Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Rising: Revengeance ~ Offisiell tråd ~

Helvetes microsoft kjøpte denne også
Shitting dick nipples
  • 0
  • Zook
  • Zook
Nedtellingen er over...jeg kommer ikke inn på siden!
You're sleeping over, right?
  • 0
Samme her. Dette var kjipt.

Lagt til 2009-06-02 00:17:
Vel jeg har kommet inn nå, men siden sier meg ikke mye.
Gud er død. Faen også.
  • 0
(Faen ta, slettet et langt innlegg, og er rimelig lei å begynne helt på nytt.)

Er ganske usikker på hva jeg skal tro. At det dukker opp et nytt spill i MG(S)-serien kommer på ingen måte som noen overraskelse, men jeg er derimot noe skeptisk til hvorvidt det vil passe inn i serien som et fullkomment kapittel, og ikke virke som halvferdige spinnoffs i likhet med Portable Ops-spillene. At vi mer eller mindre er garantert et noenlunde solid spill tviler jeg ikke på, dog. Får bare håpe at det leverer like sterkt på historiesiden som tittelen tilsier.

Når det først kommer til historien florerer jo teoriene som varmegradene for tiden, og naturligvis har også mine tanker spekulert et minutt eller to rundt akkurat det. Med tanke på at Raidens tilstedeværelse i protagonist-klær mer eller mindre er 100 % klart ville jeg først og fremst anta at vi vil få noe mer innblikk i hva han bedrev i tidsrommet mellom MGS2 og MGS4, selv om det kanskje ikke stemmer helt overens med all info rundt spillet. Vi får jo såvidt høre om hvordan Raiden "drifted around the world", blant annet i jakten på Big Boss' kropp for Big Mama i fireren. Der har vi jo et potensielt spill.

Det kan jo også være en mulighet at vi følger to historielinjer i spillet. En hoveddel der Raidens spillopper rundt omkring og her og der står i fokus, mens en annen del tar for seg Zero og hans planer. Som det fremstår av ei viss lue, Les Enfants Terribles, som er betegnelsen på Zeros plan om å klone den legendariske helten, Big Boss. Kanskje vi får litt mer innblikk i det, altså hvordan det gikk for seg helt eksakt. Les Enfants Terribles-prosjektet var vel også begynnelsen på Zeros og Big Boss' bitre strid.

Angående plattform kan det nesten se ut til at Hideo gjør den genistreken å forlate nesten hele fanskaren (konsentrert rundt PS3 og PlayStation generelt) og vender til 360. Med tanke på at spillet skal være tiltenkt det japanske markedet i tillegg (et marked der 360 ikke gjør det merkverdig bra) ser jeg ikke helt logikken. Derfor velger jeg å leve i et trolig fåfengt håp om at det er en sjangse for at det kan ta turen også innom PS3. Kanskje det er tidsekslusivt? For selv om jeg ikke er den aller mest entusiastiske rundt spillet, kjøper jeg det meste med "Metal Gear Solid" på coveret.

Vel, tiden vil vel vise antar jeg.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Vel hvis det er tilpasset Japan og 360 ikke gjør det bra i Japan eller det vel en genistrek rent økomisk for både Microsoft og Kojima skulle en tro. Det er ikke heller sagt han forlater ps3fanskaren sin, det eneste han så langt har gjort er å medvirke på et spill som kommer til 360. Ingen grunn til å hugge hodet av mannen av den grunn. Kanskje han innerst inne er en snill man som ikke vil annet enn å gjøre noen 360 eieres hverdag litt lysere.

Når det kommer til tidsepoken vil jeg tro det er etter mgs2 pga grunn av kjeven hans på bildet, men uten å disse for mye kan det jo hende at han vi ser på bildet er broren til Raidens far som tilfeldigvis sto i med nabokjerringa. Ikke det at jeg er noen die-hard fan av serien, men hvordan alle personene linker sammen har jeg aldri helt forstått, men nå har ikke jeg spilt mgs3 og 4 da. Nok surr.
Gud er død. Faen også.
  • 0
Siterer bjabbe:
Vel hvis det er tilpasset Japan og 360 ikke gjør det bra i Japan eller det vel en genistrek rent økomisk for både Microsoft og Kojima skulle en tro. Det er ikke heller sagt han forlater ps3fanskaren sin, det eneste han så langt har gjort er å medvirke på et spill som kommer til 360. Ingen grunn til å hugge hodet av mannen av den grunn. Kanskje han innerst inne er en snill man som ikke vil annet enn å gjøre noen 360 eieres hverdag litt lysere.

For Microsoft er det selvsagt svært beleilig, men for Kojimas del råder det vel fint lite tvil om at et spill tiltenkt Japan ville gjort det bedre salgsmessig om det kom til PS3, eventuelt Wii. Og dersom spillet viser seg å være ekslusivt til 360 ville jeg nå si at det er å vende fanskaren ryggen. Dersom han "vil være snill" med 360-eiere kunne han vel bare gitt det ut til både 360 og PS3, og dermed gjort alle til lags?

Siterer bjabbe:
Når det kommer til tidsepoken vil jeg tro det er etter mgs2 pga grunn av kjeven hans på bildet, men uten å disse for mye kan det jo hende at han vi ser på bildet er broren til Raidens far som tilfeldigvis sto i med nabokjerringa. Ikke det at jeg er noen die-hard fan av serien, men hvordan alle personene linker sammen har jeg aldri helt forstått, men nå har ikke jeg spilt mgs3 og 4 da. Nok surr.

En mulighet kan jo være at det utspiller seg etter fireren, og at den Raiden-liknende karakterer kan være Raidens sønn. Men det forklarer på ingen måte hvorfor kan er en slags cyborg ninja, dog. Noen tenkt på at han kanskje finner brune øyne langt mer attraktivt enn blå, og dermed bruker blå kontaktlinser?

Siterer dark samus nemesis:
Om dette er sant så kan jeg trekke litt på smilebåndet:
http://g4tv.com/thefeed/blog/post/696050/Metal-Gear-Solid-Rising-
Not-Exclusive-To-360.html

Haha, ikke bare hadde det vært småmorsomt, men også en gedigen lettelse.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Okay. Så. gameplayet vil være "new". Man spiller som Raiden, tydeligvis i en heftig cyborgninja-periode. Spillet er til en ny plattform enn det forrige spillet ble utviklet til. Alt peker til at dette blir en spinoff med ett helt annerledes gameplay enn de forrige spillene. Jeg frykter det værste: Devil May Cry-rippoff, men med det lille ekstra. Altså. Hadde det vært lignende MGS4 så hadde det vel vært mye mer logisk for utviklerne å bruke alt de lærte om hardwaren for å lage ett mye bedre spill på PS3? Oh well. Enten sellout (MICROSOFT PAYS IN CASH) eller så blir det ett 100% mainstream actionspill som ikke viser noe som helst respekt til de forrige spillene i serien.

Uansett om spillet kommer til PS3 eller ei så er jeg likevel ikke hyped. Anngående eksklusivitet-diskusjonen så vil jeg gjerne tilføye at selv om det i sin helhet kan virke som om det ble sagt at spillet er eksklusivt så ble det aldri sagt direkte. Hadde det vært eksklusivt tipper jeg selv at Microsoft hadde markedsført dette noe så JÆVLIG at det ikke hadde vært den minste tvil, og vi hadde ikke engang behøvd å ha denne diskusjonen. Dette er likevel ikke noe jeg er overbevist om.

En ting jeg er hakket mer sikker på, tho: Vi har to bilder; (ja, masken òg. Men fuck deg og fuck masken, for now. Masken er det eneste spillet jeg er interessert i, tho. Dersom det IKKE er MGS, that is. Gi meg noe nytt.) Ett av Big Boss, en gang mellom portable ops og MG1 (dette er logisk pga alderen, at det LIGNER 100% PÅ BIG BOSS og fordi han har en lue med noe fransk på. Les Efantes Terribles-prosjektet var fransk-knytta-something og foregikk mellom portable ops og MG1. Ja, og så øyenlappen. Ingen sier imot meg på den? Ser gut. Og så er det andre bildet visstnok av Raiden, selv om det er det lille med øyenfargen (som de sikkert har ett plot som forklarer). Men da er tingen: Basert på aldrene så kan ikke disse to dudene passe sammen i en tidsperiode. Og det er usansynlig at man spiller som Big Boss på samme måte som man kommer til å spille Raiden, og det er desto mer usansynlig at utviklerne gidder lage to kontrollsystemer til det samme spillet. Det som derimot ER sansynlig er at siden utviklerne for det første er så godt igang med å melke kua godt så kan de likesågreit lage TO spill? Ett til PS3, som tar bruk av det de lærte med MGS4 og som handler om en noe stealthbased Big Boss, og ett actionspill med helt nytt gameplay hvor Raiden spiller hovedrollen. Jeg igjentar: Det kommer to Metal Gear-spill. Totally, yes?
UTENOMDEJÆVLAHÅNDHOLDTEFORFAEN. Det kommer to spill verdt å nevne.

Plottet i spillene? Det ene er Raiden etter MGS2 når han søker etter Sunny og det andre er alt Zero vs Big Boss som det blir fortalt så mye om, mellom portable ops og MG1. Dersom min teori stemmer så er jeg faktisk litt hypa på det Big Boss-spillet og har derimot absolutt INGEN interesse i ett rent actionspill hvor man løper rundt med ninjasverd. Dette er ikke en fanboy-teori, btw. Har begge konsollene. Dette er noe jeg faktisk tror. Men siden det er 100% sikkert at jeg uansett tar LITT feil så er det bare vente å se. Er uansett skuffet over at serien blir melket, og Hideo Kojima uttrykker faktisk en lignende holdning i ett nylig intervju. Oh well.

Jeg har forresten to fakta som hinter til at Raiden-spillet ikke er eksklusivt. Først ett citat:

Microsoft's John Schappert's to G4TV -
"You know, we didn't say that it was exclusive..."

Og så det faktum at IGN først skrev at det er eksklusivt, og nå har fjernet den uttalelsen. Det duger for meg. Med mindre Microsoft har planlagt å announce spillet to ganger. Men det er totally not logisk. Dette beviser likevel ingenting.

Siden det uansett vil komme overveldende mye informasjon over de kommende dagene, litt og litt, så velger jeg å care max for now og så sjekke all informasjonen senere. Until then, dudes.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Cladeus:
Ett til PS3, som tar bruk av det de lærte med MGS4 og som handler om en noe stealthbased Big Boss, og ett actionspill med helt nytt gameplay hvor Raiden spiller hovedrollen. Jeg igjentar: Det kommer to Metal Gear-spill. Totally, yes?

Det er allerede to MGS-spill under utvikling. Metal Gear Solid: Rising og Metal Gear Solid: Peace Walker, som er under utvikling for PSP.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
det ene er multi og det andre er bare til ps3, slik jeg har forstått det...

o er egentlig skeptisk til begge... et ninja spill er ikke det jeg vil ha, men det kan bli kult uansett.. samme som RE5, alle ville ha horror, men fikk action, men det funket jo uansett... ( til en viss grad)

uansett så er nok begge en god stund unna realise..
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Citerer bjabbe:

.

Men han fikk sikkert en god sum for det. Det var det jeg tenkte på. Jeg vil ikke ro at kontoen hans er tom etter han fikk oenger av Ms.

Det ble en veldig fucka quote, men du ser hvor jeg vil hen
Gud er død. Faen også.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer The Heretic:
Det er allerede to MGS-spill under utvikling. Metal Gear Solid: Rising og Metal Gear Solid: Peace Walker, som er under utvikling for PSP.

Siterer Cladeus:
Jeg igjentar: Det kommer to Metal Gear-spill. Totally, yes?
UTENOMDEJÆVLAHÅNDHOLDTEFORFAEN. Det kommer to spill verdt å nevne.

Uansett, hva er Peace Walker? Aldri hørt om.

Angående to-spill teorien syns jeg det høres logisk ut. Jeg ga opp alt håp da et 360-spill ble annonsert, men da glemte jeg helt Big Boss-bildet.
  • 0
Siterer Zook:
Uansett, hva er Peace Walker? Aldri hørt om.

Peace Walker er PSP spillet som skal lanseres sammen med Gran Turismo når PSP Go! blir utgitt. Spillet har blitt indeksert hos GamePress under navnet Metal Gear Solid: Peace Walker.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
(Faen ta, slettet et langt innlegg, og er rimelig lei å begynne helt på nytt.)

Er ganske usikker på hva jeg skal tro. At det dukker opp et nytt spill i MG(S)-serien kommer på ingen måte som noen overraskelse, men jeg er derimot noe skeptisk til hvorvidt det vil passe inn i serien som et fullkomment kapittel, og ikke virke som halvferdige spinnoffs i likhet med Portable Ops-spillene. At vi mer eller mindre er garantert et noenlunde solid spill tviler jeg ikke på, dog. Får bare håpe at det leverer like sterkt på historiesiden som tittelen tilsier.

Når det først kommer til historien florerer jo teoriene som varmegradene for tiden, og naturligvis har også mine tanker spekulert et minutt eller to rundt akkurat det. Med tanke på at Raidens tilstedeværelse i protagonist-klær mer eller mindre er 100 % klart ville jeg først og fremst anta at vi vil få noe mer innblikk i hva han bedrev i tidsrommet mellom MGS2 og MGS4, selv om det kanskje ikke stemmer helt overens med all info rundt spillet. Vi får jo såvidt høre om hvordan Raiden "drifted around the world", blant annet i jakten på Big Boss' kropp for Big Mama i fireren. Der har vi jo et potensielt spill.

Det kan jo også være en mulighet at vi følger to historielinjer i spillet. En hoveddel der Raidens spillopper rundt omkring og her og der står i fokus, mens en annen del tar for seg Zero og hans planer. Som det fremstår av ei viss lue, Les Enfants Terribles, som er betegnelsen på Zeros plan om å klone den legendariske helten, Big Boss. Kanskje vi får litt mer innblikk i det, altså hvordan det gikk for seg helt eksakt. Les Enfants Terribles-prosjektet var vel også begynnelsen på Zeros og Big Boss' bitre strid.

Angående plattform kan det nesten se ut til at Hideo gjør den genistreken å forlate nesten hele fanskaren (konsentrert rundt PS3 og PlayStation generelt) og vender til 360. Med tanke på at spillet skal være tiltenkt det japanske markedet i tillegg (et marked der 360 ikke gjør det merkverdig bra) ser jeg ikke helt logikken. Derfor velger jeg å leve i et trolig fåfengt håp om at det er en sjangse for at det kan ta turen også innom PS3. Kanskje det er tidsekslusivt? For selv om jeg ikke er den aller mest entusiastiske rundt spillet, kjøper jeg det meste med "Metal Gear Solid" på coveret.

Vel, tiden vil vel vise antar jeg.

Du er nok inne på det. Det er nok et innblikk i hva som skjedde imellom MGS2 og 4. Hvordan ble raiden den han er osv.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Nå har jeg ikke lest mye nyheter om det, eller i tråden her, fordi jeg har kun spillt 2 og 3.

Så det jeg lurer på er; er dette en variant av 4'ern eller noe helt nytt? Uansett gleder jeg meg.
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Nå har jeg ikke lest mye nyheter om det, eller i tråden her, fordi jeg har kun spillt 2 og 3.

Så det jeg lurer på er; er dette en variant av 4'ern eller noe helt nytt? Uansett gleder jeg meg.

Etter de ryktene jeg har hørt, så tror jeg dette bare er en spin-off fra MGS4 med hack'n slash som tema. Men vi får vel bare vente og se hva det egentlig er.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hmmm... Jeg hadde ikke takket nei til et God of War-lignende spill med Raiden i hovedrollen. Faktisk, så ville det blitt veldig kult! Med mange oppgraderinger, våpen og episke bosser! Men først må spillet bare bli annonsert på PS3 også
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Raiden kommer nok til å gjøre seg bra og dette blir nok et 70% action-spill og 30% snike-spill. Det blir nok mye strømm og bruk av sverd noe vi ikke har blitt introdusert for i Metal Gear siden MGS2. Solid Snake er best og dette spillet blir nok ikke like bra som MGS4, men vi snakker nok et bra spill som havner på rundt 9/10. Gleder meg til mer info om dette spillet.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Espectro:
dette spillet blir nok ikke like bra som MGS4, men vi snakker nok et bra spill som havner på rundt 9/10.

Syns det er latterlig at du antar karakter når nærmest null info fra spillet er ute.

---

Den karakteren med at det kommer to spill, et til PS3 med Big Boss og et til 360 med Raiden, tror jeg er feil. Sony viste fram MGS: Peace Walker til PSP, og det er nok der Big Boss-bildet stammer fra. MGS: Rising kommer nok også på PS3.
  • 0
søren, spillet var til psp.... faen, hva

endelig et mgs spill som kojima skal virkelig sette seg inn i også er det til psp.. har aldri vært mer skuffet...
  • 0
MGS: Rising ble ikke nevnt i det hele tatt under messen. Skulle nesten tro at Sony ville nevnt det, eller Kojima ville nevnt det når han var på scenen om det skulle bli multiplattform.
  • 0
Jeg lever fortsatt i troa...på ign står det at det vil bli presentert et uannonsert Sony spill imårra
  • 0
Da ble det vel ikke MGS: Rising på PS3 :/
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Vel, kan hende. Vi får ivertfall MGS Peacewalker. Noe som kan merkes er at det ble spesifikert at dette spillet ikke ville være et sidespill eller noe (Peacewalker) og det skulle være et MGS spill.

Siden de ikke sa noe om det på Rising regner jeg vel med at dette blir et sidespill
  • 0
Jeg synes det er tøft å få et spill om Raiden jeg!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!