Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

ps3 agrumenter


Blu-ray filmer koster under 160 kroner noen steder... selfølgelig er de nyere filmene dyrere.

Men hvis man er interresert i lyd og bilde og slik er det fint å vite om HDMI 1.3 lyd ut muligheter, HDd alternativer osv.

Husk at Blu-ray er ikke bare godt for filmer, det er en grunn for at spilla er p+å Blu-ray..
er mye plass å boltre seg i for utviklerne, så spill som MGS 4, Rage og Utviklerne ville vel svart at alle plattformene denne generasjonen og pc burde hatt det, eller noe tilsvarende i alle fall.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Siterer -sebastian-:
Så går det jo an å leie filmer også, som her hos meg koster det samme som for en DVD.


...men poenget mitt står likevel. Om man ikke virkelig lever for godt lyd og bilde (jeg er en av dem, for å poengtere det), er det virkelig verdt det? Den aller aller største delen av befolkningen er likegyldig til dette, Vi geeks kommer alltid til å kjøpe beste og nyeste, men dette er da ikke uansett noe avgjørende argument for en gjennomsnitts sluttbruker som i utgangspunktet bare vil spille spill?

Lagt til 2009-07-26 04:38:
Siterer wrecker:
Blu-ray filmer koster under 160 kroner noen steder... selfølgelig er de nyere filmene dyrere.


Ok, link gjerne til stedet hvor man får kvalitetsfilm innen det prissjiktet (ink frakt- og importutgifter, vel og merke.)

Siterer wrecker:
Men hvis man er interresert i lyd og bilde og slik er det fint å vite om HDMI 1.3 lyd ut muligheter, HDd alternativer osv.


...og som jeg sier er dette et helt greit argument for en person som enten er spesielt interessert i en filmfremviser (og som derfor i såfall burde velge en betraktelig bedre standalone Blu-ray-spiller), eller en som allerede eier konsollen. Dette er ikke et "make or brake"-argiument for å velge seg en ny spillkonsoll.

Siterer wrecker:
Husk at Blu-ray er ikke bare godt for filmer, det er en grunn for at spilla er p+å Blu-ray..
er mye plass å boltre seg i for utviklerne, så spill som MGS 4, Rage og Utviklerne ville vel svart at alle plattformene denne generasjonen og pc burde hatt det, eller noe tilsvarende i alle fall.

Ok, spillene kan lagres på et mer romslig medie, men dette er da slett ikke et pro-argument for en person som i utgangspunktet bare er interessert i Killzone 2? Hva tjener han på at dette spillet er lagret på en Blu-ray-plate?
  • 0
Siterer Mangoose:
Ok, link gjerne til stedet hvor man får kvalitetsfilm innen det prissjiktet (ink frakt- og importutgifter, vel og merke.)


http://www.play.com/DVD/Blu-ray/6-/TopSellers.html

Bare et lite utvalg, de fleste (alle?) filmene fra play koster under 200 hvertfall.

PS3 fungerer forøvrig veldig bra som mediasenter også, selv om den er temmelig dårlig til avspilling av DVD og .avi-filer. Men som du nevner over her, folk flest bryr seg ikke. Dette var faktisk et viktig salgsargument for meg, siden PCen min og TVen ikke er så gode venner, samt at XBOX ikke duger i det hele tatt.

EDIT: Glemte linken
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Play.com

Blu-ray filmer fra 70 kroner til 200 kroner, inkl. frakt, sendes rett til postkassen din.

De fleste filmene har også Norske undertekster.

De har masse gode tilbud også, f.eks. Underworld three-pack for 180 kroner (alle tre filemene). Denne koster ca. 350 kroner her hjemme. Alle nye filmer koster mellom 140 og 199 kroner. Ja, og de sender gratis til Norge. Alt under 200 kroner er tollfritt også, så det tilkommer ingen ekstra utgifter utover det filmen koster.

@hansi

PS3 spiller av DVD'er helt utmerket, den oppskalerer de til 720p/1080p også, det du mener er kanskje at PS3 spiller av .VOB DVD-filer som man kopierer fra en DVD eller fra internett, men PS3 klarer ikke å velge lydspor eller undertekster fra disse filene. Men DVD'er spiller den som sagt helt utmerket

(Skjønner at du skriver DVD og .avi-filer, men det kan lett misforståes)

Har PS3 og den har så mange bruksområder at den for meg er verdt hver eneste krone. Jeg kjøpte min for 6500 kroner når den kom, og den fungerer perfekt fortsatt.

@mangoose
Det er klart at det er en fordel for oss at spillene kommer på Blu-ray, dersom MGS4 hadde kommet på DVD ville spillet ha kommet på mange DVD'er. Det er behagelig å slippe å bytte DVD plate midt i spillet.
  • 0
Blu-ray er noe jeg heller ikke bruker, selv om jeg har både HD tv og HDMI. Blu-ray filmer koster her hvor jeg bor som regel 249,- mens en dvd koster 149,- Selvfølgelig finnes det unntak, men stort sett er det slik. Gamle filmer som har blitt konvertert til BR kan kanskje koste mindre, men jeg har jo filmene fra før av på dvd så hvorfor skal jeg bytte dem ut?

Den villeste prisforskjellen jeg har kommet over var en dvd til 99,- hvor BR versjonen kostet 249,- Det er rett og slett ikke verdt det. Den eneste blu-ray filmen jeg har plukket opp som årelang PS3 eier er Max Manus. Forskjellen er så liten at jeg aldri kommer til å kjøpe en blu-ray så lenge dvd versjonen er billigere. Blir de like dyre så endrer det seg, og jeg går over til blu-ray.
  • 0
Jeg har faktisk kjøpt rundt 20 Blu-ray-filmer, men så er jeg også litt geeky på lyd og bilde. Jeg er likevel inneforstått med at de fleste ikke bryr seg nok om dette for å betale det det koster ekstra. Og som jeg også nevner: Kjøper du konsollen for filmdelen, finnes det nå betraktelig bedre (og også billigere) stand-alone-spillere på markedet.

Hansibanzi:
Jeg har koblet opp både Xbox 360 og Playstation 3 til PC'en min med TVersity. Min erfaring er, selv om TVersity i utgangspunktet skal realtime-konvertere alle videofiler når de streames, at Xbox'en spiller av flere av filmfilene mine enn PS3'en. Det er egentlig synd, ettersom bluetooth-fjernkontrollen er dritbra og støynivået er mer behagelig på sistnevnte.

bordello:
Greit, tenkte først og fremst på det norske prisnivået på Blu-ray-filmer, men jeg skal gå med på at man får tak i nye Blu-ray-filmer til rett under 200-lappen om man er villig til å bestille dem.

Når det gjelder Blu-ray som lagringsformat, tror jeg du misforstår meg litt. Jeg er enig i at det er flott at PS3-spill kommer på en lagringsmedie som rommer mye plass, men det er ikke (i hvert fall ikke i mine øyne) et argument for valg av konsoll. Når det er sagt, ville et multi-disk-spill bare blitt installert på harddisken uansett, så diskbytte er uaktuelt uansett formatvalg. Det samme gjelder forsåvidt på Xbox 360(men jeg prøver iherdig å ikke starte en konsollkrig-debatt her.)
  • 0
Men så tror jeg ikke han bare er interresert i Killzone 2 heller da. Han tenker vel bare på det som en start, siden han har prøvd det, og likte det.

Forresten Lord boms, hvis du bestemmer deg for å skaffe deg ps3 og setter opp en psn-bruker... send meg en melding, så skal jeg si deg navnet mitt på psn.
..let there be guitar.. and there was guitar..
  • 0
@Mangoose
Du finner aldri en enhet til 3000 kroner som gjør alt det PS3 gjør. Dersom man har 3000 kroner å avse så finner du ikke mere verdi for pengene. Dersom man trenger en bra spillkonsoll, en bra Blu-ray spiller, et bra media center, DVD spiller, etc. så finnes det ikke noe som er bedre og gjør alt dette enn PS3 til den prisen. Ja man kan kjøpe en kjempebra BD spiller som koster deg 3000-8000 kroner. Ja, man kan kjøpe en skreddersydd PC til 12000 kroner, eller en annen spillmaskin, men du får aldri alt dette for 3000 kroner og til samme kvalitet som du får på PS3. Akkurat det er ikke noe å diskutere syns jeg.

Du kan bruke PS3 Media Server isten for TVersity, denne funker enda bedre enn TVsersity på PS3. Da kan du bruke PS3'en din som du ønsker.


Når det gjelder Blu-ray filmer så har jeg ca. 60 filmer og har kjøp 95% fra Amazon.com og Play.com. Jeg har da aldri betalt noe mere for en BD film enn det den samme filmen koster på DVD i Norge. 249,- for en film er alt for mye.
  • 0
Bordello har helt rett og jeg er 100% enig.
  • 0
Samme her.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Bordello makes a point.

Og her er det noen bra filmer for ganske billig.
http://www.elkjop.no/catalog/film%2bmusikk/no_hddvd_bluray_mo
vies/blu-ray


Så Rambo trilogien på Smart club for 400 på Blu-ray, men om jeg ikke tar feil har Coop tatt over hele driten, ikke at det er negativt for coop er en grei butikk.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Siterer bordello:
@hansi

PS3 spiller av DVD'er helt utmerket, den oppskalerer de til 720p/1080p også, det du mener er kanskje at PS3 spiller av .VOB DVD-filer som man kopierer fra en DVD eller fra internett, men PS3 klarer ikke å velge lydspor eller undertekster fra disse filene. Men DVD'er spiller den som sagt helt utmerket

(Skjønner at du skriver DVD og .avi-filer, men det kan lett misforståes).


Jeg mente fysiske DVDer og .avi-filer, .VOB har jeg ikke prøvd enda. PS3 er hvertfall betydelig dårligere på avspilling av DVD og .avi enn min 7 år gamle DVD-spiller kjøpt på rimi for 199,-
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Siterer bordello:
@Mangoose
Dersom man trenger en bra spillkonsoll, en bra Blu-ray spiller, et bra media center, DVD spiller, etc. så finnes det ikke noe som er bedre og gjør alt dette enn PS3 til den prisen.


Jeg tror vi diskuterer forbi hverandre her. Jeg er helt enig i at PS3 er en helt kul konsoll, men det er ikke det vi diskuterer her. Synd, egentlig, at alle diskusjoner som omhandler enten 360 eller PS3 alltid ender opp med at alle sitter med piggene ute og leser innlegg som fanden leser bibelen.

Jeg er helt enig i at det er en mye flott inkludert i prisen, spesielt om man kun har PS3. Selv spiller jeg lite på PS3'en min, men jeg bruker den til film. Jeg betalte 6000,- for en spillemaskin jeg primært bruker til film. DET var ikke en god deal, men jeg regner med at, om ikke flere spill utsettes nå, senhøsten og vinteren kan endre på bruken.

Jeg argumenterte innledningsvis med at om hovedargumentene for å kjøpe PS3 var Killzone 2 i tillegg til kommende titler, er det nok en god ide å vente på en eventuell prisdropp over nyttår. Poenget mitt var også at de fleste argumentene folk her presenterte egentlig ikke er argumenter for kjøp av konsollen, men snarere små kule egenskaper som kommer godt med når man har konsollen. Jeg kommer aldri til å kjøpe en konsoll fordi den støtter HDMI 1.3, for eksempel, jeg kommer alltid, alltid, alltid til å basere mine valg på eksklusive titler og brukervennlighet på håndkontrolleren.

Jeg sa meg også enig i at Blu-ray-funksjonen er kul, men egentlig bare for spesielt interesserte. De fleste jeg kjenner synes det er kult med litt finere bilde og lyd, men få av dem har gått til innkjøp av en Blu-ray-spiller for det.

Takk for tips, forresten. Skal teste ut PS3 Media Server, håper det ikke kræsjer med TVersity.

Edit: PMS (heh) funka som bare det.
  • 0
@hansi

Jeg er veldig uenig med deg i a at PS3 ikke spiller av DVD bra, jeg har en Philips 963SA (kostet meg ca. 6000 kroner når jeg kjøpte den) og sammenlignet med denne er PS3 mye bedre. PS3 oppskalerer alle DVD'er til 720p/1080p og bildet blir veldig bra på min 40" Sony Bravia. Det blir ikke like bra som Blu-ray, langt i fra, men likevel bedre enn min Philips 963SA som går for å være en bra DVD spiller.

Sjekk hva ars technica har å si om PS3 som DVD spiller:
"For home theater enthusiasts, the new upscaling options make this update a truly beautiful thing. I put in Lord of the Rings and then Star Wars Episode III and was impressed in both cases. You can't make something out of nothing, even with upscaling, so don't expect dropped jaws and Blu-ray-like visuals. What you will get is a solid improvement in image quality over standard DVD-as good as I've seen on most standalone players.

The PlayStation 3 will now be my standard DVD player in the wake of this update, and while that shouldn't make you want to run out and buy one-a standalone upscaling player is pretty cheap these days-being able to reduce the hardware clutter in your home entertainment center is something to be happy about. Keep in mind that the upscaling feature is only available via HDMI, so those using component connections won't see a benefit. "

De syns at PS3 funger utmerket til DVD avspilling, og det syns jeg også, i allefall for meg.

@Mangoose

Vel, dersom trådstarter kun er interessert i Killzone 2 og ikke er interessert i noen av de andre spillene som er nevnt og han kun skal benytte den som spillmaskin så ville jeg også ventet. Dersom han har fått øynene opp for alle bruksområdene pluss mange av de andre gode eksklusive titlene som er nevnt, bla.a. inFAMOUS, LittleBigPlanet, MGS4, Motorstorm 1&2, Ratchet&Clank, Singstar, Buzz, Uncharted, Resistance 1&2, Heavenly Sword, ++ og i tillegg alt som er å få på PSN Shatter, Flower, GT5 Prologue, Flow, Super Stardust HD, WipeOut HD/Fury, Warhawk, ++++ så ville jeg helt klart anbefalt PS3. Det finnes så mange bra eksklusive spill til PS3 nå og det kommer i bøtter og spann i tiden fremover også, det er ikke vanskelig å finne noe man liker lenger.

Siterer Mangoose:
Citerer bordello:@Mangoose
Selv spiller jeg lite på PS3'en min, men jeg bruker den til film. Jeg betalte 6000,- for en spillemaskin jeg primært bruker til film. DET var ikke en god deal, men jeg regner med at, om ikke flere spill utsettes nå, senhøsten og vinteren kan endre på bruken.
Edit: PMS (heh) funka som bare det.


Jeg er ikke enig med deg i at det ikke var en god deal, hva var alternativet når du kjøpte PS3 som BD spiller, en annen treig BD spiller til 12000 kroner som ikke hadde mulighet for å støtte nyeste java profil oppdateringer etc... Det var nok en god deal uansett Mangoose.

Bra at det funket med PS3 Media Server
  • 0
Siterer bordello:
@hansi

Jeg er veldig uenig med deg i a at PS3 ikke spiller av DVD bra, jeg har en Philips 963SA (kostet meg ca. 6000 kroner når jeg kjøpte den) og sammenlignet med denne er PS3 mye bedre. PS3 oppskalerer alle DVD'er til 720p/1080p og bildet blir veldig bra på min 40" Sony Bravia. Det blir ikke like bra som Blu-ray, langt i fra, men likevel bedre enn min Philips 963SA som går for å være en bra DVD spiller.


Det hjelper ikke hva du og Ars Technica mener. Om hansibanzi ser betydelig og bedre forskjell på sin DVD-spiller, og PS3 sin, så hjelper det da fryktelig lite å komme med kilder om hva andre mener og opplever om PS3 sin. Jeg for min del hverken ser eller hører forskjell på Xbox 360 sin DVD-spiller og PS3 sin DVD-spiller. Men min Samsung BDP1500 slår begge to på DVD, og PS3'en på Blu-Ray, og spilleren er den billigste på markedet og koster rundt 1500-2000 kroner. Den har også inngang for internett slik at jeg alltid kan laste ned de nyeste firmware-oppdateringene og stadige nyere støtte for filmene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Gidder ikke diskutere med deg The Heretic, poenget var at Hansi sier det som om det skulle vært fakta at PS3 er dårlig til å spille DVD, det er kun hans mening. Det finnes utallige seriøse HIFI sider som forteller noe annet. Selvfølgelig finnes det DVD spillere som er bedre, men at PS3 er dårlig er helt feil, det er ikke subjektivt engang.

Ingen har sagt noe om at det ikke finnes bra BD spillere idag, Mangoose nevnte at han hadde kjøpt PS3 som han primært brukte til film, når han ga 6000 for PS3 da kostet Blu-ray spillere langt over 6000 kroner og de hadde ingen mulighet for internettilkobling eller støtte for nye BD-J profiler.

Så jeg skjønner ikke hva poenget ditt er i det hele tatt. Dersom du bare er uenig for å krangle så be my guest.

Edit: Hansi kan godt påstå at en 7 år gammel DVD spiller kjøpt på RIMI er bedre enn PS3 til DVD avspilling. Men jeg tror like lite på det som om noen skulle ha sagt at PS3 er like bra til å spille av BD som en helt ny BD spiller som idag koster 20 000 kroner. Det tror jeg ikke noe på i det hele tatt, det sier bare at enten har han en råtten gammel CRT TV så han ser ikke forskjell, eller så har han koblet feil, dårlige instillinger, etc... Du får meg aldri til å tro at en 7 år gammel DVD spiller kjøpt på RIMI til 199 kroner er bedre enn et oppskalert 720/1080p bilde via HDMI fra PS3 på en stor LCD skjerm. Never.
  • 0
Siterer bordello:
Det finnes utallige seriøse HIFI sider som forteller noe annet. Selvfølgelig finnes det DVD spillere som er bedre, men at PS3 er dårlig er helt feil, det er ikke subjektivt engang.


Nå er det vel ingen som har beskrevet PS3 sin DVD-spiller som dårlig heller, og det var i hvert fall ikke i mine hensikter å prøve å få PS3 sin spiller til å fremstå slik. Halve poenget med posten er i grunn at man ikke kan bevise hva Hansi påstår, på lik måte som han i grunn ikke kan bevise at Rimi-spilleren er bedre enn PS3 sin.

Siterer bordello:
Ingen har sagt noe om at det ikke finnes bra BD spillere idag, Mangoose nevnte at han hadde kjøpt PS3 som han primært brukte til film, når han ga 6000 for PS3 da kostet Blu-ray spillere langt over 6000 kroner og de hadde ingen mulighet for internettilkobling eller støtte for nye BD-J profiler.


Har jeg skrevet noe om at det ikke finnes gode Blu-Ray spillere? Tvert imot, jeg har anbefalt en jeg er fornøyd med selv, som er langt rimeligere enn PS3 - dersom man kun er ute etter Blu-Ray.

Siterer bordello:
Så jeg skjønner ikke hva poenget ditt er i det hele tatt. Dersom du bare er uenig for å krangle så be my guest.


Det var egentlig ikke store poenget med halve posten min. Ville vel bare poengtere at PS3 og Xbox 360 har helt greie filmavspillere, men det finnes eksterne spillere som er bedre og rimeligere.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
@The Heretic

Ok. Skjønner. Tror vi er ganske enige egentlig


Utdrag av det Hansi skriver over her: "... den (PS3) er temmelig dårlig til avspilling av DVD og .avi-filer."

og "PS3 er hvertfall betydelig dårligere på avspilling av DVD og .avi enn min 7 år gamle DVD-spiller kjøpt på rimi for 199,-"

Det er bare dette jeg ikke er enig i fordi jeg syns PS3 leverer over gjennomsnitt bra DVD bilde, jeg har en Philips DVD spiller som kostet meg 6000 spenn og jeg syns selv at bildet fra PS3 er like bra om ikke bedre, spesielt når bildet er oppskalert. Det jeg syns var viktig var bare å få frem at det ikke stemmer, iflg. meg og mange andre, at PS3 er dårlig til å spille av DVD. Dette kan jo også ha noe å si for noen som skal kjøpe en PS3 og ser for seg at de skal erstatte den gamle DVD spilleren slik at de får bedre plass og færre ledninger.

De som er på jakt etter kun high-end stuff har selvfølgelig noe helt annet, de har en forsterker til 15-20k, DVD/CD spiller til 10-20k, og en BD spiller til 10-20K. Så det er ikke disse jeg snakker om når jeg sammenligner DVD bildet fra PS3, men mot en 7 år gammel DVD spiller fra RIMI vil jeg nok ha veddet ganske mange kroner på at PS3 er en god del bedre på DVD avspilling.

Jeg kommer til å kjøpe meg en stand-alone BD spiller selv ganske snart, slik som du har gjort, men jeg syns at PS3 har levert godt nok til å oppleve hvor bra Blu-ray kan være.
  • 0
Det burde jo kanskje vært nevnt, men jeg har kobla PS3en til en 37" LG TV via HDMI, DVD-spilleren er kobla til med kompositt. Uansett, det er godt mulig det er dårlige instillinger som gjør det, men bildet på PS3 er kornete og fælt, nesten sammenliknbart med en VHS (av god kvalitet da vel å merke).

Men nok om det! Tråden handler vel egentlig mer om gode argumenter for å kjøpe PS3, ikke kvaliteten på DVD-avspilling. Vi er tydeligvis enige, bordello, i at PS3 fungerer utmerket som mediesenter for folk flest
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Takker for mere info om DVD avspillingen hansibanzi, det er ikke godt å si hvorfor du får så dårlig bilde fra DVD, jeg testet hjemme for å se om jeg klarte å sette noen innstillinger som gjorde bildet kornete og dårligere, men uten hell. hehe

Du har helt rett, tråden handler om noe annet, sorry at jeg fikk det til å spore litt av. Vi er nok enige som du sier ja
  • 0
Xboxen bråker litt for mye til å fungere som en DVD-spiller for min del.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer hansibanzi:
Tråden handler vel egentlig mer om gode argumenter for å kjøpe PS3


Amen
  • 0
Magnus er allerede i gang med kommentarene på PS forumet... Lovende!
Decyfered!
  • 0
Siterer The Heretic:
Men min Samsung BDP1500 slår begge to på DVD, og PS3'en på Blu-Ray, og spilleren er den billigste på markedet og koster rundt 1500-2000 kroner. Den har også inngang for internett slik at jeg alltid kan laste ned de nyeste firmware-oppdateringene og stadige nyere støtte for filmene.


Nå er du inne på mitt revir her

BDP1500 slår PS3 på lyd, så har du investert litt i lyd så vil man merke en forskjell. Bilde er ingen merkbar forskjell mellom de to, PS3 drar seg et lite hestehode foran med å ha en god del bedre lastetid enn BDP1500.

Den er billigere enn PS3 ja, men forskjellen er så ubetydelig at jeg i min situasjon som har et anlegg i 6 sifra klassene, ville aldri vurdert å mellomlanda på en BDP1500. Sony sine egne blu-ray spillere i 3-5000 kr klassen danker Samsung og high end spillere i øst og i vest. Så hvis man vil ha seg en stand alone Blu-ray spiller utenom PS3 ville jeg anbefalt Sony BDP S350 eller S550.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Kan du sammenligne: bytte ut DVD til Blu-Ray og bytte ut LP-plater til CD'r...?
Decyfered!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!