Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ps3 selger ikke ut i USA


Jepp, du leste rett...
2 måneder etter launch begynner det og bli Ps3 konsoller på lager i USA, mange her vil si at det ikke er noe stort problem. Men det er jeg langt unna sikker på... La meg forklare hva jeg mener før jeg får fanboys på nakken...

Microsoft som er Sonys argeste konkurrent er nå en en utrolig fin posisjon, de har fått ned produksjonskostnadene på 360 fra 525$ til 325$, dette før den 65nm cpuen har kommer, den vil redusere prisen enda mere. Prisen vil og gå ned ytterligere iløpet av dette året, noe som åpner for en interesang jul.
Neste jul kan MS smelle prisen på 360 premium ned til 2000 - 2500kr, noe som er alt annet enn bra for Sony.
Sony vil neppe ha fått produksjonskostnadene under 500$ til neste jul, den koster nå ca 750$ og produsere og ett dropp på over 35% er helt urealistisk. Dette gjør en prisreduksjon til selvmord for ett selskap som sliter med økonomien...

Dette fører til ett annet problem. Om salget slakker av nå har Sony ingen base å slå i bordet med, det vil gjøre det dyrt og ekstremt vanskelig for de å få eksklusive spill på Ps3. Det vil da være sunn fornuft for utviklere og lage spillet til 360 for og portere det til Ps3. Det er billigere enn og lage det for Ps3 og portere det til 360. Så som jeg har nevnt før på forumet kan utviklerverktøy avgjøre mye av denne konsollkrigen.
Dette kan og gi 360 flere eksklusive spill enn de allerede har...
Noe som fører til enda mindre kunder.

Denne trenden kan snues, men det bør ikke ta så alt for lang tid
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Vet ikke helt hvorfor, men jeg føler meg lettet over å høre dette.....
  • 0
Alt av PS3 exclusives som kommer til 360 er gode nyheter for meg
  • 0
Vel... Som nyheter på denne siden nettopp bekreftet er farten i Japan dårlig og, Ps3 selger rett og slett alt for dårlig, pris er vel det magiske ordet her. Ikke har jeg noen tro på at vi vil se ett prisdropp på aldri så lenge heller, Sony taper nok som det er nå på hver Ps3
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Fortsette detta så e sony som me kjenne dt DØDT

dt blir nok ein 360 på meg når stipende komme
A good General does not lead his Army to destruction just because he knows it will follow.
  • 0
Mange av vennene mine velger 360 fremfor PS3 pågrunn av prisen.
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
takk for forklaringen, Kengo,

Siterer Essi2:
Fortsette detta så e sony som me kjenne dt DØDT


sony bør kanskje endre stil, men husk, de går ikke konk selv om ps3 blir en flopp, sony har MASSE penger!
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Sony Ericsson, Sony TVer, Sony ditt og Sony datt. De har nok fotfeste om ps3 feiler.
  • 0
Siterer LuXe:
Sony Ericsson, Sony TVer, Sony ditt og Sony datt. De har nok fotfeste om ps3 feiler.

De har (tross alt det der), mye gjeld, ca 200 millioner $.
Så hvis PS3 går til helvete, så kan Sony få problemer.
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
ok ps3 er jo sykt dyrt. blir ikke noen fattige studenter eller ungdommer som får skaffet seg den da. går ikke ant å selge den så dyrt. synes det er litt sykt jeg da.
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Sony har mange avdelinger, men de aller fleste av de taper penger som bare faen... Taper Sony penger jevnt på Ps3 kan det fort være det siste de gjør i nåværende form.
I mars går 17 milliarder i kortsiktige lån til innfring, dette er penger Sony absolutt ikke har. Så de må låne de på nytt, dette blir ekstra utgifter da Sony har gått fra en AAA+ til en BBB+ låneranking nå. Dette vil si at de går fra ca 8% rente til over 20% rente...
Dette vil og gjøre at bankene vil kreve resultater, stor tap på Ps3 er ikke resultater de vil like. Liker de ikke resultatene kan de kreve lånene innfridde, noe som vil føre til tvangssalg av de avdelingene som kan selges
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Helt ærlig talt så er ikke PS3 dyr i det hele tatt.....
Du kan samenligne med Blu ray spiller fra Samsung...den har gått ned fra 12000 til rundt 9000-10000 nå....men PS3 Knuste den i test med sin blu ray! Samtidig så er blu ray spilleren i PS3 mye lengere fremme teknologisk sett enn hva rene blu ray spillere fra andre produsenter .....når du i tilegg får med den sykeste hardware pakka så sier det seg selv att det er temmelig billig hvis du er glad i god kvalitet på filmer, spill osv........Play station har også ett meget sterkt kort på hånda når det gjelder spill.....Final Fantasy x har solgt langt over 10 millioner eksemplarer......og er vel dedikert den mest spillte spillserien som noensinne er laget...Når de i tilegg har kommet med FFXII som strax kommer i europa, som har fått meget gode testeer og 40/40 av ett meget annerkjent spillmagasin i japan tyder det vel kansje på en ny suksess i serien.....Når FF blir utgitt til PS3 ssantidig med andre kvalitetspill....som vel ikke er laget enda til PS3 så kommer nok salget til å gå i himmels tror jeg
  • 0
Siterer lettmc:
Helt ærlig talt så er ikke PS3 dyr i det hele tatt.....
Du kan samenligne med Blu ray spiller fra Samsung...den har gått ned fra 12000 til rundt 9000-10000 nå....men PS3 Knuste den i test med sin blu ray! Samtidig så er blu ray spilleren i PS3 mye lengere fremme teknologisk sett enn hva rene blu ray spillere fra andre produsenter .....når du i tilegg får med den sykeste hardware pakka så sier det seg selv att det er temmelig billig hvis du er glad i god kvalitet på filmer, spill osv........Play station har også ett meget sterkt kort på hånda når det gjelder spill.....Final Fantasy x har solgt langt over 10 millioner eksemplarer......og er vel dedikert den mest spillte spillserien som noensinne er laget...Når de i tilegg har kommet med FFXII som strax kommer i europa, som har fått meget gode testeer og 40/40 av ett meget annerkjent spillmagasin i japan tyder det vel kansje på en ny suksess i serien.....Når FF blir utgitt til PS3 ssantidig med andre kvalitetspill....som vel ikke er laget enda til PS3 så kommer nok salget til å gå i himmels tror jeg

Den er ikke dyr, men i forhold til Xbox 360 så er den dyr, Bluerayen er også forøvrig unødvendig, sånn sett til å være en spillkonsoll, så er den dyr...
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
Kom tilbake om ett år!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Formatet og lagringskapasitet er knekkende likegyldig, det er vel få som har vondt av trimmen det gir og skifte dvd en gang i blandt...
Overføringshastighet er som allment kjent mye viktigere...
Der har Ps3 8,7mb/sek og 36016,1 mb/sek
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
heh, bare litt forskjell på overføringshastigheiten
A good General does not lead his Army to destruction just because he knows it will follow.
  • 0
håper sony ikke går til helvete....da blir det et stort hull i spill verdnen .......men dette vil vel ikke gå utover konami vel ????? jeg mener konami vil fortsatt gi ut metal gear solid 4.. mitt eneste must have i årene fremover så jeg setter pris på noen svar for og roe nervende!!
G.O.T.Y 2008 Metal Gear Solid 4:Guns Of The Patriot's
  • 0
Er vell kojima produktions som gir ut det spillet,men har hørt snakk om at det skal selges til 360 det å(ifølge en litt rar kilde)

Blue ray vill være nødvendig om noen år,helt sikkert=.Folk liker det nyeste av teknologi som er på markede;

Ps. nyt det så lenge du kan kengro
  • 0
jaså... så mesterverket er sikret altså... godt og høre
G.O.T.Y 2008 Metal Gear Solid 4:Guns Of The Patriot's
  • 0
  • ES
  • ES
Playstation 3 er ikke så dyrt for foreldre med fast inntekt, så det er mange barn som kommer til å få PS3 av foreldrene sine. Det er også mange ungdommer som jobber fast, og kan tjene en god del i måneden, så PS3 er ikke så dyr i perspektiv.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Blueray vil aldri bli nødvendig... Akkurat det samme som for HD dvd...
Det er noen år til den teknologien er moden for konsoller, farten må opp kraftig.
Og det er ikke utenkelig at FF serien og MGS dukker opp på 360, fortsetter Ps3 med ett labert salg er det mere som garantert, da Ps3 er meget dyr og utvikle til. Ingen spillprodusent er mere lojal enn lommeboka tillater

Lagt til 2007-01-10 21:55:
En ting til...
Kan ikke si jeg nyter det, meget dårlig for konkurransen om Sony blir hektet av så tidlig
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Det er ingen som nevner at spillene til Playstation 3 kommer til å bli veldig dyre pluss avgiftene mens Xbox 360 har god pris i noen av spillene sine, også har Xbox 360 bedre grafikk i spillene sine ettersom som spillutviklerne har lært seg hvordan man lager bedre grafikk, bare les GameSpot's sammenligning om dette. http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html
  • 0
Siterer mr-47:
håper sony ikke går til helvete....da blir det et stort hull i spill verdnen

du sier noe der
Siterer Malle:
Mange av vennene mine velger 360 fremfor PS3 pågrunn av prisen

den har jo bra spill og LIVE og,
og masse kommende muligheter
  • 0
For å være helt ærlig hadde jeg vært sjelegald om Sony kuttet hele PS3en. Jeg nekter å kjøpe en spillkonsoll for 5-6000 kr, derfor har jeg valgt å kjøpe Xbox 360 (og Wii men det er en annen historie).

Selv om jeg har valgt 360 og Wii, så er det mange av seriene jeg har vokst opp med, som kommer til Ps3. De største er da FF, MGS og spillene til Naugthy Dog (Jak osv). Derfor hadde jeg vært sjeleglad om alle disse spillene hadde blitt flyttet over til 360

Konkurranse blir det fortsatt, mellom Nintendo og Microsoft (kanskje Apple?)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!