen hvor jeg kan spille Skyrim slik det skal spilles.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Once you go mods, you never go back.

True, selv om jeg ikke kan uttale meg om Skyrim enda. Har klart å gjøre sjakktrekket å laste ned en mod som krever en av DLCene. Så spillet vil ikke starte. Need to find what mod is fucking it up!
  • 0
Siterer ElGamer:
rue, selv om jeg ikke kan uttale meg om Skyrim enda. Har klart å gjøre sjakktrekket å laste ned en mod som krever en av DLCene. Så spillet vil ikke starte. Need to find what mod is fucking it up!

Oh, den er jo litt kjip. Selv har jeg Elder Scrolls: Anthology klar i hylla til jeg får meg en skikkelig PC, en vakker dag.
  • 0
Oh, den er jo litt kjip. Selv har jeg Elder Scrolls: Anthology klar i hylla til jeg får meg en skikkelig PC, en vakker dag.

Gikk fort over. Fant raskt ut den ene modden som ødela, og kvittet meg med den. Og nå etter noen timer med knoting de siste dagene, så fungerer alt som det skal og alle modsa jeg har lagt til fungerer også. Har derimot bare nettopp kommer meg ut av Helgen så hvordan noen av de modsa som viser seg senere i spillet fungerer er vanskelig å si noe om enda.

Men du har noe å se frem til den dagen du får spilt det på PC. Ble med engang mye bedre takket være mods og endriner som både gjorde karakteren penere og mye, MYE bedre å lage.
  • 0
Siterer ElGamer:
Men du har noe å se frem til den dagen du får spilt det på PC. Ble med engang mye bedre takket være mods og endriner som både gjorde karakteren penere og mye, MYE bedre å lage.

Enhanced Character Edit is love and life.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Enhanced Character Edit is love and life.

Oh yes! Love, life and everything else!
  • 0
Det er ikke ofte man kjemper mot drager inne i Riften. Det som tok kaka var at når jeg løp bak Temple of Mara, så står Maven Blackbriar på hodet til dragen, og tar nådestøtet. Tror det er lenge siden jeg har fått en så god latter av noe spill.

Klarte også å komme meg ut av Riften ved å klatre over muren. Gikk hele veien til Cyrodiil, og fikk sett White-Gold Tower. Riften er en gøyal by.
  • 0
Det er ikke ofte man kjemper mot drager inne i Riften. Det som tok kaka var at når jeg løp bak Temple of Mara, så står Maven Blackbriar på hodet til dragen, og tar nådestøtet. Tror det er lenge siden jeg har fått en så god latter av noe spill.

Klarte også å komme meg ut av Riften ved å klatre over muren. Gikk hele veien til Cyrodiil, og fikk sett White-Gold Tower. Riften er en gøyal by.

Dæven, du har virkelig vært på litt av et eventyr i Riften ser jeg
  • 0
Siterer ElGamer:
Dæven, du har virkelig vært på litt av et eventyr i Riften ser jeg

Indeed. Skyrim er virkelig spillet som aldri slutter å gi
  • 0
Indeed. Skyrim er virkelig spillet som aldri slutter å gi

True. Samme hva du tror du vet om det, så skjer det noe nytt og uventet
  • 0
Riften er en gøyal by.

Indeed. Det mest minneverdige jeg har gjort der, er å ta livet av kona for å gifte meg på nytt
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!