Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

BioShock 2


*KAN INNEHOLDE POTENSIELLE SPOILERE*

Tittel: BioShock 2: Sea of Dreams
Utvikler 2K Marin
Plattformer: Xbox 360,PS3, PC
Sjanger: FPS, Survival Horror
Utgivelsesdato: Q4 2009

BioShock 2: Sea of Dreams er den etterlengtede oppfølgeren til BioShock, en av mine topp ti favorittspill gjennom tidene, og jeg som mange andre gleder meg til oppfølgeren. Traileren til spillet ble først avslørt i den portede PS3 versjonen av BioShock som kom i høst. Nå i senere tid har det mer eller mindre vært stille, men nå virker det som om utviklerne letter litt på sløret.

Om vi skal begynne med plottet først, så foregår historien 7 år etter BioShock. Små jenter er blitt raportert å bli kidnappet fra nummer av tettsteder rundt om i verden. Disse har blitt karakterisert som høye, slanke og med en glødende rød lampe. For de som ikke vet det, så referer det til Big Sister, som er noen skapninger lignende Big Daddy, bare i jenteform. Disse skal visstnok kidnappe de små jentene for å gjøre dem om til sine slaver. Om man skal tro ryktene så vil Rapture kun bestå av en Big Sister, som er herskeren i byen, og Big Sister vil kunne dukke opp når som helst i spillet og gå til angrep, eller ihvertfall forhåpentligvis på en del punkter gjennom spillet. Dette betyr at du hele tiden må være litt ekstra på vakt.

I BioShock 2, så er en del av spillet at man skal spille som Bouncer. Ikke ulik den rollen man inntok i slutten av BioShock, hvor man også fikk spille som Big Daddy. Det betyr med andre ord at man også vil få tilgang på drillen Bouncerene hadde som våpen og rail gun som Rosie har. Om man setter dette i sammenheng, så betyr det at man skal spille som en Big Daddy som skal redde Little Sisters fra andre Big Daddys, og Big Sisters. Man vil her, som i BioShock, få valgmuligheten mellom Harvest, og Rescue. Forskjellen er at Rescue er byttet ut med Adopt, og hvis man velger Adopt, så vil Little Sisters følge etter deg, og vil kunne hente ADAM fra døde kropper, og varsle deg for potensielle fiender. Bortsett fra Big Daddys og Big Sisters, så vil vi også få et gjensyn med Splicers fra BioShock.
Men Little Sisters er ikke noe du vil ha tilgang på fra starten av spillet. Du må fremdeles slåss mot andre Big Daddys for å få Little Sisters på laget ditt.

Foruten Single Player vil vi nå også bli introdusert for en multiplayer. Det er fremdeles usikkert hva slags multiplayer det er snakk om, men det er blant annet rykter om co-op. Bortsett fra dette vil det også komme nye plasmids, og man har også muligheten til å bruke plasmids mens man er Big Daddy. Om skytevåpen som fantes i BioShock fortsatt vil være med er foreløpig usikkert, rail gun som Rosie har er det eneste våpenet som hittil er bekreftet.

Rykter som foreløpig ikke har blitt bekreftet:

Man spiller som Jake Abbott, en privatetterforsker, som leter etter en av jentene som har blitt forsvunnet. Han finner frem til Rapture, men er ikke den eneste; i Rapture annkommer også en Russisk ubåt, med soldater som også skal prøve å få tak i ADAM, og forske på det for å få overtak over amerikanerne i den kalde krigen. De sovjetiske soldatene vil være langt smartere enn Splicere, og vil blant annet jobbe sammen i grupper.

Store deler av Rapture vil være under vann, og dette krever at man trenger dykkerutstyr til å bevege seg rundt. En del av spillet skal også foregå utenfor Rapture under vann, med bosser, blant annet skal man bekjempe en gigantisk blekksprut.


Ryktene om Sovjetiske ubåter, og kampen mot den gigantiske blekkspruten er foreløpig sensitivt materiale. Det må tas med en klype salt, da 2K Marin har avbekreftet dette foreløpig.

Mer info vil komme senere, foreløpig så kan dere diskutere eller si deres meninger om disse elementene og forandringene som har blitt implisert. Og til slutt, noen sider av interesse:

Bilder (scans i dårlig kvalitet)

http://www.somethinginthesea.com/
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
hvordan vet du alt dette? eller er det meste oppdiktet?
  • 0
Siterer Gravkorset:
hvordan vet du alt dette? eller er det meste oppdiktet?


Informasjon fra diverse nettsteder, blader, bilder osv. All informasjonen er sann til din opplysning.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
ok, nice to know
  • 0
Holder på med det originale Bioshock til pc, elsker spillet.
  • 0
Noen som vet om det er fordel å ha spilt forgjengeren (Bioshock:1), før man hiver seg innpå 2'ern? Har fått flere gode inntrykk av serien, men det har desverre aldri blitt noe innkjøp enda.
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Noen som vet om det er fordel å ha spilt forgjengeren (Bioshock:1), før man hiver seg innpå 2'ern? Har fått flere gode inntrykk av serien, men det har desverre aldri blitt noe innkjøp enda.


Etter hva Heretic skriver om plotet så virker det ikke som om det er så veldig viktig å ha spilt det første spillet. Men det er jo ikke ute engang. Kan du ikke bare skaffe deg første spillet nå da? Det virker jo litt merkelig å sikle etter oppfølgeren når man ikke har spilt første spillet engang.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Jeg vil ikke tro det er så viktig å ha spillt BioShock på forhånd som heljar påpeker, men det vil sannsynligvis være litt kjekt ettersom mye av det samme vil være i BioShock 2, slik at det hadde vært kjekt med bakgrunnsinformasjon. Big Daddys, Little Sisters, ADAM, osv. er jo fortsatt med. Det har jo noe med følelsen man får av å møte de samme fiendene og motstanderne i en oppfølger og da, at man drar tilbake til den verdenen man besøkte i forgjengeren.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg likte something in the sea nettsiden. Slike ting er morsome å tenke og spekulere på
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Bioshock er et så utrolig gjennomført spill at alle burde spille det uansett fordi det er så bra, ikke fordi de vil få med seg plottet.
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Noen som vet om det er fordel å ha spilt forgjengeren (Bioshock:1), før man hiver seg innpå 2'ern? Har fått flere gode inntrykk av serien, men det har desverre aldri blitt noe innkjøp enda.

Vel - Bioshock er jo litt sånn kult-ish (var det beste ordet jeg fant...), så det er liksom en del bakgrunnsinfo og sånn du går glipp av, slik at kanskje litt av dybden forsvinner, men ellers tror jeg det skulle gå greit.
Et annet godt argument er jo at Bioshock faktisk er et av de beste og mest stemningsfylte spillene noensinne.
  • 0
Jeg tror faktisk det finnes en sammenheng mellom hva som sto i GameInformer om Russiske ubåter som inntar Rapture. Uten å spoile for mye av slutten, til dere som ikke har spillt BioShock, så ser man i cutscenen på slutten hvis man har valgt "Harvest" på de fleste av Little Sisters at noen sjøfolk fra en ubåt fisker og leter etter restene fra flykrasjet som er på starten av spillet. Helt til slutt av den filmen så ser man en rakkett som det står "Radioactive" på. Ryktene som GameInformer skrev ble avbekreftet av 2K Marin, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at hva GameInformer skrev er usant, spesielt ikke når man ser så klare sammenhenger.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Snip

On the other hand - teaseren hinter jo til den gode slutten, uten at jeg skal røpe for mye, siden det mest sansynlig er en voksen Little Sister som står der, pga. dukken hun har i hånden.
Kanskje ubåten hadde kommet uansett, men at den bare ikke er relevant for den gode slutten?
Men det virker jo som om det faktisk kan stemme, det med privatetterforskeren (som har nesten identisk håndskrift som meg... vet ikke hvorfor jeg nevner det egentlig ) og de russiske soldatene, etter nettsiden å dømme....

Uansett så håper jeg at de greier å gjenskape stemningen fra 1'ern. Det er det viktigste for meg. I tillegg til at det er gøy og spennende da
  • 0
God tråd The Heretic

Selv gleder jeg meg som et lite barn til spillet og blir det like bra som eneren, ja så lukter jeg et klassiker-stempel
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Noen som har lest det nyeste nummeret av Gameinformer?
Det står en del interessante ting der
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Selv gleder jeg meg som et lite barn til spillet


Venligst slutt å si det der bernt
  • 0
Jeg er redd at siden det er en annen avdeling som utvikler dette enn orginalen og siden det kommer så fort at det skal være haste jobb! men la oss om at disse folkene er like talentfulle som de andre og at dette ikke er deres junior lag som vanligvis jobber med porter og buggs
Men jeg er sulten på mer Adam og kommer helt sikkert til og kjøpe dette,med mindre det blir slaktet helt fullstendig totalt absolutt!.
Jeg kjøpte 360 grunnet orginalen,og ble ikke skuffet så de av dere som ikke har spillt det enda.løp og kjøp NÅ!
  • 0
Elsker sider som somethinginthesea.com. Engasjerer meg veldig Gleeeder meg til oppfølgeren til et virkelig herlig spill!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Fantegutt:
eg er redd at siden det er en annen avdeling som utvikler dette enn orginalen og siden det kommer så fort at det skal være haste jobb!


Hastejobb? Det er jo godt mulig at planlegginga begynte kort tid etter at spillet kom på markedet. Det er godt over ett år siden nå. Mye av spillmotoren kan jo sikkert brukes opp igjen også. Man trenger ikke nødvendigvis lage spillet fra "scratch". Tidsprespektiver tror jeg ikke behøver å være en stor bekymring.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer Fantegutt:
Jeg er redd at siden det er en annen avdeling som utvikler dette enn orginalen og siden det kommer så fort at det skal være haste jobb!


Feil, utviklerne av BioShock 2 består av nøyaktig det samme teamet. Det var 2K Boston, og 2K Australia, som samarbeidet om utviklingen av BioShock, og 2K Marin er sammenslåingen av 2K Boston og 2K Australia. 2K Marin var også de som sto for portingen av BioShock til PS3.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
ps3 bioshock ble ikke portet, den fikk en egen verson..

uansett likte jeg ikke bioshock.. actionet var litt tamt da det er en liv søyle som må gå ned før de dør ig kulene ikke har en effekt på personen annet enn at liv søylen går ned gjør gameplayet for stivt for meg.
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
ps3 bioshock ble ikke portet, den fikk en egen verson..


Besynderlig gjort av utviklerne isåfall. Velge å utvikle spillet fra skratch istedenfor å porte spillet eller deler av spillet til PS3. Spesielt når PS3 versjonen fikk litt dårligere kvalitet grafisk. Med porting ville de oppnådd omtrent den samme kvaliteten, i tillegg til at ressursene ville blitt langt mindre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
ps3 bioshock ble ikke portet, den fikk en egen verson..

uansett likte jeg ikke bioshock.. actionet var litt tamt da det er en liv søyle som må gå ned før de dør ig kulene ikke har en effekt på personen annet enn at liv søylen går ned gjør gameplayet for stivt for meg.


Det er faktisk samme versjon av Bioshock til PS3 som resten. Det er bare det at Bioshock til PS3 fikk et par ekstra goder. Selv har jeg bare pc versjonen.
  • 0
Er ganske interessant at man skal spille som Big Daddy. Bra at 2K ikke spytter ut et spill som bare hadde to nye plasmaer og bedre grafikk ;)
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Hvor lenge er Bioshock 1?
Er ikke kommet meg til lengre enn Arcadia xD, er det langt igjen til man er ferdig derfra?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!