Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Rising: Revengeance ~ Offisiell tråd ~

Siterer Grallen:
Syns at det er kult at det er cheesy jeg. Dialogføringen mellom Raiden og sistebossen er jo direkte herlig.

Ja, sier ikke nødvendigvis at det er noe negativt ved det. Jeg også elsket dialogen på slutten.
Spoiler:"Nanomachines, son!". Det er så morsomt, siden mye i MG universet kan forklares med akkurat det. Nanomachines.

Og for ikke å glemme soundtracket da. Garantert ett av de jeg likte best i fjor. Følte jeg måtte eie en fysisk kopi av det, så jeg kjøpte det fra Japan. Garantert ett av 2013's råeste soundtracks.

RULES OF NATURE!!!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Grallen:
Syns at det er kult at det er cheesy jeg.

Enig! Vet ikke om du har spilt Vanquish, men det er jo så herlig über-cheesy at man kan bli helt lykkelig. Platinum games det også.

Ah, jeg virkelig forguder Platinum Games. Alt de rører ved blir til gull!

Siterer dark samus nemesis:
Har klokket inn 50 timer i et spill som er mulig å pløye gjennom på to timer, eller mindre. Og da må Platinum ha gjort mer enn èn ting riktig.

Tuller du?! Hahaha! Det er helt rått.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Tuller du?! Hahaha! Det er helt rått

Nei, er helt ærlig. Skal ta bilde av skjermen om du fortsatt er i tvil
  • 0
Nei, er helt ærlig. Skal ta bilde av skjermen om du fortsatt er i tvil

Please do!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Please do!

Stoler du ikke på meg?
Neida, here you go

http://i7.minus.com/i8JtM5ejVkXVR.JPG
  • 0
Stoler du ikke på meg?
Neida, here you go

http://i7.minus.com/i8JtM5ejVkXVR.JPG

Joda, jeg ville bra se bildet! Helt rått. Er dette ditt favoritt Hack'n'slash spill? Har du spilt Bayonetta?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Joda, jeg ville bra se bildet! Helt rått. Er dette ditt favoritt Hack'n'slash spill? Har du spilt Bayonetta?

MGR er mitt første spill fra Platinum Games. Har prøvd Vanquish også, men det er en stund siden, og det var vel strengt tatt bare demoen også. Har prøvd Bayonetta demoen også. Likte begge to, så jeg burde vel strengt tatt prøve å skaffe dem. Ble ikke helt Platinum Games fan før jeg prøvde MGR, så man kan vel si jeg overså Bayonetta og Vanquish en smule.
  • 0
MGR er mitt første spill fra Platinum Games. Har prøvd Vanquish også, men det er en stund siden, og det var vel strengt tatt bare demoen også. Har prøvd Bayonetta demoen også. Likte begge to, så jeg burde vel strengt tatt prøve å skaffe dem. Ble ikke helt Platinum Games fan før jeg prøvde MGR, så man kan vel si jeg overså Bayonetta og Vanquish en smule.

Både Vanquish og Bayonetta er spill jeg setter over MGR. Ihvertfall Bayonetta. Det betyr ikke at MGR er dårlig, bare at Bayonetta er så utrolig bra og lett det beste spillet i sin sjanger. Kampene flyter liksom litt bedre, karakterene og settingen er litt mer fantasifull og fargerik osv. Nå skal det sies at PS3 porten av Bayonetta ikke er så veldig god. Platinum games fikk noen andre til å porte spillet og det gikk ikke så bra. Bildet er litt blassere og teksturene noe dårligere, samtidig som loading times og FPS ikke er stabilt overhodet. Det kom en patch som fikset mesteparten av dette men det er fremdeles merkbart. Ikke nok til å trekke ned opplevelsen i stor grad, men man merker godt forskjell om man prøver 360 versjonen senere som er mye bedre optimalisert.

Nå kan det hende jeg er veldig pirkete på dette og tallene lyver ikke, det er langt flere som eier Bayonetta til PS3 sammenliknet med dem som eier det på 360. Så mesteparten av fansen, har det på PS3. Men hvis du har mulighet så vil jeg ihvertfall kjøpt det til 360, men du går ikke et bomkjøp om du kjøper det til PS3.
  • 0
Spilt igjennom dette nå. Slet litt med comboer og må si at siste bossen var vanskelig. Helt til jeg fikk til kuttinga, da poppa det jo masse liv rett i fanget mitt. Så da ble det lett. Vil gi det en sterk 7/10. Virkelig mye bedre enn ventet.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Spilt igjennom dette nå. Slet litt med comboer og må si at siste bossen var vanskelig. Helt til jeg fikk til kuttinga, da poppa det jo masse liv rett i fanget mitt. Så da ble det lett. Vil gi det en sterk 7/10. Virkelig mye bedre enn ventet.

Jeg er egentlig ikke flink i denne type spill i det hele tatt, men jeg storkoser meg med spillet fordet. Spiller det på nytt nå og det er morro!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Både Vanquish og Bayonetta er spill jeg setter over MGR. Ihvertfall Bayonetta. .

Er så enig! dark samus nemesis og Taktikkeren, dere burde satse på disse andre spillene til Platinum Games om dere likte MGRR. Jeg liker Vanquish og Bayonetta ekstremt godt, de er unike og oser av kvalitet. Selv om jeg heller ikke føler jeg er spesielt gode i dem, er det forfriskende med slike spill som gir så mye valgfrihet og muligheter. Dersom man bruker mye tid kan man få til sykt kule ting i disse spillene: https://www.youtube.com/watch?v=PIazo3-_80A
  • 0
Siterer projecthammer:
Dersom man bruker mye tid kan man få til sykt kule ting i disse spillene: https://www.youtube.com/watch?v=PIazo3-_80A

Holy hell, så god er ikke jeg! Tror aldri jeg hadde blitt så god...

Det var noen rykter om at Platinum Games kanskje skulle bli eksklusive til Nintendo. Nå har de jo tross alt lagd Wonderfull 101 til Wii U og Bayonetta 2 kommer snart. Har folk hørt noe om dette??
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har folk hørt noe om dette??
Jeg har ikke hørt noe om det, men mener jeg har lest at det var rykter om et XO-eksklusivt spill fra de. Om det er sant er det ikke greit å være Playstation-gutt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer projecthammer:
https://www.youtube.com/watch?v=PIazo3-_80A

Dayum, det er ikke jeg i nærheten av.

Har ikke hørt noe om ekslusivt, men er kanskje ikke svært usannsynlig.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg har ikke hørt noe om det, men mener jeg har lest at det var rykter om et XO-eksklusivt spill fra de. Om det er sant er det ikke greit å være Playstation-gutt.

Huff nei, det håper jeg ikke. Wii U er ikke så veldig dyr, så å kjøpe en for W101 og Bayo2 har jeg ikke noe problem med. Der vet jeg også at det kommer spill jeg har lyst på. Men Xbone har jeg personlig ikke helt trua på og å punge ut 4500kr for å spille la oss si MGR:R 2 så blir jeg nok ikke helt happy... kinect whoho... twitter whoho... tumbler i kjøleskapet whoho...

Men det kan jo se ut til at de vil satse på PC også. MGR:R kom jo til Steam for ikke så lenge siden og er visstnok veldig bra.

Siterer Taktikkeren:
Har ikke hørt noe om ekslusivt, men er kanskje ikke svært usannsynlig.

Kommer kanskje an på hvor bra Bayo2 selger på Wii U? Tror ikke det kommer til å selge så bra (nesten ingen Platinum games selger bra) så vi får se...

Lagt til 2014-02-18 20:06:
Altså, Bayonetta har jo bare solgt 2 millioner. MGR:R som bruker et mye mer kjent navn har solgt 1.43 milioner kopier. Til å være så bra spill så er dette ekstremt lite. Men det værste er når vi ser på Wonderful 101 salgstallene, som er på 0.16 millioner. Blir nesten sint når jeg ser hvor lite disse spillene selger.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det var noen rykter om at Platinum Games kanskje skulle bli eksklusive til Nintendo. Nå har de jo tross alt lagd Wonderfull 101 til Wii U og Bayonetta 2 kommer snart. Har folk hørt noe om dette??

Har ikke hørt noe om det jeg heller, men det kunne jo vært litt småfestlig. Et lite stikk til alle Wii U kritikerne.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har ikke hørt noe om det jeg heller, men det kunne jo vært litt småfestlig. Et lite stikk til alle Wii U kritikerne.

Det blir spennende å se hva Platinum games gjør fremover. Vi har jo ikke hørt noe fra dem på kjempelenge. Noen spår enda en remake av Okami (til Wii U) andre tror de kommer til å bevege seg vekk fra hack'n'slash sjangeren og gjøre noe annet. De har tross alt lagt endel spill i den sjangeren nå men har bevist at de kan lage gode spill i andre sjangere også (Okami, Viewtiful Joe, Madworld osv).
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
De har tross alt lagt endel spill i den sjangeren nå men har bevist at de kan lage gode spill i andre sjangere også (Okami, Viewtiful Joe, Madworld osv).

De spillene du nevner (Okami, Viewtiful Joe) er nok laget av mange de som jobber i PG, men de er laget av Clover Studios, et studio som laget spill for Capcom i sin tid.
  • 0
Siterer projecthammer:
De spillene du nevner (Okami, Viewtiful Joe) er nok laget av mange de som jobber i PG, men de er laget av Clover Studios, et studio som laget spill for Capcom i sin tid.

Det vet jeg, men store deler av Platinum består av Clover studios folk, så de fleste regner dette på en måte som det samme studioet. Litt som at Respawn er Infinity ward, selv om infinity war enda eksisterer.

Men de har selvsagt ikke rettighetene til disse spillene, det er det Capcom som styrer med. Men de har uansett erfaring med sjangerene, det var det jeg mente å si.

Lagt til 2014-03-03 17:55:
Hideki Kamiya har for eksempel vært med å lage Viewtiful Joe, Okami, Bayonetta, Wonderful 101 og holder på med Bayonetta 2 nå.
  • 0
Nå har jeg endelig rotet meg til å starte på dette spillet og jeg må si...

Gameplayet er latterlig heftig. Tar jo bokstavelig talt helt av. Historien her tror jeg kan bli så som så, men det har vært et gledelig gjensyn med Raiden så langt. Synes det er flott at de har beholdt Quinton Flynn som stemmeskuespiller. Det og dialogene gjør at MGS stemningen er så smått på plass.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Gameplayet er latterlig heftig. Tar jo bokstavelig talt helt av. Historien her tror jeg kan bli så som så, men det har vært et gledelig gjensyn med Raiden så langt. Synes det er flott at de har beholdt Quinton Flynn som stemmeskuespiller. Det og dialogene gjør at MGS stemningen er så smått på plass.

Godt at du liker det! Det er helt klart gameplayet, leveldesign og musikken som er i fokus i Rising, men det er kult at Raiden (med Quinton Flynn) er så badass! Hvor langt har du kommet?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvor langt har du kommet?

R-04 tror jeg. Nettopp slåss mot Monsoon.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Crazy Kraken:Hvor langt har du kommet?

R-04 tror jeg. Nettopp slåss mot Monsoon.

Ah! Husker jeg syns han var vanskelig første gangen jeg sloss mot han. Men en veldig kul boss.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nettopp slåss mot Monsoon.

Ah, elsker soundtracket i den kampen. Kan spille gjennom hele R-03, bare for å sloss mot Monsoon.

Hvilken vansklighetsgrad spiller dere på, btw? Selv spiller jeg aldri noe lavere enn Very Hard, og til tider Revengeance nå. Hater å skryte, men noe lavere føles rett og slett for lite utfordrende når jeg har 50 timer med spillet. Parrering og blokkering føles liksom helt naturlig etter en stund
  • 0
Ah, elsker soundtracket i den kampen. Kan spille gjennom hele R-03, bare for å sloss mot Monsoon.

True that! Banen er jo også veldig bra.

Hvilken vansklighetsgrad spiller dere på, btw?

Husker ikke alle vanskelighetsgradene men jeg spiller vel på nest lettest tror jeg, normal? Jeg er egentlig ikke så flink i slike type spill, men jeg syns det er kjempemorro uansett. Normal pleier å gi meg plenty med utfordring, og det er vel egentlig det viktigste, å utfordre seg selv altså. ;)

Selv spiller jeg aldri noe lavere enn Very Hard, og til tider Revengeance nå. Hater å skryte, men noe lavere føles rett og slett for lite utfordrende når jeg har 50 timer med spillet. Parrering og blokkering føles liksom helt naturlig etter en stund

Sick! Det hadde jeg aldri klart!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!