Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation 4 ~ Offisiell tråd ~

Er vel en sånn 10-års greie ? Uansett så tror jeg Playstation 3 trenger litt mer tid på seg til å vise hva den kan. Var vel sånn med Playstation 2 også ?
  • 0
Det er jo først i ca 2006 (eller kanskje senere?) at utviklerne klarte å utnytte kraften av maskinen.

Lagt til 2009-01-12 15:18:
Siterer Rampage Jackson:
2011 er et veldig bra tidspunkt.

for da har prisen betraktelig synket når jeg kjøper den i 2013.

være
Liker tankegangen. Prisen kommer nok til å litt høy i begynnelsen. Ser jo det med alt annet. Er jo kjekt å ha konsollen fra starten også da.

Lagt til 2009-01-12 15:21:
Siterer Zyrocz:
Vil ikke ha en ny maskin med en gang, men de har jo ''10 års løfte'' også da

Det holder de nok også. PS2 er jo "i live" enda. Har snart gått 10 år. Ganske greit å tenke på. Xbox maskinen har vel ikke fått nye spill på mange, mange år.
  • 0
PS2 har jo snart gått i 10 år, og det skorter jaggu ikke på populariteten. Men over 10 år blir nok i det meste laget for en konsoll som ble laget i 2000 ?
  • 0
Faktisk ikke. PS2 er jo egentlig en kraftig sak i forhold til når den ble lansert. Det er en ganske smart maskin. Men nå synest jeg det er på tide at den snart sier takk for seg. Når det ha gått 10 år burde PS2 fase ut.
Så blir det problemet med bakoverkompatibelhet. Finnes mange bra spill til PS2 som må ha PS2 for å spille, fordi SONY absolutt vil ødelegge en ting som jeg synest var bra med Play Station. Når PS2 kom ut kunne maskinen spille PS1 spill i tillegg. Dette var veldig bra og jeg hadde håpet at det ble en slags tradisjon med bakoverkompatibelhet. Det var på en måte det jeg likte så godt med PS2'en samt mange andre ting.

Lagt til 2009-01-12 20:34:
Jeg synest 10 år er veldig lang levetid for en konsoll som ble laget i 2000, ja. Men at den holdt så lenge viser bare hvor stor sukksess den har.
  • 0
PS4 kommer med 3D-briller. Mulig det blir spilling i ekte 3D da Ikke sikkert, men det er en mulighet for at det blir en realitet, de sa det på CES09.
  • 0
Siterer sirupkaramell:
PS4 kommer med 3D-briller. Mulig det blir spilling i ekte 3D da Ikke sikkert, men det er en mulighet for at det blir en realitet, de sa det på CES09.

Kult!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
  • BrUS
  • BrUS
For å si det rett ut så liker jeg ikke ideen med 3D-briller. Ting trenger ikke bli mer realistiske enn de er, synes nå jeg. Jeg foretrekker heller en film med 3D-briller enn å måtte ta på meg et par briller hver gang jeg skal spille - som jeg gjør langt oftere enn å se film.

Tenk dere å sitte med de brillene i 6-8 timer i strekk - mange av oss spiller jo ganske lenge. Jeg hadde nok blitt kvalm etter hvert.
Beasts all over the shop... Sooner or later you will turn into one of them.
  • 0
Siterer BrUS:
For å si det rett ut så liker jeg ikke ideen med 3D-briller. Ting trenger ikke bli mer realistiske enn de er, synes nå jeg. Jeg foretrekker heller en film med 3D-briller enn å måtte ta på meg et par briller hver gang jeg skal spille - som jeg gjør langt oftere enn å se film.

Tenk dere å sitte med de brillene i 6-8 timer i strekk - mange av oss spiller jo ganske lenge. Jeg hadde nok blitt kvalm etter hvert.

Støtter det på maks der. Om de skal levere 3d må de finne på en annen måte en at vi sitter med noen kjipe briller.
Jeg håper utviklere vil forstå når neste generasjon kommer at vi ikke skal legge så stor vekt på Grafikk. Det er gameplayet som holder oss gamere foran tv'en og jeg håper ps4 vil ha både en kontroll, og et system som forbedrer gameplayet.
  • 0
Støtter den der.
Fokuset på grafikk trenger ikke å falle, men kanskje å finne på andre stiler [slik som i Prince of Persia] enn å få alt til å virke så fotorealistisk som mulig.
  • 0
Både tror og håper at Sony nå fremover vil konsentrere seg om å lage GODE spill til PS3, og utnytte den kraftige maskinvaren istedenfor å tenke for mye på neste konsoll.
  • 0
Støtter den like mye.
  • 0
Siterer Redwink:
Støtter den der.

Fokuset på grafikk trenger ikke å falle, men kanskje å finne på andre stiler [slik som i Prince of Persia] enn å få alt til å virke så fotorealistisk som mulig.

Støtter ikke denne her. Seff må man satse hardt på fotorealistisk grafikk. Utviklinga må gå fremover!
  • 0
Fotorealistisk grafikk er vakkert. I mange tilfeller kan det gjøre spillopplevelsen bedre. Spill med god grafikk viser at utviklere tenker fremover.

Jeg sa ikke at man burde kutte ut fokuset på å få det så fotorealistisk som mulig, men at det i mange tilfeller blir et noe stort fokus på grafikken. Tror det er bra for markedet at man får inn litt frisk pust - litt andre stilarter. Selv om grafikk kan være vel og bra, så er jeg lei av at det skal være et konkurranseelement.

I bunn og grunn er gameplay og story [finnes jo også spill som ikke behøver god story for å være et bra spill] det viktigste i et spill.
  • 0
Siterer Redwink:
I bunn og grunn er gameplay og story [finnes jo også spill som ikke behøver god story for å være et bra spill] det viktigste i et spill.

Alt er viktig i et spill. Spillene er best når de agerer i samsvar med teknikk og selve gameplayet. Ting må utfolde hverandre. Du kan ikke bare rangere elementene i et spill på denne måten:

1. Gameplay
2. Story

!

3. Grafikk

Dårlig teknisk utførte spill ender ofte med å ende mange hakk lenger ned enn de spillene med heftig grafikk.

Grafikk spiller en stoooor rolle i et spill, ikke bare gameplay som teller, begynner å bli dritt lei av all sytinga over at utviklerne BARE tenker på grafikk, dere tar så feil!

Hadde du klart å gått tilbake til PS2/Xbox generasjonen? trukke det gitt. Man spiller vel på PS3, Xbox 360 fordi det er kraftig oppdatert grafikk, resten bunkrer seg foran lastgen maskinene eller Wii!? slutt å klage, de som liker grafikk omtrent like mye som gameplay spiller på 360/PS3, dere andre har deres valg, Wii, PS2, Xbox. Skjønner ikke hva problemet er...
  • 0
Siterer Redwink:
Fotorealistisk grafikk er vakkert. I mange tilfeller kan det gjøre spillopplevelsen bedre. Spill med god grafikk viser at utviklere tenker fremover.

Jeg sa ikke at man burde kutte ut fokuset på å få det så fotorealistisk som mulig, men at det i mange tilfeller blir et noe stort fokus på grafikken. Tror det er bra for markedet at man får inn litt frisk pust - litt andre stilarter. Selv om grafikk kan være vel og bra, så er jeg lei av at det skal være et konkurranseelement.

Elsker tetris, og storyen der har jeg ikke helt fått med meg si ifra hvis noen finner den!!!!!
  • 0
Siterer sirupkaramell:
Citerer Redwink:

Alt er viktig i et spill. Spillene er best når de agerer i samsvar med teknikk og selve gameplayet. Ting må utfolde hverandre. Du kan ikke bare rangere elementene i et spill på denne måten:

1. Gameplay
2. Story

!

3. Grafikk

Dårlig teknisk utførte spill ender ofte med å ende mange hakk lenger ned enn de spillene med heftig grafikk.

Grafikk spiller en stoooor rolle i et spill, ikke bare gameplay som teller, begynner å bli dritt lei av all sytinga over at utviklerne BARE tenker på grafikk, dere tar så feil!

Hadde du klart å gått tilbake til PS2/Xbox generasjonen? trukke det gitt. Man spiller vel på PS3, Xbox 360 fordi det er kraftig oppdatert grafikk, resten bunkrer seg foran lastgen maskinene eller Wii!? slutt å klage, de som liker grafikk omtrent like mye som gameplay spiller på 360/PS3, dere andre har deres valg, Wii, PS2, Xbox. Skjønner ikke hva problemet er...

Kunne ikke sagt det bedre selv
Ære være Naughty Dog!
  • 0
I surrender.
  • 0
Siterer Redwink:
I surrender.

Good choice.
  • 0
Siterer heljar:
Får håpe at det er bare en artig ting som vil bli implememtert i noen spill. Hvis det er meninga at all styringa skal foregå slik kommer jeg til å holde meg unna. Bare tenk så travelt de vil være å spille f.eks FPS eller Mirror's Edge lignende spill.
Tenk all vandinga man gjør i f.eks Oblivion. Man blir jo utslitt får man knapt har begynt.

Helt enig

Lagt til 2009-01-18 13:25:
Siterer Steve Vice:
Citerer Rampage Jackson:
de sa da aldri at ps4 var 10 år unna, de sa bare at ps3 skulle vare i 10 år.

De har vel aldri sagt at den er mindre enn 10 år unna heller. Tro meg, Sony vil ikke snakke om PS4 på en del år.

De vil nok snakke om den, jo + de jobber med den <<bak lukkede dører>>.

Lagt til 2009-01-18 13:26:
Siterer sirupkaramell:
Citerer Jacsterd:
Det vil ta flere år før PS4 kommer på markete og det syns jeg er liker greit siden da kan jeg kose meg med PS3

XB720 vil bli en realitet innen 2010 eller 2011 etter som at Microsoft er altid ute først med ny konsoll

Har hørt at Sony har lyst til å komme først ut neste generasjon...

Men det er ikke så lurt, jo seinere man er, jo mindre feil (Tror jeg, da)

Lagt til 2009-01-18 13:28:
Siterer Kronoz:
Kom PS før 64?
Det hadde jeg seriøst aldri trodd.

En PS4 kommer garantert. Jeg vil tro at det kommer før 2012. Men det er bare gjetting.
Jeg vil også nesten garantere at den neste XBoxen ikke til å hete 720.

Faktisk så vil den hete XB 1080
Men bryr meg egentlig ikke så mye om XB eller XBL, jeg er PSF (PS Fanboy)
Gaming is worth it...
  • 0
Siterer BrUS:

hadde vært fint og velge om man vill skru på eller av 3D effekten
  • 0
Siterer usveinha97:
Faktisk så vil den hete XB 1080

Det er det ingen som vet. For all del kan det henne at den blir hetende "Xbox sux"
  • 0
Xbox 1080 ? :]
  • 0
Siterer Coldheart:
hvorfor heter det egentlig Xbox360, "360" hva faen er grunnen til det? høres egentlig bare dumt ut, samt at det bare er en crap konsol for alle som ikke vet at PS3 vil klare å utnytte SÅÅÅÅ forbanna mye mer i årene som kommer.

Enig der høres mye mer normalt med ps1,2,3 osv en ''360'' og sånne merkelige navn..
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Citerer Coldheart:hvorfor heter det egentlig Xbox360, "360" hva faen er grunnen til det? høres egentlig bare dumt ut, samt at det bare er en crap konsol for alle som ikke vet at PS3 vil klare å utnytte SÅÅÅÅ forbanna mye mer i årene som kommer.

Enig der høres mye mer normalt med ps1,2,3 osv en ''360'' og sånne merkelige navn..

Ja, som f.eks. PSP 2000
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!