Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

EA kutter ut filmbaserte spill!


En godnyhet for alle oss gamere der ute. EA har sagt at de er lei av filmbasertespill og at de fra nå av vil så og si kutte ut dette.

Det var etter sigende ikke lønnsomt og det var så absolutt ikke godt for EAs rykte.

Som det står i saken så var spesielt James Bond lisensen meget krevende å jobbe med. Da de ga opp det gikk de til Dead Space og det ble som de fleste vet et relativt godt spill.

Personlig så ser jeg på dette en meget god utvikling for nyvinningen i bransjen, og spesielt for EA.

http://www.itavisen.no/857232/aldri-mer-filmbaserte-spill
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Stadig flere spillbaserte filmer med stadig økende kvalitet, men filmbaserte spill blir mindre lønnsomt og EA slutter å utvikle dem? Liker vendingen dette tar...
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Sweet! Kanskje de endelig kan legge litt mere penger inn i nye serier, samt enda mer inn i de allerede eksisterende seriene deres (BF, RB...). Godt å høre at de gir opp slike makkverk!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
De så dette komme i laaang tid. Men nå er det blitt såpass lite inntektsgevinst at de ikke kan melke kategorien lenger. Derfor slår de nå på stortrommen med denne "innskytelsen" og høster creds hos spillere. EA er ikke lenger = lisens-melkerne.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
EA utnytter det faktum at Activision har tatt over som den store stygge ulven. Fra et PR messig synspunkt så er det akkurat det du beskriver Strategist. De, med viten og vilje, sniker seg tilbake sitt gode navn og rykte.

Dog, jeg greier fremdeles ikke å se på det som en negativ ting. Det eneste som er å utsette på er at de sa omtrent det samme i 2004
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Ine
  • Ine
Det var virkelig på tide!

Det er for øvrig ett filmbasert spill jeg har kost meg skikkelig med: Ringenes Herre: Atter en konge. Tro til filmen, og en skikkelig god Co-op-opplvelse.
Riddle me this
  • 0
Siterer Ine:
Det er for øvrig ett filmbasert spill jeg har kost meg skikkelig med: Ringenes Herre: Atter en konge. Tro til filmen, og en skikkelig god Co-op-opplvelse.
Akkurat det samme spillet her.

Men egentlig er det ikke så mye galt i at produsentene lager lisensspill. Dersom de tjener penger fra folk som er dumme nok eller villige til å kjøpe dem, kan de bruke mer penger på å utvikle gode spill til resten av oss.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Flotte greier, nå kan de bruke mer til på sine "ordentlige" spillserier.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Så ingen Harry Potter ending i spillformat? Litt kjipt for de som kjøpte part 1.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Burde gjort dette for lenge siden
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Så ingen Harry Potter ending i spillformat? Litt kjipt for de som kjøpte part 1.
De kutter det nok ikke helt ut med en gang. De avslutter iallefall prosjekter de alt holder på med, noe jeg antar gjelder for Harry Potter spillet. Uansett kan filmens produsent alltids finne en annen publisher som er villig til å publisere spillet. Men det er en helt annen grunn til at det er synd på de som har kjøpt eneren av Harry Potter-spillet: http://www.gamereactor.no/anmeldelser/122643/Harry+Potter+an
d+the+Deathly+Hallows+-+Part+1/
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hahaha, endelig tar de til vett, selv om de tjente vel kanskje enn del fra små unger som ikke visste bedre og faktiskt liker spillene.

Syns det er merkelig de drar frem james bond spesielt, selv om det er dårlige spill så har vel disse vært blant de beste filmbaserte spillene?
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!