Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Civilization V ~ Offisiell tråd ~

Vi trenger virkelig en tråd om dette spillet.

Tittel: Civilization V
Forkortes ofte: civ 5

Plattformer: PC, Mac

Sjanger: Strategi

Utgiver: 2K Games

Utvikler: Firaxis

Utgitt: 24. September 2010

Civilization V er et turbasert strategispill. Det ble utgitt i år og er blitt godt mottatt.

Spillet går ut på å forme sivilisasjoner og erobre verden ved å utmanøvrere, militært og diplomatisk, dine motstandere. Du kan spille fra antikken og helt frem til en teknologisk høykultur satt langt inn i fremtiden.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kanskje du kan fortelle hva de viktigste endringene i forhold til tidligere utgivelser i serien er? Har enda ikke prøvd det, rett og slett fordi jeg ikke har turt. Civ-spillene er ekstremt avhengighetsskapende og jeg har hatt mye skolearbeid i høst. Men det står øverst på ønskelisten, og kommer nok til å sette sitt preg på juleferien Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å sitte klistret til skjermen i minst ti timer.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Jeg har dessverre ikke prøvd forgjengerne i serien enda, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Civ 5 er kjempe bra det er mye bedre en 4eren med 6 kanta ruter og mye mer taktisk. Jeg spiller nå en save der meg og Siam har utrydda England og snart Iroquis (indianere) jeg spille selv som Japan

Hadde tenk og bare spille "litt" så såt jeg i 3 timer

Anbefaler det til alle som liker startegi spill
  • 0
Har lest litt mer om spillet de siste dagene, og heller nå mot å ikke kjøpe det. Hvertfall ikke før det kommer på billigsalg. Etter hva jeg har skjønt er dette en slags mellomting mellom Civ revolution og Civ 4. Jeg likte Civ 4 veldig godt, Civ revolution ble for simpelt.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Siterer toreofnorway:
Hadde tenk og bare spille "litt" så såt jeg i 3 timer

Det samme sa jeg og vips ble det spilling fra 16 til 24
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Den første tiden etter jeg fikk spillet ble jeg sittende oppe til 04.00 for å spille spillet. Det er virkelig avhengighetsskapende. Og det på tross av at jeg ikke ble overveldende overbevist av innholdet i spillet.
  • 0
Siterer Warwigan1:
Citerer toreofnorway:Hadde tenk og bare spille "litt" så såt jeg i 3 timer

Det samme sa jeg og vips ble det spilling fra 16 til 24

Men 3 timer er mye for meg siden jeg sitter vanlig vis bare max 1 time med samme spillet.
  • 0
Maks en time med samme spillet? Mener du at du maks sitter en time i strekk, eller maks en time totalt? Hvis det er totalt så er det virkelig bortkastede penger..!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg går mye på internett eller gjør noe annet innmellom (Pauser )

Eller skifter spill satt siden 12:00 i dag med minecraft (med pauser da)
  • 0
Åja, sitter vanligvis en time i strekk på Black Ops. Men er det er spill som Minecraft, eller et story spill som f.eks Civilization V så blir jeg sittende lengre
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Me to Minecraft er digg
  • 0
Faen, dette var tidskrevende. Kjøpte for to dager siden, og forstår svært lite så langt . For å vinne spillet, hva må man gjøre da? Må man komme seg helt til Future era, eller er det nok å utrydde motstanderne?
  • 0
Det er mange måter og vinne på feks utslette alle motstanderene, ha mest poeng i slutten av spillet. Eller feks ver først til og bygge et romskip og skyte det opp.
  • 0
Ehm, jeg snakka om Civilization V. Minecraft var bare off topic
  • 0
Aha...
  • 0
Får det muligens neste uke (får gaming pc rundt hjørnet nu!!
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.
  • 0
Er det bar meg? Eller er det kun melee units som kan ta det siste angrepet mot en by? Prøver med forskjellige ranged folk, men de gir ikke noe skade
  • 0
Lånte penger av Montezuma for å ruste opp hæren min, så erklærte jeg krig etterpå, og slapp og betale tilbake.
  • 0
Hvordan lånte du penger? Som i "demand"?

Foressten, flere spørsmål:
1. Hvis jeg blir allies med alle, vinner jeg da? Og hvordan vinner man via diplomati?
2. Hvordan forflytter jeg units over vann?
  • 0
For å finne diplomati, må du bygge FN og få flest stemmer fra de andre nasjonene.

Montezuma ville ha tilbake pengene, med renter og det hele, over en periode på femti år.
  • 0
Haha, og hvor lenge er 50 år?
  • 0
Burde snart komme igang med det igjen =)
  • 0
Har et lite spm, jeg spilte en runde civ 5 og prøvde meg på en "Culture Victory" men det var en annen spiller som vant med teknologi først.
Er det sånn at jeg ikke vinne etter det med en annen "serier måte"? Som foreksempel kultur eller ta alle hovedstadene?

Også lurer jeg på om det gjør noe at når jeg har fyllt ut 5 policy'er og så starter på en ny en som krever at jeg kaster en av de andre, må jeg fullføre den før jeg får starte på Utopia Prosjektet?

Si ifra hvis dette var litt uklart, kan godt forstå hvis det er tilfeldet
takk på forhånd
Don't tell me to get a life, i am a gamer and i have several lives
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!