LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Spill

      Stedet for generell spilldiskusjon

      Vanskelig å finne spill til Wii.


      Det har hendt flere ganger nå at at spill jeg har lest om som jeg blir nysgjerrig på nesten er umulig å oppdrive i norske butikker. Det første gang dette irriterte meg var da Eledees kom ut. Jeg hadde lest omtale i engelsk spillblad og fikk litt lyst på det. På GameSpot (da het de EBGames) hadde hatt det, men ble utsolgt fra butikken med en gang. Jeg maste et par ganger og etter en god stund greide jeg å sikre meg en kopi. Også kom "Zack & Wicki". På release-dagen oppsøkte jeg EbGames og Platekompaniet uten hell. Jeg måtte få det fra SpaceWorld. Bare for moro holdt jeg litt øye med de andre butikkene etter det spillet. Og det gikk måneder før det begynte å dukke opp andre plasser. Og nå sist var jeg på jakt etter "A boy and his blob" som jeg har måtte bestille fra CDON. Jeg har også slitt med med å finne Okami som jeg tilfeldigvis fant brukt her om dagen. Er dette fryktelig populære spill eller er det bare norske importørere som ikke tør sastse skikkelig? Det får jo til å reflektere litt over om det er andre gode spill jeg går glipp av fordi de aldri dukker opp i butikkene.
      Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
      • 0
      Ja, det er fryktelig brae spill som ikke er i butikkene. Jeg har selv vært på jakt etter Okami som jeg aldri finner, vurderer og bestille det. Jeg tror det kan ha med at de som lager spillene ikke masse produserer det og det er ikke så alt for mange som vet om de. Kanskje for lite reklame? Trailere?
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
      • 0
      har ikke vært noe problem for min del.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Syntes at det er litt dårlig av butikkeierne. Jeg har mange ganger opplevd det samme med f.eks Deadly Creatures, Resident Evil: Dark Side Chronicles og Zack and Wiki. Alle disse spillene jeg hadde kjøptpå release hvis Gamestop, Spaceoworld eller Elkjøp hadde hatt dem på lager. Jeg føler spesielt på Spaceworld at de ikke prøver å selge Wii spill. De har laget den minste hylla, og max priser, og nesten bare dritt spill.

      For en sann Nintendo fan er det litt trist at man ikke får tak i de Eksklusive titlene man vil ha, et annet sted enn på internett. Desverre er det også sånn at når man først får et godt Nintendo spill i butikkene blir det ofte utsolgt med en gang, dermed er jeg solgt siden jeg bor lang unna nermeste spillbutikk .

      Samtidig skjønner jeg og hvorfor butikkene bare selger drittspill til Wii. Det er fordi casual gamere, ønsker seg slike spill. Hvor mange 7 åring som har wii ønsker seg ikke Catz, Horzez eller Dogz til julegave? Dermed blir vi, kjernespillerne satt til sides, og butikkene velger casual gamere som kanskje ikke hadde kjøpt The boy and his blob, eller Deadly Creatures. Desverre er dette Nintendo sin feil, og det er kanskje på grunn av at de gjorde Wii Ultra Casual at flere og flere finner seg mer til rette framfor Pc'en eller Xbox'en eller Ps3'en. Bare på grunn av at man ikke får de beste spillene til Wii i butikken.
      • 0
      zonyy sier mye klokt her, derfor jeg nå sparer opp til Xbox, er luta lei dårlige spill til Wii...
      Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
      • 0
      Ja hvis en skal dømme etter hva man finner i butikkene skulle en aldri tro at Wii har solgt mer enn PS3 og 360. Ikke bare er utvalget dårlig, men prisene synker nesten aldri (selv om jeg nylig fikk Madworld for 200kr på gamestop). Det er rett og slett litt stakkarslig når det nesten er lettere å finne obskure PS2 spill enn nye Wii spill.

      Uansett hva die-hard Nintendo fans måtte si, så er det tydelig at Nintendo...eller ihvertfall butikkene ikke satser på annet enn Mario, Zelda og catzz and dogzz spill.
      This is great banter, it really is.
      • 0
      har ikke sett Okami til wii på en ganske god stund nå.
      *>"Nintedo-Brigaden>*!¤The Hyrule Solders"!¤
      • 0
      BURDE KJØPT DEG XBOX 360 I STEDET! 360 4EVER!!!
      • 0
      Hvis Nintendo klarer å drepe Mario og Zelda, og starte en ny, suksessful franchise ville det bli storslagent. Hvis det første spillet er bra, vil tusenvis av fans hive seg på, og det vil bli nyfunnet interesse for wii'en.
      If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
      • 0
      Siterer Nuclear Pancake:
      BURDE KJØPT DEG XBOX 360 I STEDET! 360 4EVER!!!


      Du er en av grunnene til at jeg aldri får meg Xbox 360 eller noen andre hardware Microsoft lager.

      Siterer Kuriri:
      Hvis Nintendo klarer å drepe Mario og Zelda, og starte en ny, suksessful franchise ville det bli storslagent. Hvis det første spillet er bra, vil tusenvis av fans hive seg på, og det vil bli nyfunnet interesse for wii'en.


      Øøøøøøøøø...Nintendo har faktisk allerede STOR suksess, men det er blandt Casual gamere. Nintendo vil nok ikke stoppe å gi ut casual konsoller med det første, og når du sier "drepe Mario og Zelda" må jeg si til deg at Mario er kanskje tidenes mest solgte Video figur mens Zelda står så høyt hos mange(inkludert meg) at man ikke river seg løs fra Nintendo med det første. En annen ting er at du kan si at Nintendo har "drept" Mario og Zelda litt med sine prosjekter innenfor Casual gaming( Wii-sports, Wii-fit osv...). Er litt enig at de burde finne på et nytt hardcore spill for fansen.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!