Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Demon's Souls ~ Offisiell tråd ~

Hehe, føler Bloodborne har gitt meg teknikken jeg trengte for å komme relativt lett gjennom Demon's Souls, så langt. Mange sier vel at det første FromSoftware spillet er det man vil slite mest med, før man skjønner hvordan ting virker og slik. Kult, vil gjerne vite hvor du er på de forskjellige områdene i spillet. Tok Maneater bossen i går, så har kommet meg litt nermere slutten enn sist gang
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hvordan gikk det med Maneater? Jeg husker at jeg ble så knust de første gangene jeg forsøkte at jeg ble helt motløs.

Jeg tok spillets to siste bosser litt etter å ha fullført Bloodborne, og jeg ble veldig lettet da det gikk opp for meg at bare Bloodborne byr på bosser med ulike faser. Om du greier å ta en tredjedel av livet til en boss i Demon's Souls ved å spille på en spesifikk måte, vet du at du kan klare å drepe bossen om du fortsetter slik. I Bloodborne, derimot... Det var noe jeg både elsket og hatet ved spillets bosser - at bossene ble vanskeligere jo mer liv du tok.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Hvordan gikk det med Maneater? Jeg husker at jeg ble så knust de første gangene jeg forsøkte at jeg ble helt motløs.

Jeg tok spillets to siste bosser litt etter å ha fullført Bloodborne, og jeg ble veldig lettet da det gikk opp for meg at bare Bloodborne byr på bosser med ulike faser. Om du greier å ta en tredjedel av livet til en boss i Demon's Souls ved å spille på en spesifikk måte, vet du at du kan klare å drepe bossen om du fortsetter slik. I Bloodborne, derimot... Det var noe jeg både elsket og hatet ved spillets bosser - at bossene ble vanskeligere jo mer liv du tok.

Det gikk fint den andre gangen. Tror jeg hadde klart det første forsøk også, om jeg ikke hadde blitt revet utfor kanten. Hadde nesten tatt ut den ene, og den andre hadde omtrent halve livet igjen

Dette er noe jeg har lagt merke til også. Bossene har helt klart blitt finpolert siden Demon's Souls. Bossene er gøyale i seg selv, men veldig lette når du finner ut en god måte å skade dem på. Favoritten min så langt er vel Tower Knight, siden jeg faktisk måtte gå rundt litt for å finne et tidspunkt å angripe på. Ble veldig lett når jeg fant ut at jeg bare kunne løpe rett under beina på ham da
  • 0
Ok du ville vite hvor jeg sitter fast? Jeg er en ranger (eller hva det nå het i DS) og har soul level 47. Jeg sitter fast på Tower Knight Archstone, Dragon God Archstone (eller kan man ikke komme videre?), Maneater Archstone (duden med hatten?), Adjudicator Archstone, og Leechmonger Archstone (haaater det stedet!). Så ja. Ikke så greit når man sitter fast over alt. Husker ikke lenger hva nøyaktig som gjør at jeg ikke kommer videre, begynner å bli lenge siden jeg rørte spillet sist, men jeg fikk lyst til å prøve å spille det litt igjen nå.

Lagt til 2015-12-18 17:46:
Prøvde bossen etter Tower Knight Archstone (Penetrator), og jeg har ikke sjanse. Ekstremt ute av trening, men han stabbet meg bare rett ned haha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Wohooo! Jeg klarte endelig Old Monk bossen!
  • 0
Her kommer et tips til Penetrator om du sliter. Spoiler:I 1-3 vil du finne en nøkkel som åpner en dør ved 1-2-steinen, og bak denne døren finner du en NPC du kan tilkalle ved Penetrator. PS. Han ødelegger nærmest bossen ved å ha nokså sterke angrep og kan tanke angrepene. Jeg vet ikke om han kan drepe bossen uten at du hjelper til, men jeg kastet bare litt magi og var aldri i fare for å dø.

5-2 er også et skikkelig drittsted - jeg anbefaler deg å bruke ringen eller skjoldet som regenererer liv om du har. Når du endelig har kjempet deg gjennom sumpen og klatrer oppover mot bossen, så kan du løpe langs kanten på motsatt side for å åpne en snarvei. Utrolig praktisk om du skulle dø mot bossen (riktignok en enkel boss).

Protip til 4-2; bruk Thief's Ring, så blir du ikke beskutt av de flyvende fiskene.

Siterer dark samus nemesis:
Det gikk fint den andre gangen. Tror jeg hadde klart det første forsøk også, om jeg ikke hadde blitt revet utfor kanten. Hadde nesten tatt ut den ene, og den andre hadde omtrent halve livet igjen

Dette er noe jeg har lagt merke til også. Bossene har helt klart blitt finpolert siden Demon's Souls. Bossene er gøyale i seg selv, men veldig lette når du finner ut en god måte å skade dem på. Favoritten min så langt er vel Tower Knight, siden jeg faktisk måtte gå rundt litt for å finne et tidspunkt å angripe på. Ble veldig lett når jeg fant ut at jeg bare kunne løpe rett under beina på ham da

Hvor lang har du kommet nå? Har du planer om å få platinum i spillet? Jeg lekte litt med tanken, men ga opp da jeg så for meg all farmingen som kreves.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jeg lekte litt med tanken, men ga opp da jeg så for meg all farmingen som kreves.

Jeg har alle materialene i spillet, og kan klone de for skaffe fler om du har lyst på litt hjelp. ;)

Men helsike, får nesten lyst til å starte en ny save. Har alltid cheesa vel mye med buen på de tidligere gjennomspillingene mine.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Her kommer et tips til Penetrator om du sliter

Jøss, det må jeg prøve å finne!

5-2 er også et skikkelig drittsted - jeg anbefaler deg å bruke ringen eller skjoldet som regenererer liv om du har. Når du endelig har kjempet deg gjennom sumpen og klatrer oppover mot bossen, så kan du løpe langs kanten på motsatt side for å åpne en snarvei. Utrolig praktisk om du skulle dø mot bossen (riktignok en enkel boss).

Ja, veldig greit! Det skal jeg se etter neste gang.

Protip til 4-2; bruk Thief's Ring, så blir du ikke beskutt av de flyvende fiskene.

Den ringen har jeg aldri funnet, hvor får man tak i den?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ok du ville vite hvor jeg sitter fast? Jeg er en ranger (eller hva det nå het i DS) og har soul level 47. Jeg sitter fast på Tower Knight Archstone, Dragon God Archstone (eller kan man ikke komme videre?), Maneater Archstone (duden med hatten?), Adjudicator Archstone, og Leechmonger Archstone (haaater det stedet!). Så ja. Ikke så greit når man sitter fast over alt. Husker ikke lenger hva nøyaktig som gjør at jeg ikke kommer videre, begynner å bli lenge siden jeg rørte spillet sist, men jeg fikk lyst til å prøve å spille det litt igjen nå.

Dragon God Archstone er siste i Stonefang Mine. Alle områdene har fire deler, bortsett fra Boletaria, som har fem deler. Så om du har fire archstones per område, så er det et sikkert tegn på at du er ferdig der. Og ja, Leechmonger området generelt er noe herk.

Hvor lang har du kommet nå? Har du planer om å få platinum i spillet? Jeg lekte litt med tanken, men ga opp da jeg så for meg all farmingen som kreves.

Ble ferdig for omtrent en halvtime siden, faktisk Vet ikke om jeg prøver meg på Platina, ikke helt enda i det minste. Har jo fått tak i alle trofeene man får automatisk, pluss noen alternative bosser. Så da blir det jo litt lettere å fokusere på ting jeg må farme litt for i neste gjennomspilling. Endte opp med å dø langt mindre enn jeg trodde jeg ville gjøre. Prøvde å holde telling, og tror jeg endte på omtrent 15-20 ganger Døde èn gang mot Flamelurker og èn gang mot Maneaters (slått utfor kanten). Ellers døde jeg hovedsaklig av fiender eller høye kanter. Så er ganske fornøyd med det
  • 0
Dragon God Archstone er siste i Stonefang Mine. Alle områdene har fire deler, bortsett fra Boletaria, som har fem deler. Så om du har fire archstones per område, så er det et sikkert tegn på at du er ferdig der.

Åja, og når alt det er ferdig så har man runna spillet?

Og ja, Leechmonger området generelt er noe herk.

Helt klart! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det området. Huff.

Jeg bruker for det meste bue og sverd på min karakter, har dere noen tips til meg? Bruker lava buen, men har hørt at sticky buen er bedre? Burde jeg spre poeng utover vitality, stamina, str og dex eller burde jeg prioriere enda mer?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Åja, og når alt det er ferdig så har man runna spillet?

Vel, det er jo fortsatt noen side-quest man kan bryne seg på. Man har jo også Pure White World Tendency og Pure Black World Tendency, som låser opp noen tidligere låste områder. Pure White får man slik jeg har forstått det av å slå bosser uten å dø for mye i det området. Samtidig blir området mer mot Pure Black om man dør veldig mye i fysisk form, altså ikke i sjele form. Jeg personlig brydde meg ikke så mye om disse tingene denne gjennomspillingen, siden jeg bare ville oppleve spillet uten å tenke på ting jeg ikke "må" gjøre.

Siterer Crazy Kraken:
Helt klart! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det området. Huff.

Du klarer det til slutt! Det verste området er egentlig det store åpne etter du har tatt ut Leechmonger. Når man kommer til en slags rampe som går langs fjellsiden, etter å ha krysset sumpen, så er det bare å gå forsiktig fremover, så burde ting gå relativt greit.
  • 0
Jøss, der runna jeg visst Demons Souls! Syns det gikk veldig fort på slutten? Følte nesten jeg jukset, lava bow gjorde det nesten for lett. De siste 5-6 bossene kunne man stå på avstand å skyte og dodge litt. Ikke den mest spennende "slutten" på et spill, men jeg likte spillet godt, selv om det tok meg lang tid å runne det.

Gjorde et eksperiment, så da jeg var ferdig med Demons Souls så satt jeg i Dark Souls. Da jeg gikk fra Dark Souls til Demons Souls så syns jeg Demons souls var mye vanskeligere, men nå var det helt omvendt! Alt er jo helt forskjellig syns jeg! Det var flaut å spille Dark Souls igjen for jeg er nå helt elendig i det spillet, haha!
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg har alle materialene i spillet, og kan klone de for skaffe fler om du har lyst på litt hjelp. ;)

Om tilbudet står til litt ut i januar, kan jeg ikke annet enn å takke ja.

EDIT: Hvordan går det i Dark Souls med dere, Crazy Kraken og DSN?
  • 0
Hvordan går det i Dark Souls med dere, Crazy Kraken og DSN?

Vel, jeg har runnet DS1 før, så det er ikke prioritert å spille det gjennom det på nytt med det første. Men jeg holder på med DS2 og føler at jeg har kommet et stykke i det spillet, uten at jeg vet nøyaktig hvor langt spillet er. Har tatt knekken på de 4 første store demonene og er nå i Drangleic castle, eller hva det nå heter. Begynner å bli vanskelig!

Av de tre spillene (DS, DS1 og DS2) så syns jeg DS2 er det svakeste, men fremdeles verdt å spille selvfølgelig.
  • 0
Hvordan går det i Dark Souls med dere, Crazy Kraken og DSN?

Har bare såvidt startet. Har kommet meg ut fra Undead Asylum eller hva det nå heter, så har egentlig ikke tatt noen steg ut av Firelink Shrine.
  • 0
Om tilbudet står til litt ut i januar, kan jeg ikke annet enn å takke ja

Så lenge det er før den 7.-8. så burde det gå fint.
  • 0
Siterer Grallen:
Så lenge det er før den 7.-8. så burde det gå fint.

Jeg reiser tilbake til Demon's Souls den 7., så om vi rekker det; strålende. Om ikke, skal jeg finne en annen måte å gjøre det på. Takk for tilbudet.
  • 0
Jeg reiser tilbake til Demon's Souls den 7., så om vi rekker det; strålende.

Det tror jeg burde gå helt fint.

Om ikke, skal jeg finne en annen måte å gjøre det på.

De fleste materialene er ganske greie å anskaffe da, eneste som er litt slitsom er Pure Bladestone, ettersom den har en droprate på 0,5% eller noe i den duren.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!