Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Feil med Playstation 3

• Zook
  • Zook
I går opplevde jeg mye feil med PS3'en, bl.a at jeg ikke fikk tilgang til saven min på Heavy Rain, og at jeg ikke klarte å logge inn på PSN. Litt senere klarte jeg ikke å gå inn på Heavy Rain i det hele tatt, fordi Registrering av trophy-informasjonen kunne ikke fullføres. Spillet vil avsluttes. Litt senere forsvant alle mine trophies.

Dette er heldigvis ikke et problem som kun har rammet meg:
http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=582123

På VGs forum kan dere se hvilke feil som har rammet systemet:
http://vgd.no/kultur-og-fritid/spill/tema/1552160/tittel/hva-feiler-de
t-ps3-en-min

Det spekuleres i at feilen skyldes månedsskiftet februar-mars.

Noen som har opplevd det samme eller noe lignende og har tips som kan hjelpe?
You're sleeping over, right?
  • 0
Trodde det var jeg som hadde gjort noe galt. Har akkurat samme problem selv. Hadde mange timer med Heavy Rain i helga. I natt avslutta jeg spillet og prøvde å starte opp igjen da det kom den feilmeldinga. På oversikta over Trophies er plutselig Heavy Rain borte. Prøvde å starte opp et par av PSN-spilla mine uten at det gikk (demoer går greit). Ulike Dynamic Themes jeg hadde er borte og nå står det bare "Corrupt data" på Theme-oversikten. Prøvde å starte opp God of War-collection, det gikk greit, men Trophies forsvant plutselig fra oversikten de også. Håper de får orden på det.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Sony skal fikse på det innen 24 timer sier de.
Litt sent sier jeg. Drar utenlands, og dette er den siste muligheten jeg har til å spille på nesten 2 uker
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Sony har løst problemet nå. Alt er som normalt ,når du skrur på systeet nå. trenger ingen oppdatering engang
  • 0
Sony har ikke løst noen verdens ting. Problemet løste seg selv når datoen i klokka slo over til 2 mars. Det var en slags overgangsbug som man fryktet skulle skje med 1999-2000 overgangen. Er desverre ingen måte å unngå dette på, siden det kan skje helt tilfeldig, og dette kunne rammet pc'er også. Men heldigvis gikk det over av seg selv, og ingen PS3'er så langt er rapportert ødelagte
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jepp, alt er i orden nå - mine trophies og themes er tilbake, jeg får logget på PSN...Heavy Rain-saven min er fremdeles ødelagt og jeg har startet spillet på nytt nå.
  • 0
Så alt er iorden når saven er ødelagt?
  • 0
Siterer ollee48:

Det kunne vært verre...
Ikke se!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer ollee48:

Problemet med Heavy Rain-saven hadde ingenting med den PS3-feilen å gjøre.
  • 0
Er forresten en ny feil med Playstation 3. Som dere kanskje har fått med dere skulle man stille klokka 1 time fram, vel, det har ikke ps3 fått med seg (sikter til det at om man stiller klokka via internett får man ikke inn den nye tida).
  • 0
Siterer Zyrocz:
Er forresten en ny feil med Playstation 3. Som dere kanskje har fått med dere skulle man stille klokka 1 time fram, vel, det har ikke ps3 fått med seg (sikter til det at om man stiller klokka via internett får man ikke inn den nye tida).

OH NO!11! hvordan skal vi klare å overleve nå som Ps3 ikke stiller frem klokken Automatisk... hmm.. Ikke hvet jeg.. Kansje man drar å gjør det Manuelt istede for å bitche om det på et forum
  • 0
  • Zook
  • Zook
...

Så lenge ingenting blir ødelagt er det riktignok bare å stille klokken fram manuelt.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Aner ikke hvor jeg skal ta dette spørsmålet - fant ikke en slik "spørsmål og svar-tråd" i Playstation-subforumet. Jeg har PS3-en på HDMI-instilling. Jeg vil flytte den til en TV som IKKE har HDMI, så jeg må gjøre om instillingen til SCART.

Spørsmål 1: Skal jeg gjøre den om til Scart -> RGB eller Scart -> Y Pb Cb Pr Cr?

Spørsmål 2: Når jeg prøver å bytte, kommer det opp at dersom PS3-en ikke oppdager SCART-tilkoplingen innen 30 sekunder, vil den gå tilbake til HDMI. Hva skal jeg gjøre? Må jeg kople til begge kablene samtidig for så å få PS3-en til å switche til SCART iløpet av de 30 sekundene? Jeg skjønner ikke en dritt, a little help pwease?
Riddle me this
  • 0
Når du endrer kabler må du holde inn ps3 knappen i 5 sekunder når du skrur seg på, da oppdager den automatisk at det er scart og ikke HDMI som er koblet til.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
  • Ine
  • Ine
Takk, skal prøve det ^^
Riddle me this
  • 0
Siterer Zook:
...

Så lenge ingenting blir ødelagt er det riktignok bare å stille klokken fram manuelt.

Jo, men om man stiller klokka 1 time frem manuelt er jeg ganske sikker på at dato/klokkeslett ikke blir vist på trophy'a man får.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Zyrocz:
Jo, men om man stiller klokka 1 time frem manuelt er jeg ganske sikker på at dato/klokkeslett ikke blir vist på trophy'a man får.

Klokken på trophies er feil, ja...fikk nettopp en trophy (klokken 1:52), men det står at jeg fikk den klokken 0:52. Tror jeg. Orker ikke å stikke ned på PS3'en å sjekke nå

Men dette spiller da egentlig ingen rolle.
  • 0
Siterer Zook:
Klokken på trophies er feil, ja...fikk nettopp en trophy (klokken 1:52), men det står at jeg fikk den klokken 0:52. Tror jeg. Orker ikke å stikke ned på PS3'en å sjekke nå

Jo, men med mindre du stiller via internett vises ikke klokkeslettet man får trophies på i det hele tatt.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Citerer Zook:Klokken på trophies er feil, ja...fikk nettopp en trophy (klokken 1:52), men det står at jeg fikk den klokken 0:52. Tror jeg. Orker ikke å stikke ned på PS3'en å sjekke nå

Jo, men med mindre du stiller via internett vises ikke klokkeslettet man får trophies på i det hele tatt.

skjønner ikke helt hvofor det er et problem?
  • 0
Perfeksjonist?
Ikke se!
  • 0
Mitt under en film, kom det opp en rød skjerm og det stod, det har skjedd et alvorlig feil, Senere oppdaga jeg at de dynamiske themene mine går ikke an å brukes og alt som står på de er "defekt data". Map packsene er slettet fra MW2 og jeg regner med alt annet nedlastbart materilale av DLC og slikt også er slettet, hva burde jeg gjøre, please? Sende den til reperasjon?

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Vær så snill og svar, eller kom med tips. Har Ps3
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!