Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

(PS3) Trenger hjelp! Bytte harddisk :]


Jeg skal formatere en vanlig harddisk, slik at den blir kompatibel med ps3. Hvordan gjør man det (steg for steg)? Vet at det er noe som heter "FAT" eller noe, men jeg vet bare ikke hvor eller hva man skal gjøre for å formatere. :/
  • 0
Siterer plogo:
Jeg skal formatere en vanlig harddisk, slik at den blir kompatibel med ps3. Hvordan gjør man det (steg for steg)? Vet at det er noe som heter "FAT" eller noe, men jeg vet bare ikke hvor eller hva man skal gjøre for å formatere. :/


Høyreklikk på harddisken og velg formater. PS3 støtter vel kun FAT32, så velg det. Men dersom du har harddisken formatert som FAT32 kan du ikke ha filer større enn 4GB på den.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Citerer plogo:
Jeg skal formatere en vanlig harddisk, slik at den blir kompatibel med ps3. Hvordan gjør man det (steg for steg)? Vet at det er noe som heter "FAT" eller noe, men jeg vet bare ikke hvor eller hva man skal gjøre for å formatere. :/


Høyreklikk på harddisken og velg formater. PS3 støtter vel kun FAT32, så velg det. Men dersom du har harddisken formatert som FAT32 kan du ikke ha filer større enn 4GB på den.


Det er det som er litt av problemet. Jeg har ingen anelse hvor den eksterne harddisken befinner seg på pc'en. Jeg har selvsagt koblet den til pc'en. Er litt noob i det her as.
  • 0
Siterer plogo:
Det er det som er litt av problemet. Jeg har ingen anelse hvor den eksterne harddisken befinner seg på pc'en. Jeg har selvsagt koblet den til pc'en. Er litt noob i det her as.


Under "Min datamaskin" burde den ligge. Den heter sikkert det produsenten av disken kaller seg, eller noe deromkring.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Citerer plogo:
Det er det som er litt av problemet. Jeg har ingen anelse hvor den eksterne harddisken befinner seg på pc'en. Jeg har selvsagt koblet den til pc'en. Er litt noob i det her as.


Under "Min datamaskin" burde den ligge. Den heter sikkert det produsenten av disken kaller seg, eller noe deromkring.


Okei, flott. takk for hjelpen.
  • 0
Hei, laseren på ps3 min har sluttet å virke. Hvor lenge varer garantien?
  • 0
Noen som vet om en flott guide på nettet anfående dette med bytting av harddisk?
  • 0
Kuriri, ja så lenge harddisken har USB port så skal det gå fint.

Oslo sossen, jeg synes du burde gå for 7200rpm. Det gir litt bedre ytelse og litt lavere loade tider. Når du har 7200rpm disk må du passe på å ikke stenge PS3en inne en plass slik at den ikke får tilstrekkelig med luft. Gjerne la den være stående med mye rom på sidene, og god ventilering. Selv har jeg den opp på TV bordet.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!