Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Borderlands ~ Offisiell tråd ~


jaja. Her er det da alt av borderlands bør samles, og for dere som ikke vet hva borderlands er. Her er en liten intro:

Borderlands er utviklet av Gearbox software, det er det samme selskapet som står bak spill som brothers in arms og tony hawk pro skater 3, samt konverteringen av halo 1 til PC.

Borderlands er et RPS som de selv kaller det (Role playing shooter) og det er en blanding av FPS spill som Counter Strike og halo. Med elementer fra rollespill som diablo og oblivion. Selve spillet vil foregå i en verden kjent som Pandora.
Hele historien i spillet omhandler en hemmelighet som befinner seg (eller kanskje ikke?) på planeten Pandora. En hemmelighet som tilsynelatende er en dør som skal åpne for teknologi og skatter fra romvesner som kommer fra et sted i galaksen langt langt unna...

Men det er ikke bare at spillet har en ny sjanger som gjør spillet spennende. Men at det er per i dag mer en 1,000,000 våpen! Ja du leste riktig. 1 Million, 6 nuller etter 1'ern. Så her er det ikke bare snakk om en hagle og en rifle med andre ord.

Et annet fokus på spillet er Co-op. Dette spillet ble laget fra grunnen og opp med tanke på co-op. Det er da Co-op med opptil 4 spillere split screen, lokalt eller over nett.

Med Co-op i tankene så har man noen characters. Du har faktisk 4 som du kan velge imellom. Hver av dem med sin spesialitet, spesialiteter som:
snikskytter og avstandskamp (Mordecai)
rå fysisk styrke og nærkamp (Brick)
soldat med generell våpen- og medisinsk kunnskap (Roland)
Og en stealth basert snikmorder med unike krefter (Lilith)

Spillet er laget i unreal engine 3 (samme motoren som står for grafikken på spill som Gears of war serien, batman: arkham asylum og unreal tournament 3)
Men spillet ser ikke slitt ut som de ovewrnevnte. Det er en såkalt cell shading teknologi som er bak, så det ser ut som en tegneserie eller anime. Et annet spill med samme teknikk er f.eks. XIII til PS2, PC og Xbox.

Spillet har release i Norge den 26 october og kommer til Xbox 360, PS3 og PC

Her er litt media til spillet samt web siden til spillet:

http://www.borderlandsthegame.com/

http://www.gametrailers.com/game/borderlands/5366

Så jeg kan starte med å si litt om hvilken platform og karakter jeg skal være
jeg skal da være Mordecai (siden jeg altid camper ) Og jeg skal ha det til PC.

Hva med dere?
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Oooh. Borderlands. Et av de spillene jeg ser mest fram til i år.

(Bra førstepost, forresten. )
Sproing!
  • 0
Gleder meg ekstremt mye til borderlands, men gleder meg mer til Uncharted 2.
  • 0
så lenge fram til det, men likte ikke at de skiftet visuel stil helt..

Lagt til 2009-10-01 21:12:
så jeg tror ikke jeg kjøper det lenger...

Lagt til 2009-10-01 21:13:
alle våpen kombinasjoner ser kult ut tho.
  • 0
herregud dette ser dårlig ut
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
herregud dette ser dårlig ut


der kan jeg ikke si meg enig i det hele tatt. Dette ser ut som et frisk pust i nakken på bare tradisjonelle FPS spill. Vi trenger et spill som dette nå.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
"The RPG and FPS made a baby" xD er epic
  • 0
Borderlands er ett av de spillene jeg gleder meg aller mest til, i tillegg til Uncharted 2: Among Thieves, Assassin's Creed II, Modern Warfare 2 og Ratchet & Clank: A Crack in Time (og God of War Collection som skal importeres)

Digger den visuelle stilen Gearbox valgte å tilføye og det å utforske denne store planeten sammen med opptil 3 venner, er noe som høres helt fantastisk ut. Utallige våpen, mye utforsking i en herlig blanding av Rollespill/FPS. Borderlands er årets sterkeste kandidat til årets sleeper hit!
  • 0
Gleder meg til spillet her
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
  • Los
  • Los
Syntes spille ser kjempe kult ut, men det er en ting jeg ikke vet...Er det et sandbox spill? Om det ikke er det så er det bare å glemme
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Frister veldig, men tror jeg må utsette et kjøp. Er så utrolig mange spill jeg skal rive med meg nå, og jeg rekker ikke spille alle.
  • 0
Når skal dette komme egentlig (har sett datoer, men er det en BESTEMT dato)?
  • 0
23 oktober i Europa. Pc-versjonen kommer 6 dager senere.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer Los:
Syntes spille ser kjempe kult ut, men det er en ting jeg ikke vet...Er det et sandbox spill? Om det ikke er det så er det bare å glemme


Det er sandbox. Men det er noen områder du ikke har like mye bevegelses frihet. Men se på videoene så ser man hvor svært det er til tider
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Hvilken aldersgrense blir det på det? Det at stilen og grafikken er litt tegneserie-aktig, kan senke den til 16+ eller hva?
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
sad face. Kanskje jeg kjøper det når prisen blir satt ned uansett Kommer ann på anmeldelsen.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Dette ligger godt ann til å bli Game of the Year etter min mening
  • 0
Borderlands er et spill jeg virkelig har tro på. Ble meget overasket da jeg fant ut hvordan de valgte å kjøre grafikken, men det var kanskje for det beste. Alt tatt i betraktning.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg så egentlig min første Borderlands trailer rundt 1 januar 2008 og da så det ekstremt seriøst og episk ut, så ble litt skeptisk da de endra til en "komisk" og på en måte useriøs stil, men det funker perfekt.
Borderlands har etter min mening lykkes med å slå etthvert spill utgitt til dag dato når det kommer til hvor underholdende det er, spilte co-op på en ny game med lillebroren min i nesten hele dag Tida fløy avgårde raskere enn jeg har opplevd på lenge.
  • 0
Kjøpte det i dag, og jeg elsker det. Nyskapende, herlig visuelt, knakende god lyd, og morsomme oppdrag. For ikke å snakke om morsom dialog, og alle herlige våpnene. Jeg er bare lvl 6 så jeg har ikke alt for mange våpen enda, men det mest spennende hittil er i alle fall et maskingevær som skyter ildkuler, gleder meg til enda kulere våpen!
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Har en level 14 eller 15 eller 16 på min bruker og en level 8 på lillebroren min sin bruker (vi spillte co-op).
  • 0
Så for de som har det, hvordan er spillet ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Så langt KONGE! Det er nytt, masse å gjøre, evig mye våpen og stæsj, og for hver spiller som er med co-op, så blir fienden tøffere. Dette er ett av de beste co-op shooterne jeg har spilt. Med en main quest som er 20 - 25+ timer langt og tonnevis av sidequests så er sdet nok for alle. Er lvl 29 og koser meg noe sinnsykt. Anbefales til alle som vil ha et bra skytespill med masse og gjøre, co-op og replayvalue.

Jeg har det til xbox så co-op er genialt enkelt. drop inn, drop out
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Har spilt spillet et par timer nå. Men lurer på hvordan man får mere liv ettersom livet går ned ganske så fort. Så øker livet mitt når jeg ikke er i kamp eller blir skutt eller må jeg finne mer liv?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!