Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

GDC 2009 - Diskusjonstråd


I morgen går GDC 2009 av stabelen i San Fransisco, det varer fra 23. til 27. mars.
Ikke en like stor event som E3, men det pleier alltid å være en eller annen stor overraskelse. Konferansen er stort sett for og fra utviklere, men de senere årene har GDC blitt mer og mer et mainstream galleri ettersom E3 trappet ned sin virksomhet (som nå visstnok er på vei å bygges opp igjen).

De fleste vet hva GDC er, men det jeg lurer på er hva folk forventer fra showet. Hvilke titler håper dere på å få se mer av der? Hvilke spillserier enda har å gjøre sin debut på denne generasjons konsoller håper dere å få høre noe om? Hvor stor tilstedeværelse tror dere de 3 store vil ha?

Personlig håper jeg selvsagt på mer fra Uncharted 2: Among Thieves. Drake`s Fortune står for meg som et av de beste spillene denne generasjonen så langt, og det jeg har lest av intervjuer med Naughty Dog er bare rein og skjær tortur at jeg ikke får lov til å spille spillet i dette øyeblikk.
Videre er jeg litt interessert i Sucker Punch sitt Infamous. Ser interessant ut selv om jeg har til gode å spille et spill med fryktelig overpowered protagonister som jeg ikke har blitt dritlei av etter 30 minutter (Crackdown, Force Unleashed).
Insomniac må snart være ferdig med sin cruise i karibien etter å ha fullført Resistance 2, så jeg håper å få vite noe om det neste Ratchet & Clank-spillet
Jeg vil også vite hva som skjer med White Knight Chronicles og Yakuza 3, dette er virkelig spill jeg vil se på denne siden av kloden.

For å svare på mitt eget spørsmål på hvilke spillserier jeg vil se gjøre sin debut så føler jeg det virkelig er på tide med et nytt Jak & Daxter spill.

Av de 3 store tror jeg nok veldig klart at Sony og Nintendo vil ha en stor tilstedeværelse, Microsoft bør også ha det men jeg har litt mindre tro på hva de har å vise i det kommende/neste året. Har vel igrunn følt det helt siden de lanserte Gears of War 2 at det har ikke akkurat vert mye å se fremover til.
En crazy spekulasjon er jo om de har tenkt å annonsere sin neste konsoll og si seg ferdig med denne generasjon allerede, basert på fremtidutsiktene så er det neste stor ekslusive (som vi vet om) Alan Wake, og det føler jeg er en gummibåt som flyter på særdeles lite luft i disse dager. Jeg hadde nok blitt temmelig sjokkert om det hadde skjedd da.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Uncharted 2: Among Thieves, God of War III og Call of Duty: Modern Warfare 2 håper jeg å få se noen gameplay videoer av. Et nytt Jak and Daxter spill hadde jo vært perfekt, men lite trolig siden ND holder på med Uncharted 2: Among Thieves.
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Det litt halvsyke med God of War 3 traileren er jo at den er In-engine. Temmelig heftig motor. Gleder meg som en unge til det spillet og håper det er like polished som de 2 forrige.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Det opptimale hadde vært å høre fra bethesda om det nye elders scrolls! Da hadde det meste av alt annet blitt uviktig

Tror vi får høre fra Funcom om Secret world, noe som kanskje kan hjelpe dem opp av gjørma igjen.
  • 0
Der sier du noe ja. Jeg har virkelig lyst på et nytt Elder Scrolls spill. Bethesda har nok lært litt av sine feil med Oblivion og Fall Out og kan ta dette med seg og kanskje lage et spill av Morrowind kaliber. Fall Out var desverre i mine øyner en stor fadese. Jeg prøvde, men greide ikke å like det spillet. Det fungerte rett og slett ikke på noe som helst slags nivå, ikke som en verdig etterfølger i Fall Out serien, ikke som en Oblivion i ny setting. Bethesda fikser frodige landskap mye bedre enn atomsprengte øde landskap.

Det som plager meg litt er om de skal legge fokus på DLC til Fallout isteden. Er det noe som plager ræva av meg så er det DLC. At dette skal oppta så mye tid av utviklingen bare videre utsetter hvor lenge vi må vente på neste faktiske spill i serien. Store synderene er GTA IV og Fall Out 3 her selvsagt som har fått pengesekker kasta i hodet av Microsoft for å gjøre det så.

Jeg er ikke litt interessert i DLC`en til noen av spillene. Og jeg har igrunn mine tvil om at verken Bethesda eller Rockstar hadde laget det hadde det ikke vert for at de faktisk tjener grisemye penger på det uansett om de ikke selger en eneste nedlasting på det.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Jeg håper på å se mer av Alan Wake og I Am Alive. Kanskje noen gameplay-videoer eller noe sånt.
Kanskje også noe mer av COD: MW2, Bioshock 2 og Dante's Inferno.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
  • Rev
  • Rev
Jeg håper på å få se noe om cod mw:2 selv om jeg tviler på at det blir noe annet enn kanskje en teaser eller trailer.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!