Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dragon Age II ~ Offisiell tråd ~


Har ikke råd til å kjøpe spillet likevel. Portal 2 kommer i April, Brink og L.A. Noire kommer i Mai. I tilegg kommer det sikekrt en del andre spill i Mai og April jeg ikke husker på jeg skal kjøpe. Motorstorm: Apocalypse kommer jo like etter DA2 som jeg også skal kjøpe.

Arrrgh, 2011!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Predator ånn cirka like dårlig.

Da blir det et kjøp altså?

Citerer Manfrozen:fu**, vent på spillet folkens. Så får vi sjå kossn det blir..

Vi har jo sett hvordan det har blitt! Hvor stor forskjell er det fra demoen til det ordentlige spillet når demoen ER fra det ordentlige spillet?


Du har jo sett betraktelig lite fra spillet uansett. Ok, slakt demoen, men det er virkelig ikke vits å slakte spillet før det har kommet ut. Når spillet har kommet, kan du slakte det så mye du vil, hvis det viser seg å bli så dårlig eller så lite apetittelig som du tror.

Kan vi ikke heller liksom prate rundt spillet istedet for å halshugge det? Jeg er spent på hvordan historien utfolder seg og lignende. Det virker som å bli en parallell historie ved siden av Dragon Age Origins? Jeg liker at helten denne gangen snakker, det gjør at det ikke blir så ensidet som det var i originalen. Og at vi kan nærmere bestemme vår personlighet, slik som det var i ME.

Haha, jeg liker godt navnet på puben, The Hanged Man
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer Manfrozen:
Du har jo sett betraktelig lite fra spillet uansett. Ok, slakt demoen, men det er virkelig ikke vits å slakte spillet før det har kommet ut. Når spillet har kommet, kan du slakte det så mye du vil, hvis det viser seg å bli så dårlig eller så lite apetittelig som du tror.


Jeg vil påstå at utifra demoen og de fundamentale endringene man finner der så kan man få et godt inntrykk av hva selve spillet prøver å gjøre. Mange av disse fundamentale endringene er endringer jeg helst hadde klart meg uten.

Hadde de fikset taktikksystemet, noe AI og lagt til litt flere sideoppdrag så hadde jeg ikke hatt noe imot en direkte oppfølger til Origins.

Siterer Manfrozen:
Kan vi ikke heller liksom prate rundt spillet istedet for å halshugge det?


Helt klart. Min intensjon var bare å få frem andres meninger slik at jeg kunne se hvorfor folk er så spent på 2ern, men da legger vi det til side.

Noe som er en god del bedre er jo animasjonene. Ihvertfall mimikken, og det er jo bra i et spill med så mye dialog!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg forstår godt hva du mener, og jeg forstår hvorfor du ikke liker at mange endringer er gjort i spillet. Og ja, jeg selv merker at det er et helt annet spill enn Dragon Age Origins var. Det er en slags "light" versjon, med mer action enn rpg og taktikk.

For meg er disse endringene helt greie. Det tror jeg kan ha noen med at jeg ikke satt meg så godt inn i taktikksystemet i Dragon Age Origins, blant annet fordi jeg spilte spillet på Xbox 360, som var mer action-fokusert enn pc-versjonen, og hadde ikke det taktiske fugleperspektivkameraet. Jeg har det på PC også, men PC'en var rett og slett ikke kraftig nok til å drive spillet, så jeg sluttet etter noen timer spilt.

Det kan faktisk hende at utviklingen har gjort at Dragon Age 2 er mer fornøyelig på konsollene enn det er på PC, men det håper jeg da inderlig ikke. Håper de legger til mer taktikk på PC-versjonen i alle fall, for det virker som det ikke var så mye anderledes enn konsoll-versjonene?

Ja vel, da var intensjonen god
Vi trenger mer debatt på denne forum-tråden!
Enig med animasjonene. Mye bedre, men samtidig kanskje litt overdrevet et par ganger?
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Syns demoen var helt konge, spilt gjennom 4 ganger nå. Blir definitivt mage i retail, på første gjennomkjøring.

Simpelthen ELSKER grafikken på spells osv
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer Manfrozen:
Ja vel, da var intensjonen god
Vi trenger mer debatt på denne forum-tråden!
Enig med animasjonene. Mye bedre, men samtidig kanskje litt overdrevet et par ganger?


Syns det helt klart er bedre med litt overdrevne animasjoner kontra animasjoner man ikke legger merke til. Se på en animasjonsfilm som feks "Up", der er jo alt veldig overdrevent, men det fungerer fint for å gi karakterene personlighet.

Siterer braxboy:
Syns demoen var helt konge, spilt gjennom 4 ganger nå. Blir definitivt mage i retail, på første gjennomkjøring.

Simpelthen ELSKER grafikken på spells osv


Spellsene ser veldig flotte ut ja, men er ikke helt glad i God of War blodet. Ser jo ut som rød sirup!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg avbestilte spillet den dagen jeg testet demoen.
Har som sagt tidligere, ikke råd til fullpris på skuffelser i år.

Men det er godt mulig jeg kjøper det når prisen har sunket ned til omlag 200kr
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Men det er godt mulig jeg kjøper det når prisen har sunket ned til omlag 200kr


Det er greit med EA spill, det går ganske fort ned i pris.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spellsene ser veldig flotte ut ja, men er ikke helt glad i God of War blodet. Ser jo ut som rød sirup!


Haha, det er jeg absolutt enig i. Har aldri helt sett vitsen med blodet i dragon age. Eller, det er viktig med litt blod. Men det tar litt av når de plutselig har hele ansiktet dynket i "teaterblod".
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
PCGamer skal ha gitt Dragon Age 2 94/100 og Editors Choice stempelet.
''Darker. Sexier. Better.''

Har spilt gjennom demoen to ganger nå og må si jeg gleder meg enormt.
Ikke nødvendigvis fordi demoen var så bra, noe den forsåvidt ikke var.
Den var utrolig lineær og kartet oppe i det høyre hjørnet viste hvor lite bevegelsesfrihet man faktisk har, noe som ga meg en veldig ''A til B'' følelse.

Det jeg likte, i motsetning til mange andre, var hvordan ting virket mer Mass Effect. Dialogsystemet var mye mer engasjerende, både pågrunn av dialoghjulet og det at man hadde en stemmeskuespiller i ryggen. Likte også hvordan man oppgraderte evnene sine gjennom et slags ''tre'', noe sikkert mange vil se på som ''dumbed down''. Men jeg likte det.

Tror jeg kommer til å like Dragon Age 2 veldig godt. Forstår frustrasjonen til de som ville Dragon Age skulle følge formelen som nettopp gjorde spillet til Dragon Age, men for min del er forandringene pure goodness. Sikkert fordi jeg elsker Mass Effect..
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
kommet noen andre anmeldelser enda? Noen som vet når GR anmelder det?
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer Manfrozen:
kommet noen andre anmeldelser enda? Noen som vet når GR anmelder det?


Det har ikke kommet noen nye fulle anmeldelser, men vet scoren noen sider har gitt det.

9/10 og Editors Choice av Official Xbox Magazine.
9/10 av Playstation: The Official Magazine.

kilde: http://www.youtube.com/watch?v=nhbjSrO4ugU
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Men vet noen når embargoen ikke gjelder lenger? Embargoen er når folk kan slippe anmeldelsene sine.
  • 0
Har ingen anelse. Men håper embargoen er tidlig i morgen.

Noen som har bestilt spillet? Ble skuffet over demoen. Skuffende grafikk, skuffende UI, skuffende kampsystem, generelt et skuff. Håper fullversjonen er bedre, men kjøper det ikke med en gang.
  • 0
Den amerikanske releasen er jo i morgen, så man kan alltids håpe.

Siterer fantomena:
Noen som har bestilt spillet? Ble skuffet over demoen. Skuffende grafikk, skuffende UI, skuffende kampsystem, generelt et skuff. Håper fullversjonen er bedre, men kjøper det ikke med en gang.


Har bestilt fra Elkjøp. Gjorde det før 11. Januar så får Signature Edition.
Synes demoen var grei. Likte kampsystemet, selv om det ble litt repetivt når man ikke hadde noen abilities. Ble mye buttonmashing når fiendene hadde så mye health og man bare kunne forholde seg til A-knappen..
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Kan bare si , spillet er verdt bryet og å glede seg til , er fantastisk bra.

Verdt å oppgradere PCen for spør du meg,

(digger karakterene der)
Praise the Emperor and strike down His foes
  • 0
Nå har VG anmeldt spillet og.
Terningkast 6. Har ikke lest gjennom anmeldelsen i tilfelle det skulle det være noen spoilere om hva som skjer lenger enn det som er vist på demoen.
Skulle linke artikkelen nå men det står at den ''ikke lenger er tilgjengelig''.

Embargobrudd kanskje.
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Kanskje jeg skal kjøpe det likevel! Liker button-smashing spill.
  • 0
GR anmeldelse kl.18.00, skrevet av Ingar
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer Manfrozen:
GR anmeldelse kl.18.00, skrevet av Ingar


Blir spennende å se hva han synes om spillet. Har troen på en 8. Kanskje 9?

Elkjøp sendte ikke spillet mitt idag, så kan ikke se for meg at de sender det før release som er torsdag, som om det skulle være et sjakktrekk. Da får jeg jo ikke det før lørdag.. Isåfall er det siste gang jeg forhåndsbestiller med de. Forhåndsbestiller jo nettopp for å skulle være sikret spillet på release..
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Jeg hakke giddi og lasta ned demoen men, har Dragon Age 2 mye nytt en det Dragon Age hadde?
  • 0
Magefølelsen sier 8, men 9 hadde overrasket meg. Elkjøp pleier å friste med billige priser, men de er vannvittig trege på sendelsen. Med Elkjøp er det alltids en risk om en får produktet sitt på release eller ikke..men kanskje du er heldig! For din del håper jeg det
Er releasen torsdag? Trodde den var fredag jeg. Har forhåndsbestillt jeg å, men i butikk, så skal bare hente det etter skolen, siden det ikke er langt unna skolen min.
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer draxi:
Jeg hakke giddi og lasta ned demoen men, har Dragon Age 2 mye nytt en det Dragon Age hadde?


Kampsystemet er litt anderledes. Mens man i Origins trykte en knapp, så ville karateren din auto-attacke, må du i oppfølgeren trykke for hver gang du skal utføre en bevegelse. Trykker du en gang A så slår du en gang. Trykker du tre ganger syr bevegelsene seg sammen til en kombo.

Dialoghjulet fra Mass Effect gjør sin debut i Dragon Age serien. Litt oppdatert er det da. Du får nå se hvilken tone karakteren din svarer i for de forskjellige responsene.
F. eks spøk, sympatisk, sint osv.

Annet enn det så er måten man oppgraderer evnene sine gjort enklere, da man bruker et slags ''tre'', der man bygger videre i form av grener. Om ikke enklere, ihvertfall mer oversiktlig, spør du meg.

Siterer Manfrozen:
Er releasen torsdag? Trodde den var fredag jeg. Har forhåndsbestillt jeg å, men i butikk, så skal bare hente det etter skolen, siden det ikke er langt unna skolen min.


Fikk Fallout: New Vegas fra Elkjøp en dag før release faktisk! Ser ikke ut som jeg er like heldig denne gangen..
Trodde også release var på fredagen, men ser elkjøp og diverse andre sider har ført opp 10. mars. Ville stukket innom torsdagen hvis jeg var deg!
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Samling av anmeldelser rundt om kring på jordkloden vår:
http://www.vg247.com/2011/03/08/dragon-age-ii-reviews-go-live/

Lagt til 2011-03-08 19:38:
Og btw, angrer litt på at jeg bestilte til PC. Har lest alle anmeldelsene, og det virker som konsollene er det beste å spille på i to'ern.
  • 0
  • Los
  • Los
Vel....ok.

Jeg tror det blir bra jeg hehe
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!