Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect 2 ~ Offisiell tråd ~


runna det på søndag!
Noe av det beste jeg har spilt!
Var en fanatisk tillhenger av ME1, og dette spillet overgår forventingene mine, alle!

Har ikke stort å pirke på, utenom at spillet er litt fordummet, men hell, jeg spiller ikke et RPG for å bruke talentpoints på 100 forskjellige abilities, jeg vil oppleve en overlegen historie, noe jeg gjorde.
Følte glede, avsky, sorg og lo som et barn flere ganger, hva mer kan jeg be om?
  • 0
30 timer på 3 dager, det var verdt det Siste oppdraget var fantastisk og følelsesrikt! Aldri hatt en lik spillopplevelse!
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Sånn ja, dette var en god reaksjon. xD


Trodde jeg var nesten alene om å føle det slik.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Spilt i ca 7 timer og tar meg god tid. Men det må virkelig sies, dette er helt fantastisk spill.

Hvilken vanskelighetsgrad startet dere på egentlig?
Startet på Hardcore for å få en liten ekstra utfordring og for å måtte tenke litt taktisk. Og det funker faktisk helt perfekt!
Man kan ikke rushe, for da dør du relativt fort, og fiendene flanker deg så du kan eller ikke bli på det samme stedet for lenge. Hærlig!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Spilte gjennom på Normal, skal ta Insanity etterpå, har akkurat spilt igjennom siste del igjen for å få alt akkurat som det skal være Tali is my waifu forresten ^^
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Nettop runda det på Normal. 10 av 10 tvers gjennom, eneste minus er at scanningen er kjedelig. Pirk.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Siterer Magga360:
Nettop runda det på Normal. 10 av 10 tvers gjennom, eneste minus er at scanningen er kjedelig. Pirk.


Jeg syns det var morsomt jeg. xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Dette kommer til å være et ganske langt innlegg hvor jeg reflekterer over mine inntrykk av ME, ME2 og hva vi burde/kan forvente oss i ME3.

Rundet det nå for ikke så alt for lenge siden. Mass Effect 2 imponerer på alle vis. Med forbedret musikk, graikk, design, byer, våpen, oppgraderinger- ja ALT. Småpirk som dere nevner er skanning av planeter, dog etter å ha spilt ME i over 150 timer vet jeg at dette var langt gøyere enn å kjøre rundt i en Mako på områder som alle var like.

Mass Effect 2 er en utfordrer til årets spill så det holder i masseviss. Mange av dere har skrevet det at er en helt okay sequel noe jeg er sterkt uenig i. Mass Effect 2 er det råeste jeg har spilt siden jeg kjøpte ME i desember 07 på min 360 og måtte klare meg med et SD-TV. Grafikke... For å ikke snakke om designet har jo blitt kraftig forbedret med planeter og områder som virkelig kunne vært ekte.

For å ikke snakke om musikken. Låten jeg legger til nå vitner om fortvilesle, redsel, mystikk osv og skildrer mange faktorer som gjør at vi samtidig vil grave oss lengre inn i det selv om kanskje pulsen er i 170 . Dette er god komposisjon!:

http://www.youtube.com/watch?v=9XjTZtRDocI&feature=PlayList&
p=8AAD86B33069D67B&index=1


http://www.youtube.com/watch?v=GAtjCOfx-yA&feature=PlayList&
p=8AAD86B33069D67B&index=9


http://www.youtube.com/watch?v=N-cwhhxq-vc&feature=PlayList&
p=8AAD86B33069D67B&index=11


Det er svært sjeldent jeg blir rørt av spillmusikk, faktisk kun dette og Metal Gear Solid 4 samt ME som har klart å overbevise meg at det faktisk finnes strålende spillmusikk. Det minner meg om Blade Runner, og da er det bra!

I 2007 var vi vitne til mange gode spill som så dagens lys , Crysis, Call of Duty 4, Halo 3, Bioshock og ikke minst Mass Effect. Det var sistenevnte som gjorde dette spillåret komplett for meg. Mass Effect lar oss utforske en fremtid hvor menneskene nærmest undertrykt i en galakse der romvesner har kontroll. Det at det er du som er den første menneskelige Spectren gir spillet langt flere muligheter enn det andre valg med Commander Shepard hadde gjort. Det er nettopp det ME bygger på, Kontroll, taktikk, utfallet av en situasjon der du bestemmer konsekvensene. ME er ikke et hardcore RPG, men et mer Action-RPG der taktikk med heftig action sekvenser incl skyting regjerer. Dette er ikke for alle og mange kan ha følt seg skuffet etter å ha kjøpt ett av årets mest forventningsfulle spill.

Bioware risikerte mye med dette siden de bevegde seg vekk fra det vi tidligere var vant til- turn-based RPGs. Et prakteksempel på dette og en milepæl er selfølgelig Knights of the old republic (KOTOR for de kresne) Ville det bli tatt i mot ? ville det blir en suksess? Med en høy annmelderrate, gode salgsstall så dette ut til å bli et spill som levde forbi hypen, men under all denne hypen lå det masse rusk og rot. ME var noe som vi alle vet ikke et spill med få feil, heller mange. Lip-sychen var off the charts, texture pop ins- rundt 300-600 har jeg telt så langt, kjedelige sideoppdrag med lite relevans til hovedoppdraget og moralvalg som hadde lite å så bortsett fra en ending. Jeg venter fremdeles der en eneste setning i spiller forandrer spillets gang, alle de du kjenner gjør et drastisk valg, helt andre main quests og spillets gang forandres helt. Gleden av å levle og få skill poeng var et stort fokus i ME, noe som jeg føler ME2 ikke klarte og oppfølge helt. Tilbake til fokus. ME var et spill med feil som lett kunne blitt rettet opp i, og når dette scorer 10/10 av Gameractor og ikke ME2 som overgår det på alle punkter, ja, ja DA kan vi lure oss hva som egentlig har foregått .ME inneholdt dog eg knakkende god soundtrack som jeg fremdeles tar opp i ny og ne og noen dialog sekvenser jeg fremdeles husker. Spesielt på begynnelsen med Nihlus som snakker med Saren, en dialog som fører til et overkommende konklusjon, på Ilos med Wrex, samt hvem hvor en av mine to venner får en tårevåt farvel og ikke minst når Shepard blir akseptert som første menneskelige Spectre .ME kunne blitt så mye mer, så mye bedre.

Langt flere hovedoppdrag kunne blitt lagt til. Kanskje vi kunne ha utforsket Sarens hjemverden? Kanskje Forræderi innenfor "The Alliance" og kanskje et snikmord på et av counsilmembersene? Citdael kunne blitt så mye mer, noe det dessverre ikke ble, men for da være.

Mest av alt, det som imponerte meg mest var måten historien ble fortalt på. En mørk og dyster fortelling, med Forræderi og utslettelse på stortrommene.

ME, 2007 klart beste spill, dog med sine skuffende og unødvendige feil..

I 2010 var det igjen duket for et nytt spill i denne nye triologien. Langt flere forventninger enn det første, stor hype, en stor fanbase og masse mer. Ville det overgå eneren? På hvilke måter? Hva om det ikke overgikk? Hva om det ble en flopp slik som Deux Ex : invisible war ? I januar 2010 ble tiårets første store spill lansert.. med overraskende gode anmeldelser. 2 millioner solgte eksemplarer innen den første uken- Bioware hadde gjort det igjen.

Mass Effect 2 hadde en dramatisk åpningssekvens og langt mer drama enn den første. Mer action, mindre RPG? Fungerte det i praksis? Ja det gjorde det med glans. Et elendig looting system var vekke, oppgrarderinger var på sin plass, og det var nå du aldri ville til en hvert id ha 9999999999 "Creds". Du måtte jobbe for dine oppgraderinger, scanning av planeter. Til noens glede og andre fortvilelse. Personlig synes jeg at dette erstatter Makoen med sin fulle rett og overgår ME med tanke på at vi slipper kjedelige side oppdrag. Sideoppdragene i Mass Effect 2 er alle spesielle og har alle sin egen personlige vri. For det første, jeg la ikke merke til samme planet du landet på to ganger, en helt spesiell feeling på hver av disse planetene med oppdrag som faktisk var relevante til hovedoppdrag. At dere sier at scanning er pirk og kjedelig? VISS-vass sier jeg til dere. Her får vi servert et av Biowares flotteste spill, diskutabelt deres beste og dere klager over scanning av planeter? Denne scanningen gjør noe jeg ikke har sett på andre spill, nemlig ved å erstatte noe som ikke fungerte i 1eren. Dette må da være langt bedre enn å drifte rundt i en Mako som er langt mer tidskrevende? Ærlig talt?

Personene du får med deg på laget denne gangen er langt mer interessante enn forrige. Personlig like jeg Samsara og Thane best, mener de er de kuleste av dette persongalleriet. Ellers er Jack som er et biotisk misfoster en svært spennende skapning å analysere.

Historien overgår ME på mange faktorer. For det første har det vi gjør en langt større betydning i sluttsekvensene, du føler at du alltid må spille "bare en time til", med andre ord, Historien engasjerer deg, du følger at du vil grave dypere i denne verdenen og du simpelheten ikke gi slipp på Commander Shepard.

Jeg vil ikke røpe plottet for dere som ikke har det, eller kommet gjennom det. Jeg kan si det på denne måten, har du spilt eneren vil du få langt mer ut av det, men om du ikke kan jeg love deg at du vil være vitne til et av de mest bad ass historien noen gang sett i et action-RPG

Dessverre var vitne til et skillpoint system som ikke overgikk eneren, ikke rart siden de tuna down på RPG elementene i stor fleng. Noe jeg syntes var en dårlig ting fordi dette var noe av det som gjorde ME et såpass bra spill


Det meningsløse loot systemet som nevnt tidligere er vekke, og på bord om Normandy kan du oppgradere fornuftige ting i stedet for å for et våpen du ikke trenger slik som i ME der dette skjedde for hver bidige fiende du drepte.

Skipet er forberet på den måten at du faktisk føler du er i et skip og ikke en hanger, noe jeg gjorde i eneren. Mange nye rom og pene skildringer. Vi kan jo selfølgelig ikke glemme EDI <3 elsker deg!!

Om det derimot er noe jeg vil sette fingeren min rundt er det at det kanskje er for kort, MEN dette kommer kanskje av at jeg er helt oppslukt i det og elsker alt med det. 35 timer og i morgen er vi klar for en gjennom på insanity etter en hardcore slaughter fest!!!

Med selveste Charlie Sheen som stemme til "The Illusive Man" vet vi hva vi kan forvente oss. Om ikke God Of War 3 klarer å overliste dette i mars, ja da er dette årtes spill for meg allerede.

I Mass Effect 3 ønsker jeg en del endringer. Jeg vil at det som skjedde i slutten av ME2 basert ut ifra det du hadde gjort vil ha mye å si. Jeg ønsker også langt flere moraske velg, dog de in game- moral choises når du snakker duger i massevis. Jeg ønsker at spillets gang forandres radikalt med noen få ord samt en mørkere historie vi aldri har sett maken til. Grafikken trenger de ikke å gjøre noe med, da den er top notch. Designet kan de gjerne bare utforske enda mer for å skape en enda bedre fremtids feeling. Et like soundtrack ville heller ikke skadet. Jeg ønsker at hovedoppdraget vil ta rundt 50+ timer av hvordan du spiller og 25+ på sideoppdrag. Jeg ønsker en blanding mellom Hammerhead og scanning og langt mindre, men større planteter og utforske der du vil finne tonnevis av oppdrag. Jeg vil ikke ha level cap 30, dog dette ødelegger litt for meg. Jeg vil ha en blanding mellom skillpointsene fra det første og det vi fikk nå. Ellers ønsker jeg at crewet ditt fra eneren får en langt større betydning enn det vi var vite til nå. Noe av det viktigste jeg håper på en god balansert blanding mellom action og RPG slik at vi får "the best of both worlds" Om de klarer dette, ja da kommer vi til å være vitne til kanskje tiårets beste spill allerede om noen få år.

Her er mine karakterer:

Mass Effect : 7/10

+ god sountrack
+ mørk og dyster historie
+ RPG-elementer i sin prakt form blandet med action

- Masse unødvedige feil
- Meninsløse sideoppdrag
- Fort kort


Mass Effect 2 : 10/10

+ Fantastiske omgivelser
+ Action, action og atter action
+ Gjør deg sulten på mer

- Det slutter for tidlig


Lykke til Bioware!!!
  • 0
Noen som vet hvem i huleste jeg skal snakke med for å få gjort ferdig oppdragen med kroganen som vil ha fisk i Citadelen? Har pløyd gjennom Citadel to ganger uten å finne riktig person.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Du må snakke med en C-Sec offiser på et av dekkene og der kan du selv velge utgangen av oppdraget ;) Lykke til.

Lagt til 2010-02-02 20:17:
Må si jeg føler ME/ME2 får for lite oppmerksomhet i spillverdenen i forhold til andre blockbusters som MW2. skuffende. På den lokal space world shappa i Bergen var det to som hadde forhåndsbestillt og jeg var en av dem
  • 0
Klarer ikke å slutte, for spennende... Må legge meg... Skal på skole...
*sukk*
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Killzone 2 owner: jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv...

selvom jeg syns ME1 fortjener hvertfall en 8'er.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Killzone 2 owner: jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv...

selvom jeg syns ME1 fortjener hvertfall en 8'er.


Det du må forstå er at min karaktersetting av ME1 har på ingen måter hemmet min opplevelse av spillet. Jeg som sagt i mitt lange innlegg skrevet at jeg har spilt ME1 i over 150 timer, og som sagt jeg ser på helheten av et spill, ikke et tall som for mange hemmer en spillopplevelse
  • 0
Så hva er deres favoritt class? Selv har jeg spilt gjennom spillet med Vanguard og er snart ferdig med Sentinel. Min korte oppfatning av Vanguard og Sentinel er at for Vanguard er Biotic Charge, i de fleste tilfeller udugelig siden du gjør rævva de mottagelig for kjepp for å si det sånn, selvom det ikke var altfor kjedelig å spille. Sentinel kan klare en vær situasjon, men jeg synes det er for lang cool down på Tech Armour. Du får jo aldri brukt noe annet siden du må refreshe Armouren hele tiden. Sentinel føles heller ikke veldig spesielt å spille. Jeg vil gjerne høre deres meninger om hvilken class dere synes er best så jeg kan prøve det på neste gjennomspilling.
  • 0
Siterer killzone2owner:
Om ikke God Of War 3 klarer å overliste dette i mars, ja da er dette årtes spill for meg allerede.


Skal ikke se bort fra det..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Vi får se.. vi får se
  • 0
Siterer The Heretic:
Noen som vet hvem i huleste jeg skal snakke med for å få gjort ferdig oppdragen med kroganen som vil ha fisk i Citadelen? Har pløyd gjennom Citadel to ganger uten å finne riktig person.


Står en dude til venstre i baren.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Endelig fått bestilt dette(håper det dukker opp i morgen). Kan knapt vente med å sette tenna i dette =D
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Elsker spillet, men jeg sliter ennå med å finne alle oppgraderingene, mangler "Shield Upgrade" -_-

Har lyst at alle overlever.
My Brain...
  • 0
Siterer Jacsterd:
Elsker spillet, men jeg sliter ennå med å finne alle oppgraderingene, mangler "Shield Upgrade" -_-

Har lyst at alle overlever.


Du trenger ikke alle oppgraderingene for at de skal overleve. Helst ha full loyalitet hos alle, skipsoppgraderingene og velge de riktige folka til de riktige rollene på siste oppdrag ;) Lykke til
  • 0
Siterer Jacsterd:
Elsker spillet, men jeg sliter ennå med å finne alle oppgraderingene, mangler "Shield Upgrade" -_-



Har lyst at alle overlever.


Du må snakke med Tali. Eller få hennes lojalitet. Da trur jeg du får oppgraderingen til skjoldet.

Siterer killzone2owner:
Citerer Jacsterd:Elsker spillet, men jeg sliter ennå med å finne alle oppgraderingene, mangler "Shield Upgrade" -_-



Har lyst at alle overlever.



Du trenger ikke alle oppgraderingene for at de skal overleve. Helst ha full loyalitet hos alle, skipsoppgraderingene og velge de riktige folka til de riktige rollene på siste oppdrag ;) Lykke til


Du trenger ihvertfall skjoldet og våpenet.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
trenger egentlig ingenting om du vil være bad ass og le deg i hel når en ettter en dør
  • 0
Kanskje spoiler tags
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Heh, ikke smart å gå inn på en ME2 tråd når du ikke har spilt ferdig spillet da

Uansett, for dere som også synes at "Assuming direct control" er den mest badasse replikken i spillet, så lagde jeg en kjapp meldings/ringetone til dere.
http://www.mediafire.com/?zyozqmfz2rl
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Jeg mener nå det skal være rom for råd og hjelp i tråden, selv om en ikke er ferdig med spillet.

Det er noe jeg har tenkt grundig og lenge på. Jeg trodde det aldri ville skje, men nå tror jeg at jeg har innsett det:

Mass Effect 2 er bedre enn det best. Bedre enn det beste. Bedre enn Star Wars: The Knights of the Old Republic
Fabelaktig!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!