Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Rising: Revengeance ~ Offisiell tråd ~


Er relativt sikkert at det kommer til PS3 også, dere trenger nok ikke bekymre dere
  • 0
Gleder meg noe sykt siden jeg har fulgt serien. Elsker spesielt MGS 4 som jeg har rundet 12 ganger og det skal mye til for å toppe det spillet. Det kommer jo også Metal Gear Solid Peace walker nå sammen med dette å det er to titler jeg virkelig gleder meg til. Det er en ting jeg er litt redd for å det er at MGSR kan bli veldig kjeldelig å ikke ha noe særlig kjennetegn fra MGS serien. Selvfølgelig håper jeg å tror at Kojima passer på dette, men det er jo snakk om Raiden og han er jo mer fly på å kappe folk med sverd. Vi så i MGS 2 at han kunne litt mer enn å kappe folk i to, han sneik seg rundt å brukte andre våpen. Med en god blanding av sverd og sniking kan dette bli et kjempespill, men jeg tror ikke det blir like bra som når Snake var med i serien. Uansett kan jeg ikke annet enn å glede meg og at det kommer til PS3 er jeg veldig glad for noe jeg har vært en god stund nå. Jeg har troen på både Metal Gear Solid Rising og Metal Gear Solid Peace walker som kommer til PSP Go
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
sweet, pillet har potensialet alikavel.. dette kom nettopp på min topp 5 liste over spill jeg gleder meg til ^^
  • 0
En mod burde endre tittelen på tråden til det spiller egentlig heter.

Uansett, runda spillet for første gang her en dag, og etter å ha knerta sistebossen på hard ble jeg høy på meg selv og brukte juksekoden til å låse opp Revengance-vanskelighetsgraden. Ettersom at Hard gikk rimelig greit mot slutten (med unntak mot sistebossen, OP faen), så tenkte jeg at Revengance skulle gå sånn noenlunde greit, noe det ikke gjorde, ettersom jeg fikk ræva mi overlevert på sølvfat av de første fiendene man møter.

Noen her som har erfaring med Revengance som har noen tips? Kan jo selvsagt gå for very hard først, men jeg er for lat til å gjøre det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
En mod burde endre tittelen på tråden til det spiller egentlig heter.


Godt du sier ifra.

Jeg har jo lenge stått over dette spillet i og med at det er en spin-off til min desiderte favoritt spillserie, og det har gjort meg litt skremt...

Men, jeg har kjøpt spillet og venter egentlig bare på å få tid til å prøve det nå. Og etter alt det jeg har hørt så begynner jeg faktisk å glede meg veldig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel:
Men, jeg har kjøpt spillet og venter egentlig bare på å få tid til å prøve det nå. Og etter alt det jeg har hørt så begynner jeg faktisk å glede meg veldig.


Så lenge du ikke forventer Metal Gear Solid 4 (hva nå det en betyr siden jeg ikke har spilt dem, eller begynt ordentlig før om laaaaaaaaang tid - please dont spoil) så vil du kose deg bra med dette tror jeg. Tenkte å spille dette selv en dag men etter å ha sett en kamerat spille dette til blods når vi bodde sammen så kan jeg fint vente til jeg har "glemt det"..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Så lenge du ikke forventer Metal Gear Solid 4 (hva nå det en betyr siden jeg ikke har spilt dem, eller begynt ordentlig før om laaaaaaaaang tid - please dont spoil) så vil du kose deg bra med dette tror jeg.


Nei, jeg forventer ikke et nytt Metal Gear Solid, men jeg stiller meg alltid skeptisk til spin-off spill. Og ut ifra det jeg har skjønt, så har Rising noen punkter fra hovedhistorien. Siden Metal Gear Solid for meg er ren perfeksjon, så har jeg derfor vært litt "redd" for å spille det
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg har jo lenge stått over dette spillet i og med at det er en spin-off til min desiderte favoritt spillserie, og det har gjort meg litt skremt...


Var rimelig skeptisk selv i starten, men fant det billig for noen uker siden og bestemte meg for å slå til. Og jeg anger ikke. Jeg syns det er kjempefett, med et brilliant kampsystem, samt kjempekule bosskamper. Lett topp 3 2013 for min del. Dessuten så har de beholdt stemningen fra MGS-spillene.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg syns det er kjempefett, med et brilliant kampsystem, samt kjempekule bosskamper.


Ja, kampsystemet er nok også det jeg anser som en selger for min del. Elsker sånn kaotisk slåssing og av de videoene jeg har sett så har jeg fått litt bakoversveis.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel:
Ja, kampsystemet er nok også det jeg anser som en selger for min del. Elsker sånn kaotisk slåssing og av de videoene jeg har sett så har jeg fått litt bakoversveis.


Virker forøvrig å være mer likt Ninja Gaiden enn God of War. Siden man i større grad må og kan lage egne kombinasjoner fremfor å slå "tankeløst" som i sistnevnte spill. Selv om God Of War 3 er kremen av hack & slash i følge meg..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Virker forøvrig å være mer likt Ninja Gaiden enn God of War. Siden man i større grad må og kan lage egne kombinasjoner fremfor å slå "tankeløst" som i sistnevnte spill. Selv om God Of War 3 er kremen av hack & slash i følge meg..


Er vel Bayonetta jeg forbinder det mest med. God of War har jeg jo heller ikke spilt (ehehehe).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, kampsystemet er nok også det jeg anser som en selger for min del. Elsker sånn kaotisk slåssing og av de videoene jeg har sett så har jeg fått litt bakoversveis.


Kampsystemet i Rising er helt fantastisk. Uvandt hvis du tror det er som Bayonetta, men veldig veldig bra! Rising er et spill som ufjortjent havnet under radaren hos de fleste og det er synd, for kampsystemet, musikken og bossene er forbannet bra!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Uvandt hvis du tror det er som Bayonetta, men veldig veldig bra!


Nei, jeg har jo ikke spilt det enda, så jeg kan jo ikke si noe for sikkert. Bare synes det ligner litt ut ifra videoene jeg har sett. Og det er jo fra samme utvikler, så det er kanskje derfor også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
musikken


Oh yes, spesielt når vokalen kicker inn på siste delen av bossenkampene. De øyeblikkene er så fantastiske. Er lenge siden et spill har vært så nervepirrende for min del, tror jeg må helt tilbake til Dark Souls.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, jeg har jo ikke spilt det enda, så jeg kan jo ikke si noe for sikkert. Bare synes det ligner litt ut ifra videoene jeg har sett. Og det er jo fra samme utvikler, så det er kanskje derfor også.


Ja, det likner. Men der bayonetta handler om smidighet og å hoppe unna angrepene til fiendene, så er Rising mer løpe rett på og blokke når man skal det. Det er jo faktisk ikke et dodging system (som i bayonetta) og man får en mer aggressiv spillestil av det. Husker jeg syns det var veldig uvandt å skulle spille på den måten for jeg hadde liksom en helt annen spillestil i Bayonetta. Dette er jo kjempebra egentlig for da føles spillene veldig forskjellig ut! Bayonetta er nok hakket over for meg, men Rising er noe man bare må spille.

Siterer Grallen:
Oh yes, spesielt når vokalen kicker inn på siste delen av bossenkampene. De øyeblikkene er så fantastiske. Er lenge siden et spill har vært så nervepirrende for min del, tror jeg må helt tilbake til Dark Souls.


Ja! Husker det skjedde på første bosskampen, mot Blade Wolf/K-9000, ja da visste jeg at det kom til å bli et episk bra spill. Skal dog si at jeg sleit noe hardt på siste boss og jeg kan ha brukt noen stygge ord. Var ikke så glad i spillet da, men det gikk fort over.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Skal dog si at jeg sleit noe hardt på siste boss og jeg kan ha brukt noen stygge ord. Var ikke så glad i spillet da, men det gikk fort over.


Haha, tell me about it. Tror jeg aldri har blitt så sint på et spill før, og jeg var farlig nær å pælme håndkontolleren i veggen opptil flere ganger. Men gud det var tilfredsstillende når jævelen endelig gikk i bakken.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dette er jo kjempebra egentlig for da føles spillene veldig forskjellig ut! Bayonetta er nok hakket over for meg, men Rising er noe man bare må spille.


I see. Ja nå har jeg i hvertfall lagt i fra meg den teite "spin-off" frykten og bestemt meg for å spille det. Problemet nå er vel heller at jeg snart drukner i spill....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Haha, tell me about it. Tror jeg aldri har blitt så sint på et spill før, og jeg var farlig nær å pælme håndkontolleren i veggen opptil flere ganger. Men gud det var tilfredsstillende når jævelen endelig gikk i bakken.


Trodde jeg skulle dø av lykke da jeg klarte bossen! Då mye endorfiner og adrenalin på en gang. Haha! Nå fikk jeg lyst til å spille gjennom spillet igjen...

Lagt til 2014-02-16 21:31:
Siterer Glorfindel:
I see. Ja nå har jeg i hvertfall lagt i fra meg den teite "spin-off" frykten og bestemt meg for å spille det. Problemet nå er vel heller at jeg snart drukner i spill....


Huff, jeg sliter med det samme. Men Rising er ikke så veldig langt, så du kan trøste deg med det. Det er en liten kvalitetsperle, kort, men pokkern så bra!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men Rising er ikke så veldig langt, så du kan trøste deg med det. Det er en liten kvalitetsperle, kort, men pokkern så bra!


Det kan kanskje være godt. Jeg som har JRPG som hovedsjanger er jo vant til å sitte 50-70 timer før rulleteksten inntrer
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spilte dette i 2013! Et bra action-spill, men litt kjedelig ellers!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det kan kanskje være godt. Jeg som har JRPG som hovedsjanger er jo vant til å sitte 50-70 timer før rulleteksten inntrer


Ja, jeg liker å gjøre det selv faktisk. Når jeg har noen laaange spillprosjekter på gang så kan det være godt med et spill som ikke tar en halv mannsalder og bruke det som et lite avbrekk.

Siterer Victorfinne:
Spilte dette i 2013! Et bra action-spill, men litt kjedelig ellers!


Jøss, kjedelig er en beskrivelse jeg aldri har hørt brukt om dette spillet. Hva syns du var kjedelig?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jøss, kjedelig er en beskrivelse jeg aldri har hørt brukt om dette spillet. Hva syns du var kjedelig?


Historien var ikke noe jeg brydde meg om. Kameraet var utrolig kranglete, og det ødelagte mye av opplevelsen. Dessuten holder det ikke opp til Metal Gear navnet, men det var et greit action-spill. Noter deg at det er min mening, og min egen feil at jeg ikke brydde meg om historien. Dessuten synes jeg rett og slett gameplayet ble alt for repeterende, og det gjorde det litt umotiverende å spille videre, men det funket vel fint. Ble litt kjedelig i lengden. Den siste bossfighten var trolig kul!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Historien var ikke noe jeg brydde meg om. Kameraet var utrolig kranglete, og det ødelagte mye av opplevelsen. Dessuten holder det ikke opp til Metal Gear navnet


Disse tingene er jeg faktisk helt enig i, men jeg følte ikke at det trakk ned opplevelsen. Ja kameraet er ikke så bra og det trekker ned, men ellers så gjør det ikke så mye at storyen ikke er så god og at det ikke er som de andre MGS spillene. Nesten ingen spill i denne sjangeren har en ordentlig god story og det er uansett gameplayet som er viktig i slike spill. Selv tenker jeg ikke på spillet som et MGS spill, men heller et hack'n'slash spill i MGS drakt. Kojima har ikke laget spillet og det er regnet som å være en spinnoff og det syns jeg er helt greit.

Siterer Victorfinne:
Dessuten synes jeg rett og slett gameplayet ble alt for repeterende, og det gjorde det litt umotiverende å spille videre, men det funket vel fint. Ble litt kjedelig i lengden.


Er enig i at gameplayet er litt repeterende, men det ble aldri kjedelig for min del. Fokuset var alltid på å bli bedre og da er ikke variasjon så viktig. Men det er jo personlig preferanse. For meg er det litt som med Shadow of the Colossus. Det er "bare" colosser i spillet og det er nok fordi det er det som er greia og konseptet. Variasjonen ligger i hvordan du skal klare å banke colossen og for meg er det litt det samme i Rising. Fiendene er forskjellige og bossene kan man ikke ta på samme måte. Det er nok variasjon for meg. Trenger ikke slik God of War puzzle tullball.

Lagt til 2014-02-16 23:16:
Startet faktisk spillet opp igjen og spilte en times tid i kveld. Ah, så herlig!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Victorfinne:
Dessuten holder det ikke opp til Metal Gear navnet


Jeg følte ikke at de prøvde på det engang. Jeg tok spillet for det det var, fra første sekund. Sier meg veldig enig i at historiedelen var noe cheesy da. Men så regnet jeg ikke med at et hack-and-slash spill skulle få så utrolig god historie heller, til tross for at det har Metal Gear i seg.

Personlig er dette ett av de spillene som står nermest GOTY for min del, og helt klart ett av de jeg hadde det mest morro med. Har klokket inn 50 timer i et spill som er mulig å pløye gjennom på to timer, eller mindre. Og da må Platinum ha gjort mer enn èn ting riktig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Sier meg veldig enig i at historiedelen var noe cheesy da.


Syns at det er kult at det er cheesy jeg. Dialogføringen mellom Raiden og sistebossen er jo direkte herlig. Spoiler:"This isn't my sword!" og jeg trudde jeg skulle daue når Armstrong sier "Nanomachines"
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!