Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon ~ Offisiell tråd ~


Siterer Ash Ketchum:
Den første, med MewTwo


Den har jeg sett Av de nyeste da? Black and White filmene?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Har begynt å sette meg litt inn i natures, EV-training og IV, men det er en god del ting jeg ikke forstår.

Man får alltid +1 EV når man dreper en pokémon, og etter 4 EV'er så får man +1 i stat. Dette kan jo endres via items osv, men ja. Hvilken stat man får pluss i avhenger av hvilken pokémon man fainter. Hva skjer da når jeg har maks i alle stats? Kan jeg resette? Kan jeg fremdeles EV trene en pokémon i level 100? Mye annet som er uklart også, men kan heller lese litt nøyere på guidene jeg har lest, enn å spørre.


1.Det er ikke alltid du får 1+. Enkelte Pokemoner gir deg 2+ eller 3+. Sjekke Serebii for nøyaktige tall for hver Pokemon. (Items og Pokerus kan også øke antallet)

2.Om du har makset EV og vil endre på det må du bruke en reset bag som du finner under Super Training tabben.

3.Du kan EV trene level 100 Pokemoner fra og med Black and White.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Gourgeist


Gourgeist har jeg faktisk aldri møtt online, så vet ikke hvordan det er å sloss mot den. Men er det ikke sånn at de ulike størrelsene har ulike base stats?

Siterer Ash Ketchum:
Når det gjelder defence slår Cloyster også hardt til.


Cloyster er skummel, spesielt om den har Skill Link, og da spesielt etter en Shell Smash. Men har egentlig ikke så store problemer med å knerte han når jeg møter han online. Det var en luring som bytta den inn når Rhyperioren min stod klar med en Earthquake, og det var ikke stort Cloyster fikk gjort den runden, for å si det sånn. Rhyperior hadde ikke investement i Atk EV'er heller.

Siterer Ash Ketchum:
Hva skjer da når jeg har maks i alle stats?


Det går ikke, siden en pokemon kan få maks 510 EV-poeng og fordele utover statsene.

Har brukt Nidoking en del de siste dagene, og med kombinasjonen Sheer Force og Life Orb kan den virkelig dele ut en god del skade.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jo Gorgeist har ulike stats avhengig av størrelse. De mindre Gourgeistene har mindre defence og attack, men til gjengjeld økt speed. Mens Super Size, den jeg bruker er ganske treig, men har utrolige gode stats defansivt.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Grallen:
Cloyster er skummel, spesielt om den har Skill Link, og da spesielt etter en Shell Smash.


Har faktisk en liggende på Pokemon X.

Med det sagt. Så trener jeg hovedsaklig bare Pokemoner jeg er interessert i, noe som gjør at jeg ikke har et fullverdig team.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Herregud, andre enn meg som er supergira på Ruby og Sapphire-remakene?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Herregud, andre enn meg som er supergira på Ruby og Sapphire-remakene?


Jeg o/

Jeg er bare gira da, siden jeg har begynt å gå litt lei serien. Men Ruby/Sapphire er blant favorittene og jeg likte godt HG/SS remakene(og Gold/Silver er mine definitive all-time favoritter), så det blir nok krem. Nostalgia: my body is ready.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Herregud, andre enn meg som er supergira på Ruby og Sapphire-remakene?


Gen 3 var alltid min favoritt generasjon og jeg kan ikke vente!!!!!!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ywGSON9tNq0

All abord the hype train!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Skuffende at vi ikke så noe gameplay, men det er selvfølgelig godt å høre at de lager det, selv om det ikke er så overraskende. Jeg regner med at de kommer til å bruke 3D engine'n som de brukte i X og Y.

Håper de legger til mye nytt, ellers er det ikke så interessant for meg
  • 0
Hel
Siterer Kakashi sensei:
Gen 3 var alltid min favoritt generasjon og jeg kan ikke vente!!!!!!!!!!


Jeg er så enig. Ruby og Sapphire er de beste spillene i serien etter min mening.

Jeg gleder meg utrolig mye! Klarer nesten ikke beskrive hvor glad jeg ble da jeg så nyheten!!!!

WOOOOOHOOOOO
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Grallen:
Herregud, andre enn meg som er supergira på Ruby og Sapphire-remakene?


Gleder meg noe innmari. R/S/E er mine favoritter.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
R/S/E er mine favoritter.


Beste spillene i serien.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mega Swampert virker til å bli solid. Swift Swim er i det minste ikke dumt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg har lyst til å starte å spille Pokémon igjen. Burde jeg gå til anskaffelse av X/Y eller HeartGold/SoulSilver?
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0
Siterer Fenzr:
Jeg har lyst til å starte å spille Pokémon igjen. Burde jeg gå til anskaffelse av X/Y eller HeartGold/SoulSilver?


Selv vil jeg anbefale X/Y, grunnet det store antall Pokemoner man kan fange, 3D grafikk, samt online delen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Swift Swim er i det minste ikke dumt.


Vel, for min del får det ikke så mye å si, ettersom jeg fortsatt kommer til å bruke Swampert som tank istedet for offensiv trussel. Men det skal ikke forundre meg om regn-team blir mye mer populært når OR/AS-kommer.

Lighting Rod på Mega Sceptile er også kult syns jeg, da blir den jo den ultimate check'en til dritten ved navn Rotom-W. Er jo bare å forutse en Volt Switch eller noe, switche inn Mega Sceptile og få en nice boost i SpAtk.

Siterer Fenzr:
Jeg har lyst til å starte å spille Pokémon igjen. Burde jeg gå til anskaffelse av X/Y eller HeartGold/SoulSilver?


Jeg syns du kan begynne rett på X/Y, så får du med deg alle de nye pokemonene og mega utviklingene og sånt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
MEGA SWAMPERT HYPE!!!!!!!!!! (Og Sceptile da)


Voldsom bøs Swampert plutselig skulle bli da >)

Siterer Fenzr:
Jeg har lyst til å starte å spille Pokémon igjen. Burde jeg gå til anskaffelse av X/Y eller HeartGold/SoulSilver?


Slenger meg på de andre og anbefaler X/Y jeg også. Meget gode spill du får mye ut av. Heart Gold/Soul Silver er for all del gode de også, men føler de er der mest for nostalgiens skyld.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Pokemon tråd? Ikke værst.
"Amazing chest ahead!" - Orange Guidance Soapstone
  • 0
Siterer Sansidar:
Pokemon tråd? Ikke værst.


Nei. Er vel ikke det.

Siterer Grallen:
https://www.youtube.com/watch?v=GhBSCthYTLE


Liker designet.

Gleder meg ikke så veldig til Omega Ruby akkurat nå. Med tanke på at XY ikke kom for så alt for lenge siden, men blir nok bra. Skal ha det ihvertfall.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Vel, jeg har nå lastet ned en drøss med Pokémon-spill til mobilen. I Emerald har jeg bestemt meg for at jeg nærmest ekslusivt skal satse på Pokémonene som jeg får tak i før 2. gym, kanskje også noen få etter det, siden det er begrenset antall typer Pokémon til å begynne med.

De 6 som jeg skal satse på innledningsvis er Mudkip, Taillow, Zigzagoon, Ralts, Seedot og Wingull. Sistnevnte er mest for taktiske årsaker i de to første gymmene, og vil neppe bli satset på senere, med mindre jeg finner ut at jeg trenger enda en vannpokémon i fjerde gym.

Uansett, det er de seks jeg i all hovedsak skal satse på innledningsvis. Jeg har også fanget en Slakoth som jeg muligens satser på fremfor Wingull etter 2. gym (der den er helt ubrukelig). Det vil selvfølgelig hende at jeg av taktiske årsaker dropper noen av de i noen gymmer, men jeg skal prøve å satse på de, og forhåpentligvis klare ligaen med de. Wish me luck.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Victorfinne:
Gleder meg ikke så veldig til Omega Ruby akkurat nå.


Dude, Mega Metagross. Begynn å gled deg.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg har også fanget en Slakoth som jeg muligens satser på fremfor Wingull etter 2. gym (der den er helt ubrukelig).


Slaking er et forbanna beist, har knust en del folk med den online på XY.

Btw, er det noen her som har prøvd en Nuzlocke? Og i så fall, hvordan gikk det?
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!