Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation 4 ~ Offisiell tråd ~

Revne
Revne
tror nok det kommer en ny xbox først hvis jeg skal være ærlig, synes det er ikke mye yttelse igjen og hente av den men så klart sier ms noe annet. vi ser nok en ny generasjon av ps om noen år, men jeg tror ikke så tidlig som 2012.

MTS - Morituri Te Salutant
Onkel Gerda
Onkel Gerda
Siterer thevik:
Citerer Ryuzaki:
Citerer Onkel Gerda:
Jeg håper at neste generasjon ikke kommer før om rundt 3-4 år.

Har aldri skjønt grunnen til at folk ikke vil ha neste generasjon...

For å nyte denne generasjonen til det ytterste, og å slippe å kjøpe ny konsoll til 6-7-8000 hvert femte år. Jeg hadde iallefall blitt grinete hvis PS4 hadde kommet neste år og PS3 hadde blitt utdatert og utelukket fra spillproduksjon.

Som om jeg skulle ha sagt det selv

"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
Ryuzaki
Ryuzaki
Syns nå det er bra å bytte ut generasjonen hvert femte år, sånn at den nyeste teknologien kan bli utnyttet. Uansett så vil det ikke koste 8000, de må ha priser som folk er villige til å betale, og jeg tror ikke det er mange som er villige til å betale 8000 for en spillmaskin.

Zyrocz
Zyrocz
Jeg ser ikke grunnen i å gi ut nye konsoller før de som er på markedet allerede er utnyttet 100%, når utviklere vil ha nye konsoller fordi de ikke klarer å utvikle bedre spill å det som er på markedet nå så er det på tide å gi ut nye, men så lenge det ikke er noe ønske fra spillutviklere så er det like greit å ikke gi ut. Derfor håper jeg at PS4 ikke vil komme før rundt 2013.

Onkel Gerda
Onkel Gerda
Det er ikke vits i å slippe ut nye konsoller før det er flere gode spill som konsollene ikke hondterer

Zyrocz
Zyrocz
Siterer Onkel Gerda:
Det er ikke vits i å slippe ut nye konsoller før det er flere gode spill som konsollene ikke hondterer

Men om konsollene ikke kan håndtere de er det ikke noen grunn til å lage de vettu

Onkel Gerda
Onkel Gerda
Til PC så...

Zyrocz
Zyrocz
Siterer Onkel Gerda:
Til PC så...

Det er bare synd at utviklere heller velger å lage svake spill til konsoll enn gode spill til PC (pirater ødelegger pc spill).

Turbo-Kåre
Turbo-Kåre
Jeg vil ha bakoverkompatabilitet. Misliker at det ikke er det på PS3.

Har 30 uprøvde PS2- spill liggende som jeg ikke får prøvd, ettersom jeg har PS2, men ingen Ps2- kontrollere

Knurr...
Zyrocz
Zyrocz
Siterer Turbo-Kåre:
Jeg vil ha bakoverkompatabilitet. Misliker at det ikke er det på PS3.

Har 30 uprøvde PS2- spill liggende som jeg ikke får prøvd, ettersom jeg har PS2, men ingen Ps2- kontrollere

Hmm.... går ikke det å koble PS3 kontroll inn i PS2 via laderen?

Turbo-Kåre
Turbo-Kåre
Siterer Zyrocz:
Hmm.... går ikke det å koble PS3 kontroll inn i PS2 via laderen?

Jeg skulle ikke tro det, siden PS3 har knapper som ikke finnes på PS2 kontrollen, blant annet analoge triggere.. Men jeg har aldri prøvd.

Hmm.. Stikker og tester med en gang

Knurr...
Zyrocz
Zyrocz
PS2 kontrollen har ikke triggere, de har bare 2 vanlige knapper der istedet.

thevik
thevik
Hva er problemet? Hvor mange kroner koster det for en PS2-kontroller da? 200? Hvis du er helt nødt til å spille PS2, så har du vel råd til en spake?

Ikke se!
thevik
thevik
Siterer Zyrocz:
Mye*
(hånd)kontroll**

Meg du sikter til?

Ikke se!
thevik
thevik
Om jeg skriver "hvor mange kroner" eller "hvor mye", kommer jo på det samme, og "spake" var bare et kallenavn. Jeg kaller det spake, fordi jeg gidder ikke å si kontroller hele tiden

You got a problem with that? Do ya? Huh?!

Ikke se!
Zyrocz
Zyrocz
Har ikke et problem med det, kjeda meg bare nok til å rette det xD

saminnlogg
saminnlogg
Siterer Ryuzaki:
Citerer saminnlogg:
Citerer roddi9885:
Damn! Ny disc
Jeg trudde SONY skulle fortsette med Blu-ray
oppløsning mye høyere
Håper dette ikke bare er rykte

Sony har jo tradisjon med å bytte disk format for hver konsoll da.

Nja. Overgangen fra PS One til PS2 vil jeg si var ganske smertefritt og det var noe jeg godtok. Mest sannsynlig pga bakoverkompatibelheten. Jeg husker det var en ganske god fordel og jeg tror folk var ganske fokusert på det. Det var nok noe som gjor til at flere gikk over til den nye konsollen. Blu-Ray er et format som jeg er ganske sikker på vil være bra nok når PS4 en gang kommer. Sikkert med en større kapasitet. Men nytt format, det tror jeg absolutt ikke. At det kommer til å bli mye fokus på digital nedlastning skal jeg derimot ikke benekte.

Lagt til 2010-02-03 20:09:
Siterer Ryuzaki:
Syns nå det er bra å bytte ut generasjonen hvert femte år, sånn at den nyeste teknologien kan bli utnyttet. Uansett så vil det ikke koste 8000, de må ha priser som folk er villige til å betale, og jeg tror ikke det er mange som er villige til å betale 8000 for en spillmaskin.

Njaa, noen bruker kanskje hele fem år på å bytte konsoll, og de skal jo ha råd til den andre. Å utvikle en konsoll er ikke fort gjort, og den nye teknologien blir utnyttet. Konsoll er konsoll. PC er heller laget for å kunne beytte ut de fleste deler uten at det gjør noe. Om det skulle komme ny konsoll etter fem år kunne vi begynne å spare, for da hadde PS4 kommet ut omet et år eller to. Det ville ikke blitt en god konsoll, det er jeg sikker på. PS3 er ikke så gammel at den trenger erstattning. PS3 klarer seg helt fint nå i 2010. Vil ikke se PS4 før 2014. Den skal planlegges også. Og når det kommer en ny konsoll, så er det ingen vits om det ikke er noen store forandringer.

Lagt til 2010-02-03 20:21:
Siterer yong boy:
Det er også som regel 5 år mellom hver konsoll. Det er ikke alltid tillfellet, men før sony eller microsoft eller wii gir ut en ny konsoll forventer de sikkert å ha tjent litt. I så fall tror jeg at Xbox 720 vil komme i 2012, PS4 vil komme i 2014/2013 og Wii 2 kommer i 2011. PSP2 kommer nok i år og DS2 kommer i neste år.

Nå som både MS og SONY slenger seg på bevegelses styrte kontroll system så varer konsollene mye lenger. "Natal" har ikke kommet ut en gang, og tror at neste konsoll ikke kommer før 2013. Jeg tror faktisk MS er først til mølla denne gangen. Det bare må bli sånn. PS3 er ikke kommet skikkelig i gang enda. Wand kommer snart i tillegg. Så blir nok en stund før vi får se neste generasjon tenker jeg. Nintendo er mest sannsynlig først ute med en Wii som støtter HD. PSP2 tror jeg ikke kommer i år. PSP-4000 derimot. Den skal komme og det blir nok før PSP2. En ny DS ville bare vært masing fra Nintendos sin side, håper ivertfall at de venter et par år. Vi trenger ikke nytt hele tiden. PSP har ikke forandret seg så mye. Stort sett den samme konsollen som PSP-1000, så ser for meg en skikkelig oppgradering innen et par år.

Onkel Gerda
Onkel Gerda
Siterer saminnlogg:
Citerer Ryuzaki:
Citerer saminnlogg:
Citerer roddi9885:
Damn! Ny disc
Jeg trudde SONY skulle fortsette med Blu-ray
oppløsning mye høyere
Håper dette ikke bare er rykte

Sony har jo tradisjon med å bytte disk format for hver konsoll da.

Nja. Overgangen fra PS One til PS2 vil jeg si var ganske smertefritt og det var noe jeg godtok. Mest sannsynlig pga bakoverkompatibelheten. Jeg husker det var en ganske god fordel og jeg tror folk var ganske fokusert på det. Det var nok noe som gjor til at flere gikk over til den nye konsollen. Blu-Ray er et format som jeg er ganske sikker på vil være bra nok når PS4 en gang kommer. Sikkert med en større kapasitet. Men nytt format, det tror jeg absolutt ikke. At det kommer til å bli mye fokus på digital nedlastning skal jeg derimot ikke benekte.

Lagt til 2010-02-03 20:09:

Citerer Ryuzaki:

Njaa, noen bruker kanskje hele fem år på å bytte konsoll, og de skal jo ha råd til den andre. Å utvikle en konsoll er ikke fort gjort, og den nye teknologien blir utnyttet. Konsoll er konsoll. PC er heller laget for å kunne beytte ut de fleste deler uten at det gjør noe. Om det skulle komme ny konsoll etter fem år kunne vi begynne å spare, for da hadde PS4 kommet ut omet et år eller to. Det ville ikke blitt en god konsoll, det er jeg sikker på. PS3 er ikke så gammel at den trenger erstattning. PS3 klarer seg helt fint nå i 2010. Vil ikke se PS4 før 2014. Den skal planlegges også. Og når det kommer en ny konsoll, så er det ingen vits om det ikke er noen store forandringer.

Lagt til 2010-02-03 20:21:

Citerer yong boy:
Det er også som regel 5 år mellom hver konsoll. Det er ikke alltid tillfellet, men før sony eller microsoft eller wii gir ut en ny konsoll forventer de sikkert å ha tjent litt. I så fall tror jeg at Xbox 720 vil komme i 2012, PS4 vil komme i 2014/2013 og Wii 2 kommer i 2011. PSP2 kommer nok i år og DS2 kommer i neste år.

Nå som både MS og SONY slenger seg på bevegelses styrte kontroll system så varer konsollene mye lenger. "Natal" har ikke kommet ut en gang, og tror at neste konsoll ikke kommer før 2013. Jeg tror faktisk MS er først til mølla denne gangen. Det bare må bli sånn. PS3 er ikke kommet skikkelig i gang enda. Wand kommer snart i tillegg. Så blir nok en stund før vi får se neste generasjon tenker jeg. Nintendo er mest sannsynlig først ute med en Wii som støtter HD. PSP2 tror jeg ikke kommer i år. PSP-4000 derimot. Den skal komme og det blir nok før PSP2. En ny DS ville bare vært masing fra Nintendos sin side, håper ivertfall at de venter et par år. Vi trenger ikke nytt hele tiden. PSP har ikke forandret seg så mye. Stort sett den samme konsollen som PSP-1000, så ser for meg en skikkelig oppgradering innen et par år.

Whoow! De var en sverning av en tekst. Orker ikke å lese den, men det så smart ut

Turbo-Kåre
Turbo-Kåre
Online- mulighetene på dagens konsoller er i seg selv en god nok forklaring på hvorfor denne generasjonen vil vare lenger. Det at produsentene arbeider på ny konsoll, betyr ikke at den slippes i morgen. Det er fremdeles store muligheter for oppgraderinger av maskinene gjennom nettet.

Produsentene er heller ikke idioter. Så lenge det ikke er marked for nye konsoller, slippes de ikke. Det er ikke engang snakk om PS4 ennå, untatt små rykter. Jeg føler meg iallfall langt fra ferdig med PS3. Det tok 7 år fra PS2 til PS3. Ps3 vil leve minst like lenge.

Dessuten, selv om Nintendo skulle slippe sin neste maskn først (Noe jeg mener er sannsynlig), er det ikke sikkert Sony og Microsoft følger etter av den grunn. Nintendo kjører sitt eget løp nå, og jeg tror de ville kunne lansere konsoller uavhengig av Sony og MS.

Neste generasjon? Tidligst i 2013. Mest sannsynlig enda seinere.

Knurr...
masterno
masterno
Fikk min ps3 i jula 2008 så jeg håper det går litt tid før neste generasjon. Hadde vært greit med ny konsoll i 2012 eller 2013 eller noe.

Yeah Mr.White! Yeah Science!
saminnlogg
saminnlogg
Siterer masterno:
Fikk min ps3 i jula 2008 så jeg håper det går litt tid før neste generasjon. Hadde vært greit med ny konsoll i 2012 eller 2013 eller noe.

Det er mulig jeg gjentar meg selv nå. Men jeg har få spill til PS3, og jeg har mye mer tid, mange år fremover sammen med min PS3 før jeg i det hele tatt vurderer å sette PS3 kontrolleren på hylla. PS4 kan bare vente. Har til og med spill som jeg ikke er ferdig med på PS2. Bare synd SONY er treige med å få ut en software emulator.

Bayne
Bayne
Om sony satser på å komme først ut med konsoll (som Microbæsj gjorde) vil de enten gjøre mega suksess eller megaflopp. mark my words!

Microsoft skøt gullfuglen da de ga ut 360. Det er en rævva maskin i forhold til ps3, men selger som bare julig.

Om sony gjør det de har gjort hver eneste gang vil de ikke bare beholde ryktet sitt som en BRA konsollprodusent, men også sikre en fin fremtid.

Ikke det at de ikke hadde hatt råd til en flopp da men...

Kvinner trenger en grunn til å ha sex,menn trenger bare et sted...

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!